KERMIS - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu KERMIS - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

KERMIS

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

15 Augustus 2016 | Nederland, Grashoek



Hallo lieve mensen,


Zondagmiddag na het middagdutje besloten we om zomaar een stukje te gaan rijden, beetje door Grashoek, door de Belgenhoek en langs de mais, nou en die stond er helemaal niet zo slecht op na de vele regen in het begin. Best wel tevreden reden we door naar Meijel waar we ons bij de pizzeria eten haalden en dat thuis lekker opaten.
Maandagmorgen was het best wel lekker weer en waren we voor de middag al buiten bezig, Peter met grasmaaien en ik een beetje in de tuin en s middags had Peter een afspraak bij de kapper, grappig hoe hij daar van terugkomt en wat hij dan te vertellen heeft, ja dat vindt hij zelf ook heel leuk. Zelfstandig iets doen, ik had nogal wat telefoontjes en ook via de app over het bericht van vorige week. Dit heeft schijnbaar nogal wat indruk gemaakt, en zoals ik al schreef, meestal gaat het hier heel goed, maar af en toe wens ik me toch wat anders en zou ik willen dat het allemaal anders was!! En dan doet een berichtje of een schouderklopje wonderen!! Via de Ipad kreeg ik het berichtje dat er Peter en Christel opa en oma werden… en normaal mag ik echt niet tijdens het eten op de Ipad kijken of überhaupt maar met sociale media bezig zijn… maar nu…Peter kei nieuwsgierig,…en maar zeggen kijk eens wat ze nog meer schrijft en wanneer komt de baby….
S Avonds keken we samen het volleyballen op tv en dat was keigaaf, zelfs Peter vond het leuk en spannend.
Dinsdagmorgen moesten we naar de fysio in Venray en zou Maljer de fysio doen, we waren allebei heel benieuwd hoe dit zou gaan. Vorig jaar tijdens Richards vakantie was het niet zo’n beste vervanging en kwam ik er een beetje depri van terug. Maljer hadden we al verschillende keren bezig gezien en hij maakte op ons een prettige indruk en nu eens kijken of dit ook echt zo zou zijn. Maljer is een Afghaanse vluchteling en al 16 jaar in Nederland, hij was op jonge leeftijd met zijn ouders, zusjes en oma van het ene op het andere moment naar Nederland gevlucht. Terwijl hij Peter behandelde vertelde hij dit, maar hij had ook hele goede kennis van zaken en wist veel van mensen met een eenzijdige verlamming. Hij benaderde alles heel positief, hij had peter al vaak bezig gezien en vond dat hij veel vooruit was gegaan. Hij gaf heel veel aandacht aan zijn arm en hand en had nog een paar nieuwe oefeningen voor s morgens op bed te doen, maar ook een aantal oefeningen die wij al iedere morgen doen en vond dat Peter deze oefeningen dus heel goed deed. We besloten om voor de komende week toch ook maar een half uur in te plannen, want voor zoveel positieviteit rijden we graag naar Venray toe, ondanks dat het dan Kermis is bij ons.
Na het middageten gingen we samen naar Deurne het vlees ophalen, hier waren we zo klaar, geen kinderen bij ons en alles stond klaar en zo was ik s avonds ook mooi op tijd klaar, er kwamen nog wat mensen vlees ophalen en de rest ging in de diepvries en kan bijna de vakantie beginnen…
Woensdagmorgen stond er voor Peter niets op het programma en door de aanmoediging van Maljer ging Peter uit zichzelf op de hometrainer, ja hij was wel moe, maar misschien moest hij zich er inderdaad overheen zetten en activiteiten ondernemen. Tijdens het eten was hij er ook heel positief over en ook onder de indruk van het verhaal van Maljer, als kind vluchten naar een ver vreemd land. Maljer was in Afghanistan niet naar school geweest dat was te gevaarlijk geweest. Maar het was heel mooi hoe Peter en ik hier weer samen over konden praten.
Om 4 uur kwam John om met Peter te gaan zwemmen op de Schatberg en daar was het niet druk geweest en hadden ze mooi het hele programma goed kunnen afwerken. Peter heeft steeds meer gevoel in zijn arm, meer pijn , maar omschrijft dit zelf als lastig maar heel positief en dat merk ik ook iedere morgen met de oefeningen doen op bed, hoe geconcentreerd hij hier mee bezig is, en welke bewegingen hij elf maakt en hoe hij naar mij toe aangeeft hoe ik het moet doen.
S Avonds ging ik nog lopen met Willemien en Annemarie en kon ik heerlijk mijn hoofd vrij maken , heel fijn gelopen, ondanks de regen , maar lekker de accu weer opgeladen.
