RUSTIGE WEEK....... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu RUSTIGE WEEK....... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

RUSTIGE WEEK.......

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

26 Juli 2015 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Tja... een rustige week lag er in het verschiet, geen vlees, geen barbecues, lekker een weekje niks en genieten van de Tour....en de kinderen...
Maandagmorgen bracht Johan eerst Joep en Mees en even later kwam Steef met Pierke en Sien. Dus 4 kleintjes in huize Nouwen. Hey weer was niet al te best, dus werd de duplo in de kamer omgeschut en daar werd heerlijk meegespeeld, Ja wat is er nou gezelliger als met opa en oma met de duplo spelen??? Joep vond toch echt wel dat hij en Mees bij opa en oma mochten blijven eten, en dat mocht dan ook, terwijl Steef met Pierke en Sien om half 12 naar huis ging. De maaltijd verliep heel gezellig en Joep en Mees smulden en na het eten kwam Johan zijn kroost weer ophalen.
Na het middagslaapje ging Peter naar de kapper en ik moest een paar telefoontjes plegen, want in het weekend had ik een mail gekregen over de swapschade en die was nogal onduidelijk, dus maar weer eens gebeld, beetje vaag verhaal, maar de tweede rechtzaak was ook niet doorgegaan, want binnen de club was er een meningsverschil ontstaan over het plan van aanpak. Tja en dan ben ik toch een beetje een leek en wist het ook niet meer precies. Na een uur kwam Peter terug van de kapper, ja hij was nog even bij Claudi wezen kijken naar de bouw, de poolse stucadoor was er weer en daar had hij even mee moeten kletsen. Leuk dat hij dan zelf weer initiatief neemt. s Avonds zaten we nog een poos lekker buiten en natuurlijk ging het gesprek over de renteswap. Ja wat is wijsheid...
Dinsdagmorgen op tijd op en samen naar de fysio in Venray, eerst werd er gelopen en een nieuwe oefening toegevoegd, de billen samenknijpen, dit is voor de coordinatie in de romp en dat lukte heel goed, moeten we thuis en in het zwembad ook oefenen, we wilden net met de grondoefeningen beginnen toen mijn mobiel af ging. Een meneer van de renteswap, oh daar zou ik zo mee klaar zijn.. maar dat gijng effe anders.... bijna 3 kwartier mee gebeld en toen ik terugliep waren Peter en Richard al klaar, jammer de fysio gemist, Peter vond wel dat het heel goed had gegaan alleen het opstaan was niet zelfstandig gelukt en daar had hij hulp bij nodig gehad. Natuurlijk vroeg hij meteen wie er gebeld had en ik vertelde dat het Peter was geweest, de man die in mei bij ons was geweest om de swapschade op te nemen en van hem was ook het mailtje in het weekend geweest. Nu gaf hij tekst en uitleg hierover.... maar dat maakte de zaak nog weer ingewikkelder want hoe nu verder... poef poef heel vermoeiend, dit kost zoveel energie!!
s Middags weer met de boekhouder gebeld, maar toen kreeg ik nog meer informatie die ik niet helemaal kon plaatsen... even laten rusten en samen benzine halen zodat Peter weer kon gras maaien en ik effe lekker in de moestuin werken, even met de handen bezig zijn en niet hoeven nadenken...
Woensdagmorgen kwam Wil al op tijd om te gaan zwemmen op de Schatberg, en ik ging lekker aan de slag in huis, kasten opruimen en van alles opgeruimd en weggegooid, tegen half 12 kwamen Wil en Peter terug van het zwemmen en dat had super gegaan, ook de oefening van het billen knijpen, ja ook Peter was heel tevreden. s Middags kwamen Steef en Petra met Pierke, Sien en Pim zwemmen, maar de zon kwam er niet echt door en zo bleven we niet al te lang in het water en kon ik nog net de finale van de tour zien en om half 7 ging ik lpen met Willemien en Annemarie, heerlijk gelopen en mijn hoofd leeg kunnen maken. Toen ik thuis kwam vertelde Peter dat hij boven fotoalbums aan het kijken was geweest en eentje moest er weer mee naar beneden, maar dat was hem niet gelukt en nu moest ik het album maar naar beneden halen.
Donderdag morgen ging ik alleen boodschappen doen en bleef Peter thuis, Anneke was er ook en terwijl ik weg was maakte Anneke de kelder schoon, yep yep... Tegen 12 uur kwam Annemarie met een artikel in de volkskrant over de rentederivaten, renteswaps en de onrechtmatige renteverhogingen in het MKB. Zeer interessant!! Ja dat geeft de burger weer moed!! Het hele artikel eens goed gelezen en vervolgens weer Peter D van de swapschade gebeld. En na anderhalf uur een besluit genomen om met deze mensen verder te gaan in de rechtzaak tegen de bank. Het gevoel is goed en zo kon ik heerlijk gaan genieten van de tour en een beetje van de "vakantieweek" en s avonds nog lekker buiten gezeten, boontjes geplukt en schoongemaakt, maar vooral een heel fijn gesprek met Peter.
Vrijdagmorgen kwamen Pierke en Sien, later als gepland en was ik al met alles klaar en hadden we lekker tijd om te spelen, na het eten gingen Peter en Sien naar boven voor het middagslaapje, ja Sien wilde wel bij opa in bed, maar bleed aan het dollen dus in het kleine bedje, maar dat was ook niet helemaal goed, dan maar in het andere grote bed en dat ging wel goed, Pierke en ik keken een video en deden nog wat spelletjes en toen we weer met de duplo wilden gaan spelen kwam Steef al weer terug, Sien en Peter wakker gemaakt, nog koffie gedronken en een beetje zitten kletsen, effe een dompertje.. Peter wilde wat vertellen, maar hij begon verkeerd, oftewel voor ons niet duidelijk, Hij heeft dan een persoon in zijn hoofd, ja iemand met varkens, ja uit de Grashoek, Pastoor Vullinghsstraat... denk denk denk... maar hier zitten geen varkensboeren.. jawel...denk denk denk... nee Peter echt niet. Jawel en toen werd hij een beetje boos dat wij het niet snapten. Ik raakte ook een beetje geirriteerd.. en Peter begon weer opnieuw.. Pastoor Vullinghsstraat en dan een beetje verder.... ja de kerk voorbij.... en dan nog verder... Ja maar dat is Helenaveenseweg!!! Ja bijna hetzelfde en toen kwam het eruit ene Steeghs, maar die heeft al jaren geen varkens meer, Nee maar vroeger wel!! Ja ja!! Oh dit zijn dan af en toe van die momenten dat ik hem wel achter het behang wil plakken en het lastige van zijn afasie dat hij denkt dat ik zijn gedachtengang weet en met een kleine volgens hem goede aanwijzing al weet!! Helaas!! Maar gelukkig komt dit niet zo heel vaak voor en ben ik altijd blij als we er dan toch samen weer uitkomen!!
Zaterdagmorgen stond er zwemmen met John op het programma en was het ook weer niet al te druk op de Schatberg geweest en hadden ze alles goed kunnen oefenen, ook de nieuwe oefening welke Peter dus vrij gemakkelijk vindt, Peter had wel weer meer "pijn"gevoel in zijn rechterbovenarm, ja en dat was toch wel een beetje vervelend, maar wel heel positief. Na het eten ging ik me eens lekker installeren voor de tv, voor de mooiste tour etappe de Alpe dHuez, oh wat vind ik dat toch altijd prachtig, en ondanks dat ik tijdens de afdeling van de Croix de Fer even in slaap viel was het een machtige etappe!! Claudi kwam nog even met Joep en Mees , en was het met de tractors spelen en de tractor boeken bekijken. Tijdens het eten vroeg ik of Peter nog ergens naar toe wilde s avonds... nee beetje moe! Oke ook goed, maar toen ik gedoucht had en de koffie in had geschud stelde hij voor om toch zomaar een eindje te gaan rijden en een ijsje gaan eten.. Tuurlijlkwas ik daar ook meteen voor en zo reden we richting Ysselsteyn, misschien waren Ria en Wiel wel thuis, effe zoeken naar hun nieuwe onderkomen, yep gevonden, maar niemand thuis, nog wat rondgereden en toen in America een softijsje gegeten en over Kronenberg weer naar huis. Dit is zo leuk... wat rondrijden, een weggetje links een weggetje rechts en dan maar zien waar we uitkomen en dan kan Peter alles zo goed verwoorden!! Want hij rijdt dan gewoon ter plekke ergens naar toe en wijst mij dan dingen aan, ja dat is echt SUPER!!


