DE GROTE DAG.. ZE GAAN OVER LIJKEN - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu DE GROTE DAG.. ZE GAAN OVER LIJKEN - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

DE GROTE DAG.. ZE GAAN OVER LIJKEN

Door: ..

Blijf op de hoogte en volg Peter

01 Februari 2017 | Nederland, Grashoek



Hallo lieve mensen,


Ja en dan is het eindelijk zover, de dag breekt aan dat het gaat gebeuren, eindelijk na 2 jaar voorbereiding gaan we naar Amsterdam naar de rechtbank!!
Zondagmorgen werd ik al vroeg wakker, toch nog weer wat dingen die door mijn hoofd spoken op iPad zetten en via de mail proberen uit te printen, maar dat lukt niet, nou dan nog mar een aan Robert vragen. Inmiddels had ik ook de tafel gedekt en Peter geholpen en konden we ontbijten. Steef wilde nog even langskomen om een hart onder de riem te steken en dat kwam wel goed uit en kon zij mij helpen met het uitprinten. Pierke en Sien brachten wat gezelligheid en toen was het 12.30 uur en kwamen Wil en Annemarie om met ons naar Amsterdam te gaan. De reis verliep voorspoedig en we besloten om in Breukelen te lunchen. Heerlijk geluncht en na een uur weer verder, waar we in het Holiday Inn hotel hadden gereserveerd. Mooi hotel in Amsterdam op 3 km van de rechtbank. We hadden 2 kamers naast elkaar met een verbindingsdeur. Peter ging even rusten en ik ook een beetje en om 18.00 uur vertrokken we naar Hoofddorp naar Lonneke en Jaap, even daar een drankje en een klein hapje en toen gingen we met zijn zessen bij de Braziliaan eten. Heel apart, lekker en gezellig gegeten en natuurlijk werd er veel over de rechtszaak gepraat en tegen 22.00 uur waren we weer terug in het hotel en Peter wilde toch graag naar bed, dus Peter naar bed gebracht en wij namen nog een laatste drankje en toen ook naar bed….. maar van slapen kwam niet veel, terwijl Peter snurkte en snurkte, het hele Amsterdamse bos heeft hij omgezaagd.
En dan is het eindelijk 30 januari…… snel douchen , Peter mocht blijven liggen maar hij wilde toch graag dat ik hem al verzorgde en hielp met aankleden. Annemarie en ik gingen om 8 uur ontbijten en een half uur later was Lonneke ook bij het hotel, nog even naar de kamer en omdat het regende bracht Wil ons naar de rechtbank en daarna ging hij met Peter ontbijten en konden ze tot 12.00 uur op de kamer blijven en dan zouden zij ook naar de rechtbank komen.
Bij de rechtbank aangekomen zagen wij nog geen bekenden, een poosje gewacht en ons toch maar ingecheckt, we moesten naar de tweede verdieping en daar zaten Henk en Adrie uit Oldenbroek al. Deze mensen hadden we in juli al ontmoet en de begroeting was aller hartelijks, en al gauw kwamen er meer bekenden, allemaal vol spanning en klokslag 9.30 uur gingen de deuren en konden we naar binnen. Jos de advocaat en Bert moesten vooraan links zitten en de advocaten , 3 stuks van de ABN zaten rechts wij konden verder naar achteren aanschuiven en toen werden de namen van de belanghebbende omgeroepen en welke Mkb-ers ze waren. Jos begon met zijn pleidooi wat we ook allemaal op papier hadden. Dit duurde pakweg anderhalf uur , was algemeen en de strekking was dat de bank nooit aan het Mkb een renteswap of derivaten had mogen verkopen. Hierna mocht de bank zijn antwoord geven en die vertelden dat ze al deze 7 eisers een goede voorlichting hadden gegeven over het product en dat wij dus niets te eisen hadden en dat het wat betreft de bank nu al wel klaar was en dat de rechter de individuele mensen niet meer hoefde te horen, want zij hadden gelijk. Nou daar was de rechter het toch niet helemaal mee eens en het zou ook jammer zijn voor de bank dat ze dan al haar accountmanagers die s middags zouden komen voor niets naar Amsterdam hadden laten komen. Pongk toen hoorden we dus pas dat ieders accountmanager er s middags bij zou zijn…