Donderdagmorgen besloten we dat il alleen boodschappen zou gaan doen en dat peter dan als ik terug was op de hometrainer zou gaan. Ik moest wel in 6 winkels zijn, een beetje hier en een beetje daar en toen ik terugkwam ging Peter ook gelijk op de hometrainer en ruimde ik alle boodschappen op, eten klaargemaakt en toen waren we tegelijk klaar.
S Middags kwam Anneke helpen en hebben we de kamer een grote beurt gegeven, het schoot lekker op en toen kwam Wilemien nog om onze voeten te pedicuren, en dat ging ook goed, Peter had weliswaar een heel kleine ontsteking aan zijn teen, maar dat mocht eigenlijk geen naam hebben .
Vrijdagmorgen kwam Steef met Pierke en Sien om de boekhouding bij te werken en ik had het nog druk met bbq voorbereiding, maar och dat kon ook s middags en deden we s morgens spelletjes met de kinderen en puzzels maken, ja en Pierke had gebeld of ze hier ook mochten eten, natuurlijk, tomatensoep met stokbrood en snijbonen stamppot. Tegen 12 uur zette ik het eten op , soep warm maken, oven aan voor het stokbrood, maar ja de soep die werd niet echt warm en de over ook niet…. Nou eigenlijk deed niets het meer, geen oven geen kookplaat. In de meterkast gekeken, Peter in de meterkast gekeken, nee alle stoppen zaten er in, en verder was er ook nergens stroomuitval. Robert gebeld, tja die was op locatie en kon niet komen, Johan gebeld, tja die zat op een uurtje rijden, de keukenman gebeld, vakantie tot 29 augustus. Tja de oven een stukje eruit gehaald.. we roken niks geks…. Tja wat nu …John gebeld. Oh zegt John dan denk ik dat er een kracht zekering kapot is…. Oh ja en waar zitten die dan. John kwam wel even kijken en binnen een minuut was het euvel verholpen, een nieuwe zekering erin en alles deed het weer. Steef vond het raar dat Peter dit niet wist en tijdens het eten, begon het bij Peter te dagen en ja achteraf ja had hij dat ook wel geweten. Ik was allang blij dat de oven en de kookplaten niet kapot waren en dat ik s middags mijn bbq kon afmaken en de stokbroden afbakken. En na het middagslaapje van Peter was ik weer helemaal bij en waren we samen buiten bezig.
Zaterdagmorgen kwam John weer om met peter te gaan zwemmen en kwam Anneke mij helpen , de bbq moest worden afgemaakt, het zwembad nog gestofzuigd en om half 2 was alles klaar, Lonneke kwam uit Hoofddorp om hier Kermis te vieren en om 5 uur werden Joep en Mees gebracht om hier te eten en te slapen, terwijl papa en mama op stap gingen. Gezellig met Joep en Mees pannenkoeken gegeten en s avonds nog in badje en spelletjes gedaan. Allemaal heel goed geslapen en om kwart voor 8 zondagmorgen riep Mees Oma ik ben klaar met slapen, nog een paar minuten bij ons in bed, maar toen wilde hij spelen met de tractors en kwam Joep ook, hij wilde wel even bij Lonneke in bed en om half 9 gingen we naar beneden voor het ontbijt. Claudi kwam ook gezellig ontbijten en tegen half 11 moesten Lonneke en ik toch echt aan het werk, onze eigen bbq verder klaar maken. Robert kwam binnen voor koffie en hij zei ik neem de salades voor ons mam dalijk wel mee….. welke salades…. Oeps helemaal vergeten, effe paniek, maar ze stonden toch echt in mijn agenda… op de verkeerde bladzijde!!! Lonneke kwam met de oplossing en ging gauw wat spitskolen halen in Panningen en ik had gelukkig de spullen voor de griekse pasta wel in huis!! Maar het was wel effe extra druk en hard doorwerken, aar om kwart voor 2 hadden we toch echt alles klaar, soep gegeten, Peter aan zijn middagdutje, Lonneke met de kindjes en neef Joost naar de kermis en om half 4 kwamen broer Paul en Sonja , en even later was de rest er ook allemaal , de zon scheen en we konden heerlijk buiten zitten, Pierke, Joep, Sien , Mees en Lienne in het zwembad en wij zaten er heerlijk bij. De bbq aan, de houtskoolbbq aan, de tomahawk op de bbq, en smullen maar, oh het was allemaal overheerlijk en supergezellig. Peters zusje kwam nog even , Lonneke ging weer naar Hoofddorp, Steef en Robert naar de kermis en Pierke en Sien bleven hier slapen. Claudi en Johan ruimden alles mee op en zo hadden we weer een zeer geslaagde kermiszondag, en had ik geen tijd om een bericht te schrijven, vanmorgen nog van alles opgeruimd en om 11 uur kwam Steef Pierke en Sien halen, morgen nog naar de kermis en dan kunnen we langzaam het vakantiekoffertje gaan pakken om er een paar daagjes tussen uit te gaan,…… lekker genieten in eigen land!!


VAN EEN GOED COMPLIMENT
KAN MEN WEL TWEE MAANDEN LEVEN !!!!!



Veel liefs Marlies

  • 15 Augustus 2016 - 19:57

    Christel:

    Gelukkig een heel mooi verslag deze week. Druk, druk, druk. Maar ook veel dingen samen gedaan. En dát is toch fijn. Het barbecueseizoen loopt nog even door. Maar even afwachten of er ook nog echt zomerweer komt. Geniet van de vakantie. De helft zit er al op.

  • 15 Augustus 2016 - 20:51

    Marlies:

    Hallo Marlies en Peter, wat een heerlijk vooruitzicht, lekker een paar dagen weg!
    Hopelijk zijn de weergoden jullie goed gezind. Ik hoorde vandaag op de radio dat de zomer
    tot nu toe erg tegenvalt qua zonnige en warme dagen. Maar als ik jou verslag lees dan heb ik het idee dat er bij jullie alleen maar wordt gespetterd in het zwembad en lekker gesmuld vd bbq. Het blijft gezellig druk met al deze activiteiten in huize Nouwen.
    Geniet van jullie vakantie en heel veel groetjes oet Tegelen.

  • 16 Augustus 2016 - 11:39

    Hein Oet Wieërt:

    Ik kijk nu pas maar gelukkig dat het verslag later is gekomen. Ik heb oa gisteren een flinke fietstocht van ruim 94 kilometer gemaakt die mij tot in Nieuwstad heeft gebracht. Had ik geweten dat het kermis in de Grashoek was dan was ik misschien wel die kant opgegaan maar och deze toch was ook prachtig. Nee, en geen echte problemen maar wel een beetje moe maar dat is ook weleens fijn omdat ik vaak alleen maar moe ben in mijn hoofd en niet met mijn lijf. Dus vandaag lekker een beetje rustig doen en oa genieten met een boek op het balkon. Ik wens jullie nog een fijne - wat er nog rest van de _ kermis en een pracht voortzetting van deze week

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grashoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 690441

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: