Oranje..... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu Oranje..... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

Oranje.....

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

10 Juni 2012 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Maandagmorgen ging ik mee naar de fysio in de Kronenberg. Peter wilde dit graag want ik moest iets vragen, want hij was er alleen niet uitgekomen.. Peter dacht dat er iets ging veranderen op de donderdag en of hij dan eerder moest komen??? Ik vroeg aan Ton of hij er iets van af wist.. Nee Ton wist het ook niet, dus moesten we er Marijn over benaderen. De therapie ging verder heel goed, alleen de pijn in het been was er nog steeds.
s Middags kwam Johan Joep brengen en na het middagslaapje werd er weer lekker gespeeld.
Dinsdagmorgen moesten we naar Panningen, de glazen voor de bril waren er en die zouden ze erin zetten terwijl Peter wachtte. Voor de zekerheid had ik toch nog maar even gebeld of het ook echt kon op dinsdagmorgen. Ja half 11 en het zou ongeveer een uur duren. Dan maar eerst naar de gemeente voor de vernieuwing van het rijbewijs. Op de papieren van het CBR stond dat de verlenging voor een jaar was, tot 31 mei 2013, maar dat was maar een verlenging van 11 maanden. Bij de gemeente waren we best wel snel aan de beurt en ik attendeerde de man erop dat de data verschillend waren, Tja heel vervelend maar hij mocht de datum niet veranderen tot 30 juni 2013. Jaaa en als we nu weer bezwaar maakte bij het CBR dan kon het misschien nog wel een poosje duren voor het officieel verlengt kon worden. Dus maar genoegen nemen met deze 11 maanden. De man vond het ook maar allemaal een beetje raar en geld en tijd verspilling. Maar goed toch blij dat het allemaal een stuk sneller ging als vorig jaar liepen we na een kwartier weer naar buiten. Op naar de brillenman... Peter geinstalleert met een kop koffie en ik ging boodschappen doen. Na een klein uur kwam ik terug en was Peter al 20 minuten klaar, ja had iets sneller gegaan als verwacht...
Speciale glazen in de bril en 800 euro lichter, gingen we weer op huis aan, Daar was Steef met Pierke en was er gelijk telefoon. De revalidatie van Venray belde over de nieuwe fysiotherapie, 26 juni gaan we hier starten.... ben heel erg benieuwd wat dit ons brengen zal....
Na het middagslaapje moest Peter "taxi"rijden, Wil moest naar de fysio in Baarlo, en eindelijk, eindelijk kon Peter iets voor Wil doen!!! Oh wat was hij trots dat HIJ met de auto Wil ging ophalen, naar de fysio in Baarlo brengen, wachten en Wil weer naar huis brengen.Kei enthousiast kwam hij terug, ja hij had Joost gezien, en die was naar de auto komen kijken en vond het super dat hij gereden had, en ja volgende week weer....
En s avonds ook nog naar de verjaardag van John, daar waren veel mensen, en Peter begon zomaar met voor hem onbekenden te praten. Ja hij wil gewoon praten met mensen en maakt nu uit of hij ze kent of niet!!Super!!
Woensdagmorgen zwemmen met John en Wim, had goed gegaan, maar het rechterbeen deed nog steeds pijn, ja best wel veel pijn. Als ik dan vraag of we naar de dokter moeten is het steevast nee, want hij ervaart het als pijnlijk maar tevens ook vooruitgang en steeds meer gevoel krijgen, en dat is positief. Claudi kwam met Joep, spullen terugbrengen van de bbq en Pierke kwam deze dag wat later.
Peter en Pierke sliepen allebei lekker lang. Als ik dan Pierke als eerste ophaal, gaan we samen Opa Peter de sokken aan doen en dan zet ik Pierke aan het voeteneinde op bed. Dit is zo lief en leuk, Pierke `prazelt` dan van alles en Opa lacht en praat en vertelt. Dan aait Pierke Opa steeds over het rechterbeen en heeft er ook een heel verhaal bij, en zo maken we er een mooi therapie moment van!!!
s Avonds kregen Peter en ik een beetje woorden, ik werd boos, verdrietig en baalde, baalde van alles!! Peter begon weer over Rusland en dat was de druppel....
Donderdagmorgen was ik nog steeds verdrietig, hij moest het maar zelf uitzoeken.... Peter stond op, ik had hem wel geholpen met aankleden, en toen vroeg hij of hij nog even mocht blijven liggen, Ja voor mijn part, hij moest zelf maar weten hoe laat hij opstond... om 10.20 uur kwam de taxi!!! Tot mijn grote verbazing was hij 5 minuten later al beneden.. Hij pakte me vast en zei Sorry, en hij knuffelde en kuste me en zei steeds maar Sorry Sorry!!!
Peter ging met de taxi naar de afasiegroep in Blerick en ik wilde boodschappen gaan doen in Panningen. Eerst kwam Robert nog even binnen en daar kwam Tineke op de fiets, ja ik stond op het punt om te gaan.... maar alsof er een engeltje was gekomen op het juiste monent en ook maar even, ze kwam me even een hart onder de riem steken.. Nou dat had ik op dat moment erg hard nodig!!! Na een kwartier ging ik toch naar Panningen, en alles lukte.. 2 nieuwe bloesen voor Peter, voor mezelf in notime nieuwe broek, met shirt en riem en een korte broek!! Zo lekker goed voor mezelf gezorgd!!! Helemaal blij ging ik weer naar huis, zo ik kon er weer tegenaan. Geluncht en Lonneke gebeld, even aan de computer, en daar kwam Wil Steeghs even een bakkie doen. Lekker gezellig buiten zitten kletsen en kwamen er mensen voor vlees, Steef kwam de door haar gemaakte flyers brengen, die er erg goed uitzagen. BOERDERIJ BARBEQUE en alles in rood-wit. Ja super leuk. Peter kwam thuis van de afasiegroep en had hele verhalen. Ja, met hem had alles heel goed gegaan, maar een man, was niet goed geworden en hij wist niet precies wat er gebeurt was... en s avonds kon ik al de eerste bbq reservering doen. Ja SUPER!!
Vrijdag was Pierke een extra dag hier, en kwam Huub schilderen. Peter ging zwemmen met John en smiddags moest hij naar Anke de kapper. Ik dacht dat ik mee moest gaan, en zou dan met Pierke wat wandelen door de Grashoek. We zaten buiten aan de koffie, Peter liep naar binnen en kwam met de autosleutels naar buiten. Nee ik hoefde niet mee.. ik vroeg of hij geld had, ja had hij uit mijn portemonnaie gehaald... Nee hoor dat kon hij goed alleen!!! En ja hoor binnen het uur was terug, en alles goed gegaan!!!
En eindelijk begon het EK!! We keken de openingswedstrijd en daar werden we niet echt vrolijk van... Huub en Hannie kwamen nog even en later moest ik achter nog van alles doen. Peter riep mij. Ik moest voetballen koman kijken... Rusland en die speelde heel goed.... Ja dat moest ik wel toegeven, die speelde goed.. maar dat Peter 2 voetbalwedstrijden achter elkaar wil kijken..... Moet niet gekker worden!!!
Zaterdag weer een hele drukte, maar Peter ging gewoon grasmaaien, mensen hier of niet, het gras moest gemaaid worden..
s mIddags, terwijl Peter in bed lag, ging ik even buiten werken, de staakbonen moesten nog gepoot, ik was bijna klaar, kwam Wil Steeghs op de fiets noten brengen, we liepen op de keuken aan maar stonden buiten te kletsen...wel bijna een uur....
ik ging naar binnen en wilde de koffie aan zetten... he hoorde ik wat in de keuken, Ja hoor daar stond Peter in de keuken.... Ja hij had zelf de sokken en de broek aan getrokken.... en het zat allemaal goed!!! Ja hij had Wil en mij horen praten.. en toen niet meer kunnen slapen en gedacht Ik sta maar op!!! Ja KLASSE!!! Nog even buiten gewerkt, douchen en lekker op de bank voetballen kijken. Nederland Denemarken, oh wat had ik er zin in!!! Nou de eerste helft viel bitter tegen en tijdens de rust kwamen Steef en Robert Pierke brengen... Ja en om kwart voor 8 waren we een flinke illusie armer en een dikke kater!!!! Hoeveel kansen moet je hebben om er een te scoren!!!
Pierke bleef een nachtje slapen en vanmorgen was hij om 7 uur wakker, nog even lekker in bed zitten spelen en om 8 uur opgestaan, ja ook Peter!!! Samen met Pierke gegeten en toen toen bleef er wat over voor de poesjes.. ja dat ging Opa Peter samen met Pierke doen,... de poesjes eten geven!!! Zo mooi!! Zo lief!!! We gingen weer naar binnen, de radio stond aan en toen was er Chera.... Pierke danste in de box, Peter zong en zwaaide met zijn armen... en ik....ik werd overspoeld door een grote golf geluk en vreugdetranen!!!!

GELUK MOETEN WE ONDERWEG ZOEKEN
EN NIET AAN HET EIND VAN DE WEG...
WANT DAN IS DE REIS AFGELOPEN

Veel liefs Marlies

• 10 Juni 2012 - 16:51

Theo En Sylvia:

Hallo Marlies en Peter,
    zo te horen een druk en chaotische week.
    Ik ben naar Penders geweest en het gaat zo goed met mijn been dat ik een nieuwe laars krijg die niet zo stug e.d hoeft en er wordt iets meer aan mijn knie gedaan..... geweldig toch.
    Kan je mij ook een flijer mailen van de bbq ? ben best wel benieuwd.

Tot schrijvens...
    Theo en Sylvia

• 10 Juni 2012 - 18:46

Thea & Jan:

We gaan lekker zo door ,en het was zellig, zondag, de flijer zijn er GOED UIT laat de ZON nu maar komen ,WEL MARLIES EVEN BELLEN VOOR DE BBG.
    Groetjes uit Reuver.

• 10 Juni 2012 - 19:16

Hein Oet Wieërt:

Er zijn ergere dingen als een verloren voetbalwedstrijd maar inderdaad 2 wedstrijden kijken is mij ook teveel. Veel succes de komende week met de oranjeboys dan heb ik dat ook maar ik vrees het ergste. Ben wat dat betreft een raspessimist. Als het voetbal misgaat dan zet ik maar in op Woutje Poels met de Tour de France en anders komen er weer kansen met het OS.
    Maak er wat van deze week

• 11 Juni 2012 - 10:52

Christel:

Valt er nog wat te beleven op de Grashoek? Geen asperges meer. Wat moet die Marlies toch doen om de dagen om te krijgen?? Natuurlijk, ze gaat in de bbq haar steentje bijdragen.Het houdt je braaf en bezig. Peter wordt natuurlijk de koerier. Zo zijn jullie weer goed samen bezig. Houden zo.

• 11 Juni 2012 - 13:42

TOOS.:

MARLIES, WAT SCHRIJF JE TOCH ALTIJD LEUK. ZO OOK DIT KEER WEER, EN WAT BEN JE TOCH EEN GELUKKIG MENS, VAN AL DIE KLEINE DINGEN GENIETEN. ZELFS IK,ALS IK DIT WEER ALLEMAAL LEES, VLOEIT ERDOOR MIJ EEN WARM GEVOEL
    lIEVE GROET VAN JOUW ZUS..