AUGUSTUS 2015 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu AUGUSTUS 2015 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

AUGUSTUS 2015

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

30 Augustus 2015 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Ja de laatste dagen van augustus zijn alweer aangebroken en waarschijnlijk ook de laatste echt zomerse dagen.
Maandagmorgen gingen we samen naar e fysio in Venray, weer bij Joost en het ging heel goed. Bij Joost is het maar een half uur, maar wel heel intensief. Tenminste Peter was heel moe na een half uur!!
Na het middagslaapje even het WK atletiek gekeken en Dafne Schippers zilver op de 100 meter>SUPER!! Ja zegt Peter dat ken ik niet zo snel!!!
Hierna gingen we Joep en Mees ophalen bij Jan en Tiny, even gezellig zitten kletsen en toen terug naar de Lorbaan waar ze net biggen aan het lossen waren. Natuurlijk moesten Joep en Mees even in de stal kijken en Peter kwam ook nog gelopen. Ja en krijg dan maar eens deze kleine mannekes mee naar binnen... nee hoor de loods in en op de tractor. En roeps daar zat Mees weer op de grasmaaier, opa maaie!!! Maar Joep wilde ook... tja hoe lossen we dit op... Dus eentje voor bij opa Peter tussen de benen en de andere achterop de bak. Joep zat voor en Meesje heel parmantig achterop. Prachtig, Peter genoot ervan!! Twee kleinzoontjes bij hem op de grasmaaier en oma erlangs rennen!! Maar ach ze hadden zo n plezier en ze genoten er zo van. en toen moest oma pannenkoeken bakken, nog wat spelletjes gedaan en gekleurd. In badje en toen naar bed , binnen 5 minuten sliepen Joep en Mees en toen ik beneden kwam sliep Peter ook als een roos!
s Nachts kwam Joep bij ons aan het bed, oma het regent heel erg hard.. ja inderdaad het regende echt heeeel hard. Joep maar bij ons in bed genomen en toen de regen minderde weer naar zijn eigen bed.s Morgens kwam Anneke nog helpen en was het toch een hele drukte en toen zei Peter kom maar, kom maar we gaan naar de loods. Maar ja dan moet ik dus ook mee, maar gelukkig ruimde Anneke alles op en ging het toch gewoon door. Na het eten deden Peter en Mees een slaapje en deed ik met Joep een spelletje, een tel/reken spelletje, oef dat ging niet zo goed... dan is Perke veel verder, maar och Joep is ook nog maar net 4..
Na de koffie wilde Peter weer naar de loods want daar kunnen de mannekes rennen en klimmen. Ja opa, zegt Joep, weet je wat dat daar is? Ja zei Peter en weet jij dat ook? Ja zegt Joep dat is de kunstmeststrooier, en op zijn hurkjes ging hij erbij zitten... kijk oma zie je dat daar zitten hendeltjes en daar komt het kunstmest en dan draait dit rond... nou Peter en ik keken elkaar aan.. hier heeft Joep dus duidelijk meer kaas van gegeten!! En weet je dat daar is de Frees.. Ik keek Peter eens aan zo van klopt dat ja ja zegt Peter dat is de frees. En dat zegt Joep dat is de compressor, maar die is kapot, die moet Robert maar weggooien. Maar gelukkig heeft Opa nog een goeie want die staat daar!! Nou mijn oren klapperden!! Hij weet hier veel meer van dan ik, en Peter glunderde en Mees staat erbij te knikken zo van dat klopt allemaal, want dat weet ik ook. Tja en dan ben ik degene die het minste weet hiervan!! En toen liepen Peter en Joep naar de werkbank, heel ontroert stond ik te kijken hoe Peter van alles aan het uitleggen was aan Joep en Mees.SUPER!! Natuurtlijk moest er ook nog even op de grasmaaier gereden worden en tegen 6 kwamen Claudi en Johan de mannekes weer ophalen.... pffff Superleuk, maar heel vermoeiend voor ons allebei, dus deden we s avonds helemaal niets meer!!
Woensdagmorgen kwam John om te zwemmen met Peter, het was heel rustig geweest op de Schatberg en zo hadden ze alle oefeningen heel goed kunnen doen. In het begin was de arm nog een beetje stroef geweest maar uiteindelijk super gegaan.
s Middags belde PeterD van de swapschade en half september komen ze hier om de zaak verder voor te bereiden. Ziet er nog steeds gunstig uit. Bij de post zat een bericht over het PGB we hadden over de eerste 4 maanden van dit jaar te veel PGB gedeclareerd, maar daar hadden we toch bericht over gehad... dus maar weer bellen met de CZ. Ja je mocht wel meer declareren, maar toch niet meer per jaar, de eerste 4 maanden hetzelfde tarief als 2014, maar dan mocht je de rest van het jaar veel minder declareren... Nou wie het snaapt mag het zeggen!! En de indicatie loopt eind 2015 af.. Maar we hebben een indicatie tot 2028 van het CIZ. Nee het CIZ doet niet meer mee in deze, de WMO en de zorgverzekeraar. En bij wie moeten we nu een nieuwe indicatie aanvragen? Bij de Cz, die sturen nu nieuwe papieren , vervolgens moeten we een wijkverpleegkundige zoeken en die moet met ons de formulieren voor de nieuwe aanvraag indienen voor de persoonljke verzorging en de begeleidingsuren???? Tja daar moeten we voor bij de gemeente zijn...!! Hoezo alles onder controle, de wirwar en onrust wordt alleen maar groter!! s Avonds ging ik lopen met Willemien en praatte ik met haar hier ook over, tja een grote wirwar!! Maar wel lekker gelopen en natuurlijk lekker koffie gedronken.
Donderdagmorgen gingen we samen naar Panningen boodschappen doen en nieuwe schoenen voor Peter kopen, kippetje eitje, ik geloof niet dat we al ooit zo snel nieuwe schoenen hebben gekocht. Maat 43,5 zwart, half hoog, ja hebben we, passen, ja helemaal goed, oke pak maar in en klaar!! Nog de bestelling opgehaald en naar huis, jammer het regende, dus smiddags werd er niet echt veel gedaan, maar wel naarBeringe om de gasflessen voor de bbq te vullen en even langs Claudi maar daar was niemand thuis, nou dan ook maar weer naar huis en een beetje lui zijn.
Vrijdagmorgen kwam Wil om met Peter te zwemmen, ja die waren weer terug van vakantie en kwam de vrijdagmorgen beter uit, ik was druk met de bbq voorbereidingen en kwam Annemarie ook nog even op de koffie en effe vertellen van de vakantie en de laatste nieuwe ontwikkelingen hier. Het zwemmen had heeel goed gegaan, ja er is nog steeds progressie en ik las op facebook, dat er iemand bezig was met hypnotherapie en verbazende resultaten... dus wie weet!! Maar gezellig nog wat zitten kletsen met Wil en Annemarie en toen Peter zijn middagslaapje ik effe druk en natuurlijk tv kijken naar het WK atletiek.. Ja een gouden medaille voor Dafne Schippers, kei gaaf!! En om 4 uur moesten we alvast de barbeque en borden/bestek wegbrengen naar Maasbree, even de toerische route en na het eten nog even naar Steef en Robert die net terug waren van vakantie, effe lekker knuffelen met Pierke en Sien en geluisterd naar hun supervakantieverhalen. En na een uurtje weer naar huis, want ik had nog een paar uurtjes werk te doen.
Zaterdagmorgen op tijd op, Peter had zijn vrije morgen maar ik had het deste drukker, maar gelukkig schoot het allemaal goed en waren we om 1 uur zo goed als klaar, Peter deed zijn middagslaapje en ik moest nog het een en ander opruimen en om 4 uur brachten we de eerste bbq weg, weer terug naar huis, de tweede inladen en ook weer naar Maasbree brengen, daar was Marieke, een oud vriendinnetje van Lonneke en een keer met ons mee naar Salou geweest, en nu al een paar jaar niet meer gezien, maar och het kletste zo lekker weg... oh SUPER, en toen weer gauw naar huis en bbq 3 wegbrengen, pfff en toen lekker buiten gezeten met een groot glas Rose !! En heerlijk zitten praten!!
En vanmorgen lekker ontbeten met Dirk, en lekker lang zitten vertellen en ook veel zitten lachen, oh heerlijk en ik hoefde niks, dus later lekker buiten gezeten en om half 4 kwamen Johan, Claudi Joep en Mees zwemmen.. ja waarschijnlijk de laatste keer dit jaar... maar het was heerlijk en we hebben heel veel gezwommen dit jaar en heel veel genoten van ons zwembad. SUPER!!

ONGEACHT HOEVEEL FOUTEN JE MAAKT
OF HOE LANGZAAM JE PROGRESSIE BOEKT
JE LIGT MIJLENVER VOOR
OP ZIJ DIE NIETS DOEN

Veel liefs Marlies

• 30 Augustus 2015 - 21:09

Marianne Hollaar:

Hallo Peter en Marlies,

De vakantie van het Afasiecentrum zit er weer op.
    Donderdag en de volgende dagen een fijne tijd in Haarlem.

Tot 10 september op de Hazenkamp.

Marianne

• 31 Augustus 2015 - 12:11

Hein Oet Wieërt:

Pffff ja en niet alleen van de warmte maar wat weer een heerlijke drukte maar dat Pfffffff is toch over het gedoe met en over het PGB. Ik had er al een tijdje niks meer overgelezen maar was wel benieuwd hoe het daar mee ging en ik dacht goed want anders had er wel iets over in gestaan in een verslag maar nu schrik ik en wordt mijn vrees een beetje bewaarheid. Het is gewoon een beetje ( heel veel beetjes ) een puinhoop en vooral een heleboel gedoe. Tenminste dat begrijp ik uit de pers. Ik wens jullie er veel sterkte en wijsheid in. Wat ben ik blij dat ik geen PGB heb en ik hoop ook nooit krijg. Ik wens jullie fijne dagen in Haarlem. Fieëst en vier ze ein bitje of ein bitje veul. Meuktj mich neeët oet

• 01 September 2015 - 16:43

Christel:

Zowaar......ergens in dit hele verhaal staat, dat Marlies eens ff niks doet. ???? Weet je nog wel hoe dat moet? Soms is dat zo lekker....even niks moeten. Gewoon lekker je eigen dingetje doen. Dus dubbel genieten van die spaarzame momenten. En ja, is de zomer voorbij? We wachten het maar af. Wie weet wat september nog in petto heeft. Het is zo vaak van de ene op de andere dag hard omgedraaid. Momenteel is het heerlijk. Geen regen, geen hitte, gewoon lekker temperatuurtje en droog. Ook dat is genieten. Houdoe...