HAPPY NEW YEAR!!!! - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu HAPPY NEW YEAR!!!! - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

HAPPY NEW YEAR!!!!

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

05 Januari 2014 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Op de eerste plaats wil ik iedereen een gelukkig en gezond 2014 wensen en dat het voor iedereen een bijzonder jaar mag worden.
Zondagavond waren er al weer 2 reacties op de site, kei leuk dat Erik een berichtje schreef, Peter moest er om lachen en ook Joyce van Stal en Akker, leuk geeft weer veel gespreksstof!!
Maandagmorgen ging Wim met Peter naar de fysio en ook hij had het heel mooi gevonden, ja er is nog heel veel mogelijk en samen zullen we weer stappen vooruit zetten. Het been werd getapet en alle oefeningen hadden super gegaan.
s Middags gingen we nog wat boodschappen doen en even bij C laudi langs, en verder deden we niet zoveel bijzonders. Het berichtje van Hein doet ons altijd erg goed, gek dat er in de loop der jaren zo iets bijzonders ontstaat terwijl je elkaar van voor de tijd eigenlijk niet kent, ja die berichtjes geven ons veel kracht!!
Dinsdagmorgen werd eerst het hele ochtendritueel afgewerkt en ook op de hometrainer, maar ook een beetje uitrusten voor wat er komen gaat. Zoals iedere week een berichtje van Christel , mijn lieve steun en toeverlaat op afstand.al bijna 6 jaar iedere week een berichtje plaatsen, net als Hein en Thea. Super mensen!!Na het middagslaapje samen Sissi gekeken en toen alles in orde gemaakt voor de kleine mannekes die hier oud en nieuw komen "vieren".
Om half 7 wordt Pierke gebracht en die heeft er zin in, want Joep en Mees komen ook en dan maken wij er een gezellige avond van. Tegen 7 uur komen Claudi en Johan Joep en Mees brengen en gaan we maar eens eerst boven kijken waar ze allemaal moeten slapen. Pierke in Lonnekes grote bed, en ja Joep wil deze keer wel in het kleine bedje slapen en legt er zijn Elmo kussensloop en rupsje in. Mees heeft niks te kiezen meer en mag in het andere kleine bedje slapen. Als we weer beneden zijn doen we samen alvast een spelletje met wat chipies erbij, Claudi en Johan vertrekken en dan zegt Joep, Oepie is moe en wil naar bedje toe... Nee Joep we gaan toch nog niet naar bed.... Ja Oepie slapen en hij pakt zijn tutje en zijn Bumba en gaat bij de gangdeur staan. Tja dan maar naar bed, want als Joep moe is is hij moe!! Och dan gaan we maar spelletjes met Pierke doen, maar eerst Mees de fles geven en naar bed brengen.. Helaas Meesje wil niet gaan slapen, en doet Peter maar alleen spelletjes met Pierke, Mees blijft wat huilen en jengelen, en Pierkes oogjes vallen bijna dicht, hij wil zijn flesje melk en binnen een minuut slaapt ook hij... Maar Mees houdt ons bezig tot bijna 10 uur. Peter en ik kijken samen wat televisie met een lekker glas wijn en wachten tot 12 uur, een kwartier later knalt het hiet buiten overal en wordt Joep wakker van het lawaai. Pierke en Mees slapen door, Een poosje met Joep op schoot gezeten en weer naar bed gebracht en gaan Peter en ik ook naar bed om te slapen... maar dat gaat niet zo makkelijk, ieder uur is er wel eentje wakker en om kwart over 6 huilt Mees toch wel erg. Flesje gemaakt en dat gegeven en dan kan hij weer naar bed. Peter en ik moeten lachen want we horen Joep heel vrolijk zingen van het Menke in de Moan, klinkt zo schattig, maar hij zingt zichzelf weer in slaap, keert de rust voor een uurtje terug, en is het bijna 8 uur als Pierke zich meldt, kom maar zachtjes bij Opa en Oma in bed, nog eventjes... maar binnen 5 minuten meldt Mees zich, oke die ook maar in het grote bed erbij en nog geen 5 minuten later is ook Joep van de partij, maar dan is het uit met de rust want die klimt boevenop Opa en wil wilde spelletjes doen.We helpen Peter op gang met aankleden, Pierke en Joep helpen, en kriebelen Peters benen. Dan ga ik eerst met Pierke en Joep naar beneden en Peter past op Mees, via de babyfoon hoor ik ze schateren, ze hebben de grootste lol!! IK haal Mees naar beneden en dan komt Peter ook al naar beneden, Wat een Feest en wat een drukte!! Maar om 9 uur zit alles aan tafel en Komt Steef met Sien ook ontbijten. Joep wil niet in de kinderstoel maar bij Opa op schoot en als je ziet hoe die 2 het samen regelen, prachtig, het is wel een beetje vetzakken, maar och dat poetsen we met plezier weer op. Er worden nog wat spelletjes gedaan en dan maar even naar buiten, Peter voorop naar de loods want het is prachtig weer. Claudi en Johan komen en dan lunchen we nog allemaal samen, en dan gaat alles naar huis. Peter helpt met opruimen en dan even slapen. Ik heb even tijd om op de computer te kijken en is er een lief berichtje van Hanny, tja wanneer ga ik mijn boek schrijven..... misschien als ik iets meer tijd heb???En even later ook al zo'n mooi bericht van buurvrouw Jaan, ja Super! Peter leest ze met heel veel plezier en pakt nu zelf ook de iPad om jullie berichtjes te lezen en zoals ik al vaker schreef dat geeft weer stof om te praten!!
Na het slaapje wilden we Sissi gaan kijken maar toen kwamen Wil en Annemarie een nieuwjaarsborrel drinken en was het een gezellig uurtje. Coen belt nog en dan zijn we lekker duf.
Donderdag een beetje rare dag, beetje bijkomen, beetje niksen en veel samen praten.
Vrijdagmorgen begin ik met het opruimen van de grote kerstboom in de kamer, Peter gaat op de hometrainer, want hij merkt dat dat toch wel heel goed voor hem is, voor de balans en de conditie. Hij vindt het wel jammer dat hij mij eigenlijk niet kan helpen met het afbreken van de boom en dat ik alles alleen moet sjouwen en weer naar de zolder moet brengen, ja volgend jaar... volgend jaar kan ik misschien ook wel de trap op naar de zolder... nou dat is een mooi streven. Na het middagslaapje gaan we naar de bieb in Panningen, daar komen we Til tegen en we maken een praatje. Peter vertelt over de Rusland boeken die hij graag leest en Til vertelt over haar zoon die naar Rusland gaat naar de Olympische spelen kijken. Peter is erg geinteresseert en als we terug naar huis rijden komt hij er steeds op terug. s Avonds belt Loes en we kletsen er lekker op los, oh wat hebben we toch altijd veel te vertellen!! Ja maar gauw een afspraak geregeld voor bezoek om verder bij te kletsen, en later op de avond zie ik dat Joos, een oud klasgenoot van de Has een berichtje heeft geplaatst, Peter wil het gelijk lezen en vraagt dan of ze weer Opa en Oma zijn geworden, ja tweede kindje.??? Nou dat weet ik niet Peter, daar schrijven ze niets over... Nou hij is dus heel nieuwsgierig en benieuwd wat het geworden is..
Zaterdagmorgen op tijd op, oef..mijn nek is een beetje stijf...iets teveel gesjouwd vrijdag, maar een beetje voorzichtig aan doen. Er staat zwemmen op het programma en Peter gaat Wil ophalen, tegen 12 uur komt Peter alleen terug, Oh.. komt Wil geen soep eten?? Nee ik heb Wil naar het Medegebroek gebracht. Naar het Medegebroek??? Ja naar de golfbaan!! Oh ja de golfbaan ligt langs de grond die wij medegebroek noemen.. ik vind het nog steeds gek, dat Peter in feite alles kan benoemen, maar altijd eerst iets anders zegt. Iets wat er wel mee te maken heeft, of wat ergens raakt , maar bijna nooit direkt het goede, maar samen komen we er altijd uit!! Het was niet druk geweest op de Schatberg en Peter vond zelf dat het erg goed had gegaan, vooral de evenwichtsoefeningen.
Nadat we s middags allebei even een dutje hadden gedaan besloten we om s avonds naar Peters zusje in Kessel te gaan, ja en dat was ook heel gezellig.Hij demonstreede zijn handoefeningen en dat hij steeds rechter ging zitten en dat dit heel erg belangrijk is. Hij deed nog eens met zijn hand en zei dat zijn pols nu beter stond en inderdaad toen ik er echt op lette zag ik het ook. De pols hing niet naar beneden maar stond een beetje omhoog!!KLASSE!! Ja zo gaan we iedere week ergens wel een klein stapje vooruit, de ene week trillen de vingers, de andere week staat de pols beter, ieder klein stapje wordt enorm door ons gewaardeerd en we zijn er van overtuigd dat de spiegeltherapie dit mede teweeg brengt, en dat geeft ons de stimulans om hier heel intensief mee door te gaan en met heel veel liefde en geduld zullen we dat bereiken wat we willen bereiken!!!

GELUK
BESTAAT NIET UIT GROTE DINGEN BEREIKEN,
MAAR UIT KLEINE DINGEN WAARDEREN!!

Veel liefs Marlies

• 05 Januari 2014 - 20:13

Truus:

Marlies en Peter, ook voor jullie de beste wensen voor het nieuwe jaar
    En dat de vooruitgang met Peter ook in 2014 zal doorzetten !!
    Groetjes Piet en Truus.

• 05 Januari 2014 - 23:04

Jan - Thea:

Voor alle een goed begin voor 2014.En ook dit jaar vooruitgang mag zijn.
    Wij gaan met ze alle doorzetten!
    Samen strek!
    Groetjes Jan- Thea.

• 06 Januari 2014 - 08:57

Rieky Leijssen:

Beste Peter en Marlies.

Ook ik wil jullie de allerbeste wensen voor 2014 toewensen, en alle alle goeds, in alle opzichten.
    Veel succes met alles, en ik blijf alle verslagen lezen, en plaats af en toe een reactie, okey?!

Vele groetjes Rieky Leijssen

• 06 Januari 2014 - 11:33

Ans Lehane:

De beste wensen voor de familie Nouwen voor 2014.
    Het inluiden van het nieuwe jaar zo met de kleintjes was wel gezellig. Doet jullie zeker aan vroeger denken of niet?
    Geniet er van. Ze zijn zo gauw groot.
    Hopenlijk ook dit jaar weer veel vooruitgang voor Peter.
    Liefs
    Ans

• 06 Januari 2014 - 12:21

Hein Oet Wieërt:

Op deze Driekoningendag wens ik jullie ook allemaal een fantastisch 2014. Ik heb er zoals geschreven er 1 op ons genomen. Nee, ook niet meer dan 1 want dat was meer dan genoeg en zeker als ik moe ben. Fijn om weer te lezen wat er allemaal gebeurd maar die pluimen die ik krijg omdat ik reageer hoeft echt niet maar het stimuleert wel om te blijven reageren. Leuk dat dit zo gewaardeerd wordt maar jullie belevenissen zijn ook een reactie waard en zijn ook een enorme inspiratiebron. Misschien zijn die verslagen wel een medicijn voor mij maar het zijn in ieder geval goede vitaminen voor mij. Ik wens jullie weer een fijne week.

• 06 Januari 2014 - 13:58

Christel:

Ook in 2014 blijf ik trouw lezen en terugschrijven. Kleine moeite, groot plezier! Voor iedereen heel veel geluk gewenst. Dat kun je vinden in heel kleine dingetjes. Kijk maar eens waar je zelf zo blij van kunt worden. Een trilling in de hand, wat meer gevoel, de kleinkinderen, natuurlijk ook de kinderen, kleine berichtjes (zoals deze), goed weer, een nieuwe fiets, een praatje. Er is zoveel op te noemen, waar je blij van kunt worden. Dus nu stop ik ermee. En ga blij weer verder vandaag. Tot volgende week. :)

• 06 Januari 2014 - 17:15

Hanny Houben:

hoi peter en marlies
    alsnog de beste wensen maar dat komt wel goed zo te lezen,we moeten nog een datum voor te lunchen afspreken, ik probeer zo snel mogenlijk aan te komen

grtjes hanny

• 07 Januari 2014 - 22:06

Niek (Nicolien) Verhagen:

Het was al weer een tijdje geleden dat ik je blog las, maar ik ben nu weer bij.
    Ik vind het geweldig dat je al zo'n lange tijd elke week weer een kijkje geeft in jullie leven en dat ook op een leuke manier beschrijft. Ik geniet er enorm van.
    Nog bedankt voor jullie kerstkaart. Ik wens jullie beiden een fantastisch en vooral gezond 2014 met heel veel vooruitgang.

• 07 Januari 2014 - 22:09

Niek Verhagen:

O, ja. Is Dennis die je in een vorig bericht bedankt voor zijn schoenadvies Dennis van mijn nichtje Jip?