19 APRIL.......... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu 19 APRIL.......... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

19 APRIL..........

Door: .Marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

21 April 2019 | Nederland, Grashoek




Hallo lieve mensen




Maandagmorgen ging het heel erg goed met Peter. Hij was heel alert en ze waren op het bedrijf mest aan het rijden… en dan staat boer Peter weer op !! Hoeveel wagens zijn er al weg, waar gaat het naar toe en ieder kwartier reed er wel een wagen weg… dus de morgen was goed gevuld.
S Middags moesten we naar de fysio en Peter reed er heen en dat ging ook al heel goed. Bij de fysio weer op de leg press en Gerard verhoogde het aantal kilos en dat was geen probleem. Steeds meer kracht in het rechterbeen. Het lopen ging redelijk… is nog steeds moeilijk en de angst om te vallen.
S avonds deden we niet zo heel veel meer.
Dinsdag hadden we een rustig dagje, geen vlees en dat geeft mij ook wat extra rust, maar als ik tegen Peter zeg dat ik er toch wel haast een keer mee ga stoppen, dan vindt hij dat onzin, nee hoor gewoon doorgaan…. Claudi appte of Joep en Niene s middags een uurtje mochten komen spelen zodat zij met Mees scheenbeschermers kon gaan halen, want mees is nu 6 jaar en gaat op voetbal. Natuurlijk was het geen probleem dat de Joep en Niene naar hier kwamen… de kinderen mogen altijd komen van Peter dan is hij niet moe. Om 15.30 uur kwamen Joep en Niene en Claudi ging met Mees naar Panningen, ze vroeg of ik nog boodschappen nodig had en ik leverde mijn boodschappenlijstje bij haar in. Het was prachtig weer en Joep wilde graag naar de loods, Niene wil altijd naar buiten en ik vond dat Peter ook mee moest… ja naar de loods dat wilde hij wel, maar lopend… nou dan pakken we toch de rolstoel. Niene wilde de poppenwagen mee en daar moesten alle poppen in, de rolstoel gehaald en naar buiten. Heerlijk was dat. Peter was al maanden niet meer in de loods geweest en moest dan ook goed rond kijken. Joep wilde op de oude Hanomag en natuurlijk Niene ook op de tractor. Joep pakte de skelter en weer naar buiten. Niene bleef mooi naast de rolstoel lopen en kwetterde honderd uit. Ze hoorde de varkens, ja zei Peter die krijgen nu eten, oh mar dat wilde ze ook zien en zo keken we eventjes in de stal bij de varkens. Ik zag buurvrouw JO op het weggetjes lopen met twee hondjes, ja daar wilde Niene ook naar toe… dus met de rolstoel naar de weg gelopen en een praatje met buurvrouw gemaakt. Een heerlijk uurtje buiten en veel gezien. Claudi bracht de boodschappen mee , opgeruimd en s avonds kwam Wim om Peter te behandelen. Wel ietsje later, maar och wat maakt het uit. Het masseren ging hartstikke goed en na afloop dronken we koffie en Wim wilde wel een biertje. Ik zette de televisie aan om te kijken hoe Ajax er voor stond… oepsie 1-0 achter… maar…. Al gauw werd het 1-1… knappe prestatie !! In de rust ging Wim naar huis en Peter wilde graag nieuwsuur zien… en toen dat afgelopen was keken we weer voetbal…. WAUW Ajax verslaat Juventus en is door naar de halve finale. SUPER !!!
Woensdagmorgen deden we weer een beetje rustig aan , poosje buiten gezeten en tijdens het eten overlegde we of we s middags naar de kaasboerderij zouden gaan… ja eens even kijken of dat uitkwam, maar er was een appje van nichtje Marian die wilden op de koffie komen.. Nou zij Peter dan gaan we morgen of zo naar Piet en Maria en dan komen Wil en Marian vanmiddag hier koffie drinken. Zo gezegd , zo gedaan.
Heel erg gezellig zitten kletsen, koffie gedronken en later een Sheridans gedronken. Ja die vond Peter ook heel lekker. En s avonds ging ik nog lopen met Willemien en Annemarie. Maar dat lopen van mij is nog niet zo best, wel fijn erover gepraat en ik zal het toch weer heel langzaam allemaal moeten opbouwen. Ik loop best wel veel in huis en dat gaat goed, maar het zijn steeds maar 10 meter of zo en als ik Peter ondersteun loop ik achteruit en heel langzaam… ik kan dus beter achteruitlopen. Maar ach we gaan het nu langzaam weer opbouwen en dan zal het in de zomer wel weer oke zijn.
Donderdagmorgen deed ik een rondje groente en fruit, piepers gehaald bij Jo, asperges op de Kaumeshoek en de andere groenten en fruit in Beringe. Peter vond dat ik ook een appeltaart moest bakken, wan s middags kwam Els met Piet en Mia op visite. Dus ook appels gehaald en kreeg ik het precies allemaal voor mekaar. Appeltaart gebakken, asperges geschild, eten gekookt, en lekker gegeten. Peter deed zijn middagslaapje in de stoel en ik had ook nog een halfuurtje om de beentjes even te strekken en de oogjes dicht te doen. Met Els had ik afgesproken dat ze na 15.00 uur zouden komen en ik was alles aan het klaarzetten, Peter was al wakker, de schoenen aan, toen ik vreemde geluiden hoorde in de kamer… oh jee, Peter moest overgeven… shit alweer…. Bijwerking medicijnen of misschien toch iets verkeerds gegeten.. Inmiddels waren Els en Piet en Mia gearriveerd en Peter wilde toch in de keuken erbij komen zitten, maar hij was toch niet helemaal lekker en ging na een klein uurtje toch weer in de kamer in zijn stoel liggen, nee hij vond het niet vervelend dat ik nog een poosje gezellig met het bezoek zat te kletsen. Tegen de avond was Peter er toch weer goed aan, nog een grote boodschap op het toilet en wat bouillon gedronken.. nee hij voelde zich weer 95 % !! Ja en ik kon met een gerust hart naar Leanzo gaan om het feest te gaan bespreken met Steef en Claudi. Ja alsof de tijd stil heeft gestaan…. 12,5 jarige en , 25 jarige bruiloft er gevierd…. Alles wordt geregeld in de privé keuken, net als vroeger en alles kan… heerlijk, want oh wat hebben we nu al gelachen en een lol gehad… Tegen 21.30 uur was ik weer thuis en Peter vroeg gelijk of we alles geregeld hadden, ja hoor alles geregeld en doe de ogen maar dicht en denk de voorbereidingen van toen…. Precies hetzelfde… en heel veel lol !!! Dan was het goed zei Peter.
En dan is het vrijdag …. Vrijdag 19 april…. Ik weet niet of het bewust was , maar Steef begon met plannen om samen voor mij de kleren te gaan kopen en aangezien Lonneke alleen op vrijdag vrij heeft kwam er dus vrijdag 19 april uit… 11 jaar geleden dat Peter zijn infarct kreeg…. Peter ging zwemmen met John en Anneke was in huis om de soep warm te maken, en ik werd om 9.30 uur opgehaald door Claudi en gingen we naar Janssen Noy in Sevenum. Steef was er al en Lonneke kwam ietsje later met Zoe. Heel gezellig geshopt en wonderwel binnen een uur had ik mijn hele outfit bij elkaar, jurk, schoenen, pantys, ketting , de hele mikmak en dat ook nog voor een zeer acceptabel bedrag, das nog een leuk shoppen. Claudi moest iets eerder weg omdat ze Niene bij de peuterspeelzaal moest ophalen , en samen met Steef en Lonneke haalden we broodjes voorde lunch thuis. Steef , Lonneke en Zoe gingen mee naar ons en samen met Peter lunchten we heel gezellig. Na het eten gingen Peter en Zoe hun middagslaapje doen, Steef de boekhouding en ik dronk nog een kop koffie met Lonneke… ja 11 jaar geleden… Ik vertelde tegen Lonneke dat ik in de beginfase heimwee had naar voor het infarct.. de periode voor 19 april 2008… ik kon er intens naar verlangen, maar hoopte steeds dat alles weer goed zou komen, en oh wat hebben we veel bereikt , wat kwamen we veel verder dan wat de therapeuten ons voorhielden… met als ultieme kroon het rijbewijs terug.. er ging een wereld voor ons open, en dan stort in december 2016 alles weer in elkaar… uitzaaiingen Melanoom.. wat gaat het slecht in februari/maart 2017… zullen we de zomer halen… intens verdriet en heimwee…. Heimwee naar de tijd voor december 2016.. want wat konden we veel, auto rijden , overal naar toe, een weekendje weg, nog een weekendje weg, wat was dat heerlijk… zouden we dat nog ooit kunnen.. en dan april 2018 , alles lijkt onder controle.. de immunokuren kunnen stoppen, we gaan weer een weekendje weg… in de zomer gaan we voor het eerst weer alleen 4 dagen op pad naar de B& B in Zeeuws Vlaanderen waar we zo n heerlijke dagen hebben bij Willy en Marina, en Conrad en Marga, wat hebben we genoten… stralend weer, Peter reed overal naar toe… in september nog een weekendje met Piet en Maria….. maar o jee dan zijn er weer mindere uitslagen in Maastricht en dan is het een en al ellende, de arm van Peter met al dat vocht, weer achteruitgang in het lopen , weer nieuwe kuren, de morfinepleisters , het amper nog kunnen lopen…. En nu… en nu… heb ik heimwee naar de zomer van 2018 … want wat scheen de zon toen lang en uitbundig….. Ik heb geen heimwee meer naar 2007…. Geen heimwee meer naar 2016….. Nee ik verlang naar zomers als die van 2018…. Een paar dagen samen weg, een B & B in Zeeland, Drenthe of de Achterhoek, gewoon een klein beetje kunnen lopen, gewoon lekker eten, gewoon niet op de klok hoeven te letten… gewoon…

Na het middagslaapje ging Lonneke met Zoe naar huis , en Peter voelde zich best wel goed en zo besloten we om even naar de kaasboerderij van Piet en Maria te gaan. Gezellig zitten kletsen in de keuken, maar zoveel te vertellen… Later als gepland gingen we naar huis en eigenlijk moesten we nog warm eten… Mac Donalds….. uhhh.. ja , maar oh wat was het daar druk… en ik snap er de balle niet van, maar uiteindelijk toch met een maaltijd naar huis en die smaakte wel…
Zaterdagmorgen werd ik niet helemaal uitgerust wakker, ik beleefde de nacht van 19 april 2008 weer helemaal opnieuw.. en ach dat zal wel altijd zo blijven. Peter was er wel goed aan , hij had nergens last van… Ik moest nog even wat bij Claudi afgeven en een paar boodschapjes doen. Peter bleef alleen thuis… en eerlijk is eerlijk dat hebben we alweer gewonnen … hij kan toch twee uurtjes alleen thuis blijven als alles verzorgd is. De zon scheen uitbundig en bij Claudi was het dolle pret, voor de lunch haalde ik wat gebakken vis en dat vond Peter heel lekker. S Middags zaten we een hele poos buiten in de schaduw en dat deed Peter heel goed, hij genoot van het door Robert gemaaide gras en hij voelde zich prima. Ik ging me klaar maken want om 18.00 uur moesten we gaan uit eten met Coen en Marly, was nog een verjaardagscadeautje van mij en al lang afgesproken en zo reed Peter, ja weer een pluspuntje, hij rijdt weer goed auto , naar Panningen waar we een paar heerlijke uurtjes hadden, maar om 22.00 uur was Peter heel moe en gingen we weer naar huis, ja hij reed terug, want ik had een wijntje gedronken..
En vandaag was het Pasen en hadden we een lunch met de familie van Mill in Nuenen, Peter reed heen , google maps stuurde ons naar de verkeerde locatie, maar uiteindelijk toch op de goede bestemming aan gekomen en was het heel gezellig, maar toen was het toch verstandiger dat ik terug zou rijden… Peter was heel moe en wilde nog even slapen, ja dat wilde ik ook wel, ja en eten… nee dat hoefde niet, maar om 19.00 uur wilde hij toch wel wat, dus ik maakte wat woknoedels met een lekker vleessaus… en toen zei hij… wat is dit lekker… thuis eet ik het aller lekkerste… en als beloning kreeg ik 3 dikke zoenen … SUPER !!!! ALLES KOMT GOED !!!



WELKE STAP JE OOK ZET
GROOT OF KLEIN
LAAT HET ALTIJD EEN STAP IN LIEFDE ZIJN



Veel liefs Marlies


  • 22 April 2019 - 05:32

    Sylvia Postma :

    Hallo Marlies en Peter

    Jullie verslagen staan altijd vol met liefde en dat is heel fijn om te lezen.
    Jammer dat ik jullie niet meer zie maar met jullie verslagen blijf ik toch een beetje op de hoogte hoe het met jullie gaat. Wens jullie een fijne 2e paasdag.
    Veel liefs,

    Sylvia Postma

  • 22 April 2019 - 08:12

    Marlies:

    Hallo Peter en Marlies, wat waer ein waekversjlaag. En wat fein dét Peter waer zelf auto ried en auch waer ein paar eurkes allein thoes kén blieve, dén kéns dôw auch ff diene gank gaon.
    Haes ze auch waal ens neudig. En nôw lekker same geneete van het sjoeëne waer en de veurpret van uch fieës in mei.
    Dieke knoevel van ós oet Tegele.

  • 23 April 2019 - 05:50

    Hein Oet Wieërt:

    11 jaar al Waar blijft de tijd en wat hebben jullie samen veel bereikt. Dat was in Blixembosch nog heel anders. Gewoon mijn Rowwen Hèze petje af voor jullie. Trouwens als er geen dalen zijn dat zouden er ook geen bergen zijn. Ik snap dat verlangen van jou heel goed Marlies en ik doe dat ook nog steeds en verlang terug naar de oude Hein van voor 5 aug 2007 Ja zolang wil ik nog terug maar dat komt ook omdat ik daarna eigenlijk niks noemenswaardigs heb gemankeerd. Toch probeer ik vooral naar de toekomst te kijken maar dat lukt niet altijd. Vooral het werken en dus mijn collega's mis ik vrijwel dagelijks. Maak er nog voor de rest een heel fijne week van

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grashoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 690917

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: