JUNI 2015 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu JUNI 2015 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

JUNI 2015

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

07 Juni 2015 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Maandagmorgen op tijd op, douchen alle oefeningen doen en naar de fysio in Baarlo. Eerst was het mijn beurt, heerlijk gemasseerd en een goed gesprek. Daarna was het Peters beurt en hij wilde zijn hand weer laten tapen, er gebeurt de laatste weken zoveel positiefs in zijn arm /hand en we blijven erin geloven dat hij weer functioneel wordt. Richard tapete de arm/hand en dan zijn de vingers heel ontspannen. Na het tapen werden de "gewone"oefeningen gedaan. Aan het wandrek, evenwicht zoeken en dan de linkervoet op het wandrek zetten. Heel belangrijk is het dat Peter het juiste evenwicht zoekt, dit kost heel veel inspanning en concentratie, maar het lukt!! Na het wandrek werd er gelopen en dat ging toch een potje goed!!WAUW!! Op en neer en op en neer. Hij loopt dan langs andere clienten, die aan het sporten zijn en het is telkens weer mooi om te zien hoe deze mensen kijken en reageren. Ze steken een duim omhoog en zeggen WAUW Peter SUPER hoe je loopt, wat ga je vooruit!! Oh dit is zo heerlijk om te horen. Na 50 minuten is hij helemaal op, hij maakte een kruis en zei klaar voor vandaag. Maar als hij eenmaal in de auto zit rijdt hij gewoon naar huis en lijkt het wel of hij niet meer moe is... Na het middagslaapje liepen we nog wat buiten en naar de moestuin en ook hier zie je vooruitgang in de spraak, hoe makkelijk hij alles nu benoemt. SUPER!!
Dinsdagmorgen stond er geen therapie op het programma, maar sinds een paar weken doen we iedere morgen op bed alvasr een kleine 10 minuten oefeningen met de handen. Ik was benieuwd hoe dat nu ging terwijl de hand getapet was, en dat ging dus heel goed. De vingers keisoepel en losjes. KLASSE!! Ik was het een en ander op aan het ruimen en Peter ging uit zichzelf op de hometrainer, mooi dat hij steeds meer zelf initiatieven neemt. Terwijl hij op de hometrainer zat belde ik met de apotheek of de epileptie medicijnen er inmiddels waren, nee hoor, maar hoe moet dit nu... binnenkort gaan we een paar dagen weg en dan zouden we precies zonder medicijnen komen te zitten. Tjaaaa... maar goed na een klein half uur overleg en op en neer gebel, hadden ze toch voor 10 dagen medicijnen kunnen bemachtigen en kon ik ze komen ophalen...
Om 12 uur moesten we Pierke uit school halen en aten we lekker asperges, mhhh, na het eten Pierke weer naar school brengen en naar Deurne vlees ophalen, jaa dat duurde allemaal wat langer als gepland en waren we pas tegen half 3 terug. Peter ging nog gauw een klein slaapje doen en ik begon aan het vlees, maar om kwart over 3 weer Pierke uit school halen, hartstikke leuk, maar het is wel steeds op de klok letten!! Om 4 uur dronken we samen koffie met Pierke en een spelletje rummikub junior gedaan. En toen wilde Pierke graag een videoband kijken...en Peter wilde ook wel Peter Pan kijken, video aangezet en ik ging verder met het vlees. Na een poosje ging ik eens in de kamer kijken, wat een ontroerend tafereeltje zag ik, Peter in zijn stoel met de benen omhoog en Pierke zat tussen de benen van Peter en zo zaten ze samen Peter Pan te kijken en te vertellen. PRACHTIG!! s Avonds kwamen mensen vlees halen en iedere keer kwam Peter naar achteren om te kijken wie er was en een praatje maken.
Woensdagmorgen nog het een en ander met vlees doen, Robert kwam binnen en vroeg of we al iets gehoord hadden.... ja het is woensdag 3 juni en dan dient de rechtzaak, maar wat ik begrepen heb is het hoor en wederhoor en komt er vandaag dus nog geen uitspraak, , maar spannend en emotioneel is het wel!! Hanny komt al op tijd en drinkt koffie mee, en tegen half 11 komt Annemarie, maar Peter is aan het wachten op Wim om te gaan zwemmen, toch maar even bellen want Wim komt nooit te laat. Maar nu was Wim het vergeten en had s morgens een andere afspraak...We hadden de tape laten zitten, om deze er nu bij het zwemmen af te halen, maar nu kriebelde en tintelde het zo erg, dus onder de kraan heel voorzichtig de tape eraf gehaald.
Het blijft de hele dag een komen en gaan van mensen en om 4 uur belde Wim of Peter alsnog tijd had om nu te gaan zwemmen, ja hoor dat kan. Om 6 uur waren ze terug en het had weer heel goed gegaan, de arm was heel soepel geweest. s Avonds ging ik lopen met Willemien en tijdens het lopen belde Coen... of ik al thuis was, hij was in de veronderstelling dat we naar de rechtszaak geweest waren, nee dat had nu geen zin, dus waren we niet gegaan, maar hij willde even koffie komen te drinken. Nou dat kan over een uurtje ben ik thuis... en zo kwamen Coen en Marly op visite en was het een interessante avond!! Weer nieuwe feiten kwamen boven en hoe ze ons toen het misleidende verhaal vertelde over de renteswap..
