GELOOF HOOP EN LIEFDE!!! - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu GELOOF HOOP EN LIEFDE!!! - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

GELOOF HOOP EN LIEFDE!!!

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

22 September 2013 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Dinsdagmorgen kwam Steef met Pierke en Sien, maar omdat we maandag nog op vakantie waren, stond er voor dinsdag een fysio gepland. Dus namen we Pierke mee naar de fysio. Een tijdje terug hadden we Pierke ook mee genomen en toen noemde hij het opa's speeltuin. In de auto vroeg Pierke steeds wat er allemaal in Opa's speeltuin was, of opa ook een glijbaan had en een klimrek en een schommel.... We vertelden hem dat het wel een beetje anders was als een kinderspeeltuin, een grote mensen speeltuin.... en dat opa er heel veel leerde. Richard pakte het goed op dat Pierke erbij was en als eerste mocht Pierke op de kleine trampoline, Richard ging met Peter aan de slag en nadat de arm en hand goed waren losgemaakt, pakte hij een grote bal. Pierke ging zitten op de trampoline en kijken wat Opa deed. Peter moest twee handen op de grote bal leggen en dan vooruit duwen en daarna rondjes draaien. Pierke keek aandachtig en riep toen Kom maar kom maar Opa!!! Nou wat een supporter!!! En toen deed Peter het helemaal alleen, met de rechterhand rondjes draaien op de grote bal!! Richard merkte op dat hij iedere week wel ergens een vooruitgang merkte, en dat hij het toch wel jammer vond dat zoveel mensen werden afgescheept met het kan niet en komt niet meer!!! Dat je door steeds weer te oefenen en proberen na 5 jaar nog zoveel vooruitgang kunt boeken!!! Later moest Peter op de grote bal zitten en dan het evenwicht zoeken en ook dit ging supergoed, daarna een stukje lopen en dan ook rondkijken, wat er gebeurt erom je heen. Pierke speelde met kleinere gekleurde ballen en Richard vroeg aan Peter welke kleur bal Pierke vast had. Oh wat een goed samenspel!!! Ja echt SUPER!! Logopedie, fysio en oppas in een!!!KLASSE!!! Er werd vandaag niet getapet, omdat er s avonds nog gezwommen werd. Na de fysio gingen we in Kessel appels halen en reed Peter de toeristische route.
Na het eten deed Pierke weer zijn middagslaapje bij Opa in het grote bed, en dat vindt Peter helemaal geweldig. Ze slapen allebei dan heel goed!!
s Avonds nog zwemmen met Wim , en doordat het regende ging mijn wandelen niet door. Na het zwemmen nog een hele poos met Wim gepraat en ondanks Peters vermoeiheid vertelde hij heel veel!!!
Woensdagmorgen ontbijten daarna alle oefeningen doen, en de spiegeltherapie. Opeens zegt Peter, he dat doet pijn, ik voel mijn middelvinger!! WAUW!!! Iedere keer als ik (achter de spiegel)over het topje van de midddelvinger wreef, kon hij precies zeggen waar ik aankwam, zonder te lkijken!!Hij glunderde van oor tot oor!! Dat had hij eerder nog niet gevoeld, zo precies kunnen zeggen waar ik hem aanraakte!!SUPER!!! Weer vooruitgang, vooruitgang die echt meetbaar en zichtbaar is!!!KLASSE!!!Om half 10 kwam Joep een poosje spelen, samen naar de loods naar de tractor en met de duplo gespeeld. Boekje lezen en dan gaat Joep bij Peter staan, die moet hem dan op schoot tillen en samen een boekje lezen, vermoeiend, maar heel erg leuk!!! Maar onze dag was al helemaal super door het gevoel in de middelvinger!!!
s Middags gingen we samen naar de fysio in Baarlo om te tapen, we vertelden Richard natuurlijk meteen wat er smorgens was gebeurt en ook Richard vond het helemaal geweldig!! De arm en hand werden mooi getapet en toen weer naar huis en wederom de toeristische route over de Meeren en dwars door natuurgebied. Mooi en leuk en dan maar vertellen. s Avonds was het droog en ging ik met Willemien en Annemarie lopen.Heerlijk uitgewaaid!!
Donderdagmorgen op tijd op, ik moest Robert even in Beringe halen en we wilden graag alle therapie doen voordat Peter naar het afasiecentrum ging. Heel spannend of er weer iets van gevoel bij gekomen was, de "pijn"in de middelvinger was minder, het gevoel was anders... Ik tikte nu de ringvinger aan, en ..... ja hoor nu zat de pijn en het gevoel hier!! SUPER!!!Oh lieve mensen Geef nooit op!!!! Door te blijven hopen en geloven dat het goed komt hebben we dit nu weer bereikt!!!
Peter ging met de taxi naar het afasiecentrum en ik moest wat boodschappen doen en naar de kapper. Hierna samen met Robert geluncht en in de loods negonnen met opruimen!! Om half 5 was Peter terug van het afasiecentrum, ja dit is zo goed, die mensen verdienen echt een grote pluim!!!Zo positief!!! Peter was wel een beetjje moe, Robert kwam binnen of iemand hem even naar Beringe kon brengen, om de Jeep weer op te halen. Oh zegt Peter dat doe ik wel effe!!! Nou super toch!!
En tijdens het eten had hij nog weer heel veel te vertellen, nou echt geweldig!!!
Vrijdagmorgen weer op tijd op want het is oppasdag, de oefeningen allemaal gedaan en het gevoel in de vingers zat er nog steeds, en minder pijnlijk!! Om half 10, Sientje naar bed en Pierke wilde graag naar de loods spelen met de kleine tractor en hier ligt een berg van gemalen maisvoer, het lijkt net fijn zand.... Joep kwam ook om te spelen en was het dolle pret in de loods. Ik vroeg of Peter wilde zitten nee hij bleef staan en de kleine mannekes helpen. Met de schep de laadbak van het tractortje vullen en dan klom Joep erop en riep: KIEPE en dan plof viel al het voer er weer uit en dan begon het spel weer van voor af aan. Schitterend!!! Tegen 11 uur weer naar binnen want Sientje moest haar flesje, fruit gemaakt voor de mannen, Sientje uit bed, en zo zaten we voor de televisie, fruit eten spelen en Sientje dronk haar flesje. Toen Sien de fles leeg had, haar in de box gelegd en die bij Peter neergezet en Pierke en Joep speelden erom heen en ik maakte het eten voor ons klaar.... Wat een samenspel, wie had dat bedacht, 3 kindjes tegelijk en alles loopt op rolletjes!!! Om 12 uur kwam Claudi Joep weer halen en konden wij samen eten. Om 1 uur Sien naar bed, Peter naar bed en Pierke wilde wel weer bij Opa tutten... Ja zegt hij Oma ga jij maar even alles opruimen.... Zo gezegd, zo gedaan, want dat was wel even nodig!! Even lekker rustig en kon ik zelfs al vooruit werken aan de laatste bbq van dit jaar!!
Om 5 uur brachten we Pierke en Sien naar Frans en Annnie en was de rust echt wederegekeerd, poeh poeh, Peter was er wel moe van geworden.. Maar, zei hij er achteraan, wel heel leuk!! s Avonds kon ik de rest afwerken voor de bbq en lekker televisie kijken.
Zaterdagmorgen was er geen zwemmen en kon ik op mijn gemakkie de bbq klaarmaken, die we om 12 uur samen naar de Reuver gingen brengen, ik kende de mensen niet maar tomtom bracht ons op de juiste bestemming. Een poosje met Anja gepraat, zij liep een beetje waggelend, maar ik wist niet wat er aan de hand was. Ik vertelde dat Peter een CVA had gehad en toen vertelde zij dat ze 17 jaar geleden een hersenbloeding had gehad. Ik vroeg of ze nog therapie kreeg, nee had ze ook bijna niet gehad, volgens de arts was ze wel voldoende hersteld en de rest zou niet meer terugkomen...!!!!! Nou vraag ik je...!!! Ik stond eigenlijk met mijn mond vol tanden...
s Middag nog samen lekker buiten gewerkt en heel veel gepraat over de gezondheidszorg in Nederland en dat je toch wel overal heel erg zelf achteraan moet!!
En vanmorgen weer op tijd op, Pierke en Sien kwamen een paar uurtjes en Wim kwam om met Peter te gaan zwemmen.Sientje lag in bed en was ik alleen met Pierke, nou en dat was ook eens heel gezellig!! Peter en Wim kwamen om kwart voor twaalf terug, Pierke en ik hadden een lekker soepie gemaakt, met heel veel ballen erin. MMMhhhh.Lekker smullen en weer genieten!!!

WANNEER ZIJ MAAR VOLDOENDE WORDEN HERHAALD
ZULLEN DE MEEST FANTASTISCHE THEORIEEN
OPGEZOGEN WORDEN IN DE ONBEWUSTHEID
EN DRIJFVEREN WORDEN VAN ACTIE

Veel liefs Marlies

• 22 September 2013 - 19:06

Brigitta:

Hallo Marlies en Peter,
    Ik vraag me wel eens of een dag bij jullie echt maar 24 uur heeft. Ongelooflijk, wat een energie elke dag weer. Ik denk, nee ik weet zeker, dat jullie verhaal en dit weblog echt heel veel mensen inspireert en motiveert.
    Enne, ik heb inmiddels de ios 7 update op de iPad binnengehaald. Er is wel het een en ander veranderd. We gaan er donderdag mee aan de slag. Weer een nieuwe uitdaging.
    Fijne week en hartelijke groet. Brigitta

• 22 September 2013 - 19:53

Nelly:

Hallo Marlies & Peter,

Wat een doorzetters, prachtig om steeds jullie vehalen... inspanningen...... te volgen.
    Super te lezen van de spiegeltherapie... hopelijk komt het grote effect hiervan langzaam op gang.
    GA ZO DOOR!!!! En met jullie prachtige kleinkinderen, blijven jullie helemaal FITJES & JONG............

Groetjes en liefs Jan & Nelly.

• 23 September 2013 - 15:35

Thea-Jan:

Wat weer SUPER,het gaat dooooooor,met ze alle!

• 24 September 2013 - 13:43

Christel:

Gisteravond zaten wij naar de Late Night show van Umberto Tan te kijken. Nou ik jouw verhaal weer lees, moet ik deze Umberto maar eens inseinen over dat wonderbaarlijke stel in Grashoek, die ondanks alle tegenwerking (en natuurlijk ook heel veel meewerking) zo verschrikkelijk veel bereikt hebben. Als jullie toch eens aan die tafel konden plaatsnemen in Hilversum, dan zou heel Nederland deelgenoot kunnen worden van jullie successtory!
    Want het is geweldig wat jullie samen bereikt hebben.

• 25 September 2013 - 15:33

Hanny Houben:

hoi Peter en Marlies

wat geweldig weer ,jullie krijgen nog andere mensen aan de therapie die zelf denken dat er niks meer kan. toch helemaal geweldig , petje af

grtjes van ons

• 25 September 2013 - 21:11

Hein Oet Wieërt:

Inderdaad heb ik detzelfde gedachte als Christel. Iedereen zou dit onder ogen mogen komen. het is gewoon geweldig hoor. Petje af en dat vele malen.
    het is geweldig om weer te lezen wat jullie beleefd hebben en hoeveel succes dat er behaald wordt. Het gaat nog steeds vooruit.
    maak van de rest van de week nog iets moois van