KERSTAVOND - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu KERSTAVOND - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

KERSTAVOND

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

24 December 2017 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Maandagmorgen waren we redelijk op tijd op, eerst douchen en ontbijten, maar toen kwam Math, de voervoorlichter al en dronken we samen koffie en zaten we gezellig te kletsen tot wel bijna elf uur…. En toen maar snel aan het werk. Peter deed zijn oefeningen en ik maakte het eten klaar en weer wat versieringen voor kerst. Na het eten ging Peter naar boven voor zijn middagslaapje en ik had een afspraak bij Anke de kapster en om half 5 vertrokken we samen naar de fysio in Baarlo. We spraken samen met Richard en een andere fysiotherapeut over de werking van de wietolie . Peter kan dit heel goed aangeven en hij ervaart het als heel positief, zijn spieren worden er warm van en daardoor ook minder krampen, dus doorgaan hiermee. Het lopen ging echt supergoed. WAUW wat maakte hij mooie passen, echt heel goed. Richard dacht dat hij nu op het niveau van een jaar geleden zat… maar dat vind ik nog van niet. Ik mis nog de snelheid, is nog teveel slak!!! Nadat we bij de fysio klaar waren gingen we naar de kaasboerderij de kerstpakketten ophalen en even gezellig koffiedrinken, ondanks dat Piet en Maria het heel druk hadden maakten ze toch even tijd voor ons en regelden we oud op nieuw!! S Avonds appte Aneke dat ze het heel druk had met haar profielwerkstuk en dinsdag eigenlijk geen tijd had om te komen helpen. Oh zei Peter misschien kan ik wel helpen met het vlees…. Geweldig vond ik het dat hij dit uit zichzelf aanbiedt. Nou ik stelde voor dat hij dan met Pierke en Sien een spelletje zou doen of zo. Ja dat kon ook ik moest het maar zeggen.
Dinsdagmorgen was ik druk met alles, maar toch ook tijd om Peters arm en hand te masseren met de wietolie, ja als hij daar zoveel baat bij heeft staat dat eigenlijk op de eerste plaats. Eten gekookt, de soep warm gemaakt en om 12.oo Pierke, Joep, Sien en Mees uit school gehaald en samen lekker gegeten. We waren op tijd klaar en zo konden ze nog even spelen met het winterwonderland, maar oepsie daar hadden ze een probleem, een poppetje was het hoofd vanaf… oh dat kan oma wel plakken…. Maar waar is het hoofd…. Tja dat was ergens naar toe gerold….. Nou dat vinden we dan wel als we alles weer gaan opruimen en dan kunnen we het dan plakken. Ik bracht de kinderen weer naar school en reed gelijk door naar Deurne het vlees ophalen, terug naar huis alles in de koeling en toen was het al weer bijna tijd om Pierke en Sien uit school te halen. Joep wilde ook graag mee, maar dat deden we vandaag dan toch maar niet. Samen met Peter dronken we eerst koffie en deden een spelletje en toen begon ik aan het vlees en Pierke en Sien wilde helpen. En dat konden ze heel goed. Pierke schreef stickertjes voor op de zakjes en samen sealden ze het vlees in. Peter kwam af en toe kijken, maar het ging allemaal goed en hij ruimde in de kamer op. En al met al was ik toch al om 18.30 uur klaar, er kwamen nog wat mensen vlees ophalen en ik hoefde woensdagmorgen niets. Het was nu een extra vleesdag en dan hebben we 3 weken vakantie…..
Woensdagmorgen kwam Wim om Peter te behandelen, eerst op de hometrainer, en toen kwamen Frans en Annie vlees halen en moest er even bijgepraat worden. Wim masseerde Peter en toen dronken we samen koffie. Ik zag een fietser aankomen maar kon echt niet zien wie het was…. Ja zegt Peter dat is iemand van de Lorbaan, klein stukje verder naar rechts, allang niet meer hier geweest… Ja inderdaad het was Carla en die was allang niet meer hier geweest, en nu moest er natuurlijk wel even bijgepraat worden. Peter bracht Wim met het kerstpakket even naar huis en we spraken met Wim af dat we wel nog een keer bij hun op de koffie zouden komen. Even tijd om het financieel dagblad te lezen en WAUW wat stond daar in. Het hof tikte ABN weer op de vingers, ze hadden ten onrechte de rente opslagen verhoogd en dat geld moest terug betaald worden aan de klant!!! YEHHH… want dat is onze volgende stap, hier ben ik ook al vier jaar tegen aan het vechten, dat de bank zomaar bij ons , zonder gespecificeerde