NOG STEEDS VOL VERWACHTING...... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu NOG STEEDS VOL VERWACHTING...... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

NOG STEEDS VOL VERWACHTING......

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

05 November 2017 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Een heerlijke week ligt er achter ons, maar nog steeds geen Emma, Sophie of Marieke is er geboren…
Zondagmiddag kwamen Claudi, Johan, Joep ,Mees en Niene hier eten, een heerlijke drukte en natuurlijk afleiding, we waren steeds in dubio om toch even op en neer naar Hoofddorp te rijden, maar uiteindelijk toch niet gedaan.
Maandagmorgen kwam Steef voor de boekhouding en we moesten op tijd eten want s middags hadden we al om 15.00 uur de afspraak bij de fysio in Baarlo. Dus nadat Peter even had gerust gingen we naar Baarlo. Richard maakte eerst de hand los en daarna de oefeningen aan het wandrek. WAUW wat ging dat goed en toen het lopen oh dat ging ook supergoed met de kruk. Samen met Richard bekeek ik hoe ik het beste aanwijzingen kon geven, zodat het lopen weer een automatisme wordt. Richard vond dat Peter enorm vooruit was gegaan in een week tijd. Na de fysio gingen we even naar huis en toen door naar de kapper, Anke moest lachen om Peters ijdelheid en zijn krulletjes, dus werd er niet al te veel vanaf geknipt, maar eigenlijk… het haar groeit zo snel nu!!
Dinsdagmorgen gingen we buiten lopen en met stoepkrijt maakte ik een soort zebrapad, zo groot moesten zijn passen worden. Peter nam het heel serieus en ging ijverig aan het oefenen, wat hele mooie passen opleverde. Is toch een raar iets dat brein. Na het eten gingen we samen naar Deurne het vlees ophalen. Anneke kwam ook helpen en zo waren we lekker op tijd klaar en s avonds kwam Wim nog om Peter te behandelen en at ging ook al weer supergoed. Wim masseert de arm en de hand en dan komt er steeds meer activiteit in en lukt het knijpen steeds beter en vaker. SUPER!!! Via de app hadden we steeds contact met Lonneke en nog steeds was alles rustig. En we zouden nu toch niet eerder als donderdag naar Hoofddorp kunnen.
Woensdagmorgen keek Peter een hele poos naar de debatten op televisie, ja hij werd er moe van, maar ja wie wordt daar nu niet moe van…. Ja en hij wilde ook weer buiten oefenen, want dat zebrapad was toch wel een mooi iets, hij ging alleen oefenen en ik hoorde hem zeggen, groot, steun groter, groot, steun, groter. Oh hij heeft er echt zin in!!
Om 12.45 uur reed de taxi voor en gelukkig was het Ron weer. Wat een verschil en voor ons gevoel waren we zo in Maastricht. Bij het bloedprikken waren we meteen aan de beurt en daarna gingen we in de wachtruimte zitten wachten, de kuur stond voor 15.30 uur gepland en tot onze verbazing werden we al om 15.15 uur opgeroepen om naar kamer 1 te gaan. Oh lekker voor op het schema. Peter werd aangesloten en was het wachten op de nivolumab, andere patiënten werden ook aangesloten en er werd verteld dat de kuur in een half uur werd toegediend. Ik vertelde dus maar weer dat Peter er dan misselijk van werd en toen kwam er nog wat uitleg en degene die er klachten van kregen moesten dat melden dan zette ze de kuur langzamer. Inmiddels lagen er 4 patienten te wachten op de nivolumab en de klok tikte door….. Om 16.15 uur kwamen ze er achter dat de doos met medicijnen ergens anders was neergezet grrr…. Dus allemaal bijna een uur voor de jan Doedel zitten wachten. De bloeduitslagen waren allemaal oke , maar door alle vergissingen waren we pas om 17.45 uur klaar en pas net voor 19.00 uur thuis!!
S Avonds besluiten we om toch vrijdags door te rijden naar Hoofddorp, baby of niet, Peter wil Lonneke graag zien, hij maakt zich een beetje zorgen…. Dus hotel geboekt voor de vrijdagavond, we gaan gewoon een weekendje naar Hoofddorp!!!
Donderdagmorgen ging ik maar alleen boodschappen doen, kon Peter nog wat uitrusten want er lagen nog drukke dagen voor ons. Tijdens het eten zei Peter waarom blijven we niet tot zondag in Hoofddorp, lekker 2 nachtjes weg en dan zal de baby toch wel geboren worden….Dus opgebeld naar het hotel en een nachtje bijgeboekt.
