JUNI 2017 - Reisverslag uit Wachtendonk, Duitsland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu JUNI 2017 - Reisverslag uit Wachtendonk, Duitsland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

JUNI 2017

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

11 Juni 2017 | Duitsland, Wachtendonk

Hallo lieve mensen

Zondag was het Pinksteren en waar we vroeger dan heel veel moesten werken en het altijd megadruk was met de asperges en de laatste jaren druk met bbq-s konden we nu lekker een ijsje gaan eten met Steef, Robert, Pierke en Sien. We gingen naar Meijel, maar omdat het nogal hard waaide namen we een tafeltje overdekt. Lekker ijs gegeten en de kinderen gespeeld gingen we weer naar huis… Claudi appte of we mee gingen wokken… maar dat was toch te veel van het goede, want s avonds kwamen Ria en Wiel op visite. Heel gezellig in de keuken gezeten , lekker gepraat over van alles maar ook dat het weer duidelijk de goede kant opgaat met Peter, want oei oei wat was het in februari en maart minnetjes!!!
En toen hadden we maandag ook nog een vrije dag, wel maaide ik even het gras en om 4 uur moesten we naar de verjaardag van John. Ondanks de mindere weersvoorspelling konden we nu wel lekker buiten zitten en was het heel gezellig. Jeroen was er en die heeft in vroegere tijden ook bij ons asperges gestoken, inmiddels is hij een bijna afgestudeerde trombonist en we haalden samen veel herinneringen op aan de goeie asperges tijd, hoe gezellig dat dat altijd was…. En even later was er ook Renee met Ward en baby Wallis, en ook Renee begon over die goeie asperges tijd, hoe fijn dat ze het altijd bij ons hadden gehad . Heerlijk om te horen dat ze het zo goed hebben gehad bij ons. John zette de bbq aan en ook wij bleven mee eten. Lekker en gezellig en om 8 uur gingen we naar huis.
Dinsdagmorgen stond er een afspraak bij de fysio en moesten we naar Venlo. Het stormde maar Peter reed keurig naar Venlo en Richard tapete zijn hand en was heel positief over alles. Om 12 uur moesten we Pierke, Joep , Sien en Mees uit school halen, het stormde letterlijk en figuurlijk. Tjnoge jonge wat hadden de mannekes een temperament!! Ze waren mega druk en om 1 uur bracht ik ze weer naar school en toen ik terugkwam moest ik nog alles opruimen want daar had ik tussen de middag geen tijd voor gehad. Maar goed alles opgeruimd en om kwart over 3 weer alle vier uit school gehaald. Het leek wel of ze nog meer temperament hadden, een fikse regenbui dus maar een poosje naar de loods, maar ze vlogen alle kanten uit, dus dat was ook niet zo goed idee. Buiten wat boontjes in potjes geplant en die konden ze dan mee naar huis nemen en om 5 uur werden Joep en Mees opgehaald en moest ik Robert even ophalen bij de garage en naar huis brengen met Pierke en Sien, pffff en toen was de rust even terug… maar ik moest me nog voorbereiden op het gesprek met Meneer Bank die woensdagmorgen zou komen. Even lekker gelopen met Willemien en Annemarie en mijn frustratie naar de bank met hun gedeeld. Ja als ik het woord bank al hoor groeit mijn wantrouwen, misschien niet helemaal terecht, maar bij alles zie ik wel een adder onder het gras, en zo volgde dus een slapeloze nacht en was ik woensdagmorgen helemaal opgefokt. Peter vond dat ik me niet zo druk moest maken, de bank kon ons immers niets maken…
Om 10 uur kwam meneer Bank en Peter, Robert en ik waren er klaar voor. Annemarie was er om te notuleren, dat was een advies van de claim, om van alle gesprekken met de bank notulen te maken door iemand die er los van staat, en gelukkig hebben we dan aan Annemarie een hele goeie notuliste!! Ik had s morgens nog even contact gehad met de boekhouder want meneer Bank wilde het over iets hebben in het privé en ik vroeg me af of hij daar iets mee te maken had en of ik hem daarover moest antwoorden. Nee dus dat ging hem niets aan.
Meneer Bank prees Robert om de supergoede resultaten , prachtige technische jaarcijfers waren er, alle punten waren verbeterd tov het jaar ervoor, en ook de opbrengstkant was goed verbeterd. Ons eigen afzet kanaal naar slagerij Vlees unique in Deurne begint zijn vruchten af te werpen. Eigenlijk was meneer Bank heel aardig en toch was ik opgefokt. Inderdaad hij had niets te maken met ons privé gebeuren , zolang we geen extra geld vroegen. Tja en toen kwamen we op het punt van de risicoopslag…. Volgens hem moest die eigenlijk omhoog, de bank kon niet veel aan ons verdienen ??? , maar …. Omdat we het zo goed hadden gedaan, bleef hij nog hetzelfde en hoefden hij deze toch niet te verhogen. Dat is natuurlijk lariekoek, maar ja om daar nu weer tegen te gaan vechten om dit moment…. Helaas daar ontbreekt mij de energie voor. Peter zat er bijna het hele gesprek bij en begreep alles, ook kon hij vaker een antwoord geven wat ik even niet wist.
Op het einde maakte meneer Bank nog een opmerking over de renteswap…. Ja wij kwamen wellicht volgens het herstelkader in aanmerking voor een vergoeding (30 % van de geleden schade) , tja en dank ik… we zijn al 2 jaar bezig met een rechtszaak,voor 100% , zal deze man ( hij is sinds oktober onze kredietadviseur) dat niet weten of houdt hij zich van de domme… Ze worden denk ik zo getraind dat ze net moeten doen alsof ze van niets weten…..
Maar wat trekt zon gesprek een energie…. Eter en ik waren allebei helemaal ko, na het eten ging Peter lekker naar boven voor zijn middagslaapje en ik deed ook een minislaapje.
S Avonds kwam Wim nog om Peter te behandelen en dat ging supergoed, het lopen gaat wel langzaam maar hele mooie passen en dan komt de rest van zelf wel. Nog even met Claudi contact gehad ver de vakantie, maar krijgen we wel iets gepland, hadden we eindelijk iets bedacht, huisje weg, niet meer vrij of een zeer luxe voor een mega bedrag, balen… dus verder zoeken.
Donderdagmorgen kwam Wil om Peter te behandelen, was even een beetje vaag, zou het niet te snel na woensdagavond zijn, maar ook nu ging het supergoed. Het gaat ook heel goed, al zegt Peter zelf dat hij wel weer wat vaker misselijk is, heel eventjes en dan trekt het weer weg en hij wijt dat aan de Nivolumab kuur medicijnen.
Om half haalde ik Joep en Mees uit school en ik had s morgens al tegen Peter gezegd als ze weer zo druk waren dat we dan naar Kessel naar de Maas zouden rijden en kaas halen bij Piet en Maria. Natuurlijk wilde ze wel eerst een ijsje en ik dacht dat Peter nog op bed lag, dus ging Mees naar boven om opa wakker te maken, helemaal teleurgesteld kwam hij terug. Opa was er niet, die was kwijt. Dus liep ik naar boven, dan zou Peter wel op de wc zijn…. Nee ook niet, en ineens zei Joep haha opa is in de kamer… We moesten allemaal erg lachen. Peter was dus helemaal zelf opgestaan en hield zich stilletjes in de kamer en wij maar zoeken…. Joep en Mees waren vrij rustig, dus ik dacht we blijven thuis, maar opeens zei Peter, kom we gaan naar de maas en kaas halen bij Piet en Maria. WAUW!! Peter toont weer zelf initiatief!! Oh dat is super!! En zo gingen we even naar de Maas en bij Piet en Maria kaas en yoghurt halen en daarna brachten we Joep en Mees naar huis. S Avonds weer over de vakantie aan het bakkeleien en we kwamen er niet uit, totdat Claudi voorstelde om een paar dagen naar voren te schuiven, dan was er namelijk wel nog een huisje vrij wat we graag wilden, alleen moest Johan dan nog een extra vrije dag regelen.
