regen regen - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu regen regen - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

regen regen

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

12 Juni 2008 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Er is weer een heleboel gebeurt de afgelopen dagen. Maandagavond hebben we samen voetbal gekeken en vroeger viel hij dan altijd in slaap, maar nu dus niet. Ik vroeg hem of hij het kon volgen, jawel hoor, maar ze waren zo snel!!!!! Voorheen zat hij dan te schelden en dat ze sneller moesten en op de goal schieten, maar nu was het anders. Ligt dat aan hem? of aan de jongens van Oranje. Ze waren dus echt goed en Peter heeft volgens mij de eerste keer echt genoten van voetbal.

Dinsdagmorgen weer gesprek gehad met de revalidatiearts en gelukkig was het toen nog goed weer zodat we gewoon buiten konden zitten. Peter en ik zijn inmiddels begonnen met de MRSA bestrijding. Maar peter ziet dit niet zo zitten want als hij weer naar de varkens gaat, wordt hij toch weer positief. Ja wat moet ik daarvan zeggen, wanneer zal hij weer gewoon naar de varkens kunnen??? Dat duurt denk ik nog een hele tijd.

Woensdagavond was ik pas om 9 uur bij hem en dat vond het toch te laat, ik moest in het vervolg eerder komen en toen snapte ik ook nog niet wat hij bedoelde, hij vroeg maar steeds waarum waarum, en deze deze die. Ja lieve mensen maak daar maar eens wat van. Hij werd boos en het was heel belangrijk wat hij vroeg.
Na een poosje kwam ik erachter dat het over dinsdagavond moest gaan, lang nagedacht en verteld en toen kwam het. Hij wilde weten hoeveel geld we bij elkaar hadden gestoken voor Nick. Veel van jullie kennen Nick Steeghs wel en weten dat wij een avond in het aspergeseizoen steken voor het goede doel. Stichting Doe een wens. Nick is 4 jaar geleden overleden aan een hersen tumor, en Peter (en wij) zijn hier erg van onder de indruk geweest(en nog) Dus voor de 5de keer hebben we voor deze Stichting gestoken ( de stekers krijgen deze avond geen loon en er gaat 1,50 per kilo asperges naar de stichting). Peter vond het heel jammer dat hij er dit jaar niet bij had kunnen zijn.

Daarna was het een poosje heel goed met hem en vertelde heel blij dat hij voor de eerste keer alleen gelopen had (met stok) door het hele huisje. Was wel heel vermoeiend, maar heel goed gegaan. Dus toch weer positief.
Ook had hij bij de ergotherapie alleen aan het aanrecht gestaan en de bloemvaas staande afgewassen.Alle beetjes baten zullen we maar zeggen.

Vanmorgen was hij al moe toen hij opstond. Maar ja het regende pijpestelen en hij vond de MRSA bestrijding gewoon onzin. Maar ja we doen dit toch om een zo goed mogelijke revalidatie te krijgen. Dus ook maar door deze zure appel heen.We weten nu ook nog niet of hij zondag naar huis mag en ik denk dat dit voor hem een teleurstelling is. Dit horen we morgen.

Al met al toch weer meer positief nieuws en er voor gaan, net zoals Oranje er morgen weer voor gaat.

Veel liefs Marlies

• 12 Juni 2008 - 10:45

Tineke:

Na regen komt zonneschijn ook voor jullie.en het gaat nog steeds vooruit.
    groetjes Jan en Tineke

• 12 Juni 2008 - 12:35

Lucia:

Ha allemaal,
    We hebben voor jullie de zon besteld!! En ja hij komt er aan, pak hem en geniet!
    Groetjes

• 12 Juni 2008 - 14:10

Marie-louise:

hallo allemaal
    Alles gaat met stapjes, en het lopen van peter gaat ook met stapjes vooruit, hij komt er wel
    groetjes

• 12 Juni 2008 - 18:50

Wil En Annemarie:

Soms is het even tijd om op adem te komen. Vandaag wat minder energie en morgen er weer tegenaan. Wil was vandaag bij de therapie en langzaam aan mag Peter wat meer gaan lopen. Vandaag was het na de derde therapie van de dag op; mag het?
    En zondag naar huis of ergens anders op bezoek? De deur staat open en het bed staat klaar!