HET UUR VAN DE WAARHEID BREEKT AAN.... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu HET UUR VAN DE WAARHEID BREEKT AAN.... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

HET UUR VAN DE WAARHEID BREEKT AAN....

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

28 Januari 2017 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Zondagmiddag kwamen Piet en Maria op visite en gelukkig was Peter er na zijn middagslaapje weer een stuk beter aan. Hij kon weer zelf de trap af en was het ondanks alles een heel plezierige middag en later smulden we samen van een heerlijke chinese maaltijd.
Maandagmorgen stond er niets op het programma en deden we het een beetje rustig aan. Ik moest nog wat telefoontjes plegen en weer het een en ander uitzoeken voor de rechtszaak . s Middags werd ik gebeld door een juffrouw van CZ over de machtiging voor taxi vervoer. Ze was heel aardig en legde van alles uit. Peters machtiging voor de taxi naar bv Blerick is zonder begeleiding , maar nu moest er vervoer geregeld worden met begeleiding zodat er altijd iemand met hem mee kan naar bv Maastricht. Een heel gedoe, en nu moesten we zelf opletten als de ene machtiging in mei afloopt en dan via de huisarts een nieuwe regelen. Nou prima!! Even later ging weer de telefoon, dezelfde juffrouw, mevrouw wat allemaal en gedoe en dan moet U zoveel regelen en aanvragen, ik maak er gewoon een nieuwe machtiging van en dan kunt U naar ieder ziekenhuis of therapie in Nederland met begeleiding en deze loopt dan tot 11 januari 2018 en tegen die tijd vraagt U gewoon weer een nieuwe aan. Nou eindelijk eens iemand die meedenkt!!
Om half 5 had Peter een afspraak bij de kapper en nu moest ik mee gaan, want Peter alleen laten rijden was geen optie, dus gingen we samen naar de kapper, we besloten om het haar heel kort te laten knippen en als het dan gaat uitvallen vanwege de bestralingen dan vallen er tenminste geen lange plukken uit. Nadat we bij de kapper klaar waren gingen we nog even bij Claudi aan, effe gezellig zitten kletsen en toen had Peter de pijp helemaal leeg.
Dinsdagmorgen stond er ook niets op het programma, maar Karin van de claim belde en had allerlei uitleg over de rechtszaak, waar we precies moesten zijn en wat we allemaal mee moesten nemen, we konden ook maandagmorgen heel vroeg in Den Bosch zijn en dan vervolgens met een taxibus door naar Amsterdam, maar dat is voor ons geen optie , we weten nu nog niet hoe we het precies allemaal gaan doen , staan eerst nog een paar andere belangrijke dingen te gebeuren.
Om 12 uur moesten we Joep uit school halen en Peter ging mee, dat vind hij zo gezellig en toen we terugkwamen zag Joep de foto van Prins Joeri liggen en vroeg wie dat was, Ik zei, dat is de prins van de Carnaval, oh zei Joep , dat is hij de baas van de carnaval, Ja en ik vertelde dat Robert ook eens prins was geweest … Joep moest even nadenken en zei toen, ik denk dat Ome Jaap ook wel eens de baas van de Carnaval is geweest… Nou Peter en ik schoten in de lach, Nee ome Jaap is heel zeker nooit Prins geweest van de Carnaval!! Na het eten brachten we Joep weer naar school en reden Peter en ik door naar Deurne het vlees halen, en toen we terugkwamen ging Peter lekker rusten en ik het vlees aan de kant werken en om 5 uur was ik al met alles klaar en kon ik de voorbereidingen voor de woensdag gaan doen, alles klaarleggen voor naar Maastricht te gaan.
Woensdagmorgen moesten we op tijd op, want om 8.45 uur kwam de taxi al en Wil zou met ons mee gaan op gesprek bij Dr. Jansen. Het was heel relaxed met de taxi en net voor 10 uur waren we al in Maastricht. Er moest eerst bloed worden geprikt en toen kwam dr. Jansen ons al halen, Wil liep achter Peter de lange gang door en merkte op dat Peter heel goed liep, hij maakte hele mooie passen. Dr. Jansen vroeg hoe het allemaal gegaan had en merkte ook op dat de spraak goed verbeterd was, hij deed nog wat onderzoekjes en was heel positief. WAUW dat was nog eens anders als de vorige week in Venlo!!Er moest wel nog een scan gemaakt worden wat dan de 0-lijn wordt en dan kan er woensdag 8 februari gestart worden met de Immunokuur Nivolumab. Dat was ook de kuur die wij in gedachten hadden, meer slagingskans en minder bijwerkingen maar gaat wel langer duren en iedere 2 weken naar Maastricht voor een infuus wat ongeveer een halve dag in beslag neemt We moesten bij de balie een afspraak maken voor de scan en dat moest voor vrijdag 3 februari gebeuren. Ik vertelde dat het niet maandag kon, nou dan had ze maar een optie, dondermorgen om 8.20 uur weer naar Maastricht. Oeps dat betekent al voor 7 uur de taxi…. We kregen een drankje mee met de contrastvloeistof en de aanwijzingen voor donderdagmorgen…. Peter moest een hele liter van dat spul drinken en donderdagmorgen nuchter zijn…. Met een heel goed gevoel reden we weer naar huis en in de auto regelde ik de taxi en ook dat Ron ons weer zou rijden, het was wel zijn vrije dag, maar ik moest maar zeggen dat hij dat wel wilde doen voor ons. Dikke pluim voor Ron!! Thuis nog even met Wil zitten praten en de zon schijnt weer een beetje voor ons!! S Middags deed ik maar snel mijn boodschappen want dat zou er donderdag ook niet van komen. Steef kwam nog even met Pierke en Sien en dat vond Peter heel gezellig, ja de kinderen zijn zijn alles!!Die fleuren hem helemaal op, enne mij ook!! En s avonds ging ik nog even lekker een rondje lopen met Wilemien en Annemarie. We besloten dat we zondag al richting Amterdam aan en dat Annemarie een hotel zou regelen en dat Peter dus ook mee gaat en Wil zich over Peter ontfermt en Annemarie en Lonneke over mij.
Donderdagmorgen liep de wekker al om kwart voor 6 af, tjonge dat is echt midden in de nacht voor mij… Peter verzorgt, voor mezelf een boterham gesmeerd, Peter moest nog 2 glazen vloeistof drinken en toen was Ron er al. Tjonge wat was het druk op de weg maar toch schoten we goed op en waren we net na 8 uur in Maastricht. We hadden met Ron afgesproken dat hij zou wachten en als wij klaar waren zouden we in het ziekenhuis samen ontbijten . We moesten nu weer op een andere radiologie afdeling zijn, phhhh deze was een beetje eng, hier kwamen volgens mij alle spoedgevallen binnen, gelukkig hoefden we niet zo lang te wachten en terwijl de scan gemaakt werd wachtte ik in de wachtkamer, had ik beter niet kunnen doen,… maar goed na een klein kwartier was Peter klaar en kon ik hem helpen met aankleden, nee hij had het helemaal niet prettig gevonden, want ze hadden nog meer contrast vloeistof ingespoten en dat was een heel naar gevoel geweest. Ik belde Ron dat we klaar waren en hij kwam ook naar het restaurant om te ontbijten. Half uurtje gezellig zitten praten en weer terug naar huis, eten klaargemaakt en toen kon Peter naar boven voor zijn middagslaapje en om 3 uur kwam Roos het zusje van Peter op visite, veel en fijn gepraat, af en toe werd Peter een beetje emotioneel, maar was heel goed voor ons en s avonds kon ik al mijn papieren bij elkaar zoeken om het pleidooi te schrijven voor de rechtszaak…. Meer als 2 jaar zijn we hier al mee bezig en nu eindelijk komt het maandag voor de rechter, ik vind het zooo spannend!!
Vrijdagmorgen nog weer een keer met Peter D gebeld, wanneer wat wordt behandelt bij de rechtbank en dat het belangrijkste voor Peter de middag is, s morgens wordt er een pleidooi door de advocaat gehouden en s middags de zaak individueel, Annemarie had inmiddels een hotel geboekt vlakbij de rechtbank, zodat peter en Wil daar tot de middag kunnen blijven. Ik moest voor hier thuis nog alles regelen, nog wat uitdraaien uit de computer gemaakt, onderstreept wat belangrijk is , nou een heel gedoe, maar ik geloof dat ik alles goed heb voorbereid!!
Peter was de hele dag nog een beetje moe en s avonds moest ik even oppassen bij Claudi, ja Peter wilde toch wel even mee gaan, even op een andere tekst voor hem. Claudi wilde ook even naar de prinsereceptie , want Joeri was haar oppaskindje geweest en nu wilde ze toch wel even een handje gaan geven. Niene lag in de wagen in de kamer, en we kregen wat instructies wat we moesten doen. Ja dat vond Peter wel leuk, want Niene was niet tevreden, had nog honger, en ik pakte haar uit de wagen om een beetje te wiegen, maar dat was niet genoeg en Claudi had gezegd dat we haar eventueel 30 cc voeding in een flesje mochten geven, Niene was echt aan het zoeken en happen naar voeding, dus legde ik haar bij Peter op de bank en maakte 30 cc in het flesje klaar en dat dronk ze heerlijk op terwijl Peter haar handje vasthield en toen was het goed en sliep ze heerlijk! Om 10 uur was Claudi weer terug en kletsten we nog wat en toen weer naar huis, ja Peter was blij dat hij mee was geweest, hij vond Niene zo mooi en lief!!
En vanmorgen kwam Wim om met Peter te gaan zwemmen, ja hij was 2 keer niet geweest en nu zou Wim het rustig aan doen met hem. Ik verwachtte ze dan ook weer snel thuis, maar dat duurde toch langer en lachend kwamen ze net voor 12 uur thuis. Nou zei Wim het ging supergoed, ja dat vond Peter ook, veel beter als hij verwacht had, ja hij was wel een beetje moe, maar niet afgebrand en de oefeningen hadden ook allemaal heel goed gegaan, Wim vond dat Peter goed vooruit was gegaan en dacht dat de bobbel in de nek zelfs nu al kleiner was geworden….. vocht.. ???? Ja en de spraak is beter als dat hij ooit geweest is!!! OH SUPER!!
En dan gaan we ons nu echt opmaken voor de rechtszaak, ja wat vind ik dat spannend, ben zo benieuwd wat die advocaten van bank gaan vertellen, want ze hebben zich met al die brieven en onrechtmatige stukken danig in de nesten gewerkt, ja het wordt een enerverende dag maandag!!!

