ZOET IS DE SMAAK VAN DE OVERWINNING - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu ZOET IS DE SMAAK VAN DE OVERWINNING - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

ZOET IS DE SMAAK VAN DE OVERWINNING

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

19 Juni 2011 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Zo er gebeurde weer van alles.....
Natuurlijk eerst donderdag 9 juni, jesus christus wat een dag!!!! Wat een jubelstemming, wat een overwinning!!!
Ja eerst superspannend, Peter was s morgens toch best wel zenuwachtig en ik ook, Peter had zoiets van en als ik het nu niet haal, heb ik nog maar een kans, want ons was verteld dat je het 3x mag proberen, en dan wordt de druk natuurlijk steeds groter en hoe ga je daar mee om. Maar gelukkig was het nu goed en waren die zorgen voorbij. de laatste tijd was Peter steeds bezig als ik ergens te hard reed of het knipperlicht niet aanzette... Geflatst of bekeuring. Maar terwijl Peter aan het afrijden was vertelde Matje(de rijinstructeur) mij dat Peter zijn eerste bon al binnen had. Tijdens de rijlessen had hij een keer 76 gereden op de maasbrug terwijl je er maar 70 mag.... best wel lachen want dat zou hem absoluut niet gebeuren!!! Tijdens het afrijden had hij in het begin nog instructies gekregen van links en rechts en op een gegeven moment waren ze bij de Blerickse kermis uitgekomen en niet verder kunnen rijden. De mevrouw van het CBR wist de weg niet meer.... Hoe kwamen ze nu bij de autobaan richting Eindhoven??? Oh had Peter gezegd maar ik weet dat wel. Straatje links straatje rechts en naar de autobaan richting Eindhoven. Op dat moment was hij in feite al geslaagd. Peter had de situatie keurig opgelost.
Nou de ontlading was enorm, toen ze terugkwamen en de mevrouw zei dat het ruim voldoende was!!! Ook een beetje onwerkelijk, want het zou toch niet kunnen.....
s Avonds hadden we een feestje, en dat voelde zo goed, echt iets afgesloten met goed gevolg en wat de waardigheid terug geeft. Lekker puh naar de mensen die er niet in geloofden, en in mijn hoofd was er steeds het liedje, "wat eine supersjoene daag" En Peter die werd niet moe, hij praatte en vertelde... hij was weer een volwaardig mens geworden, iemand die een gewone auto mag besturen.
Vrijdag trouwden Anke en Roy, en Peter was toen toch wel moe, dus ging ik alleen naar de kerk en s avonds samen naar de receptie, waar het heel gezellig was.
Zaterdag zwemmen met Wil en naar de kronenberg om te tapen.Op zijn been kwam maar een stripje tape, eens kijken hoe dat gaat!!! Het was druk op de Schatberg ivm Pinksteren, en veel last van kramp, maar ook een kleine ontsteking aan de teen, (Verdorie, daar waren we toch klaar mee) en door het warme broeierige weer een smetplek in de lies...
Dinsdagmorgen de huisarts gebeld en konden we een zalfje halen voor de smetplek en de podotherapeut voor de ontsteking aan de teen gebeld, waar we woensdagmorgen gelijk terecht konden......
Peter ging op kantoor van alles uitzoeken, want er stond niet echt iets op het programma en hij vond de fotos van Rusland op een cd, ja Steef gevraagd hoe dat moest op de computer, want ik heb daar niet zoveel verstand van... en ja hoor hoor na 4 jaar zag hij de fotos van toen de russen hier waren... en s avonds stelde hij voor om naar de asperges te lopen, zonder stok en dat ging toch goed, ondanks de ontsteking en heel weinig tape!!!
Woensdagmorgen naar Tunne de podotherapeut, we waren hier al vanaf augustus niet meer geweest.... nou en die was toch positief. Zoooo wat een vooruitgang, gewone schoenen... geen spalk????? het praten.... wat een woordenschat, wat een gemak komen de woorden eruit!!! Nou super!!!! Er zat inderdaad een minuscule ontsteking, waarschijnlijk veroorzaakt door het steeds meer bewegen van de tenen.
s Middags belde de autogarage dat ze twee auto's voor ons op het oog hadden. Opel Zafira.De gegevens werden doorgefaxed en zo konden we het even bekijken. En ook de papieren van het CBR waren er, maar wel het rijbewijs maar voor een jaar. De neuroloog gebeld of er een fout was gemaakt, nee hij had het advies voor 5 jaar gegeven en nu hadden ze dat bij het CBR niet overgenomen, dat gebeurde wel vaker, dat ze eerst 1 jaar doen en vervolgens voor 5 jaar.
Donderdagmorgen de laatste keer voor dit seizoen naar de afasiegroep, met de taxi.... en ik ging met Steef en Pierke naar het consultatiebureau. effe lekker Omi zijn. en dat kan ik dan ook echt, kost helemaal geen moeite... lekker omi zijn!!!
s Middags belde de garage dat de Zafira in Beringe was en dat we konden komen kijken. Ja zegt Peter, vanavond gelijk er naar toe... Ik was nog maar amper uit de douche en Peter stond al klaar, ja dat is belangrijk!!! De auto stond klaar en Peter ging erin zitten, ja Prima, cruise control, airco, en ook een trekhaak!! Ja helemaal goed. Met de papieren van het CBR de aanpassingen besproken en dat moet een bedrijf in Roermond doen. (kan over 2 a 3 weken) Ik zag er erg tegenop om een andere auto te moeten gaan zoeken en kopen, maar dat viel achteraf dus reuze mee.
Vrijdagmorgen naar de gemeente voor het RIJBEWIJS..... eerst pasfoto's maken en naar het loket van de rijbewijzen. OKe Oke oke, trrr papier uit de computer even kijken of alles klopt..... jullie raden het al ..... foutje .... Volgens het papier wat uit de computer kwam zou Peter het rijbewijs BE hebben en dat kon niet, want Peter mag niet de aanhanger er achter hangen. Ja van alles in de computer geprobeert, maar de juffrouw kreeg het er niet uit. Dan maar even het CBR bellen. Ruim 3 kwartier later kwam de juffrouw terug.... Helaas ze wisten het niet hoe het moest... Ja meneer moest een ongeldigheidsverklaring invullen en dan werd het rijbewijs ingetrokken.... ja dat van 9 juni 2011... en dan moest hij opnieuw een rijvaardigheidstoets doen.... de stoom kwam ondertussen uit mijn oren..... dat moest kunnen .. bijna 1 jaar voor gewerkt, met goed gevolg afgesloten en omdat ze de letter E niet uit de computer kunnen krijgen, weer vooraan beginnen. Ik dacht het niet!!! Inmiddels bemoeiden zich er steeds meer mensen mee, en na anderhalf uur, werd besloten dat Peter gewoon zijn BE rijbewijs krijgt. hij is van voor 1965 geboren en dan heb je automatich je E bij het B rijbewijs. Poeh Poeh, vanaf donderdag kunnen we het ophalen en ben er nog niet 100% zeker van dat het dan allemaal oke is. Pas als we het roze papiertje in handen hebben....
Uiteindelijk waren we na bijna twee uur weer thuis.... helemaal op!!
Zaterdag zwemmen met John en s avonds uit eten met Gert en Nonnie, en nu viel mij zelfs concreet de erorme vooruitgang op in de spraak en alertheid. Wauw!! Kon hij eerst de menukaart niet lezen...... op een gegeven moment iets aanwijzen..... en nu... hij bestudeerde de kaart, klapte hem dicht en ik vroeg weet jij het al... ja tomatensoep en varkenshaas..... Vol overtuiging!!! WAUW!!!



VOOR DE MOEILIJKHEDEN DES LEVENS VLUCHTEN
GETUIGT NIET VAN WIJSHEID
HET IS VERSTANDIGER ZE TE OVERWINNEN


Veel liefs Marlies

  • 19 Juni 2011 - 14:07

    Hein Oet Wiëert:

    Wel, wel, wel, dat was mij het weekje wel. Hahaha. Veel gebeurd weer zo te horen en voor Marlies wil jij mij er evt aanherinneren dat ik vraag hoe dat zit met het E bij het rijbewijs als ik mag proefrijden. Anders sta ik voor hetzelfde probleem, denk ik. Of ik ga het vragen aan de eximinator. Trouwens er is mij verteld dat dit een mevrouw is en wie weet is het wel dezelfde. Verder geen nieuws van deze zijde.
    Maak er een mooie week van.

  • 19 Juni 2011 - 14:08

    Hein Oet Wiëert:

    Oh ja, ook nog even dit:
    Omi en Opi ze
    Doeg Doeg

  • 19 Juni 2011 - 19:31

    Theo & Sylvia:

    Het zal toch niet eens een keer goed gaan!
    Ze moeten niet zo moeilijk doen en dat papiertje geven waar je recht op heb.
    Niet dan?
    Als het lukt wil ik binnenkort ook weer gaan beginnen, ik ben benieuwd hoe het met mij afgaat.
    Hoop net zo goed als bij jou.

    Tot volgende week

    Theo en Sylvia

  • 19 Juni 2011 - 21:11

    Thea & Jan:

    Proficia alweer een stap verder,maar het gaat weer door.
    gr thea.

  • 20 Juni 2011 - 11:23

    Tooske:

    ja marlies, het zal eens in 1keer alles goed gaan.
    Dat weten wij toch, maar je ziet het is ook deze keer weeeeeer goed gekomen groetjes..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grashoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 691769

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: