De aanhouder wint - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu De aanhouder wint - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

De aanhouder wint

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

23 Juni 2013 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Maandagmorgen gingen we weer samen naar de fysio in Baarlo, het was al behoorlijk warm maar in Baarlo stond de airco aan en ging het lopen weer supergoed. De arm werd heel mooi getapet en hadden we een goed gesprek met Richard, Na de fysio reden we naar Venlo naar de Sligro. Ik deed mijn boodschappen en Peter wachtte in de auto. Maar ja de Sligro is zooo groot dus duurde het toch wat langer...
s Middags nog wat in de tuin gewerkt en s avonds lekker buiten gezeten.
Dinsdagmorgen kwam Steef met Sien, Pierke was naar oma Annie want wij hadden een gesprek met de boekhouder. Op kantoor was de temperatuur nog aangenaam, maar Sien wilde niet slapen, kom maar zei Peter ik ga met Sien buiten wandelen, want hij vond het belangrijk dat Steef bij het gesprek met de boekhouder was. En zo liep Peter meer als een uur buiten en Sientje sliep lekker, en als Sientje wakker was deed ze lachen tegen Opa maar dan moest hij wel vertellen of liedjes zingen... Het gesprek verliep verder heel goed. Om 1 uur werd Pierke gebracht en moest hij hier slapen, maar dat wilde hij eigenlijk niet, maar als Opa ging slapen... ja dan bracht hij Opa wel naar bed, om vervolgens toch naar zijn eigen "grote"bed te gaan en ook even lekker te slapen...
Om 4 uur kwam Wim om met Peter te gaan zwemmen op de Schatberg, want woensdag was er niemand om mee te gaan en Wim kon wel dinsdagmiddag. Ik moest nog een bbq wegbrengen en toen ik terugkwam ben ik maar eens begonnen met ons zwembad schoon te gaan maken. Ja dat is ook een heel karwei. Het zwemmen had heel goed gegaan en voor het eerst hadden ze moeten wachten bij het omkleedhok. s Avonds ging ik lopen met Annemarie en was het behoorlijk warm. Toen we terugkwamen zat Peter lekker in de tuin en hebben we nog heel lang buiten gezeten en heel veel gepraat.
Woensdag stond er niets op het programma, we wilden eigenlijk naar Panningen gaan, maar de voorspelling van het extreem warme weer hield ons tegen, en bleven we thuis. Maar dat erg warme weer viel wel mee en na het middagslaapje ging Peter gewoon grasmaaien, en ik ging verder met het zwembad schoonmaken en s avonds zaten we weer buiten bij het zwembad, lekker te genieten en veel praten.
Donderdag ging Peter naar de afasiegroep met de taxi en waren het deze Patty en Hans die hem wegbrachten, ja die had hij al lang niet meer gezien. Ik ging boodschappen doen, en allerlei klusjes en was het maar erg benauwd weer. Beh daar is eigenlijk helemaal niets aan.
s Middags ging ik de post pakken en Yes eindelijk bericht van het CBR, oef spannend, hoelang zal het rijbewijs verlengt worden.... ik krijg er toch bijna de schijt van.... Ik maakte de brief snel open en hehehe eindelijk verlengt tot 1 juli 2016!! EINDELIJK VOOR 3 JAAR!!! Wat een opluchting, ja de aanhouder wint!!! Al gauw kwam Peter thuis en hij zag dat er bericht was van het CBR, JAAAA voor 3 jaar het rijbewijs!!KLASSE!!! Morgen maar gauw naar de gemeente.
Hannie kwam nog gefietsen en de spullen van de bbq terugbrengen en effe een lekker bakkie doen. Gelukkig dat het rijbewijs er is, kan Peter ook naar Frankrijk rijden...
s Avonds kwam Mart nog kinderspullen brengen, waar de mannekes hier mee kunnen spelen, Ja natuurlijk ook even buiten koffiedrinken en toen kwam andere Marlies nog om vlees te halen, we zaten nog steeds lekker buiten, ja en toen moest Mart de spullen in de loods zetten, oh maar dan maakte Peter wel even de loodsdeuren open... en dan keken ze ook even in de loods....
Vrijdagmorgen op tijd op, eerst douchen en alle oefeningen en dan naar de gemeente voor het rijbewijs. Ik had er in principe de hele morgen voor uitgetrokken, maar we waren binnen het kwartier klaar op de gemeente, en kunnen we donderdag het nieuwe rijbewijs gaan ophalen. Even langs de bibliotheek maar die was gesloten en moesten we s middags maar weer terug naar panningen om de boeken in te leveren. Nog asperges gehaald en langs de poelier en toen naar huis,ja er moest ook gekookt worden, telefoon... Piet Mertens.. of we zin hadden om in augustus mee te gaan naar Noord Duitsland naar Jac en Ans. Oef wordt dat niet een beetje veel, we gaan al naar Frankrijk... Ja daar moesten we even over nadenken. Ik vertelde Peter in het kort wat de bedoeling was, o hij hoefde helemaal niet na denken , we gaan mee!!! Ja kei Leuk!!!
s Middags eerst wat klusjes met Robert gedaan, internet, stopkontakt, tafelpoot en toen moesten we weer naar Panningen naar de bieb, de auto gaf aan dat er iets was met de remlichten, dus ik even uitgestapt en gekeken, het rechterremlicht kapot, Oh maar dan even naar Beringe, naar Vercoulen even laten maken.. Zo gezegd zo gedaan!! En toen naar Panningen de boeken ingeleverd en toen wilde Peter naar Baarlo. Over Helden Dorp, maar daar konden we niet door omdat er een groot ongeluk was gebeurd, omdraaien en naar de Midden Peelweg, maar toen kwam er een smsje v an Claudi, of wij het druk hadden... crisis bij Claudi, Johan was al de 5de avond op rij weg voor storingsdienst. Nou dan wijzigen wij onze plannen en gaan we naar Claudi om Joep een poosje op te halen. Joep stond gelijk op uit zijn stoeltje en ging bij de deur staan, Opa mee, Oma mee!! Heerlijk manneke, ja bebbel bebbel en druk!! Dus na twee uurtjes oppas van Opa, had die de pijp helemaal leeg en mocht Oma hem alleen terugbrengen!!! Nog even met Mees geknuffeld en Joep naar bed gebracht en weer naar huis.
Zaterdagmorgen had ik het druk met bbq en Wil kwam op tijd om te gaan zwemmen. Erik kwam binnen voor koffie en om 10 uur kwam Robert even met Pierke. Ik liet hem het tractortje van Mart zien in de loods, maar dat was nog een beetje te groot, maar de buggy poppenwagen vond hij wel heel erg leuk!!! Wil en Peter kwamen terug van het zwemmen en aten lekker aspergessoep die ik samen met Pierke had gemaakt. We wilden net gaan eten kwam Coen even binnen gelopen... we vertelden hem van onze plannen om naar Jac en Ans te gaan en dat was maar 45 km bij zijn bedrijf vandaan, ja dan moesten we toch ook even bij hem komen kijken.
Al met al liep ik behoorlijk achter met mijn bbq en moest ik smiddags alle zeilen bijzetten om alles klaar te hebben want om 7 uur moesten we weer weg. Bespreking van de Nouwen familiedag. Kei Leuk!! De voorbespreking was al keigezellig, dus dat wordt beslist een hele leuke dag!!!
Vanmorgen weer op tijd op, want ik moest toch nog een heleboel doen, om 12 uur moest er bbq voor 58 pers. uitgeleverd worden in de Hegelsom, maar dit is tegenwoordig echt teamwork. Peter rijdt de auto voor, ik check of alles klaarstaat, inladen, voorzichtig rijden naar de plaats van bestemming, uitladen en weer terug.Erik reed mee met de bbq en het serviesgoed, want dat paste deze keer niet allemaal in onze auto. Een hapje eten, Peter even rusten en ik weer alles klaarzetten want om 4 uur moest er een bbq naar Helden Dorp voor 34 pers, ja en toen we daar van terugkwamen hadden we effe allebei de pijp leeg... maar een kop koffie doet wonderen en vonden we allebei dat we weer goed werk geleverd hadden deze week!!!SUPER!!!