NIET ANGSTVALLIG ERLANGS
MAAR DWARS DOOR ALLE LEED EN PIJN
LEIDT DE WEG NAAR WARE VREUGDE

Veel liefs Marlies

• 28 Januari 2017 - 23:32

Truus En Herman :

Marlies en peter voor maandag heel veel sterkte wij denken aan jullie ik ga een kaarsje branden en dat het recht mag zege vieren blijf alert en denk maar alles komt goed we horen wel wat ze daar te zeggen hebben lieve groet herman en truus

• 29 Januari 2017 - 08:23

Christel:

In gedachten bij jullie. Heel veel sterkte in Amsterdam.

• 29 Januari 2017 - 08:38

Tineke:

Hoi Peter en Marlies
    Alles is goed voorbereid, heel veel succes. Peter ook veel succes met de immunokuur.
    ALLES KOMT GOED. Fijne zondag.
    Gr Tineke

• 29 Januari 2017 - 10:27

Hein Oet Wieërt:

Wat een verslag omdat het vanaf de eerste woorden hier al emoties oproept. Mijn ogen waren al na het lezen over CZ niet meer droog en dat werden al lezend dikke druppels die over mijn wangen liepen. Nee, het zijn niet alleen tranen van verdriet maar de meeste zijn ook van geluk. Er zit in die verslagen tussen de regels zoveel liefde die tranen opwekkend zijn. Ik verbaas mij daar zelf iedere keer over.
    Ik wens jullie heel veel sterkte maar bovenal heel veel succes in Amsterdam maar ook met alles wat er de komende week weer op de rol staat. Ik ga zoveel mogelijk duimen. Fijne week

• 29 Januari 2017 - 12:50

Thea Dorssers:

Wij wensen jullie heel veel STERKTE.
    Groetjes Jan-Thea

• 29 Januari 2017 - 18:50

Ans Lehane:

Lieve Peter en Marlies.
    Veel succes met de rechtszaak morgen, hopelijk komt er nu vlug een einde aan al dat gedoe. En Peter ook succes met de immunokuur. Het klinkt allemaal optimistisch en samen met behulp van het gezin en de kleinkinderen komen jullie daar ook weer overheen.
    Liefs
    Ans