ALS JE DE TOP BEREIKT HEBT
BEGINT DE KLIM PAS ECHT


Veel liefs Marlies

  • 26 Juli 2015 - 16:51

    Hein Oet Wieërt:

    Inderdaad een rustige week ( behalve dat swap gedoe) dus wens ik jullie een fijne week

  • 26 Juli 2015 - 23:04

    Ans Lehane:

    Hallo Peter en Marlies,

    Dat swap gedoe is erg vervelend, maar ooit worden jullie voor alle ergernis beloond. Het vergt veel energie en geduld en dat hebben jullie genoeg.

    Fijn dat Peter zo veel vooruitgang maakt. Kan me voorstellen dat jullie genieten van de tochtjes in de auto. Heerlijk dat jullie daar samen zo van kunnen genieten.
    Hoop dat komende week ook een beetje rustig is voor jullie, even bijkomen na alle drukte.

    Liefs
    Ans

  • 27 Juli 2015 - 14:24

    Christel:

    Ha Marlies en Peter. Een rustige week. We weten niet wat ons overkomt. Altijd drukke Marlies, die eens een rustige week heeft. Maar zelfs dan krijg je je wekelijks verslag rondgebreid. En ook al is het niet allemaal spectaculair, toch weer een hele pagina vol. En óók leuk om te lezen. Wat de swap uiteindelijk gaat brengen, blijft nog even een verrassing. Het heeft in elk geval heel veel ellende gebracht, bij heel veel bedrijven. Hopelijk komt alles goed.
    Blijf vooral genieten van elkaar, de kinderen en de kleinkinderen. Dáár kan niemand tussen komen. Ciao.....tot volgende week.

  • 27 Juli 2015 - 18:25

    Jan-Thea Dorssers:

    Heel veel groetjes uit de overkant van de Maas ,Jan-Thea.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grashoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 490
Totaal aantal bezoekers 690729

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: