De Banjaard - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu De Banjaard - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

De Banjaard

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

12 November 2012 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Maandagmorgen kwam Johan Joep al op tijd brengen, een ingelast oppas dagje... Wil kwam Peter halen om te gaan zwemmen, inhaalzwemuurtje van zaterdag. Ze waren helemaal alleen in het zwembad geweest en mede daardoor had het super gegaan. Er was geen speurtje vermoeidheid van het weekend geweest.Annemarie kwam nog even een kop koffie drinken en had nog een verlaat verjaarscadeautje, een boek De kracht van mijn onmacht!! Na het middagslaapje even spelen met Joep, mandarijntjes rollen... Joep aan de ene kant en Peter aan de andere kant en rollen maar. We brachten Joep terug en gingen we samen naar de fysio in Baarlo. Deze keer was het Richard die de fysio deed. Richard was 2 jaar geleden de vaste therapeut van Peter en hij was zeer verbaast en verrast over de vooruitgang van Peter. Heel veel lovende woorden en toen we na de fysio naar buiten liepen, liep Richard met ons mee. Nou de complimenten over zoveel vooruitgang, wat hebben jullie enorm veel bereikt. Klasse!! Ik praatte nog een poosje met Richard en hij prees ons beider doorzettingsvermogen.Tja en dan krijg ik vleugeltjes...
Dinsdagmorgen kwam Pierke al op tijd, Steef moest naar Panningen en na het ochtendritueel en om 10.00 uur teletubbies kijken gingen Peter en ik even met Pierke naar de apotheek en een paar boodschappen doen. We moesten de bestelde medicijnen ophalen... helaas er waren niet alle medicijnen wat betekende dat we nog een keer terug moesten.Beetje bale!! s Avonds ging ik lopen met Willemien en Annemarie, maar dat ging voor mij niet zo best, beetje last van een teen, wat later bleek dat mijn sok niet goed had gezeten en er een klein blaartje was wat pitste. Gelukkig was het met andere sokken alweer bijna over en kon ik weer gewoon lopen.
Woensdagmorgen ging Peter zwemmen met John en dat had super gegaan. Claudi kwam met Joep, even wat boodschappen brengen en even "zomaar" en het laatste regelen voor het weekend...
Donderdag ging Peter met de taxi naar Blerick en ik ging met Hanny naar de Sligro in Weert en lunchen. Bijna 2 uur bij de Sligro rondgelopen en alles bekeken en toen naar het centrum van Weert om te lunchen. "vroeger"gingen Peter en ik vaker winkelen in Weert en lunchten we altijd bij het bruine Paard en hier wilde ik graag naar toe, maar ja hoe kwamen we daar.... wat rondgereden en toen de auto geparkeeerd en tot mijn verbazing waren we nog geen 100 meter van het bruine Paard, oh maar dan kan ik hier met Peter ook weer een keer naar toe, heerlijk gegeten en fijn zitten praten. Om 2 uur waren we weer in de Grashoek en nadat ik Hanny thuis had gebracht besloot ik om toch maar even nog naar de apotheek te gaan en te tanken. Bij de apotheek kreeg ik de medicijnen maar dan van een ander merk... hopelijk gaat dit goed, maar hier krijg ik toch een beetje de kriebels van en gelukkig kan ik dit Peter nu goed uitleggen waarom dat de pilletjes een iets andere vorm hebben, maar 2 jaar geleden zou me dat 1 week gekost hebben en heel veel trammelant omdat hij toen zo in een vast patroon zat wat de medicijnen betreft en bijna niet uit te leggen waarom dat het nu anders was. Tja de bezuinigingen.... maar wat dat betekent voor de gebruikers van medicijnen... tja dat snappen ze in de gezondheidszorg niet...
Thuis wilde ik snel de boodschappen opruimen, was daar Peter al met de taxi. Ik snapte er niets van, maar hij had het zelf geregeld dat de taxi hem ook al om 3 uur kon ophalen, want dan was hij klaar. Van de ene kant is het goed dat hij zelf initiatief neemt, maar van de andere kant weet ik toch graag hoe laat hij naar huis komt, dus tegen de taxichauffeur gezegd dat ze in het vervolg toch even moeten bellen...
Tijdens het eten had Peter weer hele verhalen, ja bij de computerles was hij weer op het internet geweest en weer bij tractorpool, ik vroeg of hij hier zelf naar toe was gegaan, ja eh een heel klein beetje geholpen.. en bij de taalgroep had het ook goed gegaan, ja was zeker moeilijker als eerst maar heel erg goed en hij leerde er steeds meer, ja en slapen... nee dat doe ik daar niet meer!!!