opgaaf van reden, de opslag kon verhogen. We werden destijds telefonisch op de hoogte gebracht dat de opslag met 2 % verhoogd zou worden omdat we een risicobedrijf waren, er werd van alles beweerd aan de telefoon, maar de werkelijke reden de negatieve waarde van de swap werd niet vermeld. En toen de swap periode voorbij was, verhoogde de bank op deze lening ook de opslag met 1,5%, ook weer met als reden risicobedrijf, maar we zijn nooit een risicobedrijf geweest , hebben altijd alles keurig afgelost en al onze rekeningen keurig betaald!! En nu is er dus een uitspraak in hoger beroep dat de bank dit niet heeft gemogen en dat er wellicht zich ook nog andere gedupeerden zullen melden… Ja hoor WIJ zullen ons melden en ook dat geld, in 10 jaar tijd bijna 75.000,00 euro teveel betaalde opslagrente, terug vorderen.
S Middags kwam Willemien nog even met kleinzoon Wallis naar het kerstgebeuren kijken en s avonds ging ik heerlijk lopen met Willemien.
Donderdagmorgen ging Peter naar het afasiecentrum, ja ik moest 2 kerstkaarten schrijven, eentje voor Geertje en een eentje voor Mirranda met twee r… en dan schreef hij zelf zijn naam eronder… WAUW wat kon hij zijn naam mooi schrijven… oh dat had ik allang niet meer gezien. Ik ging meteen naar Beringe en Panningen voor de boodschappen, tjonge jonge wat moest ik in veel winkels zijn… en ik had nog wel zoveel uitbesteed voor de kerst… Maar goed het lukte toch allemaal en thuis alles opgeruimd en toen kwam Peter alweer terug, hij liet me zijn werkblad zien, ja hij snapte het wel, maar waren toch moeilijke opgave. Hij ging naar boven voor zijn slaapje en ik deed de was en zo en om 16.00 uur maakte ik hem weer wakker om naar Claudi te gaan. Joep en Mees hadden kerstdiner van school bij Leanzo en Johan kerstborrel op het werk en zo zaten we samen met Claudi en Niene lekker te eten. Om 19.00 uur ging Claudi Joep en Mees weer halen en pasten wij even op Niene.
Tegen 20.00 uur waren we weer thuis en toen was er een mailtje van mijn broer Peter, nou dat was niet prettig, we schrokken enorm. Marleen had een slechte uitslag gekregen, en was ernstig ziek. Poef….. Peter en ik waren een beetje van slag. Marleen had er de vorige week wel wat van verteld en dat ze zo moe was en dat ze bloed had laten prikken, maar dat het zo ernstig was…
Vrijdagmorgen kwam John om met peter te gaan zwemmen, en Anneke kwam om te helpen met poetsen, ik kluste overal wat, nog wat telefoontjes en van alles afgewerkt en opgeruimd. De erwtensoep warm gemaakt en een beetje ander eten, maar in gedachten steeds bij mijn broer en schoonzusje.
S Middags kwamen Pierke en Sien nog een uurtje terwijl Robert in de stal was., Pierke en Sien wilde het nieuwe spel Squola doen, een soort triviant voor kinderen. Ja dat was heel gezellig en afleiding en s avonds kwamen Ria en Wiel op de koffie, ook al heel erg gezellig.
Zaterdagmorgen was wel heel erg raar, geen zwemmen geen Anneke , ja het is zaterdag maar voelde absoluut niet zo. Klein beetje voorbereiden voor het kerstdiner en wat kleine klusjes en s avonds kwamen Coen en Marly op de koffie. We hadden het veel over de rechtszaak en over de opslagverhoging. Samen met Coen nog eens het artikel doorgelezen en de uitspraak van de hoge raad bestudeert. Ja dat ziet er goed uit voor ons!! Peter D, van de Swap, stuurde nog een berichtje met de beste wensen en in 2018 komt de zilvervloot dichterbij!! Natuurlijk interesseert ons dat geld, maar wat nog belangrijker is, is het gevoel, het gevoel dat ze ons al die tijd belazerd hebben en zomaar onrechtmatig de opslag verhoogden omdat de bank in de problemen zat en dat bij ons kleine ondernemers terug probeerden te pakken en met allerlei dreigementen het gewoon afboekten van onze rekening. En dat nu dan toch het recht zal zegevieren….
En vanmorgen kwam Steef nog even met Pierke en Sien en was het ook alweer gezellig, samen kleuren bij de kerstboom en het kerstverhaal voorgelezen, ja dat is SUPER genieten, Pierke al op zijn kerstbest , met een leuk vlinderdasje om en Sientje in een mooi tule rokje. En nu gaan we ons opmaken voor kerstavond, strakjes met Claudi, Joep en Mees naar de Engeltjes mis en daarna lekker gourmetten, en dan gaan we langzaam het zware jaar 2017 afsluiten…….