Vrijdagmorgen werden we al voor 9 uur gebeld door Maastricht. Ze wilden even de tijden doorgeven voor as woensdag, hier hadden we namelijk nog steeds geen afspraak staan en had ik al 2 x voor gebeld, maar ze hadden het zo druk op de planning. Maar gelukkig nu hadden we een tijd en een afspraak bij de arts, dr. Jansen was er niet maar bij een andere. Ben benieuwd hoe deze is, zullen we woensdag zien. We gingen samen naar de Sligro in Weert , wat is het toch heerlijk dat Peter dan rijdt want ondertussen regelde ik de vakantie met Claudi en yes we gaan, ook voor ons een betere periode en dan gaan we naar de Veluwe!!! Jippie!!! Bij de sligro was ik zo klaar nu we niet zoveel meer nodig hebben, maar wel lekkere afbakbroodjes en …ijsjes.
Na het eten bracht Claudi Niene om hier weer te laten slapen terwijl zij met Joep en Mees naar de zwemles gaat. Maar Niene is zo n makkelijk meisje, daar willen we er wel meer van. Je legt haar in bed en 2 uur later haal je ze er weer uit, flesje drinken en spelen. Ik had haar in het wipstoeltje bij Peter gelegd en ze lachte steeds naar Peter, en hij genoot, steeds weer een rammelaar pakken, liedjes zingen en lachen, ja dit is supergenieten voor ons. Zon heerlijke lachebek. Maar Peter was er wel moe van geworden, maar steeds bukken en de rammelaar oppakken is ook vermoeiend!!
En s avonds keken we nog heerlijk voetbal.
Zaterdagmorgen kwam John om Peter te behandelen en ook John concludeerde een positieve vooruitgang, ja het gaat steeds beter!! Samen met Anneke poetste ik boven en verzette we het een en ander, een tafel van een kamer af en een eenpersoonsbed erop, zodat Pierke en Sien op een kamer kunnen slapen , hier staat een 2 persoonsbed, maar als ze samen in een bed liggen maken ze elkaar wakker en Sien is te groot voor het ledikantje en dat is ook voor Niene nu, dus eens kijken wat deze optie brengt. Ik vond nog een leuk dekbedovertrek met vogeltjes en na een uurtje werken zag het allemaal leuk en gezellig uit.
Tegen 7 uur brachten Steef en Robert Pierke en Sien, die waren die hele middag op het voetbalveld geweest en nu helemaal aan de pin… Nog even een ijsje gegeten en toen wilde Sien huilend en al naar bed, ze was zo moe.. Het bed werd goedgekeurd, ja daar wilde ze wel in slapen… en Pierke in het grote bed en binnen 5 minuten sliepen ze allebei…. Ik werd om half 7 wakker vanmorgen… he niets gehoord de hele nacht en om 7 uur kwamen ze bij ons aan bed, ze moesten plassen en wilden nog wel even teug naar hun eigen bed en om 8 uur kwamen ze bij ons in bed, boekjes lezen, de oude Donald Ducks vonden ze helemaal geweldig en om 9 uur zaten we aan het ontbijt, ze hadden reuzehonger en aten met smaak ieder 2 croissantjes op…. Na het ontbijt gingen we naar buiten en ging Peter ook mee, kersen plukken en naar de moestuin, daar was Peter nog niet lopend naar toe geweest, maar dat ging goed en hij stond er van te kijken hoe goed het er allemaal bijstond, ja alles was goed gegroeid en met een mooie glimlach op zijn gezicht kreeg ik een compliment van hem… SUPER!!!!

SOMS IS JE BLIJDSCHAP
DE OORZAAK VAN JE GLIMLACH
MAAR SOMS KAN JE GLIMLACH
DE OORZAAK VAN JE BLIJDSCHAP ZIJN

Veel liefs Marlies

• 12 Juni 2017 - 13:52

Hein Oet Wieërt:

Wat een pracht reisverslag en Marlies, dat de kleintjes druk zijn is geen wonder. Als het warm was of geweest was dan werd het tijd voor een fikse (onweers)bui zei mijn moeder dan. Dan kwam alles in rustiger vaarwater en wat die buien betreft die mogen er gerust wel een paar vallen. Eigenlijk bv iedere 3 komende nachten zo van 22 tot 6 uur en dan van die malse meibuien Oh nee het is al juni. Dan maar gewoon groeizame junibuien. Nee, over mijnheer bank zal ik mij maar stilhouden. Ik wens jullie weer een prachtige week

• 12 Juni 2017 - 20:26

Christel:

Ondanks onze afwezigheid, kunnen we jullie volgen dankzij deze site. Super. De "kleintjes" brengen leven in de brouwerij. Geniet er maar lekker van.