S Middags nog de taxi geregeld voor de komende weken, de was bijgewerkt en om 15.15 uur ging ik Joep en Mees uit school halen. Pierke en Sien waren er ook en daar werd even lekker mee geknuffeld en Joep en ees nam ik mee naar huis. Joep es nu helemaal van de cijfers en letters en werd er eerst met een waslijn en knijpers een letterlijn gemaakt en later had Joep mijn telmachine. Ja dat vond hij wel leuk en ik legde hem uit hoe dat moest en dat hij dan met opa een spelletje kon doen. Joep tikte bv 3 plus 6 in en dan moest Peter het antwoord geven en dan drukte Joep op IS en dan kan hij zien of opa het goed had. En oh wat hadden ze samen een lol en plezier!!! Maar Peter was er wel moe van geworden en s avonds moest er nog gezwommen worden…. Ja misschien kon ik dat wel afzeggen, maar eigenlijk was het ook wel heel belangrijk, dus werd er gezwommen met Wil. Terwijl hun gingen zwemmen pakte ik het koffer in en legde alles klaar wat er mee genomen moest worden want vrijdags moesten we al om 9.30 uur in Rosmalen zijn. Tegen 20.00 uur waren Peter en Wil terug, en oh wat had het goed gegaan, SUPER goed, Wil dacht het beste sinds een jaar!!! En ook het uitstrekken met de rechterarm, zo ongelooflijk goed!!! Nou mooie opsteker!!!
Vrijdagmorgen moesten we dus voor onze doen supervroeg op en om 8.30 uur had ik alles in de auto en konden we richting Rosmalen vertrekken voor de voorbespreking van de rechtszaak. Even na half tien waren we bij het Fletcher hotel en kwamen gelijk aan met Bert, en even later zagen we de Donkelaars, Een hartelijk welkom en Peter D kwam ons tegen gelopen en begeleidde ons waar we moesten zijn. Advocaat Jos en ook advocaat Rob waren er, de mensen van het kippenbedrijf en de orchidieen man. Een heel boeiende en interessante bespreking volgde, veel nieuwe informatie en nieuwe feiten hadden de 2 advocaten ontdekt. Het ziet er goed uit voor ons. Om 12.30 uur was het klaar en Peter had de knolletjes helemaal gaar, maar we besloten om toch nog te lunchen in Rosmalen samen met 6 anderen. We spraken nog even met de mensen van het kippenbedrijf, die ook nog getroffen waren door de fipronil-afaire en nu leeg stonden. Heel triest allemaal. Tijdens de lunch werd er over van alles en nog wat gepraat en Peter kikkerde weer wat op en wilde toch zelf door rijden naar Hoofddorp waar we om 15.30 uur aankwamen bij Lonneke. Effe koffie gedronken en toen naar het hotel. Peter was heel opgelucht, ja Lonneke zag er goed uit, ja hij had zich echt wel zorgen gemaakt, maar gelukkig was het allemaal heel goed. In het hotel even een uurtje gerust en toen weer terug naar Lonneke en Jaap, waar we samen frietjes aten en bespraken wat we eventueel zaterdag zouden kunnen gaan doen… We gingen weer op tijd naar het hotel en sliepen heerlijk. Ik had het Bastion geboekt, daar waren we in juli ook een nachtje, ze hadden hier heerlijke bedden, maar de badkamer was erg klein.
Allebei de hele nacht doorgeslapen en dat is voor mij ongekend, 8 uur aan stuk door geslapen… Heerlijk!! Na een heerlijk ontbijt gingen we weer naar Lonneke en Jaap, hier was nog steeds alles rustig en we besloten om naar het tuincentrum te gaan, kijken voor kerstspulletjes en we hadden besloten om s avonds te gaan gourmetten, maar dan moest er nog een nieuw gourmetstel aangeschaft worden, dus daarvoor gingen we naar de media markt. Bij Cruquis gingen we naar het tuincentrum, maar de kerstspullen vielen erg tegen, een paar jaar geleden stond hier heel veel, maar nu….. maar natuurlijk toch een aantal dingen gekocht. Het gourmetstel wat we wilden hadden ze niet bij deze mediamarkt op voorraad maar wel in Hoofddorp, dus terug naar huis, geluncht, Peter naar het hotel voor te rusten en ik weer met Lonneke op pad in Hoofddorp. Gourmetstel gescoord en vlees gekocht en weer terug naar huis. En om 18.00 uur waren Peter en ik weer present bij Lonneke en Jaap, die hadden de tafel mooi gedekt en zo zaten we heel gezellig bij kaarslicht te gourmetten. En toen we om 21.00 uur weer terug waren bij het hotel vroeg de receptionist ons of het kleinkind inmiddels geboren was….. nee nog niet…. Maar we hadden wel een heel gezellige avond gehad. Weer een heerlijke nacht en vanmorgen het appje van Lonneke dat het nog steeds rustig was….. nou dan komen we gewoon nog even naar de verjaardag van Jaap, die vandaag 34 wordt…. Nog even koffie gedronken en toen om 12.00 uur toch maar naar huis… tja want hoe lang blijven we nog wachten….. Op de terugweg besloten we om even bij Gert en Nonnie in Vianen aan te gaan, als Lonneke en Jaap dan zouden appen dat het begonnen was, waren we toch weer binnen het uur in Hoofddorp. Heel gezellig een uurtje zitten kletsen , Gert en Nonnie vonden dat Peter wel heel erg vooruit was gegaan in de spraak, dat is echt SUPER!!! En toen toch maar naar Limburg afgereisd, want alles was nog rustig in Hoofddorp …. Maar we hebben een heerlijk relaxed weekend gehad, echt helemaal super en Peter goed gerustgesteld, want natuurlijk heb ik bijna dagelijks contact met Lonneke en dan doe ik Peter verslag, maar nu had hij het allemaal zelf gezien. SUPER!!!

IEDERE DAG WORDT JE AANGEREIKT
ALS EEN EEUWGHEID GELUKKIG TE ZIJN

Veel liefs Marlies

• 05 November 2017 - 18:58

Annemarie En Wil:

Wat een verhaal en na dat alles ook nog een bericht maken! Super hoor en laat Sophiejaap maar komen ;-) opa en oma zijn er klaar voor. Spannen allemaal!

• 05 November 2017 - 19:52

Christel:

Iedereen leeft zó mee met Lonneke en Jaap. Dit “rustig” afwachten duurt zooo lang. Maar de langste tijd zit erop. Nog even geduld. Wie weet......morgen misschien.

• 05 November 2017 - 21:01

Marlies:

Hallo Peter en Marlies,
    Het wachten begint nu wel lang te duren hè? Maarja, blijkbaar heeft het kindje het nog heel erg goed bij mama Lonneke! Hopelijk komt er nu toch gauw een berichtje uit Hoofddorp
    dat jullie kleindochter geboren is.
    Fijne week voor iedereen en wij wachten ook in spanning af!

• 07 November 2017 - 09:09

Hein Oet Wieërt:

Heerlijk verslag om te lezen. Ik kikker hier ook een beetje van op want dat is wel nodig na de 3 dagen in America. Wat is dat weer prachtig geweest en ook weer mijn grenzen verlegd. Ik ben namelijk 3 dagen in mijn eentje op en neer geweest met de auto en dat ging prima. Had er toch wat vrees voor en zeker voor de heel vroege zondagmorgen terugrit omdat ik de zaterdagavond weer vooraan heb gestaan. Op naar het volgend Slotconcert. Ik wens jullie veel sterkte met de zenuwen en een heel fijne week

• 10 November 2017 - 16:31

Hein Oet Wieërt:

Ook via dit medium PROFICIAT en niet alleen voor Opa en Oma maar ook voor de kersverse ouders, ooms, tantes, nichtjes, neefjes en verdere familie