Vrijdagmorgen eerst douchen en....... de koffers inpakken en een paar dagen weg naar de Banjaard in Zeeland met de kinderen en kleinkinderen. Wauw wat dat klinkt he!!! We hadden een huis gehuurd op vakantiepark de Banjaard in Kamperland, hier waren we met ons gezin en Loes en Mari in 1998 ook geweest. Peter en ik vertrokkken om 11.00 uur en zouden we onderweg lunchen zodat wij er zeker om 15.00 uur waren. Want wij hadden de papieren en moesten er dus als eerste zijn. De reis ging heel voorspoedig en we besloten om bij Goes wat te eten, het was heel relaxed want we hadden tijd genoeg. Net na 14.00 uur reden we het park op en ging ik me melden bij de receptie, helaas de sleutel van het huisje kregen we nog niet en besloten we om in het centrum te gaan zitten en een kop koffie te drinken. Na een half uurtje was Lonneke er en konden we de sleutel ophalen en naar ons huis. Wauw een supergroot huis, slaapkamer beneden en alles lekker ruim. We laadde de auto uit, koffie maken en de bedden opmaken zodat Peter kon gaan rusten, want hij had de hele weg gereden... Nee hij ging toch niet slapen!!!Wauw....SUPERMAN!! Pierke en Joep kwamen toch al gauw en Steef en Robert, en Claudi en Johan... en we gingen toch naar de zee... Oke ook goed, en inderdaad de anderen waren er zo en nadat we koffie met vlaai hadden gegeten liepen we met zijn allen naar de zee. Toch de rolstoel mee, want het was te ver voor Peter om te lopen, ja en daar stonden we dan... 9 november... boven op het duin... de zon scheen, het strand verlaten , maar wat een prachtig uitzicht...... we genoten!!!
Teurg in het huisje werd het eten klaargemaakt en na het eten kwam ook Jaap met de trein, zo nu waren we compleet!!! We gingen redelijk op tijd naar bed, want we waren toch allemaal wel een beetje moe..
Zaterdagmorgen na het ontbijt gingen we naar een ander park want daar was een subtropische zwemparadijs... wel ietsje kleiner als we eigenlijk gewend zijn.... maar voor ons meer als groot genoeg. Peter vond het helemaal geweldig. De rolstoel hoefde niet mee want hij kon alles wel lopen... ja bijna... in het zwembad toch maar een rolstoel gevraagd want een heel stuk op blote voeten.. dat was toch wel iets teveel van het goede.. Pierke genoot en voor Joep was het iets te koud, ik dacht dat het voor Peter dan ook wel te koud zou zijn... nee hoor... hij had het echt niet te koud... morgen weer.... s Mioddags gingen de kleintjes en Peter toch maar even rusten en Johan en ik gingen via een andere weg naar ze zee lopen.. Terug in het huisje speelden we triviant en na het slapen gingen we naar het centrum naar de koos konijnenshow.... maar dat was nogal snel afgelopen, te weinig kleine kindjes, s avonds speelden we weer triviant en keken tv. Ja supergezellig, oh wat voelde ik me gelukkig en rijk!!! Peter was wel heel moe en die ging op tijd naar bed, en sliep als een roosje!!
Zondagmorgen naar het zwembad op het park, dit was best wel kelin maar meer als groot genoeg voor ons, nu hadden we wel de rolstoel meegenomen, maar doordat alles kleiner was, liep Peter `gewoon`op blote voeten naar het zwembad, het water in eerst ondiep en toen naar het diepe, maar dat ging heel steil omlaag, maar ging toch goed.. ik keek eens rond, tja we zitten er nu wel in, maar hoe komen we eruit??? Lekker gezwommen en Pierke en Joep genoten, het water was lekker aangenaam en de boventemperatuur ook... tja en toen moesten we eruit, hoe lomen we in het ondiepe tegen die steile wand op... Peter hield zich vast aan de kant en Steef hielp en ik duwde en ja hoor het lukte, Peter ging op het muurtje zitten.. we konden door het ondiepe lopen naar de trapjes, maar als hij zijn benen over het muurde zwaaide was hij er ook uit... en ja hoor hoeps, linkerbeen, hoeps rechterbeen en daar stond hij weer. Wauw wat een overwinning!! Klasse!! Naar de kleedhokjes en aankleden en terug naar het huisje en ik genoot, ik genoot weer van alles, van iedere nieuwe uitdaging van iedere nieuwe overwinning!!!
Lonneke en Jaap gingen in de loop van de middag weer naar huis en de rest bleef tot maandagmorgen, we bleven in het huisje en haalden frietjes en pizza als avondeten, Pierke en Joep genoten van alles en wij van hun, het was zo schattig hoe die twee met elkaar omgingen!! En vanmorgen na het ontbijt opruimen en weer naar huis. Peter en ik leverden als laatste de sleutel van het huisje in, en begonnen aan de terugreis. Natuurlijk reed Peter weer en ik zat gewoon te genieten, ... zo relaxed... zo gewoon... zo bijzonder! Wat een SUPER weekend was dit!! Genoten van alles... van de kinderen.....van de kleine mannekes, zo lief , zo leuk. Ja SAMEN zijn we al ZOVER gekomen... KLASSE!!!



WE ZIJN NIET RIJK DOOR WAT WE BEZITTEN
WE ZIJN RIJK DOOR WAAR WE VAN GENIETEN



Veel liefs Marlies

  • 12 November 2012 - 19:21

    Ans:

    Prachtig verslag Marlies. Peter gaat met sprongen vooruit zo te lezen en hardstikke leuk dat jullie zo met jullie gezin en de kleinkinderen genieten. Ga zo door.

  • 12 November 2012 - 21:36

    Thea-Jan:

    Wat weer lekker druk,ga zo maar door.
    Wij zijn ook even druk, voor de thuis party,vrij/zaterdag.
    Groetjes uit Reuver.

  • 13 November 2012 - 13:06

    Christel:

    de spreuk onder aan je verslag zegt ALLES. Zo is het maar net.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grashoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 610
Totaal aantal bezoekers 690912

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: