2012 een nieuw jaar een nieuw begin - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu 2012 een nieuw jaar een nieuw begin - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

2012 een nieuw jaar een nieuw begin

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

08 Januari 2012 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Ja het nieuwe jaar is begonnen en we gaan er weer voor samen met iedereen die ons dierbaar is.
Het oud jaar sloten Peter en ik samen af met sterreflikkertjes en een goed glas wijn. Buiten was er veel vuurwerk en we zaten eerste klas gratis te kijken!!
Nieuwjaarsdag waren Steef Robert en Pierke er al op tijd en s middags kwamen Claudi Johan en Joep. Lonneke en Jaap vierden Oud op Nieuw in Barcelona en belden nieuwjaarsdag.
Maandagmorgen was er geen fysio en we besloten om samen naar de Schatberg te gaan om de nieuwe zwembadkaartjes te gaan halen. De oude moeten dan mee, maar helaas die was Wil zaterdag vergeten hier te laten en zo reden we eerst naar de Spiesberg de oude kaartjes halen en toen naar de Schatberg voor de nieuwe. Ja vorig jaar moest ik dat alleen doen, veel sneeuw en koud, maar het autorijden geeft zoveel plezier voor Peter dat hij nu overal mee naar toe gaat.Heerlijk toch!!
Toen we terug waren begon ik aan een grote ketel erwtensoep. Ik ging het eens zelf proberen, prei en selderij stonden nog in de tuin en Peter stond te kijken hoe ik dat allemaal deed..
Na het middagdutje moesten er nog wat kaartjes en brieven naar de brievenbus en natuurlijk ging Peter mee.Ja en hij wilde me nog iets duidelijk maken en moesten we naar Panningen rijden, maar helaas dat kon ik niet alleen oplossen daar had ik toch Robert bij nodig. Nog wat door Panningen en Beringe gereden, en het is zo mooi wat Peter allemaal weet en kan vertellen met namen erbij en wat hij "vroeger" met deze mensen voor zaken deed. Ik geloof niet dat er een betere logopedie bestaat als dit!!
Toen we weer thuis waren was de erwtensoep klaar en Peter vond hem heerlijk, was wel een 9 waard, misschien.... heel misschien wel een 10!! Nou mooi compliment toch voor iemand die nog nooit erwtensoep heeft gemaakt. En het is vooral grappig de manier waarop Peter dit waardeert en zich uitdrukt.
Dinsdagmorgen maakte Peter mij op tijd wakker, ja er was iets mis.. Ja wat dan? Moet je naar de wc? eh nee al geweest... Oeps foutje!! Diarree en het hele bed vol. Buikgriep. Heel erg vervelend. Toch maar opgestaan alles verschoond en gedouched. Wat in de stoel gezeten, bouillon, beschuitje, en om 1 uur weer "ongelukje" en maar weer douchen en dan slapen. Pierke was hier en om 3 uur ging ik samen met Pierke Opa wakker maken, oeps weer foutje.. bed weer verschonen en alles wassen. De huisarts gebeld wat Peter mag/kon eten en of er iets van medicijnen gegeven mocht worden. Nee maar liever uitzieken en veel drinken en lichte kost en als het dan in 2 dagen niet over was, dan bellen.s Avonds ging het nog een keer mis, maar de bouillon maakte hem toch wat minder slap.
Woensdagmorgen ging het al een stuk beter en kon Peter gelukkig steeds op tijd de wc halen. Pierke kwam en Peter begon toch alweer wat te spelen met de kleine man.
Donderdag was er groepsfysio maar ik twijfelde of we konden gaan, om 8 uur was het wel erg slecht weer, storm regen hagel...Maar Peter was redelijk tot goed hersteld en wilde naar de Kronenberg. En natuurlijk reed hij zelf, ja hij had er zin in, een beetje beweging. De groep werd in tweeen gesplits en wij waren maar met een klein groepje. Jan, waarvan ze zeiden dat hij nooit meer kon lopen en nu dus al een hele poos kan lopen, moest leren zelf op te staan, want dat kon hij nog niet. Peter en ik zaten er precies tegenover en we zagen wat hij verkeerd deed, waardoor hij niet kon opstaan. Peter begon het Jan voor te doen hoe hij zijn voeten moest zetten, beetje breder, beetje verder uitelkaar. En zowaar het lukte Jan om zelf op staan. Wat een overwinning!! Ja lieve mensen dit is zo mooi. Dat je elkaar wat kunt leren, ervaringen delen. Iederen klapte en ik had de tranen in de ogen, zo blij was ik voor Jan, en zo blij dat Peter hem had kunnen helpen!!SUPER!!
Na de fysio reden we samen naar Sevenum voor de boodschappen. Peter snapt niet goed dat dit mij enorm veel tijd scheelt. Ik hoef geen parkeerplaats te zoeken, hij zet me af en komt weer voorgereden, boodschappen erin en klaar. En als we thuis aankomen, rijdt hij voor de deur, boodschappen eruit en zet hij de auto in de loods, ik ruim de boodschappen op en zijn we tegelijk klaar!!
Vrijdagmorgen kwam Claudi met Joep, zomaar gezellig en verder gebeurde er niet veel. Peter vond dat hij nog een beetje vakantie had en moest uitrusten....
Zaterdagmorgen zwemmen met John en toen was de conditie toch wel een stuk minder. Ja dat moet weer langzaam opgebouwd worden en dat duurt bij Peter dan toch wel iets langer. De polissen van de verzekering waren gekomen en Peter keek ze allemaal na, hij maakt dan aantekeningen wat Robert of ik moeten nakijken, en hij heeft er een hele goeie kijk op. Hij weet het echt allemaal!! Hij zegt dan vaak dat hij het niet allemaal kan lezen en dat het moeilijk is, maar hij doet het toch maar en nog goed ook!!! Fascinerend is het brein!! Iedere dag een stapje verder!!

ELK MOMENT VAN HET LEVEN
DRAAGT HET ZAAD VAN GELUK IN ZICH

Veel liefs Marlies

• 08 Januari 2012 - 13:47

Lonn:

Jaja vandaag ben ik de eerste! Wat een positief verhaal weer! Heerlijk toch! En ziek zijn we allemaal wel eens toch? Gelukkig is het nog steeds boven nul en kunnen jullie wat dat betreft alles blijven doen. ik kan me vorig jaar nog herinneren met de sneeuw en de kou... Toen was het allemaal wat lastiger! geniet van de zondag!
    Kus Lonn

• 08 Januari 2012 - 14:31

Lucia:

Heerlijk Marlies om de gewone dingen weer samen te kunnen doen. Geniet ook hiervan.
    Groetjes

• 08 Januari 2012 - 17:15

Ans:

Hallo Marlies, Peter en familie.

Ik heb net het prachtige winter wonderland gezien in het fotoboek. Geweldig mooi.
    Als Peter in 2012 zoveel vooruitgang maakt als in 2011, dan is hij in 2013 weer de oude.

Liefs

Ans

• 08 Januari 2012 - 22:16

Jan & Thea:

Marlies-Peter ga zo door, jullie zijn positieve mensen en ook de kinderen en wij gaan door er zit nog zat in.
    En wat was dat WONDERLAND mooi.
    Heel veel groetjes,

• 09 Januari 2012 - 06:28

Hein Oet Wieërt:

Heerlijk weer om te lezen dit verslag. En Marlies bij de liefde van de man hoort ook erwtensoep. Ook al is het voor de eerste keer. Ik krijg zin om ze zelf ook te maken binnenkort want het is snertweer zo met die wind en regen.
    Voor wie evt geïnteresseerd is nog even dit:
    Morgen start er in HORN ook een Breincafé. Het wordt gehouden in het Gezondsheidscentrum, Hornehof 3 Horn
    Fijne week weer

• 09 Januari 2012 - 11:33

Christel:

Hoi alle lezers,
    wat ik nou het allermooiste vond van dit verhaal: dat Peter een ander heeft kunnen helpen. Door eigen ervaring weet hij als geen ander waar de kneep zit. Verder is het natuurlijk ook super wat er allemaal weer gebeurd is in de afgelopen week. Maar toch......dat ene stukje betekenis voor een ander. SUPER. Ook goed voor het gevoel van eigenwaarde. Ja mensen, iedereen is waardevol. Ook een "zieke". Blijf volhouden en genieten van alles.