Heftige week en veel snot!!! - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu Heftige week en veel snot!!! - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

Heftige week en veel snot!!!

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

08 Februari 2015 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Zondagmiddag was het nog prachtig weer, wel koud maar lekker. Claudi vroeg of we bij hun kwamen eten en dan zouden we wellicht een rondje kunnen lopen met de rolstoel. Maar dat lopen met de rolstoel had Peter echt geen oren naar, dus liep ik naar Claudi en Peter kwam even later met de auto. Even gespeeld met Joep en Mees en toen moest Joep plassen, ja opa moest mee gaan, maar dan kan niet, dan oma mee en zoals altijd zeg ik dan goed het plassertje in de wc want anders gaat het over het randje. Goed gelukt, maar ik moest ook plassen, oh zegt Joep even kijken. En hij staat zo langs mij en zegt dan bloedserieus ..... Oma heb je goed je plassertje in de wc!! Ja, Ja dan is het goed. Nou ik schoot toch in de lach!! Lekker frietjes gegeten en weer naar huis. s Avonds was ik wat rillerig en snotterig, Peter ook nog een beetje dus op tijd naar bed.
Maandagmorgen op tijd op, douchen en samen naar de fysio. Ik was nog niet helemaal lekker maar het ging toch wel, en bij de fysio word ik altijd vrolijk en dat was nu ook weer. Het lopen ging heel goed en we praten nog wat over de afspraak bij de podoloog en Richard vertelde over de nieuwe duitse therapie die hij aan het bestuderen was en welke toepassingen gedaan konden worden bij Peter.Maar ook werd er even over het Rusland verhaal gepraat en net zo als iedereen dacht ook Richard dat dit van de baan was. Nee hoor, het jaar is bijna om wat toen het voorstel was van de psycholoog , en nu denkt Peter dat het wel kan!!!
s Middags was ik helemaal op en viel op de bank in slaap, ik hoorde toch dat Peter naar buiten ging en voor mijn gevoel bleef hij lang weg, dus ging ik maar eens kijken, Ja hij had met Theo geregeld dat die de mollenklemmen zette op het gras, ja want ik had dat al een paar keer gevraagd, maar volgens Peter niet goed genoeg en nu deed hij het maar zelf en jawel hoor er werden 3 mollenvallen gezet door Theo..
Dinsdagmorgen was ik nog niet veel beter en twijfelde of ik wel op zou staan. Maar ja het zal wel moeten en als je dan eenmaal aan de gang bent lukt het toch wel. Maar toen kwam Robert binnen en zijn gezicht zag er echt niet vrolijk uit. WEER griep bij de varkens!! Nee het gaat op dit moment echt niet goed in de stallen, het lijkt wel of er iedere week wat is!! Robert zag het even niet meer zitten , nou dan ging Peter wel naar de stallen kijken...dus na het ontbijt liep hij naar achteren. Een klein half uur later kwam hij weer binnen, nou hij vond het wel meevallen, hele discussies hierover, maar goed was het niet!! Gelukkig kwam de voorlichter, maar die had geen pasklare oplossing, maar wel wat aandachtspunten, och het maakt de sfeer er niet beter op. De prijzen zijn al een jaar flink onder de kostprijs, en als het dan ook nog niet draait in de stallen. Grote zorgen voor mij!! Steef kwam met Pierke en Sien en die gaven gelukkig wat afleiding en gezelligheid. s Avonds ging ik lopen met Willemien en Annemarie en Peter zwemmen met Wim. Gelukkig kon ik mijn verhaal goed kwijt bij de dames en het luchtte goed op om er open over te kunnen praten, want dat lukt met Peter op dit vlak helaas niet altijd goed!!Ja ik zou mijn zorgen over het hele financiele gebeuren graag opzij leggen, want het is niet alleen op het bedrijf zo, maar ook de onzekerheid over het PGB, vorig jaar een toezegging tot 2028 en nu wordt er weer geknibbelt en loopt van iedereen het PGB af per 1 januari 2016 en wordt alles herzien en is het maar de vraag of Peter nog iets krijgt, de keukentafel gesprekken moeten nog plaatsvinden en waar dat al is gebeurt en wat ik erover hoor, word ik er echt niet vrolijk van. Op alles wordt gekort of het wordt geschrapt. Tja we zullen maar afwachten!!
Woensdagmorgen was er zo maar opeens een vrije morgen, ik had geen vlees en Peter hoefde niet te zwemmen. Ik moest een paar dingen naar de zolder brengen en zag een boekhouding staan van 1982, och die kon ook eigenlijk wel weg... ik nam hem mee naar Peter, die moest er maar even in kijken en dan zien wat we er mee doen. Na een kwartiertje riep hij mij, kom eens kijken nou dat was de goede oude tijd!! De varkens brachten toen 4,50 gulden per kilo op!! ZZOOOO dat waren nog eens opbrengsten en de kosten kant???? Veel minder als nu. En nu brengen de varkens 1,30 euro op en de kosten..... torenhoge voerprijzen, mestafzetkosten, veeartskosten...., Maar ach, misschien wordt het nog een keer beter.....!!! Peter vond wel dat we dit absoluut moesten bewaren. Er werd weer veel gepraat met Robert en de dierenarts kwam ook nog. s Middags liep ik een beetje met de ziel onder de arm en besloot om Joep te gaan halen. Ja dat vond hij wel gaaf. Peter lag nog op bed en natuurlijk wilde Joep hem wakker maken, verrassing. Leven in de brouwerij, samen met het kleine tractortje aardappelen gehaald en natuurlijk moest Peter met Joep naar de tractor in de loods.
Donderdagmorgen sneeuwde het weer, maar gelukkig niet zoveel hier. Peter ging met de taxi naar het afasiecentrum, tja en dat is ook maar de vraag of dat volgend jaar nog is, of dat we daar een hoge eigen bijdrage voor moeten betalen... Ik deed mijn boodschappen en nog wat administratie en tegen 4 uur was Peter weer thuis. Hele verhalen en het zou toch zonde zijn als deze vorm van therapie zou stoppen om financiele belemmeringen. Maar we zullen de moed er maar inhouden en in het goede blijven geloven!!!
Vrijdagmorgen op tijd op , want het is oppasdag voor Pierke en Sien en we zouden broodjes gaan bakken. Joep kwam ook en was het al gauw genieten. Brooddeeg gemaakt en in de vrompjes gedaan en op de verwarming gezet, 40 minuten wachten en ja hoor ze rezen de pan uit!! Pierke, Joep en Sien konden het niet geloven hoe groot de broodjes waren geworden, en nu moesten ze nog de oven in, en gingen we even naar buiten een frisse neus halen. Joep wilde natuurlijk ook blijven eten en na het eten brachten we Opa en Sien naar bed. Maar SIentje wilde niet slapen, nee hoor, nog een poosje spelen en nog een keer proberen, gelukkig ging ze toen wel slapen. Pierke en Joep wilde een andere zender op de tv, lukte niet afstandsbediening kapot, nee hoor na een half uur van alles proberen , kwam ik erachter dat de batterijen leeg waren, maar die had ik gelukkig nog ergens bij de kerstspullen liggen. Even wat op de iPad doen, gek geen internet verbinding... Ik liep naar achteren om te kijken, stroomuitval, maar na een kwartier was er weer stroom in de stal en op kantoor en was er weer internet beschikbaar. Om half 4 waren Peter en Sien weer wakker en nadat we koffie met een lekker broodje hadden gegeten, brachten we Joep naar huis en gingen we met Pierke en Sien bloemen kopen voor Mama Steef, die zaterdag 32 wordt en nadat we dat gedaan hadden brachten we Pierke en Sien naar Frans en Annie... en waren wij om 6 uur weer thuis.... helemaal gaar, maar er moest nog zuurvlees gemaakt worden... Om half 9 belde Robert of ik wilde kijken welk alarm er was... en ik zag het meteen, geen stroom op kantoor en in de stal. Maar omdat Steef nog op het werk was, ging ik naar Robert en Robert naar hier, kwartier later was Robert weer thuis. Ja hij wist het niet precies, maar ergens klopte er iets niet, maar nu liep alles weer. Ik weer naar huis, en ik was nog niet thuis belde Robert weer, kijk eens achter... ja hoor weer stroomuitval. Robert wachtte totdat Steef thuis was en kwam toen naar hier, hij zou mij wel effe leren hoe ik de stroom er in de stal weer kon opzetten. Maar toen ontdekten we dat er ergens kortsluiting zat in een ventilator. Och dat kan er ook nog wel bij!! Nou zegt Robert als ik hem op handbediend zet doet hij het wel.... Nou dat dacht ik toch niet!!! Want in 1996 gebeurde dat ook zo, toen dacht Peter dat hij het ook zo gevonden had en dat het wel even zo kon en naar later bleek dat de oorzaak van de brand was en een heel hok uitbrandde!! Nee Robert dat doen we zo niet, dan maar in die afdeling geen ventilator aan en deuren open laten staan voor frisse lucht. Laat op de avond ging ik nog even in de stal kijken en kon niks gek ontdekken, maar spannend vond ik het evengoed.
Zaterdagmorgen gelijk Robert gevraagd en in de betreffende afdeling was het maar een graad verschil geweest met de andere afdelingen, en verder goed gegaan. Peter ging zwemmen met John en dat had heel goed gegaan, ondanks de drukte in het zwembad en na het middagslaapje gingen we even naar Steefs verjaardag, klein feestje want Steef en Robert hadden andere carnavalsverplichtingen en namen wij Pierke en Sien mee om bij ons te slapen. Lonneke kwam nog om een beetje verjaardag te vieren en een beetje carnavalssfeer te proeven. Wij hadden het gezellig met Pierke en Sien, carnavalsmuziek aan op de iPad en het verbaasd ons hoe snel die twee kleine weten welk liedje het is, en dan zeggen kijk oma die is Roed, geel en Grun, ik zie het niet, maar zij klikken en hop de muziek begint en dan gaat Sien zo lekker bij Peter op schoot liggen, duimpje in het mondje en friemelen aan het kleine staartje en ach dan ziet alles er zo lief en vredig uit en daar putten we dan de kracht uit om weer verder te gaan!!


GELOK
EUVERAL LEET GELOK VERBORGE
WANT DR KUMPT STEEDS EINE NIEJE MORGE
WAT DEN DAAG AUCK BRINGE MAAG
IK HALD VAN BLOOME, IK HALD VAN VANDAAG


Veel liefs Marlies

  • 09 Februari 2015 - 10:31

    Loes:

    Hallo Liesje.
    Wat een week en wat een pech daar in de stallen,houd je taai,al is dat moeilijk als je grieperig bent.
    Deze week wordt het vast beter,in voor en achterhuis.
    Doe iedereen de groetjes en alvast een leuke carnaval.

  • 09 Februari 2015 - 12:09

    Ans Lehane:

    Hallo Marlies,

    Zo te lezen waren de gebeurtenissen van afgelopen week een beetje te veel voor je. Goed te begrijpen hoor.
    Als je je niet lekker voelt en dus weinig energie hebt, lijkt alles veel erger dan het eigenlijk is.
    Je zit even in de put, maar jou kennende ben je alweer uit de put aan het klimmen.
    Zet de carnavals muziek maar keihard aan en zing vrolijk mee, daar kikker ik tenminste altijd van op.

    Hoop dat de komende week beter is.

    Alaaf
    Ans


  • 10 Februari 2015 - 11:33

    Hein Oet Wieërt:

    Eigenlijk heb ik helemaal geen idee hoe ik nu moet reageren. Hoe vaak ik de laatste weken aan jullie heb gedacht als ik weer iets zag of las over het PGB of over boeren en ja hoeft niet persé over varkens te gaan en dan zijn mijn gedachtes vaak bij jullie. ik vraag mij dan steeds af hoe dat bij jullie zit en gaat. hoe is het toch in godsnaam mogelijk dat die prijzen zo laag zijn of kan ik zeggen waarom willen wij als consument niet een eerlijke prijs betalen. Waarom zeggen wij tegen die prijsbepalers niet dat zij reële bedragen betalen en nee dit geldt niet alleen voor de vleesprijzen maar voor zoveel agrarische producten. Sterkte ermee
    En dan dat gedoe met het PGB. Op papier of PC heeft het er misschien prachtig uitgezien maar de praktijk is toch totaal anders. Het is één prachtige puinhoop en owee als je een fout maakt dan knopen ze op (of althans dat proberen ze ) . Hoe ingewikkelder het systeem hoe minder mensen het gaan gebruiken of het goed invullen en dat is ook een manier van bezuiningen. Gewoon verschrikkelijk en heel sterkte met die rompslomp. Wat ben ik blij dat ik geen PGB heb cq het ook nooit aangevraagd heb en dat ik in de gelukkige omstandigheid ben dat ik het nog steeds zonder kan hoewel het soms ook veel moeite kost.

    Ik wens jullie ondanks alle sores een fijne week toe, een goede gezondheid toe want pas op voor de griep cq een verkoudheid want die ligt overal op de loer en hij heeft hier ook de vorige week toegeslagen

  • 11 Februari 2015 - 13:53

    Christel:

    Goh, Marlies. Dit is een heel ander verhaal dan we van je gewend zijn. Dit is een megadip! Soms zit echt alles tegen. En weet je niet meer hoe je uit die put moet komen. Maar jou (en Peter) kennende, komen jullie hier bovenop. Hoe? Dat is voorlopig nog de vraag. Ik weet echter zeker, dat je ergens weer een lichtpuntje gaat zien. Als het donker is, kun je het licht goed zien. Ik wens jullie heel veel sterkte met alle onzekerheid. Geniet van de kleinkinderen en de vrolijke carnavalsmuziek. Alaaf!

  • 14 Februari 2015 - 09:44

    Hanny:

    hoi Peter en Marlies

    Nou zeg wat een week,daar word je niet vrolijk van.hopelijk komt alles weer goed,maar dat kost een hoop energie,al die nieuwe regeltjes.Daar krijg je toch een punthoofd van,veel succes,

    grtjes Huub en Hanny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grashoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 908
Totaal aantal bezoekers 691019

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: