Hittegolf.... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu Hittegolf.... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

Hittegolf....

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

28 Juli 2013 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

tjaaa... en toen werd het nog warmer...
Zondagavond gingen we naar Ria en Wiel in Ijsselstein, Peter was wel erg moe, van de warmte, maar ja toch maar gaan en dan zien waar het schip strand, want anders zagen we geen mogelijkheid om er binnenkort naar toe te gaan en we moesten nog voor Rias verjaardag. Maar zoals ik al verwachte het werd een bijzonder gezellig avond, lekker buiten gezeten en Peters vermoeidheid viel uiteindelijk reuze mee.
Maandagmorgen gingen we samen naar de fysio in Baarlo, deze keer was Joost de therapeut, de arm werd goed los gemasseerd en Joost vond dat er veel aktiviteit in de arm/hand zat. Ook Peters alertheid en reactievermogen was erg goed. Er werd met twee stokken gelopen, Joost hield de stokken vast en Peter moest met beide handen ook de stokken vast houden. Het lopen ging supergoed, ook bleef de arm heel ontspannen. Doel was het zwaaien met beide armen en een goede balans opzoeken.
Na het middagslaapje kwam Claudi met Joep en Mees en Steef met Pierke en Sien, lekker in het zwembad, Joep en Pierke vonden het prachtig, erin eruit, wat een feest. Peter wilde liever niet in het zwembad, maar genoot vanaf de kant. Tijdens het zwemmen werd besloten om de bbq aan te maken en samen buiten te eten. Wat een heerlijk vakantiegevoel!!
Dinsdagmorgen kwam Steef al op tijd om de boekhouding te doen en pasten wij op Pierke en Sien, lekker spelen en samen bezig zijn. Om 3 uur kwam Willemien om onze voeten te pedicuren , maar oei joei wat was het warm... Steef en Robert gingen al met pierke in het zwembad en toen onze voeten klaar waren gingen wij ook zwemmen, Sientje werd ook in het water genomen, maar die vond dat toch niet zo'n leuke aktiviteit, maar was wel lekker afgekoeld en sliep daarna in de kinderwagen. Nu wilde Peter toch ook het water in, en zo zaten we samen met Pierke in het grote bad. Prachtig!! s Avonds werd er niet gelopen, te warm, en ineens begon het te waaien en te onweren, beetje eng, maar uiteindelijk viel het hier wel mee, en koelde het wat af.
Woensdagmorgen stond er zwemmen met John op het programma, er waaide een fris windje en de temperatuur van het zwembad was gezakt naar 28 graden, dus werd er besloten om naar de Schatberg te gaan. Daar was het heel rustig geweest in het binnenbad en was het supergoed gegaan. Ik had het druk met vlees, ja er moet ook nog af en toe gewerkt worden... Tussendoor keek ik een keer op de site en zag dat Hein gereageerd had, gelukkig en alles goed. Ja weer wat meer reakties en dat doet me goed. Dat geeft de burger moed om vooral door te gaan!!!
Claudi kwam met Joep en Mees en bleef lekker eten. Gezellig!!
s Middags was het ook nog druk en om 6 uur belde Johan, hij wilde nog een keertje naar de koelcel kijken, hij dacht het nu te weten... maar dan bracht hij wel Joep mee. Oke!! Peter was er moe van, maar opeens stelde hij voor om 5 km te gaan rijden.. Ja waar wil je dan naar toe... ja met Joep een ijsje eten bij Mc Donalds!! Ik wist eigenlijk niet wat ik hoorde, was verbaast.. Peter bedenkt zelf een aktiviteit.SUPER!! Maar uiteindelijk besloten om hier een ijsje uit de diepvries te nemen en dat hier lekker op te eten. Na een uurtje had Johan toch het euvel bij koelcel gevonden en gerepareerd en hij deed het!!! Nog een kop koffie gedronken en daar kwamen Wil en Annemarie, onze vakantiegangers terug uit Kroatie. Kop koffie en later bij het zwembad een glaasje rose en een biertje en heel gezellig zitten kletsen.
Donderdag was het weer drukkend warm en ik stelde voor om alleen boodschappen te doen, kon Peter zijn energie sparen. Ja dat leek hem wel wat. Ik moest bij veel winkels zijn en vanalles ophalen maar tegen 12 uur was ik toch terug. Alles opgeruimd, en eigenlijk de pijp leeg. Maar gelukkig had ik alles kunnen vinden wat ik zocht en dat waren ook een paar nieuwe slippers voor mezelf van Birkenstock, ja en dan moet ik altijd aan onze vakanties met Loes en Mari denken, want dan waren de Birkenstocks heilig!! Ik deed mijn nieuwe slippers aan, en werd er helemaal blij van, ze liepen zo lekker, en kreeg me toch een positieve energie.. WAUW!! Alles liep verder op rolletjes!!
Vrijdagmorgen kwamen Pierke en Sien al op tijd, want het was onze oppasdag, het regende en was broeierig warm.. Robert begon het halletje af te breken, dat staat al meer als 10 jaar op het programma maar iedere keer kwam er wat tussen en wisten we niet hoe we het gingen vermaken, maar nu was het dus echt nodig, want het plafond viel er bijna uit. Tja en nu kwam het eigenlijk ook niet uit, maar dan lukt het dus nooit. En achteraf gezien viel het afbreken reuze mee, sterke Robert met hulp van Peer, en om 4 uur was alles opgeruimd en kijken we tegen oude balken aan en dan wordt het volgende week mooi nieuw gemaakt!!!
Wij deden mooi de hele dag met Pierke en Sien spelen en kleine Sientje lacht steeds tegen Opa, het is zo mooi om te zien!! Die twee zijn zo gek op elkaar!!! Frans en Annie kwamen Pierke en Sien halen, en moest ik aan de voorbereidingen voor de familiebbq beginnen, en er moesten nog spullen weggebracht worden naar Peters zusje in Panningen, ik vroeg of Peter dat alleen wilde doen, nee dat doen we strakjes samen.. als jij klaar bent... en zo gingen we om half 9 samen naar Panningen, waar neef Stefan al was gearriveerd en met Claudi en Johan een grote tent hadden opgezet en zo zaten we een uurtje heel gezellig te kletsen...
Zaterdag morgen op tijd op, ik moest nog wat voor de bbq doen en uiteindelijk was alles op tijd klaar en konden we gaan... oef donkere wolken... regen onweer, we konden er niet door... wat jammer valt onze eerste familiedag in het water!!!! Na een uurtje gewacht te hebben konden we toch vertrekken en hadden ze bij Door maar alles naar binnen gesjouwd en werd de lunch in de garage gehouden. Heel gezellig, iedereen was er.. Roos, Maik en Vera, Niels en Desiree, Door, Yvonne en Frank, Stefan en Ilona, onze kinderen en alle kleintjes Kim, Iris, Pierke, Joep, Anne, Timme en Minke, Boaz, Sien en Mees, ja Kim is 6 en 9 kleintjes onder de 2 jaar, Nou echt Super gezellig!! Het weer klaarde op, het luchtkussen werd opgeblazen, het badje vol water en iedereen zat echt te genieten, het weer was voortreffelijk. Wat een super leuke dag, wat genoten we allemaal!!! Dank je wel Neefje Stefan dat je dit opgepakt hebt en wat een heerlijke lokatie!! WAT EINE SUPERSJOENE DAAG!!!

DE GELUKKIGSTE MENSEN
HEBBEN NIET HET BESTE VAN ALLES
MAAR ZIJ MAKEN VAN ALLES HET BESTE

Veel liefs Marlies

• 28 Juli 2013 - 17:59

Lonn:

Het was erg leuk en uiteindelijk prachtig weer! Nu is het ook nog heerlijk hier, denk dat we zo maar buiten gaan eten. Heerlijk! Hopelijk blijft het nog lang zomer!

x uit Haarlem

• 29 Juli 2013 - 16:08

Hein Oet Wieërt:

Wat een warm verslag. Ja, het was echt heet de afgelopen week. En wat een onweer maar dat hebben jullie allemaal kunnen zien op tv. Het is nog steeds warm en benauwd en de vooruitzichten gaan weer richting heet, heter en nog erger maar maak er ondanks of dankzij dat een fijne week van. Zwem ze
    PS. Al volgt maar 1 iemand deze verslagen en vindt hij/zij hier inspiratie uit dan is het de moeite meer dan waard,Marlies. Je verdient een heel, heel dikke knuffel en een mooie veer op je hoed.

ZOALS JULLIE KUNNEN LEZEN WIL MARLIES REACTIES DUS REAGEREN MAAR !!!!! en dat ook graag bij de komende reisverslagen

• 30 Juli 2013 - 13:12

Christel:

Hoi Marlies en Peter. Ja, de zomer is in volle hevigheid losgebarsten. We zullen het ermee moeten doen. Ook al is het heel warm, ik heb dit liever dan de hele tijd regen. Daar kun je zo depri van raken.
    Ik was al heel benieuwd hoe het weer hier was geweest. Wij zaten een weekend in Zierikzee. Daar heeft het wel geonweerd en flink geregend. Maar al met al viel dat best mee.
    En even een paar dagen wat verkoeling, kan ik wel waarderen. Voor komend weekend verwacht men weer heel hoge temperaturen. Dat wordt dan weer puffen. Het zou voorlopig nog niet voorbij zijn met het zomerweer. We wachten maar af, en zien wel wanneer de mussen van het dak vallen. Want dán is het pas echt heet.

• 02 Augustus 2013 - 19:39

Loes :

Ja en nu reageer ik pas zo laat terwijl ik eigenlijk altijd [denk ik]als eerste de belevenissen van de familie Nouwen lees.
    Marius heeft vakantie en we waren in>>>>Haarlem.
    Wat een mooie stad, wauw,en wat een ellende om er te komen en weer te verlaten.
    we hebben bijna een hele morgen met de trein gereisd,zijn er 4 uurtjes geweest[museum van Frans Hals]wel geweldig maar Lonneke bezoeken dat ging echt niet.
    Zo super jammer,maar volgende keer beter,de groetjes lon en jaap,wat een schitterende stad,
    Ja en die Birckenstocks,dat blijft,zelfs in schotland zal hij erop lopen,en dus Liesje ook.
    Nu Peter en ik nog,wij gaan wel op de bergschoenen.
    Fijne week,geniet van de zomer en tot heel gauw Loes