BEETJE LENTE.... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu BEETJE LENTE.... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

BEETJE LENTE....

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

01 Maart 2015 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Zo hopelijk gaat het vandaag wel lukken met mijn bericht schrijven, vorige week wilde ik eigenlijk geen bericht schrijven, omdat ik dinsdags een bericht had geplaatst en och dan was het zo n kort verslag, maar Peter vond dat ik toch in het ritme moest blijven en er was toch wel weer het een en ander gebeurt, dus mooi bericht geschreven, klein uurtje mee bezig geweest, oeps het bericht werd niet geplaatst, oh foute knop ... nog eens proberen oeps weg bericht!! Sjeisse!! De computer, oftewel het bericht deed niets meer, nou dan maar op de iPad, het bericht zat nog vers in mijn geheugen, 3 kwartier later klaar.... nee hoor de site reageerde niet. Lonneke gebeld, nee hoor bij haar deed de site het ook niet. Nou dan maar afwachten wanneer ik het bericht kon plaatsen, maar ik was wel zo slim om er fotos van te knippen en dan hoefde ik het maar over te typen van de telefoon. Verschillende keren nog geprobeert maar zondag lukte het niet meer. Peter vond het maar raar dat zoiets kon, maar ja niets aan te doen.
Maandagmorgen op tijd op, douchen, alle oefeningen doen en samen naar de fysio in Baarlo. Ik was eerst aan de beurt en het was weer nodig, maar na een half uur is dan alles los bij mij en kan ik er wer tegen. Peters hand en arm werden eerst getapet en ook de arm goed losgemaakt, was ook nodig want we hadden natuurlijk een keer overgeslagen in de carnavalsweek. Het lopen ging goed, niet super, maar dat kwam natuurlijk ook door het vakantieweekje.
s Middags nog een paar keer geprobeert om het bericht te plaatsten maar helaas lukte niet. Dan maar even wat administratie doen, weer een brief van het CZ over het pgb, want we vallen onder het overgangsrecht en nu mogen we tot 1 mei het oude tarief declareren, nou de papieren die we hadden nog eens nagelezen maar daar stond er niets over in, maar dit betekent dat we over de eerste 4 maanden ongeveer 300 euro per maand meer mogen declareren, dus toch maar weer opnieuw over januari, das dan de derde keer, insturen. En om 2 uur hadden we een afspraak bij de tandarts, Peter had last van een stukje vulling eruit en dan ook maar gelijk de controle. We waren gelijk aan de beurt, en ook zo klaar, nieuwe afspraak gemaakt en nog even naar de bieb want daar hadden we een boek over Rusland gereserveerd, nou als hij dat uit kan lezen dan zit het wel snor met zijn leesvermogen. Een dikke pul met allemaal verhalen en feiten over de vroegere Sovjet Unie en het huidige Rusland. Nou hij doet zijn best maar.
Dinsdagmorgen kwam Steef met Sientje alleen. Pierke was voor het eerst naar de Peuterspeelzaal en zo waren we dus met Sien alleen, ja dat is ook heel leuk, want Sien speelde en speelde. Opa spelletje doen, klaar opruimen en nieuw spelletje, en oh wat hadden die twee samen een plezier. Klauteren bij opa op schoot en dan de stoel naar achteren en uit de "boot"springen. Peter werd er wel een beetje moe van, maar Sien schaterde zo dat opa steeds opnieuw het spelletje speelde.
Om half 12 gingen Steef, Sien en ik Pierke ophalen bij de Peuterspeelzaal, en oh wat een herkenning!! Mijn Peuterspeelzaal, waar ik 23 jaar geleden voorzitter van werd en het opnieuw oprichtte op de Grashoek, en er vervolgens 12 jaar ziel en zaligheid inlegde. De lokatie was anders, nu in de basisschool, vroeger in het gemeenschapshuis, maar nog steeds dezelfde stoeltjes, wat toen oude stoeltjes waren en die we met de ouders de kleuren rood geel groen en blauw verfde, we werkten er toen allemaal keihard voor om er een leuke speelzaal van te maken, en het deed me echt goed om nog zoveel dingen van toen te zien, waar de peuters nu nog met heel veel plezier gebruik van maken. Pierke vond het helemaal geweldig, allemaal kindjes en een paar leuke juffies!! Natuurlijk moesten we even alles bekijken en toen weer naar huis, eten en Pierke en Sien bleven nog tot 4 uur, en toen keek ik even op de site en ja hoor ik ikon weer een bericht plaatsen, alleen had ik nu geen tijd meer om alles over te tikken, want ze brachten mijn vlees en dar had ik mijn handen deze keer vol aan. s Avonds brachten Peter en ik nog een grote bestelling weg naar Blerick, waar we geen koffie dronken, want thuis lag er nog een hoop werk.
Woensdagmorgen had ik het nog druk met vlees, veel in de marinade zetten en porties maken. Wim kwam om met Peter te gaan zwemmen en dat had weer heel goed gegaan. Gelukkig!! Alle oefeningen supergoed, maar Peter was wel een beetje moe. s Middags had ik het druk met eten klaar maken voor Peters verjaardag en om 4 uur gingen we even samen de rozen halen in Meijel, een nieuwe ruitenwisser bij de garage en naar Huubs verjaardag, alles maar even, maar anders lukte het niet, want om 7 uur kwamen er weer mensen vlees op halen. Annemarie kwam ook nog haar portie halen en ik zat een beetje met mijn visschotel, ik kan heel veel, maar met vis heb ik zo weinig, och zei Annemarie ik neem de hele handel wel mee en breng morgen een visschotel mee. Nou goed geregeld toch!!
Donderdag 26 februari hiep hiep hoera Peter wordt 59 jaar!!! En een dagje vrij genomen bij het afasiecentrum. Ik moest nog even van alles doen en om 10 uur bracht Claudi Mees, want zij moest met Joep naar de tandarts, zo was Mees dus eens alleen bij ons en oh wat was het een lief manneke, hij speelde en speelde, Tineke kwam en we zaten aan de grote tafel en kleine Mees ging mooi naast Opa Peter zitten en zo aten ze samen een stuk vlaai, zo schattig hoe Peter Mees voerde en Mees mooi op de grote stoel bleef zitten!! Tegen half 12 haalde Claudi Mees weer op en lunchten Peter en ik samen.
Peter deed nog snel een middagdutje en vanaf half 4 kwamen de andere gasten, Hanny als eerste en toen Claudi met Joep en Mees, Steef met Pierke en Sien, Toos en Ad, Loes en Mari, Lonneke, Wil en Annemarie, John en Willemien, Johan, Robert, Wim, Piet en Maria, en oh wat is het gezellig!! De hele kamer vol mensen, gelukkig was Anneke er om te helpen, en om 18.00 had ik een lekker buffetje klaar, Annemarie had een prachtige visschotel gemaakt en Loes een overheerlijke wortelsalade. Ja alles was lekker en overal zaten ze te eten. Peter genoot van alles, hij praatte, hij lachte ja SUPER!! Na het eten gingen de eerste weer naar huis en bleven er nog een stuk of 10 hangen, maar oh wat hadden we een lol, wijn en bier gingen er vlotjes doorheen, maar om 11 uur was iedereen weg en zaten Peter, Lonneke en ik nadat we alles hadden opgeruimd nog even wat na te kletsen. Lonneke had eigenlijk niet willen komen, na het werk nog vanuit Haarlem naar Limburg rijden.. en dan de volgende dag weer terug, maar ze had er geen spijt van want het was reuzegezellig geweest, ja we hebben echt gelachen!! Van te voren is het dan voor mij keidruk, want ik wil dat iedereen blijft eten en het liefst wil ik ook alles zelf klaarmaken, beetje stress en zo, maar als ze er dan allemaal zijn geniet ik voor 200 %, ik zie Peter glunderen en genieten en is het het allemaal meer dan waard!!SUPER!!!
Vrijdagmorgen een beetje brak, want ik had ook een ietsje meer wijn gedronken... samen met Lonneke ontbeten en toen moest zij alweer naar Haarlem, vanalles opegruimd en we besloten om s avonds niet naar de reunie van de basisschool te gaan. Tja ietsje teveel verjaardag gevierd en dan moet je soms keuzes maken. Ik gaf me nog een uurtje aan het invullen van de PGB declaratie formulieren, want het is zon ratjetoe, ik weet het soms echt niet meer, 3x alles doorgelezen en ik hoop dat ik het nu goed heb ingevuld, maar kan me voorstellen dat dit bij heel veel mensen een echt probleem aan het worden is !! s Middags appte Claudi dat hun babysit had afgebeld en of wij dan s avonds bij hun een paar uurtjes wilden babysitten zodat zij naar de reunie konden, oke doen we, maar tegen 8 uur was Peter wel heel moe en hij bleef liever alleen thuis, de kleine mannekes lagen toch in bed... Claudi had wat fotos gemaakt op school en die doorgestuurd zodat wij toch een beetje wisten wat er was geweest. Leuk, ja en dan is toch wel eens even slikken, dat niet alles zo maar vanzelf gaat!!
Zaterdagmorgen stond er zwemmen met John op het programma en ik was lekker buiten bezig, het rook al zo lekker naar lente, en Peter had wat bloemetjes, en plantenrek gekregen en Patrick kwam nog om te snoeien en zo zag het er om 12 uur al heel gezellig uit buiten. De erwtensoep stond alweer klaar en John vond dat ze die echt verdient hadden want het zwemmen had heel goed gegaan! s Middags kwam er nog een verjaardagscadeautje met de post, een abonnement op het maandblad Trekker. Allemaal tractors , ja daar zal Peter veel in kijken en lezen. SUPER!!
En vanmorgen kwamen Pierke en Sien al op tijd , want er was een mis voor Opa van Loon, ja en dan zijn Pierke en Sien nog te klein, maar dat vinden wij niet erg, en speelden we Monopoly junior, want dat had ik vorige week van de zolder gehaald en dat is echt een spel voor Peter en Pierke, precies het goede niveau, Peter begrijpt het helemaal en de kleurige autootjes en huisjes vindt Sien helemaal geweldig. Pierke snapt hoe hij met het geld moet omgaan en Peter kan alles vlot lezen. Sientje mocht de bank zijn, en als ze dan centjes kreeg legde ze die mooi op het goede stapeltje, ja echt goed van ons kleine meisje van nog geen 2 jaar!!JA SUPER en SUPER GENIETEN op zondagmorgen!!

ENTHOUSIASME
IS BELANGRIJKER
DAN WELKE PROFESSIONELE VAARDIGHEID OOK

Veel liefs Marlies

• 01 Maart 2015 - 16:40

Els:

Tjeeee wat weer een verhaal!!
    Peter allereerst van harte proficiat en nog veel jaren samen met je hele familie!!

• 01 Maart 2015 - 16:46

Els:

Deze site werkt echt niet goed!

• 01 Maart 2015 - 16:50

Els:

Alle goeie dingen in drieën.
    jij natuurlijk ook Marlies!!
    Ik ben net aan het boek van Simonne van Gennip begonnen.
    Ben benieuwd hoe zij er mee om is gegaan.
    Jullie nog een fijne zondag.
    Groetjes van Els oeht Kepel.

• 01 Maart 2015 - 16:58

Wil En Marian:

Hallo Peter en Marlies,
    Peter, alsnog van harte proficiat met je verjaardag en nog gezonde jaren met je hele familie!

Groetjes, Wil en Marian.

• 01 Maart 2015 - 18:30

Loes :

Ha die lies en Peter,
    Wat een superverjaardag Peter,helemaal te gek zo gezellig en lekker eten en drinken natuurlijk.
    We hebben elkaar pas nog gezien en gesproken ,maar ik weet hoe leuk Marlies het vind reactie te krijgen via deze site,daarom nogmaals,wat een leuke superweek daar in Grashoek,echt lente ,doe iedereen de groetjes ,
    ook de vrienden want ik heb zo zitten kletsen met sommige dat ik niet eens gelet heb op de visite,foei loes ,daarom beetje laat maar alsnog hallo allemaal.

• 01 Maart 2015 - 20:07

Hein Oet Wieërt:

Wat een verslag maar ondanks dat het heel druk is en was spat het plezier er echt vanaf. Fijn dat het zo`n leuke verjaardag is geweest en ik heb spijt dat ik niet even ben langsgekomen. heb er even aangedacht maar dacht dat doe ik niet want anders ben ik ook de dag erna opgebrand maar anderzijds!! Och er komen nog dagen genoeg om eens af te spreken of gewoon onaangekondigd eens binnen te vallen. Ik wens jullie weer een fijne week

• 02 Maart 2015 - 09:17

Joyce Cornelissen:

Alsnog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Peter! Vorige week het bericht wel gemist, is normaal gesproken op maandagmorgen één van de eerste dingen die ik lees.
    Fijn dat het een beetje lente begint te worden, kan niet wachten tot ik het bij ons thuis ook een beetje gezellig kan maken. Vanmiddag maar eens op jacht naar vrolijke plantjes :-)

• 02 Maart 2015 - 10:32

Lonneke:

Het was zeker gezellig! Totaal geen spijt van! Tot zaterdag maar weer!

Veel liefs uit Haarlem!

• 02 Maart 2015 - 14:48

Marlies:

Hallo Peter en Marlies

Auch vanoet Tegelen, winse weej dich Peter,
    van herte proficiat met diene 59e verjeurdaag.
    En nag hiel vuul gooije jaore d'r beej.

Groetjes van Anne, Bert en Marlies.

• 02 Maart 2015 - 20:22

Hanny:

hoi peter en marlies

ja soms moet je keuses makem,ik had jullie al gemist op school,wij waren er ook maar even, was een beetje verkouden.maar het was wel leuk.

grtjes huub en hanny

• 03 Maart 2015 - 11:31

Christel:

En de hele familie ploegde weer voort. Ken jij het woordje "rust"? Jeetje wat was er weer veel te beleven in de afgelopen week. Gelukkig schijnt de zon weer. Op naar het voorjaar! :)