Ene Froukje die voor ons zat schoot een beetje in de paniek, want zij was maar alleen, haar man was niet meegekomen, maar hun zaak was nog niet aan de orde en Peter D stelde haar gerust, zij moest gewoon alleen maar luisteren wat er allemaal gezegd werd. Wij ontfermden ons over Froukje en samen liepen we naar de lunchruimte, waar Peter en Wil inmiddels ook waren gearriveerd. Gezellig zitten te kletsen , telefoon en email adres uitgewisseld met Froukje, Jos kwam nog even bij ons zitten en toen was het 13.30 uur en moesten we weer naar de zaal. Nog geen tijd om naar buiten te gaan voor een sigaret!!
WE moesten weer allemaal gaan staan en toen kwamen de rechters weer binnen en kon het individuele deel beginnen..
De eerste was een zaak uit Weert, beetje vaag allemaal , nee dat ging niet helemaal goed, tweede zaak was een orchideen kweker en die werd overvallen door de vragen van de rechter en het weerwoord van zijn accountmanager.. oeps ook niet zo best, maar ik lette goed op, welke vragen en ik schreef en Lonneke adviseerde mij nog even, wat wel en wat niet belangrijk was.
Zaak 3 en 4 gingen redelijk tot goed en toen was Maatschap Nouwen Reinders aan de beurt en moest ik naar voren komen en tussen Jos en Bert in gaan zitten. Ja ik was Marlies Nouwen en de rechter vroeg of Peter Nouwen er ook was. Ja maar die bleef naast Wil zitten. De bank begon met haar leesstuk ken uit te delen, Peter kreeg er geen, maar Lonneke stond op en vroeg of haar vader er misschien ook eentje mocht hebben….Oh ja dat kon en toen begon de advocaat voor te lezen en ik maakte snel aantekeningen, door vraagtekens en uitroeptekens te plaatsen, mijn haren gingen al af en toe rechtop… Na het voorlezen stelde de rechter de vraag aan dhr V of hij ons goed had voorgelicht en of hij ook de uitleg van een rentecap had gegeven. Ja hij had het weliswaar niet meer in zijn dossier kunnen vinden, maar hij had ons terdege voorgelicht. Nou en toen mocht ik mijn woordje doen en stak van wal. De rechter vroeg of ik de dochter was…. Nee ik was de vrouw van Peter Nouwen en samen met onze dochter Steef en haar man Robert vormden we de Maatschap Nouwen Reinders.. Oh oke. Maar snappen deden ze het niet helemaal. Ze vroeg aan mij of wij een goede uitleg hadden gehad… Nou nee dus en ik deed mijn verhaal, het ging een beetje op en neer en toen viel het woord Clientprofiel treasury.. Nou nee dat hadden wij niet gezien, dat hadden ze ook niet met ons besproken. Jawel want de heer Nouwen had dat ondertekent. Nou en toen zei ik dat de handtekening die hier onder stond niet van Peter Nouwen was op 30 november 2007 en ook niet op het formulier Intake treasury, Dat was de eerste knuppel in het hoenderhok. Ik had de echte handtekening op 30 november op papier en ook de twee andere groot op papier. Nou de heer V werd hierdoor overvallen…. En de rechter vroeg waarom we daar niet eerder mee waren gekomen dan hadden zij zich hierop voor kunnen bereiden. Tja omdat ik ze niet eerder ontdekte, pas nadat de stukken bij de rechter waren en toen bij ons had ik het gezien, want wij hebben dat Clientprofiel niet zelf in ons dossier en dat Formulier intake had ik pas op 18 januari via de rechtbank in mijn bezit gekregen. Tja er ontstond wat geroezemoes en toen zei de rechter tegen dhr V, maakt U zich geen zorgen wij verdenken U er niet van dat U die handtekening hebt gezet. Maar dat heb ik ook niet beweerd want ik weet niet wie die handtekening wel heeft gezet, in ieder geval niet Peter Nouwen op 30 november 2007. Nadat de rust was wedergekeerd ging het verder en ik refereerde aan de brief, productie 107, welke ik pas op 19 januari i2017 n mijn bezit kreeg. Nou dat vond de rechter maar niks, want daar hadden we eerder op moeten reageren. Nou dat kon niet meer in die paar dagen die er tussen lagen… De rechter vond dat ik daar ook maar overheen moest stappen en ze wilde verder. Maar ik was een pittbull en liet niet los en begon een stuk uit die bewuste brief, welke gedateerd was op 30 november 2007 te citeren. Er staat letterlijk: Wij sluiten het Clientprofiel treasury en het formulier Intake treasury bij, welke U rechtsgeldig moet onderteken en naar ons retourneren. Wij hebben beide stukken al in ons bezit!!! Nou zeg dan breekt je klomp toch!! En toen zei de rechter tegen dhr V. Mevr Nouwen heeft het over een