Zonnig Grashoek - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu Zonnig Grashoek - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

Zonnig Grashoek

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

16 Augustus 2008 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve allemaal.

Het lijkt allemaal zo vredig nu, de zon schijnt, niet te warm, rustig weer en genieten van het buiten zijn.

Gistermiddag heb ik Peter gehaald in eindhoven, na de fysio en zwemles.De therapieen gaan nu heel goed. Ook is hij weer in de ergoruimte geweest met houtbewerking. Zelf vind hij dat heel erg leuk alleen moet hij er lachen om de Mrsa maatregelen. Hij moet een werkschort aan en een handschoen aan de linkerhand. Zijn rechterhand hoeft niets, nu kan die niet veel , maar theoretisch gezien. kan hij met zijn linkerhand de rechterhand pakken en toch iets aanraken, hoe krom. Hij moet er zelf om lachen en maakt dan een wegwerpgebaar.
Zijn aangepaste schoenen zijn heel goed en hij loopt dus een stuk sneller, al 138 meter in 6 minuten, moet een keer 300 meter worden. Zal best!! Wij zijn al heel tevreden met 200.
Henk de badmeester was heel erg verbaast over Peters gevoel in het rechterbeen en arm. Hij reageerde op heel veel prikkels en aanrakingen. Henk vond dit zeer goed en bijzonder.
Ja ja we geven niet op.

Gisteravond eerst thuis een dipje over het bedrijf en de voortzetting ervan. Hoe moet het allemaal verder??In de toekomst kijken kan niemand, maar nu overhaaste beslissingen nemen is niet goed. Een goed gesprek gehad met Coen, en Steef en Robert, zodat we hopelijk een voor ons allen juiste beslissing nemen.

Vanmorgen is Peter met Claudi voor een nieuwe bril geweest en zijn ogen waren eigenlijk nog hetzelfde als voor 19 april, alleen de glazen waren erg aan vervanging toe, vandaar het vermeende slechte zicht. Dus toch een nieuwe bril met heldere glazen.

Vanmiddag weer samen gezwommen en dat vond hij heel ontspannend,daarna is hij de post gaan halen, en verbazing dat er al een brief van de gemeente was met de toezegging voor het scootmobiel!!! Uitzonderlijk vlug,ook een pasje voor de regio taxi. Over de badkamer was nog geen bericht. Daarna nog logopodie gedaan. We moeten wat meer nederlands met hem gaan praten. Korte zinnen lezen of hem laten nazeggen, zodat zijn woordenschat groter wordt. Dit lukte heel erg goed.

WINNEN IS LEVEN
IEDERE KEER DAT JE WINT
WORDT JE HERBOREN
(G Allen)

Veel liefs Marlies

• 16 Augustus 2008 - 20:39

Tineke:

Hoi allemaal,dat is toch weer goed nieuws,een fijne zondag samen.
    groetjes Jan en Tineke

• 16 Augustus 2008 - 21:14

Marie-louise:

hallo allemaal
    het is fijn om te zien en te horen dat Peter elke week weer vooruit gaat, al zijn het maar kleine stapjes, elke stap is er een
    Peter ga zo door, het lukt je wel
    groetjes

• 18 Augustus 2008 - 06:07

Lucia:

Ha allemaal,

Na het lezen van dit alles krijg je vanzelf goede zin!!
    Ga zo door!
    Groetjes van ons allemaal

• 18 Augustus 2008 - 12:18

Christel:

Hoi Marlies en Peter en kids,
    dat leventje van jullie blijft nog goed in beweging. Nog 3 weken en dan komt hij naar huis. Dan heb je heel veel meer zelf in de hand. Wedden dat dat Peter goed gaat doen! Blijf positief.
    Waar haal je toch al de spreuken vandaan? Die zeggen met heel weinig woorden, wat je anders met zinnen zou moeten vertellen. Is een erg leuk slot van al je berichten.

• 18 Augustus 2008 - 20:37

Jan-thea :

hoi allemaal ga zo door wij hebben het zondag gezien met eigen ogen .het lukt jullie wel.groetjes thea-jan

• 19 Augustus 2008 - 12:01

Jan En Mie Gommans:

Ja eindelijk, gevonden. We gaan er eens goed voor zitten. Blij dat het herstel zo goed verloopt al hadden wij daar al vertrouwen in.We blijven het volgen. hoi-hoi.