Heerlijke Herfst - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu Heerlijke Herfst - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

Heerlijke Herfst

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

23 Oktober 2011 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Ja na een prut zomer, volgt een heerlijke herfst, s nachts lekker koud en overdag een prachtig zonnetje, wat willen we nog meer....

Maandagmorgen ging Claudi met Peter naar de fysio, en ik paste op kleine Joep en zorgde voor het eten. Tegen 12 uur waren ze terug, Peter had gereden en ze waren heel enthousiast. Ja inspirerend die therapie in de Kronenberg. s Middags kwam Pierke ook nog, en Claudi deed de boodschappen. Ja daar zat ik dan met de kleine mannekes, maar het ging goed!!Tegen 3 uur ging ik naar boven, want Pierke was wakker, had hij de hele bekleding van de wieg afgebroken, en hij lag heel triomphantelijk te lachen. Zo dat was de laatste keer dat je me in dit kleine wiegje heb gelegd!!!En Peter vond het prachtig!!
s Avonds weer de electrotherapie gedaan en Peter is hier heel positief over. Hij voelt dat zijn vingers bewegen en kijkt er heel bewust naar.
Dinsdag stond er geen therapie op het programma, Pieter kwam en zat met Eric op het kantoor, Peter ging er uit zichzelf bij zitten en daarna nog op de hometrainer. Een tijd terug moest ik dan in de buurt blijven, want hij kon er zelf niet af, maar dat gaat nu ook supergoed. Ik was boven aan het verven, en toen Peter klaar was riep hij onder aan de trap: Jij verven... jij bijna klaar.... ik wel. Nou wat een paar woorden al niet kunnen doen!!! Na het middagslaapje wilde hij naar buiten, het was wel koud maar toch, hij liep vast aan, ik moest maar komen.... Effe later ging ik ook naar buiten, maar waar was hij.. Ik zag hem nergens. Maar een rondje om de loods.. en daar zag ik dat de deur van het bijproduktenhok open was. Ja hij was boven op de trappen geweest en ook beneden in de put. Zo dat is een aardige klim dan zul je nu wel naar binnen willen.. Nee nog naar de stal, kijken, want s morgens had hij van Pieter en Erik gehoord dat er een paar hokken leeg lagen, Waarom?? Ja dat kon ik hem niet vertellen, dus ging hij zelf kijken. Toen hij binnen kwam wilde hij ook nog kijken in de stal aan huis, ja de hele gang afgelopen en alle varkens nagekeken. Ja en toen was hij toch wel moe en moest ik maar even alle deuren sluiten en de lampen uitdoen. Ja hoor dat deed ik met heel veel plezier. Wat een energie!!! s Avonds ging ik lopen met Willemien en Annemarie, ja en toen had Peter toch zomaar een klein slaapje gedaan!!!
Woensdag had ik vlees en Peter "verveelde" zich een beetje. Oh dan ga maar de jas naar Claudi brengen, Oke en weg was hij met de auto. Ik was erg verbaasd, over mezelf en over Peter. Ik die zomaar kon loslaten en Peter die zomaar ging!! Klasse!!
Woensdagavond zwemmen met Wil, en ook nu weer erg goed gegaan!! Zoveel meer, en er is nog zoveel te halen!!
Donderdagmorgen met de taxi naar de afasiegroep en er was een partnerlunch, dus ging ik om 12.30 uur naar Blerick, er waren een aantal nieuwe, maar ook met de vertrouwde mensen fijn gepraat. Och, eigenlijk wil ik hier gevoelsmatig nog steeds niet bijhoren, het doet nog steeds pijn dat je inderdaad partner bent van een afasiemens, maar ben oh zo blij dat het mogelijk is om hier lotgenoten te treffen en je problemen te kunnen delen en anderen met je eigen ervaringen te kunnen helpen. Vanuit Blerick ging ik naar Venray, had een afspraak met de dermatoloog voor mijn spataders.
Ik was net iets eerder thuis als Peter en toen hij thuis kwam, vroeg hij gelijk aan mij hoe het was geweest, ja in januari wordt de spatader verwijdert.
Claudi belde of ze Joep even mocht brengen en dan kwam Johan Joep halen, ja Johan had nog niet gegeten, dus zaten even later gezellig met Johan erbij te eten.
Vrijdag was Steef en Roberts vakantie afgelopen, en zou Pierke smiddags naar ons komen, zodat Annie naar Frans in het ziekenhuis kon. Wij zouden s morgens naar de Bruin gaan om nieuwe schoenen en trui voor Peter te kopen. Robert kwam binnen, ja vandaag gaan ze de mais dorssen... probleem... Pierke, want die zou Robert om 18.00 mee naar huis nemen, maar dan waren ze natuurlijk nog niet klaar. Even wat heen en weer gebeld en probleem opgelost. Steef werkte to 19.00 uur en dan kon Pierke gewoon thuis naar bed. Peter en ik gingen naar Panningen en hebben eens "flink" gesjopt bij Steef in de winkel.
Annie bracht Pierke en hij sliep voor het eerst in het bedje, en dan lijkt het toch nog maar een klein manneke!! Tegen 4 uur was weer alles wakker en daar kwamen de tractors met de mais. Peter wilde met Pierke gaan kijken, dus warm jasje aan in de kinderwagen. Peter pakte de grasmaaier, had hij ook iets wat "bromt" en zo gingen we kijken. Het was zo mooi, de ogen van grote en kleine Pier!! De mais was van heel goede kwaliteit en de opbrengst erg hoog. Dus Peter glunderde, ja goed werk gelevert!!En kleine Pierke heeft wel een uur buiten gestaan bij de sleufsilo. Hij gaf geen kik, alleen maar kijken!!!
Na het eten kwam Wil om te zwemmen, en bracht Robert Pierke naar huis, Coen belde en wilde nog een kop koffie komen drinken met zijn nieuwe vriendin.... Ja dat wist ik zo een twee drie ook niet, of Peter niet al te moe was als hij terug was van het zwemmen. Ik vroeg het Peter toen hij terugkwam, nee hoor hij was maar een beetje moe... Coen moest maar komen. En het werd een heel gezellige avond!! Super!! Wel een beetje laat geworden, ja en dat merkten we dan zaterdag. Toen was er niet zoveel energie meer over. Wel samen naar de fysio in Kronenberg geweest en dan rijdt Peter ook zelf. Dat doet hij nu eigenlijk altijd en dat maakt hem ook niet extra moe, het lijkt wel of hij hier weer energie van krijgt!!
s Middags kwam Wilco nog een kop koffie drinken en zijn "hersens" ophalen..
En vanmorgen zomaar wat rond toeren, kaartje wegbrengen, plastic naar de container en even bij Steef en Pierke wat gedronken en weer naar huis. Wat een superweek hebben we gehad. Bijna, bijna.... weer gewoon!!!!

ALS IK ZIE WELKE GEVOLGEN KLEINE DINGEN HEBBEN
DENK IK WEL EENS...
ER BESTAAN HELEMAAL GEEN KLEINE DINGEN!!!!

Veel liefs Marlies

• 23 Oktober 2011 - 14:51

Hein Oet Wieërt:

Eigenlijk is gewoon enorm ongewoon en hoewel het nooit meer gewoon zal zijn is dit wel heel gewoon en ja ook het ongewone kan heel vertrouwelijk en gewoon zijn.
    Gewoon fijn om dit bij je eigen te ervaren en nog belangrijker om het ongewone te accepteren en het als gewoon te zien, hoe ongewoon het ook voor een ander kan zijn.
    GEWOON, GEWOON dus niet meer en niet minder.
    Maak er een fijne en "gewone"week van.
    Heel gewoon

Hopelijk kan ieder mij gewoon volgen

• 23 Oktober 2011 - 15:23

Thea & Jan:

Gewoon volgen is heel GOED.zo gaan we door,
    Groetjes

• 24 Oktober 2011 - 11:00

Christel:

Daar zijn we weer. Inderdaad is het weer op dit moment niet verkeerd. Overdag lekker naar buiten en 's nachts heerlijk in een warm bed. Peter wordt langer hoe zelfstandiger. Je gaat het zorgen straks nog missen, Marlies. Maar dit is alleen maar positief. Als jij straks aan de spataderen bent geholpen, gaat Peter voor jou zorgen. Let maar op. En dát voelt dan fijn. Laat maar komen wat komt en blijf genieten van alle goede dingen.

• 24 Oktober 2011 - 20:03

Nelly:

Hallo Peter & Marlies, wat geweldig dat alles nog steeds vooruit gaat met kleine stapjes...... Leuk om te lezen dat je het zelfs al als normaal/gewoon gaat vinden dat alles zo loopt als het loopt. SUPER TOCH!!!! En jullie kleinkinderen brengen lekker positieve energie & leven in jullie drukke bestaan. GA ZO DOOR....SUCCES!!!!!!

Groetjes en liefs Jan & Nelly.