WIJ WENSEN JULLIE ALLEMAAL HELE FIJNE FEESTDAGEN
EN DAT 2018 EEN MOOI GEZOND JAAR MAG WORDEN

Veel liefs Marlies

• 25 December 2017 - 19:52

Hein Oet Wieërt:

Ok ik had dat over de ABNbank gelezen en dacht dat is positief nieuws voor jullie. Mooi vooruitzicht voor 2018 maar toen las ik dat over jullie schoonzusje. Heftig nieuws dit en net nu in deze periode. Sterkte en zeer zeker ook voor hun. ik wens jullie toch nog een fijne kerst en al een goed uiteinde en alvast een goed begin van 2018

• 25 December 2017 - 21:09

Tjeu:

Iedereen vanaf deze plaats nog fijne Kerstdagen en een goede roetsj naar het nieuwe jaar.

• 26 December 2017 - 23:43

Toos:

Goede avond. En wat lees ik toch allemaal, ja dat is schrikken van Marleen. En dan die boeven van banken, die denken dat ze zich alles kunnen veroorloven, en eindelijk naar jaren komt gerechtigheid.
    Hoop dat jullie daar een aardig centje van terug zien. zogezegd, een spaarcentje. Komt het uiteindelijk allemaal goed, niet voor niets zo hard voor moeten vechten.
    Wat ben je weer lekker druk bezig geweest.Marlies wat heb je toch een energie.
    Fijn om te lezen dat er nog steeds vooruitgang is.
    Ik zou zeggen ga zo door, veel gezondheid, liefde, warmte ,,leker genieten van de kleintjes,en alle goeds voor 2018.

• 27 December 2017 - 15:24

Christel:

Ook ná kerst, kan ik nog reageren.
    Het ziet er allemaal zo goed uit voor de rechtzaak. Wij houden de vingers gekruist. En wat weer een drukte in huize Nouwen; pfffff. Hopelijk was jullie kerst ook heel gezellig. Maar dat lezen we wel weer in het volgende verslag.
    Heel vervelend voor Marleen en Peter. Dat drukt gelijk een beetje de sfeer. Helaas gebeuren er ook minder leuke dingen. Ook rond kerst. Hopelijk vinden ze sterkte om door te gaan. Het goede voorbeeld hebben ze in de familie.
    Nu op naar oud en nieuw. En dan 2018, een nieuw jaar met nieuwe kansen.