ROSE WOLKEN TUSSEN DE DONKERE WOLKEN - Reisverslag uit Duisburg, Duitsland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu ROSE WOLKEN TUSSEN DE DONKERE WOLKEN - Reisverslag uit Duisburg, Duitsland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

ROSE WOLKEN TUSSEN DE DONKERE WOLKEN

Blijf op de hoogte en volg Peter

22 Januari 2017 | Duitsland, Duisburg

Hallo lieve mensen,

Maandagmorgen moesten we op tijd op, douchen en samen naar de fysio in Baarlo. Richard vond dat de spraak van Peter heel erg vooruit was gegaan, maar de oefeningen gingen allemaal supergoed. Bijna niets ingeleverd, heel erg positief. Na de fysio snel naar huis, wat eten, Peter een kort middagslaapje en om 3 uur was de taxi er om ons naar Venlo te brengen voor de eerste bestraling. Ron reed ons weer en we moesten helemaal achter in de gang zijn, mooie afdeling, maar je loopt eerst door e afdeling van de rontgen en de scans… nou en dat is niet zo leuk. We moesten even wachten en toen hadden we een intake bij een doktersassistente. Zij gaf een Eetje uitleg hoe het in zijn werk ging en dat we een pasje konden laten maken om gratis te parkeren en zo, maar dat hadden we nu niet allemaal nodig omdat we steeds met de taxi komen. En om 4 uur werden we geroepen voor de eerste bestraling, twee aardige verpleegkundige deden de uitleg en vervolgens moest Peter op een tafel gaan liggen en werd het masker opgedaan en moest ik even wachten in de kleedruimte. 5 Minuten later was Peter al klaar en konden we weer naar huis, nog even een grote ballon gekocht voor Niene en toen stond de taxi al weer klaar. Thuis moest ik de taxiritten voor de rest van de week regelen en Peter was wel een beetje moe, maar niet extreem en na het avondeten ging ik nog even naar de kleine Niene Die was net op en een klein beetje wakker en heb ik haar wel een half uur op schoot gehad. Joep en Mees waren helemaal door het dolle met de rose ballon en het lieve zusje.
Dinsdagmorgen ging Annemarie met Peter voor de bestraling, ja dat had ook weer goed gegaan en om 12 uur moest ik Pierke, Joep en Sien uit school halen, Peter ging niet mee, maar tijdens het eten werd er veel gepraat en gelachen met de kinderen, ik bracht ze weer naar school en om 3 uur hoefde ik alleen Pierke en Sien te halen, Joep werd door Johan gehaald en mocht mee helpen Niene in badje doen. Peter was om half 4 ook al op en samen deden we spelletjes en met de poppen spelen, Sien legde steeds een pop bij Peter op schoot, ja zij was de mama en Peter de opa…. De telefoon ging en ik werd gebeld of ik mee wilde werken aan een interview voor 1 vandaag, ze wilde daar een item maken over de MKB er die niet mee deed aan het herstelkader en voor 100% schadevergoeding ging. Ja daar wilde ik wel aan meewerken als ik maar niet naar Hilversum of zo hoefde. Nee ze wilde dan binnenkort hier op het bedrijf komen… Nou we zullen zien…
Woensdagmorgen ging Wim mee voor de bestraling, ze waren nu met de taxi naar de D ingang gegaan en had Peter het hele stuk gelopen , wat heel goed was gegaan, we dronken thuis nog een kop koffie en toen kwamen Frans en Annie ook nog even langs.
S Middags belde dr Jansen uit Maastricht en vroeg hoe het ging, ja eigenlijk gaat het heel goed, weinig last van bijwerkingen en de spraak zit op 95 % , nou dat is heel mooi , de dexamethason nog door blijven slikken en vanaf zondag minderen. En dan een afspraak voor 1 februari in Maastricht. Nou prima!! Ik ging nog even alleen naar Claudi en s avonds lopen met Willemien en Anneamrie, Peter was er goed aan dus kon ik hem wel een uurtje alleen laten. Coen belde en wilde een kop koffie komen drinken, ik dacht wel dat het kon maar zou voor de zekerheid eerst effe met Peter overleggen. Dus toen ik thuis kwam vroeg ik het Peter… oh ja dat was goed als Coen kwam. Coen gebeld en ook het een en ander effe verteld zodat hij niet voor een verrassing kwam te staan, want Coen was begin december het laatst hier geweest. We zaten gezellig koffie te drinken en veel te praten, toen Coen opeen zei… Mag ik even wat zeggen…. Jazeker… Ik heb Peter in 8 jaar niet zo goed en duidelijk horen praten, SUPER wat praat hij goed!! Tja ik vond dat ook al, maar ja… dan denk je ik wil dit zo graag…. Dus we kikkerden allebei heel erg op toen Coen dat zei!! Natuurlijk werd er ook over de swap gepraat en s middags was er nog een handtekening van Peter gekomen van de ABN via de rechter, en weer een handtekening die niet van Peter was op 30 november 2007…. Coen was er sprakeloos van… dit kon toch echt niet waar zijn… 3 handtekeningen op een dag en dan zo verschillend!! Niet te geloven…
Donderdagmorgen moest ik weer mee naar Venlo, want na de bestraling was er een gesprek met de radioloog. De bestraling was weer zo gebeurt en was het heel even wachten toen we door de radiologe binnengeroepen werden. Nou deze juffrouw was niet zo positief, die had het glas duidelijk half leeg, ja met de bestralingen gingen de gezellen niet weg, maar werden tot stilstand gebracht en ja de immuno kuur hadden ze wel goede resultaten mee , maar ook minder goede en ja de levensverwachting…. Wanneer we weer een afspraak hadden bij dr Jansen, ja over 2 weken. Waarom we niet al de volgende week gingen… Hoe sneller hoe beter, Maar even later maakte het weer niet uit…Nou ik had het niet meer en wilde het liefst wegrennen, nou echt bale…. En toen moesten we ook nog op de taxi wachten …. Brr…. Tijdens het eten waren we allebei een beetje dizzy…. En na het eten keek ik in mijn mail en was er een mailtje van de advocaat. De ABN had een kopie brief toegestuurd die ze ons op 30 november 2007 hadden gestuurd en die ze volgende week in hun verweer gingen gebruiken. Of ik die brief even kritisch wilde doorlezen en mijn visie erop geven. Nou mijn broek viel helemaal uit!!!! Hartstikke gefraudeerd!!!Een niet getekende brief, met een heleboel spel en grammatica fouten, passages 2x hetzelfde, heel slecht knip en plakwerk!! Ik belde Jos op, oh zegt Jos jullie hebben die brief niet. Nee en dat kan ook helemaal niet want er stonden dingen in die na die datum pas bekend werden!!! Dat wordt gezellig in de rechtbank!!!
Maar ik moest ook nog even naar de apotheek de medicijnen ophalen, nou die waren er dus niet, dus weer naar huis en Maastricht gebeld en verteld wat de radiologe in Venlo had gezegd… Nou dat was een beetje tegenstrijdig, maar het kon geen kwaad om de afspraak te vervroegen en te plannen voor 25 januari en ze zou gelijk het recept voor de medicijnen doorfaxen naar de apotheek en dan kon ik de medicijnen ophalen.
Maar ik was natuurlijk ook nog druk met het uitzoeken voor de swap, wat een grof schandaal van de bank, hoe meer ik er naar keek en andere brieven te voorschijn haalde werd het steeds tegenstrijdiger… Echt GROF!!!
Vrijdagmorgen ging ik weer mee naar Venlo, de laatste bestraling, Ron reed ons en kikkerde ons helemaal op. Hij bleef wachten en eigenlijk waren we zo klaar. Gelukkig dat zit er alvast op. Peter deed zijn middagslaapje en ik ging even naar de apotheek en de boerenbond, cadeautjes gehaald voor Joep en Mees en Wilemien kwam om onze voeten te doen. Peter voelde zich voor het eerst een beetje duizelig, nee niet zo goed zei hij maar steeds. Wil kwam nog een mooi boeket bloemen brengen en om 5 uur gingen we even naar Claudi, Joep en Mees waren helemaal door het dolle heen met hun loader en strobalenpers , Niene moest gevoed worden , maar kreeg ook een beetje flesje bij en dat mocht ik geven. Ik zat naast Peter met Niene op schoot, Peter schoot helemaal vol en zei maar steeds Wat is ze mooi, wat is ze lief!! Het is ook zon mooi meisje!! Joep en Mees wilden dat we bleven eten, maar dat deden we niet. Thuis zei Peter steeds ik voel me niet zo lekker en toen we naar bed gingen dacht hij dat hij moest overgeven, maar dat gebeurde niet en toch wel lekker geslapen.
Zaterdagmorgen was hij nog steeds niet helemaal lekker en ik ging vast naar beneden om de tafel te dekken en toen hoorde ik hem roepen, Marlies kom eens!! Oei dan maar snel naar boven. Nee hij kon niet opstaan hij was heel wiebelig. Maar weer even gaan liggen en toen weer proberen, nee dat kon hij niet alleen, samen geprobeerd en toen ging het voetje voor voetje naar de trap, Ik moest hem steeds helpen en vasthouden. Het lukte toch om in de keuken te komen, maar hij kon niet zonder hulp lopen, Nou dat is bale en toen appte Anneke dat ze ziek was… oei en ik wilde het winterwonderland opruimen… Peter ziek Anneke ziek…. Zwemmen afgebeld…. En toch maar beginnen met opruimen… Peter bleef aan de keukentafel zitten, John en Willemien kwamen nog even en die hielpen mee de grote plank naar de keet dragen, dan kon ik de rest alleen opruimen, maar toen appte Anneke dat ze toch wel een uurtje zou kunnen helpen… gelukkig kon die alles in doosjes doen en om 1 uur hadden we het toch zover opgeruimd. Lonneke en Jaap kwamen even een kop koffie doen voordat ze naar Claudi gingen en dat van Peter wel heel fijn. Hij wilde toch ook weer boven gaan rusten en pas tegen 5 uur stond hij weer op en moest ik de visite voor s avonds afbellen, nee dat ging hem niet worden. Ik had ondertussen de bijsluiters goed gelezen en het was duidelijk een bijwerking van de bestralingen en moest na 24 uur minder worden… Hij kon eigenlijk niet alleen gaan staan, als hij zat dan ging het wel, maar bij het staan en lopen moest ik hem steeds helpen, ja dat moest ik 8 jaar geleden ook en dan realiseer je je pas echt hoeveel Peter vooruit is gegaan. ECHT VEEL DUS!!! Maar ach dit zal ook wel weer goed komen!! Lekker geslapen en vanmorgen gedoucht en … hij kon weer alleen van de kamer naar de keuken lopen en na het eten ging hij ook weer helemaal alleen naar boven.. Het nieuwe begin is weer gemaakt!!! ALLES KOMT GOED!!

TELKENS ALS IK ER BIJ STIL STA
HOEVEEL MIJ GESCHONKEN IS
VERANDEREN VEEL VANZELFSPREKENDHEDEN
IN EEN BRON VAN GELUK

Veel liefs Marlies

• 22 Januari 2017 - 18:39

Christel:

Oh gelukkig gaat het vandaag al weer wat beter. Natuurlijk is het niet leuk als er tóch nog bijwerkingen de kop op steken. Van de andere kant is de spraak wel weer heel goed. En de roze wolk gaat nóóít meer weg. Heel veel sterkte samen.

• 23 Januari 2017 - 10:38

Hein Oet Wieërt:

Kort en krachtig is mijn commentaar deze week PFFFFFFFFFFFFFFFFFF Sterkte en maak er toch weer iets van deze week

• 23 Januari 2017 - 12:12

Loes:

Hallo allemaal,
    Poeh wat een heftige week,ben er een beetje beduusd van,de griep heerst hier nu ontzettend,misschien alles tegelijk?
    Hopelijk gaat het gauw beter en wordt het een fijne ontspannen week.
    Veel succes en groetjes .