Een nieuwe Lente - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu Een nieuwe Lente - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

Een nieuwe Lente

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

06 Maart 2010 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Ja eindelijk begint het erop te lijken, dat er een nieuwe lente aanbreekt. Het ruikt al echt naar voorjaar, de lange winter voorbij....
Waar ik zo tegenop zag, het vele binnenzitten, het niet naar buiten kunnen en zowaar het zonnetje schijnt en we kunnen weer naar buiten..

Vorige zaterdag kwamen Wil en marian nog even op de koffie, was maar kort want Peter moest s middags nog gaan zwemmen. Maar wel afgesproken dat Wil, nu de neuro is gestopt, met Peter een moestuintje gaat maken. Leuk!!
Zondag was het toch nog wel heel slecht weer, met veel storm en regen, en zijn we ook de hele dag binnengebleven.
Maandagmorgen was er geen therapie en Peter ging met Robert mee de varkens wegbrengen naar de Peel. Met de nieuwe Jeep, Peter vond het geweldig en was helemaal ontroerd toen ze terugkwamen. Ja bijna 2 jaar was hij niet meer bij het slachthuis in de Peel geweest en nu had hij weer met Teun gepraat. Keigaaf!!
S Middags moesten we naar de dietiste en in totaal zijn er bijna 9 kilo af. Pluimpje!! Ik moest in Panningen nog een paar boodschappen doen en Peter bleef in de auto zitten. s Avonds begon hij erover dat hij het zo n leuke dag had gevonden, met Robert mee en in Panningen was ook heel leuk. Ja hij had allemaal mensen zitten kijken en dat was leuk. Ik zei dan ga je maar vaker mee boodschappen doen, Ja, dat is leuk was zijn antwoord.
Dinsdagmorgen naar de fysio en hij had vrij weinig last gehad van zijn rug, tussen de middag waren Steef en Robert er, we waren nog wat aan het praten en ineens bewoog weer zijn middelvinger. Hij deed het keer op keer heel bewust, ik kan dan geen woord meer uitbrengen en tranen rollen dan. De blijdschap in Peters ogen, ja lieve mensen hiervoor doen we het!! Langzaam moet het komen, en Peter is er van overtuigd dat het nog wel lang kan duren, maar ALLES KOMT GOED!!
Woensdagmorgen zwemmen met John en alle spieren waren heel soepel.
s Middags belde ik de cardioloog voor een hart echo, want dat moest ook nog een keer gebeuren, en afspraak gemaakt, maar hij moest eerst nog een keer gestest worden voor de MRSA. Ik ben dan weer even helemaal het padje kwijt, ik dacht dat het protocol verandert was en dit niet meer hoefde. Maar kreeg geen poot aan de grond, het protocol ging weliswaar versoepelen, maar bij de cardioloog moest Peter toch nog een keer getest worden en dan hoefde het niet meer.....
Tjeu kwam ook nog even op de koffie(de verjaardagsvlaai was op) en het was een heel gezellig uurtje.

Donderdag de laatste keer (voorlopig) naar de Neuro in Eindhoven. Hier werd een EEG gemaakt, zodat ze kunnen kijken wat de neuro heeft gedaan en als we dan weer willen opstarten, wat er verandert is. We gingen hier met een goed gevoel weg, samen naar de auto gelopen en naar huis. Thuis aangekomen hing Peter voor het eerst zelf zijn jas aan de kapstok, ik dacht dat hij naar de wc was geweest, nee hoor. Jas opgehangen. En dan zingt het kleine duiveltje in mij, Het zijn de kleine dingen die het doen. Weer een stapje voorwaarts.
s Middags was het het prachtig weer en ik was buiten in de tuin bezig, Ja Peter wilde ook naar buiten, hij probeerde om naar de stal te lopen daar was hij al 2 maanden niet meer geweest, ik was ijverig bezig, en na een half uur ging ik toch maar eens kijken wat hij aan het doen was en toen zag ik hem net terugkomen. Ja hij was in de stal geweest en had er eens rustig rondgekeken, ja bijna alles was prima in orde, behalve de muisjes, daar moest Robert toch wat aan doen...

Vrijdag naar de fysio en daar had hij ook met Joost buiten gelopen, zonder stok en spalk en dat had prima gegaan. Samen gegeten met Lonneke en Robert(altijd vrijdags) en Jaap belde dat hij een nieuwe baan had. Gelukkig.
s Middags was het ook nog goed weer en Peter wilde naar buiten. Ja hij had lang genoeg binnen gezeten en samen met Robert wel 3 kwartier bij de stal geweest en buiten van alles nagekeken.
Ja en toen was hij s avonds moe, maar dat mag ook wel als je zoveel gedaan hebt op een dag.

SOMS IS JE BLIJDSCHAP
DE OORZAAK VAN JE GLIMLACH
MAAR SOMS KAN JE GLIMLACH
DE OORZAAK VAN JE BLIJDSCHAP ZIJN

Veel liefs Marlies

• 06 Maart 2010 - 13:16

Tooske.:

ja marlies, de lente zit eraan te komen, en dan krijgt iedereen de kriebels, en nu waren zijn vingers die de kriebel kregen. Geweldig, langzaam maar zeker. En jap ook een baan, het kan niet op. Ik zou zeggen, een heel fijn, warm en liefdevol weekend. groetjes van tooske.

• 06 Maart 2010 - 18:03

Marie-louise:

Het gaat langzaam, maar er zit nog steeds vooruitgang in,
    dus gewoon doorgaan, al zit het af en toe een keertje tegen
    Met jullie positieve instelling lukt dat ook wel
    groetjes

• 06 Maart 2010 - 19:12

Thea-Jan:

Het komt allemaal weer ,zo als de lente,dan de zomer ,zo komt het ook bij jullieallemaal weer ,stap voor stap.Bleef positive kijk elke dag weer,zij gaan samen door
    Groetjes Thea.

• 08 Maart 2010 - 07:20

Hein Oet Wiëert:

Ook al zijn de wolken nog zo dik en grauw toch komt er zo nu en dan een zonnestraaltje door. Ooit zijn er grote opklaringen maar vaak zijn het maar hele kleine straaltjes en dan is het de kunst om deze te zien. Deze verslagen lezen zijn voor mij de miniscule zonnestraaltjes. Maak er weer een geweldige week van

• 08 Maart 2010 - 07:53

Joyce:

Hallo Marlies en Peter,
    Vind het jammer om te moeten lezen dat Peter weer op MRSA getest moet wordebn, terwijl Viecuri mij gezegt heeft dat het beleid op de poli's versoepeld is. Geeft nog geen goed gevoel!
    Wat wel een goed gevoel geeft is de vooruitgang van Peter. Vind het geweldig om iedere keer weer te lezen dat hij meer kan en wil. Ik hoop dat die vooruitgang jullie ook op de been houdt wanneer er minder positieve zaken voorbij komen, zoals die MRSA test.

Groetjes

• 09 Maart 2010 - 12:21

Christel:

Marlies, ik moet even een groot compliment maken aan jou!! Jij bent diegene, die iedere keer weer het positieve uit de kleine dingen naar boven haalt. Hieraan trekken niet alleen jij en Peter en de kinderen natuurlijk, zich op, maar ook voor alle lezers is dit een geweldig stuk inspiratie om jullie te blijven volgen en een eigen stukje kracht door te geven aan jullie. BRAVO.

• 09 Maart 2010 - 12:22

Christel:

EUVERAL LEET UT GELÖK VERBORGE.