verschrijving!!! Nou zo lusten wij er nog wel een paar!!!! Maar toen greep Jos onze advocaat in… Mevrouw de rechter ik vraag schorsing aan want ik moet hoognodig met mijn cliente overleggen… dat zal wel , ik vroeg aan Jos en wat nu.. De rechter schorste de zaak voor 10 minuten en zei tegen de bank dan kunt u ook even bekomen… Wij liepen de gang op en iedereen van onze kant zei dat ik het supergoed gedaan had, ja echt supergoed want ik liet me niet van de wijs brengen. Na 10 minuten voegde Jos zich weer bij ons en zei dat hij wraking ging doen, wat is dat… nou dat merk je zo meteen wel. Iedereen weer de zaal in , de rechters gingen weer zitten en toen vroeg Jos dus Wraking, hij beschuldigde de rechters wegens partijdigheid. En toen zei de rechter, dat had ik wel verwacht Meneer Wouters dat U dat ging doen, we laten proces verbaal opmaken en dan moet de wrakingskamer beoordelen of het juist is. De griffier nam het proces verbaal op en las het voor of Jos het er mee eens was. Ja Jos wraakte de kamer over de opmerkingen naar de heer V over de handtekeningen en de verschrijvingen en toen werd de zitting geschorst. De bank wilde nog wat vragen stellen aan de rechter, maar dat mag dus niet, de rechter mag dan niets meer zeggen. Wraking komt 1 op de 3000 rechtszaken voor. Ja en toen was het afgelopen!!! De rechtbank ontploft!!! We liepen naar buiten en iedereen kwam naar mij toe en zei dat ik het geweldig had gedaan, want de rechters waren de hele tijd al partijdig ook in de andere zaken, maar ik had me niet van de wijs laten brengen en mijn punten gemaakt. We besloten om met de hele groep nog wat te gaan drinken in een cafeetje aan de overkant, ik voelde me net een prinses, WAUW!!! Wil ontfermde zich over Peter, en ik vond het zo SUPER dat hij er de hele middag bij was geweest en hij was zo trots op mij .SUPER!!! In het cafeetje zaten we met de hele groep na te praten en Jos vertelde hoe het nu verder zou gaan. Ik praatte met voor tot dan onbekenden en een man zei Ken je het verhaal van David en Goliat en dan schiet die kleine die grote af…en dat deed jij ook, een kleine Mkber die de grote bank aan flarden schiet!! Na een klein uurtje besloten we om toch maar allemaal huiswaarts te gaan, we namen afscheid van Lonneke en alle mensen, en met een heel goed gevoel reden we terug, geen files en we besloten om bij de Valk in Eindhoven te gaan eten, want honger hadden we inmiddels wel. Er werd flink geappt en daar had ik een onbekend appje, effe kijken, het was van Froukje en stuurde een geluidsopname.. wat bleek had zij mijn hele pleidooi opgenomen. WAUW, maar ik kon het in de auto niet afluisteren en mocht dit wel…. Heerlijk gegeten en toen naar huis, en in de auto had Peter het hoogste woord, terwijl hij bij de Valk amper nog kon lopen. Wat een enerverende dag en wat fijn dat Wil en Annemarie en Lonneke er de hele dag voor ons waren, zo goed!! Thuis was Robert er nog even en Coen stuurde een berichtje of ik nog even wou bellen, oh ja even Coen bellen, verteld en ik zei dat het dinsdag in de telegraaf zou komen, oh zei Coen maar ik zie dat het al online staat, ja dat moest ik toch ook even kijken, mooi maar wat stond daar… de reeds overleden eigenaar Steef Nouwen Reinders… PONGK wat een miskleun!! Nou maar gelijk een klacht indienen en dat ze het recht gaan zetten, nou nog een wijntje Peter al naar boven en toen las ik nog eens het leesstuk door van de bank. PONGK wat stond daar dat had ik niet gehoord in de rechtszaal…. DE heer Nouwen speelde de hoofdrol in dit proces, hij had een goed beeld van de financiele kant van het bedrijf, het was zijn wens om een renteswap af te sluiten. Het is uiteraard ongelukkig dat hij thans niet meer in staat is dit te bevestigen PONGK. Ze gaan dus echt over lijken!!!
Ik werd woedend en moest toen toch nog weer even wat mailtjes versturen, dit is echt onder de gordel!!! Ik snapte nu wel de verwarring van de journalist waar ik dus dinsdag nog een gesprek mee heb gehad en hij het gelijk rechtzette online … Het krijgt allemaal nog een hele dikke staart…
Maar uiteindelijk…

WIE HET LAATST LACHT
LACHT HET BEST
HET RECHT ZAL ZEGEVIEREN!!!

Wordt vervolgt!!!


Vee liefs Marlies

  • 02 Februari 2017 - 11:04

    Loes:

    Hallo allemaal.
    Mijn hemel wat spannend allemaal.Heb zojuist met open mond de verhandeling afgeluisterd.
    Wauw Marlies je was geweldig.Inderdaad als een pittbull,maar toch netjes.En wat een vreselijk partijdig mens die rechter.ik ergerde me constant dood aan haar ,,er klopte echt niks van.Als dit onze rechtspraak is dan begin ik heel veel te snappen.
    Ben ontzettend benieuwd hoe het afloopt.
    Groetjes en geniet van dit nog maar flink na want dit doen je er niet veel na.


    .


  • 02 Februari 2017 - 11:44

    Thea Dorssers :

    Famlie Nouwen
    Wauw ,wat een dag ,ga zo door super Marlies .
    Heel veel sterkte samen ,komt goed.
    Groetjes uit Reuver

  • 02 Februari 2017 - 11:57

    Ans Lehane:

    Hallo allemaal,
    Heb net het verslag gelezen. Wat is en blijft het spannend.
    Marlies, je bent in een woord GEWELDIG, maar ik had niet anders verwacht van jou. Je bent een vechter en gaat niet bij de pakken neerzitten.
    Ga zo door en blijf vechten voor waar je recht op hebt.
    Succes ermee, ik blijf voor jullie duimen.

  • 02 Februari 2017 - 22:07

    Marlies:

    Hallo Peter en Marlies,
    Wat een verhaal zeg! Dit is haast niet te geloven hoe ze met de "gewone" man omgaan.
    Hoe kun je nog vertrouwen hebben in de rechtstraat???????
    Maar Marlies is net een terrier, waar die zich eenmaal in vast heeft gebeten,
    dat laat ze niet meer los. Heb grote bewondering voor jou. En hoop dat uiteindelijk
    het recht mag zegevieren.
    En dat jullie het geld terug mogen krijgen wat ze van jullie "gestolen" hebben!!!!!!!
    Sterkte met alles en laat je er niet onder krijgen.

    Liefs uit Tegelen

  • 03 Februari 2017 - 19:57

    Christel:

    Het heeft allemaal bloed, zweet en tranen gekost. Maar nú zet je ons Marliesje niet zomaar aan de kant. Zíj weet waar ze het over heeft en overtroeft daarmee een hele rechtbank. Zelfs Steef Reinders-Nouwen is weer springlevend. (Stond vandaag in de krant).

  • 05 Februari 2017 - 21:12

    Hein Oet Wieërt:

    Wow, wat een verhaal. Ik ben benieuwd hoe dit staartje of met jouw woorden Marlies een hele dikke staart gaat aflopen. Morgen in de bieb toch maar eens de Telegraaf nalopen van de afgelopen week Succes en alvast een fijne week

  • 08 Februari 2017 - 13:15

    John:

    Petje af, Marlies! Zo zie je maar weer waar in dit land de grootste criminelen zitten; bij de overheid en de banken!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grashoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 871
Totaal aantal bezoekers 690734

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: