3 passen vooruit een pasje terug - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu 3 passen vooruit een pasje terug - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

3 passen vooruit een pasje terug

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

25 Juli 2008 | Nederland, Grashoek

Dag lieve allemaal

Jullie hebben er een week op moeten wachten, maar nu een nieuw bericht.
Zoals de titel al zegt, veel vooruitgang maar af en toe een pasje terug.
Vrijdag kwam Peter al naar huis met Wil Koch, nadat ze samen in het zwembad van Blixembosch hadden gezwommen. Dit had heel goed gegaan en de verwachting was dat we dat hier thuis ook zouden doen, maar helaas waren de weergoden ons niet goed gezind en is er dus vorig weekend niet meer gezwommen.
Het weekend thuis was heel gezellig, en zondag midddag kwamen Steef en Robert ons het grote nieuws vertellen dat ze gaan trouwen. Dit was een heel bijzonder moment en er werden gelijk plannen gemaakt. Peter duidde aan dat er toch een glaasje op gedronken moest worden en zo zaten we dus zondagmiddag al aan de borrel.September 2009 is de bedoeling en wij hopen dat Peter dan helemaal beter zal zijn en er dus flink gefeest kan worden.
Maandag had hij het gelijk in Blixembosch verteld en had het ook iedereen duidelijk kunnen maken dat zijn oudste dochter gaat trouwen.

Dinsdagmiddag is hij samen met de ergotherapeute thuis geweest om te kijken welke aanpassingen er nodig zijn in huis voor als hij volledig naar huis komt. Het enigste wat moet gebeuren is de badkamer, en een aangepast vervoermiddel zodat hij zelfstandig een paar kilometer van huis kan.

Woensdagavond was hij heel erg moe toen ik in Blixembosch aankwam, maar hij had ook heel veel therapie gehad en veel spierpijn aan zijn rechterkant.Donderdagmorgen was hij nog steeds heel moe en zag het allemaal niet zo zitten. Hij is voor het eerst sinds 2 weken weer overdag naar bed gegaan, te moe. s Middags heb ik opgebeld en was zijn bloeddruk weer extreem laag, maar de arts ging toch wat nader onderzoek doen en hebben ze een ECG en hartfilmpje gemaakt, maar dit was allemaal goed.

Gisteravond waren Steef en Lonneke bij hem en ging het al een stuk beter, met zijn eigen mobiele telefoon heeft hij mij gebeld, dat zijn ze hem nu aan het leren, zodat hij zelfstandig kan bellen.

Komende maandag hebben we samen een gesprek met het hele behandelteam en dan wordt de datum bekend gemaakt wanneer hij naar huis komt en de planning voor de verdere dagbehandeling.

En nu komt hij vanmiddag weer naar huis voor het weekend nadat ze eerst hebben gezwommen in Blixembosch en zoals het er nu naar uitziet zullen we hier ook flink kunnen zwemmen, de watertemperatuur van ons zwembad is 32 graden, dus precies goed voor Peter, voor ons ietsje te warm, maar dat maakt niet uit.

Hopelijk gaan we het weekend weer flinke passen vooruit, in ieder geval met veel zon, lekker eten en genieten van de kleine dingen.

Veel liefs Marlies

• 25 Juli 2008 - 10:05

Marie-louise:

Geweldig dat Peter het zwembad kan gaan gebruiken
    En erg leuk om naar een feestje uit te kijken.
    Geniet van de zon
    groetjes marie-louise ne wim

• 25 Juli 2008 - 10:55

Babette:

Dat klinkt allemaal erg goed. Ga zo door Peter!!!

Ik hoop inderdaad dat het weer wat beter wordt maar ik las in de telegraaf dat het er niet zo positief uit ziet. Als het maar niet regent.

Dikke kus.

Babette

• 25 Juli 2008 - 11:12

Tjeu:

Mooi dat jullie een eigen zwembad hebben. Dan kunnen jullie zelf ook voor therapeut spelen. Ik ben blij te lezen dat er zo'n goede vooruitgang in zit. Hopelijk zie ik hem binnenkort verschijnen in het ziekenhuis als hij op therapie moet komen. Vele groetjes uit dit ziekenhuis.
    Tjeu

• 25 Juli 2008 - 14:01

Lucia:

Ha allemaal,

Ja Peter de weergoden beloven lekker zwemweer, dus kunnen jullie samen therapieen.
    En dat stapje terug is niet zo erg, als je er maar steeds 3 vooruit gaat!.
    Geniet van het weekend en groetjes van ons allemaal!!

• 25 Juli 2008 - 15:27

Tineke:

Zolang het maar steeds VOORUIT gaat is het goed.En dit weekend lekker zwemmen maar ook relaxen hoor,een fijn weekend gewenst,groetjes Jan en Tineke

• 27 Juli 2008 - 14:08

Christel:

ja, ja, ik ben weer up-to-date met je verslag, Liesje.
    Leuk een trouwfeestje voor de boeg. Extra motivatie voor Peter om er hard tegen aan te gaan, zodat hij dan weer royaal kan mee feesten.

• 27 Juli 2008 - 18:03

Gijs & Leny:

De "pasjes" gaan al steeds meer op "danspasjes" lijken!!
    Go Peter!
    Goed van je!!