NIET ANGSTVALLIG ERLANGS
MAAR DWARS DOOR ALLE LEED EN PIJN
LEIDT DE WEG NARE WARE VREUGDE

Veel liefs Marlies

• 23 Juni 2013 - 18:45

Nelly V. Mullekom:

Hallooooo Marlies & Peter,

wat een actievelingen zijn jullie. Helemaal geweldig dat het nog steeds langzaam vooruit gaat en dat Peter steeds meer zijn wereldverbreed. SUPER!!!
    Leuk die kleinkinderen houden jullie opa en oma lekker jong & bezig. Proficiat met het rijbewijs dat voor 3 jaartjes is verlengd... WAUW... GEWELDIG toch. Alles zit mee... hoera!!!!
    Wij wensen jullie een fijne vakantie toe en GENIET met jullie vrienden volop in Duitsland.

Groetjes en liefs Jan & Nelly.

• 23 Juni 2013 - 22:11

Toos:

Maar,maar,maar, wat zijn jullie bezige bijen zeg
    Ik vind het niet gek als de pijp leeg is, bij het lezen denk ik hoe houdt ze het vol. Maar ook erg leuke dingen.
    Die kleine kotertjes zijn met geen geld te betalen.ben blij je dat nog allemaal kan, en ze jou vragen!!!!
    Het ka n ook anders.
    Maar woensdag ga ik de Spaanse zon opzoeken en daar wordt ik ook met open armen ontvangen . Wat een fijn gevoel, dat ze je waarderen en je bent welkom. Genoeg sentiment.
    Luitjes geniet er maar met volle teugen van.groetjes

• 25 Juni 2013 - 11:39

Christel:

Alleen de titel al........die wekt verwachtingen. Wat is er gebeurd? Super. Het rijbewijs voor 3 jaar. Als chauffeur doet Peter het niet slecht. Zelf naar de therapie, bbq wegbrengen, straks op vakantie naar Frankrijk en Duitsland. Toe maar.......het kan niet op. Het is jullie gegund hoor. Hopelijk hebben jullie (en wij) dan toch eindelijk een hele periode zomerweer. Want die pieken zijn te kort en veel te heet. Daar kunnen we niet van genieten. Gewoon lekker zomerweer zo rond de 25 graden, zou fantastisch zijn. Och, een mens moet wat te wensen hebben toch? Geniet weer van deze week. Wij kijken uit naar het volgende weekverslag.

• 26 Juni 2013 - 12:38

Hein Oet Wieërt:

Wow, wat een bezigheden en prachtig dat het rijbewijs voor 3 jaar verlengd is. Maak er een mooie week van maar neem ook op tijd jullie rust !!