Donderdag was er het uitsapje van het afasiecentrum, maar helaas konden wij niet mee, ik had het te druk met allerlei zaken en Peter wilde niet alleen meegaan, en hij vond het na alle drukte ook wel eens lekker om thuis te blijven. Het was prachtig weer en samen met Robert zetten we de verwarming van het zwembad aan, het water was 11 graden, beetje koud dus!! Maar sinds december doet de warmtepomp/wisselaar het weer en nu kunnen we het zwembad weer opwarmen met de warmtewisselaar van de mestkoeling. Ik ging alleen boodschappen doen en naar de apotheek voor de medicijnen, weer een half uur mee bezig geweest.. hier word ik zo moe van... hoe vaak dat de medicijnen er al niet geweest zijn, de fabrikant levert ze niet of te laat, we zijn al een paar keer van fabrikant moeten wisselen en daar ziet het nu ook weer naar uit, dit is zo vervelend, want het is maar de vraag of deze medicatie precies dezelfde werking heeft en de dezelfde bijverschijnselen. Het blijft voor mij een raadsel, waarom dat dit zo vaak moet wisselen, steeds weer iets anders.... pfffff. Toen ik thuiskwam vertelde Peter dat hij wel een uur buiten was geweest, gekeken naar de warmtepomp en bij het zwembad, ja hij dacht wel dat alles het goed deed.
s Middags was ik nog druk met voorbereidingen voor de bbq en lekker in de zon bij het zwembad het zwembadzeil schoon gemaakt en om 4 uur dronken we lekker bij het zwembad koffie. Pierke en Sien werden gebracht om een nachtje te logeren bij opa en oma, maar eerst blijven we nog een hele poos buiten, oh het ruikt naar zomer... We vroegen aan Pierke en Sien wat ze wilden eten, ik dacht ze zeggen minstens Mcdonalds, papa en mama gingen toch ook uit eten, maar nee hoor ze wilden stamppot of boontjes met gehaktballen bij oma eten.. nou dan doen we dat toch!! Na het eten in badje, Sien in de gootsteen en Pierke in het kleine badje bovenop het aanrecht en na het badderen lekker bij opa op schoot en video van Belle en het beest kijken.
Vrijdagmorgen waren ze om half 8 wakker en kwam Sien als eerste bij ons in bed, verhaaltjes vertellen en het hele ochtendritueel afgewerkt. Steef kwam om de boekhouding te doen en wij zijn lekker buiten, want het is al behoorlijk warm... Claudi komt nog even vlees halen voor te bbq-en , Mees wil natuurlijk even op de grasmaaier bij Peter en wordt er flink met water gespettert. Na het eten is iedereen weer weg en met alle gordijnen en rolluiken dicht is het in huis behoorlijk koel, terwijl buiten de mussen van het dak vallen. Te heet om buiten koffie te drinken en tegen 5 uur ging ik naar buiten om alles water te geven... oh het ruikt naar Spanje, hete zon, er kwamen al bbq geuren voorbij... mhhh.
s Avonds moesten we naar de verjaardag van JOhn, iedereen zit gezellig buiten op het gras en het is de vraag of we het droog houden... om 10 uur vluchten we de veranda op, het regent, onweert en het knettert, nee niet echt leuk meer en als tegen half 12 de bui minder wordt gaan Peter en ik naar huis, het is ook laat genoeg, maar ik ben er niet helemaal gerust op of het thuis allemaal oke is. Gelukkig is er geen stroomuitval geweest en lijkt alles verder rustig.
Zaterdagmorgen was ik druk in de weer met bbq maken en Peter ging met Wim zwemmen, nee deze keer niet vergeten... Toen ze terugkwamen moesten Peter en Wim veel vertellen, ja het had eigenlijk wel goed gegaan, tja... maar heel veel tintelingen en prikkels in de rechterarm, raar gevoel. Ik vroeg of dit positief was... en toen knikten Peter, met tranen in de ogen, en Wim allebei heel enthousiast, ja heel positief, maar het deed wel pijn ... SUPER!! Super dat pijn zo positief kan zijn.
Om 3 uur kwamen neef Gustaf en Siegrun uit Marktoberdorf op de koffie en weer konden we buiten bij het zwembad zitten. Gezellig zitten praten en toen vertelde ik dat we nog naar Piet en Maria gingen. In oktober zijn we samen met Piet en Maria 4 dagen in Marktoberdorf geweest en hebben daar toen hele leuke dagen gehad. Peter wilde rijden en Gustaf en Siegrun bij ons in de auto en zo gingen we naar de kaasboerderij in Kessel. Piet deed een hele interessante rondleiding in vloeiend Duits, en later zaten we op het terras met uitzicht over de weien en Maas, het leek wel vakantie, chinees gehaald en oh wie doet je wat!! Wat een onbeschrijflijk heerlijk gevoel was dit!! Neef Gustaf was af en toe (!!) sprakeloos!! Maar we moesten op tijd weer naar huis want Joep en Mees kwamen hier een nachtje slapen, we namen afscheid van Piet en Maria en even later van Gustaf en Siegrun, maar wel met de belofte dat we samen nog een keer naar Marktoberrdorf komen!! Joep en Mees werden gebracht, die moesten nog even badderen... even Teletubbies kijken en naar bed... alles total los!! Peter inclusief!! En vanmorgen was de eerste pas om half 9 wakker... ontbijten , nog gezellig buiten, nog een beetje druk met bbq, maar ook GENIETEN, GENIETEN van die lieve snoetjes !!! En zo is de eerste week van juni alweer voorbij...

