50 RODE ROZEN MET EEN GOUDEN RANDJE - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu 50 RODE ROZEN MET EEN GOUDEN RANDJE - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

50 RODE ROZEN MET EEN GOUDEN RANDJE

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

12 Oktober 2008 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

HET WAS GEWELDIG, HET WAS SUPER!!!!!!

lieve mensen, wie had dit kunnen dromen, wie had dit verwacht. Wij in ieder geval niet. We zagen er zo verschrikkelijk tegenop. HET FEEST!!!
Als een zware hamer hing het boven ons en toch wilden we dit doen, maar hoe pakt het uit, er zijn heel wat tranen aan vooraf gegaan en toch deden we het!! En het was geweldig we hebben genoten.

Om half 8 gisteravond gingen we richting Leanzo. Steef en Robert, Claudi en Johan waren er al, en Lonneke, Peter en ik als laatste. Overdag had het al heel goed gegaan met Peter en nu hadden we allemaal zoiets van laat het maar over ons heen komen. We hadden uit voorzorg de rolstoel meegenomen, maar Peter werd bijna boos toen we hem uit de auto wilden halen, nee hij liep en wilde op een gewone stoel zitten. Oke we zien wel.
Vanaf 8 uur kwamen alle mensen binnen en het voelde goed. eerst koffie met vlaai en toen kwam Michel(DJ) vragen aan ons hoe we wilden beginnen en er toch een feest van maken. Ik begin met jullie plaat(Roed Roed zien de Roezen van Taai Taai), willen jullie dat. Ja zegt Peter, nee, zegt Steef. Maar Peter wilde dansen, ja hoor, de eerste tonen klonken en Peter ging naar de dansvloer en we hebben gedanst!!!! Niet zo snel als vroeger, maar wij dansten op ons nummer, en wat voelde dit als een overwinning, de tranen liepen ons over de wangen en peter zong alles mee. Mijn dag kon nu al niet meer stuk. Na dit nummer ging Peter de zaal rond en bij de mensen zitten, gewoon gewoon, bijna net als vroeger, alhoewel dan bleef hij eigenlijk steeds op de dansvloer en was de gangmaker.
Hij praatte met iedereen en ik danste en we hadden veel plezier, maar als er een wals kwam, haalde ik Peter weer naar de vloer en dansten we. Michel voelde het feilloos aan(zoals altijd) welke nummers hij moest draaien.Geneet van het Laeve en Vrienden waren heel toepasselijk.
We hoopten dat Peter het tot 12 uur vol zou houden, want dan was er een een buffet, en daarna zouden we wel zien.Het eten was overheerlijk en Michel vroeg aan ons wat de bedoeling was, nou gewoon, muziek en draaien maar.
Ik ging effe naar buiten om een sigaret te roken, maar ze kwamen me al snel vertellen, dat peter voorop liep met de polonaise. Nou dan gaat er iets door je heen, onbeschrijvelijk,hij doet het toch maar even....
Maar aan alles komt toch een eind en ik mocht de laatste 3 nummers zeggen. Nou dat was dus niet zo moeilijk, Du, Gelok en Chera. Nou Steef vond dit wel erg emotioneel, maar als het mijn wens was.....
Bij Du stonden Peter en ik in de kring en alle mensen om ons heen. Hij zong weer de hele tekst mee, is niet zo moeilijk deze Duitse tekst, Toen was hij wel een beetje moe en ging effen zitten. Met lonneke danste ik Gelok van de Vrijbuiters en Johan en Claudi waren ook in de kring. Steef had het er moeilijk mee, omdat deze plaat ook in de avondwake van Opa van Mill werd gedraaid. Maar vreugde en verdriet horen nu eenmaal bij het leven,dus...
Nou en toen nog Chera, en Peter stond weer op en samen met Steef, Lonneke, Claudi, Robert en Johan maakten we een kring, de rest er omheen. Lieve mensen, wat huilden we van geluk, dat we dit samen mochten doen, hoe emotioneel, hoe waardevol, hier kan niets tegenop, de cirkel was rond.
Toen werd als toegift nog het nummer van Steef en Robert gedraaid, Liefde van Rowwen Heeze, en daarna gingen de lampen aan en was het afgelopen.Peter had een probleem, oef hij zou nu toch wel echt naar huis willen en doodmoe zijn, nee, nee Hij moest plassen en omdat hij een gewone broek aan had moest ik toch effe mee.
Iedereen nam afscheid en gingen we om half 3 naar huis.

LIEVE MENSEN HET WAS GEWELDIG
SAMEN ZIJN WE STERK
BEDANKT

en ons motto

GENEET VAN HET LEAVE

Veel liefs
Peter, Marlies, Steef en Robert,
Lonneke, Claudi en Johan

En wat de Titel betreft, die 50 rode rozen heb ik dinsdag toch gekregen en kregen op 11 oktober een gouden randje.

• 12 Oktober 2008 - 14:24

TINEKE:

Ja het was een heel mooi feest veel emotie maar dat hoort er bij,het goed om te zien dat iedereen veel plezier had.Het was een speciaal SARA feest.
    groetjes TINEKE

• 12 Oktober 2008 - 17:09

Lucia:

Ha allemaal,

Geweldig, wat een feest. We hebben genoten. En Marlies wat ben jij bijzonder!!
    Ja Peter een Feest doet iedereen goed!
    Groetjes

• 12 Oktober 2008 - 17:51

Marie-louise:

Het is een prachtige avond om op terug te kijken
    En genieten dat deden jullie zeker, en een traantje op zijn tijd is ook niet erg
    Uit z'n dag put je zeker weer veel kracht om door te gaan
    groetjes
    wim en marie-louise

• 13 Oktober 2008 - 10:49

Ria:

Natuurlijk ff tegenop kijken mag.maar dan laat maar komen en t kwam zoals t mag. Fijn als je in twee weken weer ziet dat t toch steeds een beetje vooruit gaat Denk maar wat goed is gaat soms langzaam , maar beter langzaam dan niet toch. Bedankt dat we mee mochten genieten op jullie feest succes en t gaat goed. groetjes Wiel en Ria

• 13 Oktober 2008 - 12:29

Jan-thea:

Hoi allemaal
    Wat was het een fijn feest .
    Wat was het geweldig .
    Wat hebben jullie marlies -peter GEWELDIG KINDERER.
    Petje-af .
    Wij hebben genoten .
    Het was een prachtige feest om op terug te kijken ,geweldig ,die warmte samen .
    heel veel groetjes jan thea .

• 13 Oktober 2008 - 15:04

Christel:

Marlies,
    jij kreeg wat je verdiende. Een staande ovatie van iedereen, die dit feest mee mocht vieren.