MOEDERDAG 2015 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu MOEDERDAG 2015 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

MOEDERDAG 2015

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

10 Mei 2015 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Maandagmorgen op tijd op, douchen alle oefeningen doen en samen naar de fysio in Baarlo. Eerst ben ik aan de beurt en worden mijn nek en schouders weer goed gemasseerd, was wel nodig nadat ik vorige week best wel wat in de tuin had gedaan, maar ook weer een fijn gesprek!! Toen was het Peters beurt, Richard begon met de arm/hand los te maken en oeff... mijn mond viel open van verbazing!! Want wat zei Peter?? Kijk eens naar mijn pink... een beetje geirriteerd!! WAUW!! Richard snapte niets van mijn verbaasde reactie. Maar met een grote brok in mijn keel legde ik het uit. 5 jaar lang hebben we iedere dag geoefend, s morgens na de handoefeningen en dan tikte ik Peters duim aan, wat is dit?? Tja ...was dan Peters reactie. En dan zei ik ik, dit is je duim, je duim duim. Peter zei dan duim, duim duim, en zo deden we alle vingers, maar een kwartier later wist hij het niet meer. Nooit kon hij dit uit zichzelf benoemen. Een tijdje terug ben ik hiermee gestopt,, waarom, weet ik niet. En nu zomaar opeens benoemt hij de pink en vroeg ik of hij de andere vingers ook kon benoemen...spannend... jawel hoor hij benoemde ze allemaal!! Zoiets simpels maar voor mij weer een duidelijk bewijs dat er weer vooruitgang is geboekt, weer een grote overwinning!! Het lopen en de andere oefeningen gingen goed, maar niet super, maar och mijn dag kon niet meer stuk!! Na de fysio gingen we even naar het tuincentrum geraniums en nog wat andere plantjes halen.
s Middags was het lekker weer en na de koffie waren we buiten bezig, geraniums in de bloembakken zetten en toen kwam Robert met Pierke en Sien, oh zij wilden ook helpen plantjes poten. Ik had de werkhandschoenen aan en SIen bekeek dat eens en ging toen naar binnen, we riepen haar maar het duurde even en daar kwam Sien naar buiten, had ze de kinderovenhandschoentjes aangetrokken en zo kon ze opa en oma ook helpen!!! Samen met opa de plantjes water geven en lekker kliederen. En ondanks Peters vermoeidheid toch nog een uur gras gemaaid.
Dinsdagmorgen stond er niets op het programma en we hadden maandag met Richard afgesproken dat Peter weer meer op de hometrainer moest voor de conditie op te bouwen, en Peter kwam er zelf mee dat hij nu weer op de hometrainer wilde, gewoon een half uur. Dat ging goed, wel een beetje spierpijn, door de drukte en het grasmaaien was hij al 3 weken niet meer op de hometrainer geweest, dus nu weer wat meer proberen.
Ondanks dat het een landelijke vrije dag was had ik genoeg te doen en brachten ze laat in de middag mijn vlees. Net voordat we naar bed gingen keek ik even op de site van de Swapschade en wat zag ik.... taataataa... de eerste rechtzaak tegen de bank dient al 3 juni, maanden eerder als verwacht....taataataa. Ik kon er niet van slapen en ben weer opgestaan om te kijken of we ook alles aangeleverd hadden en in een mailtje gevraagd of ze contact op wilden nemen, effe voor de zekerheid!!
Woensdagmorgen had ik het nog druk met vlees en Wim kwam om met Peter te zwemmen, Wim had mooie amaryllissen bij zich voor mij en och ik was al de hele tijd vrolijk en dan ook nog zulke mooie bloemen!!Wie doet je wat!! Het zwemmen had heel goed gegaan, in het begin de arm wat stijf, maar die was zo los geweest en de alle oefeningen supergoed.
s Middags nog druk met klanten en iedere keer kwam Peter erbij staan, vertellen, praten, heel goed en s avonds ging ik nog lopen met Willemien en Annemarie en ondanks een buitje regen was het lekker lopen.
Donderdagmorgen ging Peter naar het afasiecentrum en ik moest snel de boodschappen doen, want om 12 uur had ik een afspraak met Tineke om te lunchen. Maar bij de siupermarkt kwam ik Dorrie tegen en daar moest ik natuurlijk ook even mee praten en toen was het haasje repje naar huis... telefoon... juffrouw van de Swapschade, ja we hadden alle papieren en documenten aangeleverd en het zag er goed uit! Spannend!! Boodschappen opgeruimd en Tineke ophalen, en die had zomaar een cadeautje voor mij, kei lief, en toen naar de Morgenstond in Griendtsveen. Heerlijke lunch en gezellig zitten kletsen, lekker 2 uurtjes ontspannen en genieten!! Thuis nog wat boekhouding en bbq spullen opgeruimd en toen was Peter al weer terug van het afasiecentrum. Veel te vertellen, steeds meer en duidelijker kan hij hier over vertellen, meer namen benoemen en wie er geweest zijn, de yoga was weer niet doorgegaan en hadden ze samen met Marianne zitten praten, wat hij ook heel fijn vond. s Avonds keken we samen naar het programma over het Brein, wat ook deze keer weer zeer interessant was.