HET LEVEN ZOU SAAI ZIJN
ALS ALLES PRECIES WAS
ZOALS HET ERUIT ZAG

Veel liefs Marlies

• 07 Juni 2015 - 19:05

Loes:

Hallo Marlies en Peter.
    Wat een leuke week ,zo gezellig en afwisselend.
    Peters arm en hand die vooruitgaat,echt super.En dan,ja de kleinkinderen wat een gezelligheid.
    Jammer dat we zover uit elkaar wonen,maar wie weet he,ik wens jullie weer een heel fijne ontspannen en toch een week met vooruitgang,veel groetjes knuffels en kusjes van Loes en natuurljk Marius en önze Puk.

• 08 Juni 2015 - 10:27

Truus Verhoijsen:

Hallo Peter en Marlies,

Raar dat pijn positief kan zijn. Het is een teken dat er wat gebeurt met de arm en hand.
    Wij hadden vrijdag bbq van de varkensstudieclub en zijn ook naar binnen gevlucht onder de aanbouw bij Wil Thiesen.
    Het was een gezellige avond en we hebben veel plezier gehad.
    Zo te lezen is het bij jullie ook hartstikke gezellig met de kinderen en kleinkinderen.
    Heel veel groetjes uit Beringe.

• 08 Juni 2015 - 13:55

Hein Oet Wieërt:

Wat weer een heerlijke (drukke) week. Dat van die vermoeidheid herken ik wel. Ik kan ook helemaal total los zijn en als ik dan de fiets pak of de kuierlatten onderbindt dan gaat dat heel goed en dan verbaas ik mijzelf. Ondertussen weet ik dat het zo in elkaar zit dus is de verbazing vaak minder maar is er wel vaak iemand uit mijn omgeving die mij daar opwijst. Het blijft een raar fenomeen dat BREIN. Een prachtig maar zo gecompliceerd en zeker als er iets mee aan de hand is.
    Ik wens jullie weer een fijne week

• 09 Juni 2015 - 11:56

Jan-Thea Dorssers:

Heel veel groetjes uit Reuver.

• 17 Juni 2015 - 08:17

Hanny Houben:

hoi peter en marlies

wat kun jij dat toch allemaal heerlijk opschrijven marlies. jullie week is nooit saai,petje af voor jullie allebei,en peter ,je bent een echte doorzetter.

grtjes hanny