Vrijdagmorgen kwam Steef met Pierke en Sien en nadat we eerst binnen vanalles hadden gedaan, eten klaar gemaakt, de macaronietherapie, logopedie, gingen we naar buiten, oh we komen altijd tijd te kort!! De plantjes water geven, beetje schoffelen en harken, grasmaaien, met de tractors rondrijden.. Na het eten ging Steef weer naar huis, en kon ik gauw het een en ander in huis doen en na het slaapje van Peter gingen we Joep en Mees ophalen, want die kwamen een nachtje logeren bij ons. Joep vind het tegenwoordig spannend, en een beetje eng om afscheid van mama te nemen en daarom gingen wij ze halen en dan naar het tuincentrum voor Lonneke, tomatenplant en peperplantjes halen. Tja met Joep en Mees naar het tuincentrum..... heel gezellig... maar wel vermoeiend.. deze mannekes vinden dat te interessant.. overal staan plantjes, overal zijn paadjes... ik wilde voor me zelf ook nog wat meenemen, maar dat doen we volgende week wel!! Via de route langs de maas reden we naar de kaasboerderij van Piet en Maria, oh dat vond Joep helemaal spannend, zouden Piet en Maria wel thuis zijn... jawel hoor.. Piet stond in de winkel en Maria kwam kijken en nodigde ons uit voor een kop koffie, effe gezellig bijgekletst en Joep en Mees een heleboel kaas geproefd en toen naar huis. Joep en Mees moesten nog warm eten, oma moest maar mac aronie maken, want dat vonden ze het allerlekkerst en opa ook. Maar ze widlen ook nog buiten spelen met de tractors en rondjes om de loods rijden.... poehpoeh alles gelukt Om half 8 waren we weer binnen, Mees effe in badje, Joep de pyama aan en toen was het tijd voor chipies, maar oh wat waren de mannekes moe.. Mees viel bijna in slaap bij Peter op schoot en Joep zei gaan we slapen... Nou dan naar bed en de chipies tot morgen bewaren.... Binnen 5 minuten sliepen ze en toen ik beneden kwam.... sliep Peter ook als een roos. Geen kind meer aan!!
Zaterdagmorgen was Joep al vroeg wakker, hij was snachts bij ons in bed gekropen en om 6 uur maakte hij me wakker.. oma het is licht zullen we opstaan?? Nou dat is wel heel vroeg en toe half 8 hebben we het kunnen rekken. Mees was inmiddels ook wakker en dan is het effe spitsuur voor mij. zelf aankleden, Mees aankleden, Peter helpen met aankleden, Joep aankleden,. tafel dekken.. helpen met eten.. maar och het is wel heel gezellig!! John kwam om met Peter te gaan zwemmen en om 11 uur kwam Johan Joep en Mees halen. Peter en John kwamen terug van het zwemmen, erwtensoep gegeten, het zwemmen had goed gegaan, en na het eten kwamen Pierke en Sien 2 uurtjes, Sientje om te slapen en Pierke ging met Robert op de tractor, Lonneke belde, eindelijk was het babietje bij Charlotte en Alex geboren, leuk op opa en oma van MIlls trouwdag, een klein meisje, Phillippa, en om 3 uur kwam WIllemien om onze voeten te pedicuren... nog asperges gehaald en toen.... was het uitrusten....
Vanmorgen een beetje op tijd op, we lagen nog op bed, toen Peter mijn hand pakte en zei... Proficiat, jij bent jarig!! Oh ik ben toch niet jarig... Oh nee proficiat met je moederdag!! Oh dit is zo´n mooi cadeautje!! De eerste keer dat hij echt uit zichzelf mij feliciteerd met iets!! WAUW!!SUPER Peter!! Eeen broodje gegeten en toen alles klaarmaken voor de moederdagbrunch en om 11 uur waren ze allemaal hier.Lonneke en Jaap als eerste, Steef, Claudi, Johan, Pierke, Sien, Joep en Mees op de fiets, en Robert was nog bij de varkens. Het was lekker weer en we konden buiten zitten. Pierke en Joep op de tractors en Jaap op de grote skelter,rondjes om de loods helemaal te gek!! Om 12 uur was de soep en al het andere eten warm en zaten we alle 12 in de keuken aan de grote tafel lekker te eten, lekker genieten en na het eten weer allemaal naar buiten, bij de trampoline, GENIETEN, Wat een FEEST!!!


NEEM JE EIGEN TEMPO
JE KUNT NIET ALLES TEGELIJK
MAAR WIE LANGZAAM EN GESTAAG VOORTGAAT
WINT ALTIJD!!!

Veel liefs Marlies

  • 10 Mei 2015 - 19:30

    Christel:

    Gezelligheid troef, daar op de Lorbaan. Druk, maar ook erg leuk.
    En dan zomaar allerlei cadeautjes......wel verdiend, dunkt me. Ga vooral door. We zien ons nu heel snel.

  • 10 Mei 2015 - 21:30

    Hein Oet Wieërt:

    De vooruitgangen zitten zelfs ooit in een pink en ik geloof direct dat het een hele grote vooruitgang is en dat hebben wij afgelopen donderdag duidelijk kunnen zien bij dat College over Het Brein. Wat zo normaal lijkt is voor mensen met NAH soms een heel groot iets en dat wordt pas duidelijk als er het een of ander aan de hand is met het brein. Verder is het inderdaad erg druk met alle bezigheden daar in de Graashook maar rust roest zegt men dus is die drukte ook goed want zo worden jullie gedwongen om veel te bewegen en let maar op wat die professor over bewegen en combi met het brein gaat vertellen as donderdag. verder is er niks nieuws onder de zon hoewel die nu al onder is en wens ik jullie weer een fijne week toe

  • 11 Mei 2015 - 17:40

    Loes:

    Hallo Marlies en Peter.
    Ik lees het verslag nu pas,beetje druk hier dus de computer schiet er soms bij in.
    gezellig weekje weer,alles lekker verlopen en wat een drukte soms daar bij jullie,maar daar kan de rest [ikke]zich wel aan optrekken.
    Dat programma over het brein was heel interessant,hebben we ook gekeken.
    Nou tot donderdag,gezellig je krijgt alvast veel groetjes van Wilma en Harrie,dat zijn tot nog toe de enige die niet konden,dus goeie zin en hopelijk lekkere honger meebrengen.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grashoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 462
Totaal aantal bezoekers 690403

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: