Nog steeds warm.... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu Nog steeds warm.... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

Nog steeds warm....

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

19 Juli 2010 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Ja een dagje later als jullie de laatste tijd van mij gewend waren, maar de tijd ontbrak me een paar dagen....

Ja over vorige week zondag kunnen we kort zijn, de finale verloren, maar toch knap dat we tweede geworden zijn op het WK. Het was wel heel spannend en vooral bloedheet, Peter is onder het voetballen buiten gaan zitten om af te koelen.

Maandagmorgen logopedie en net na 11 uur begon het flink te waaien en te regenen. Ik was alleen thuis en toch wel een beetje bang... ook dat Peter onderweg was en het was een noodweer. Maar gelukkig kwam hij tegen 12 uur weer veilig thuis. Bij de logopedie had het goed gegaan en de testen zijn nu allemaal afgesloten en half augustus hebben we hier een bespreking over, hoe nu verder!!

Dinsdagmorgen fysiotherapie en Richard was erg tevreden over het lopen op de nieuwe schoenen er zit toch duidelijk verbetering in, de teen leek ook minder ontstoken, maar daar moesten we woensdagmorgen weer voor naar Tunne, het zag er bijna helemaal goed uit, nog een klein puntje wat irriteerde.... na de podotherapeut besloten we om bij het zusje van Peter een kop koffie te gaan drinken. We hebben heerlijk buiten in de schaduw gezeten en gezellig zitten kletsen.
s Middags wilde Peter weer gras maaien, maar het was erg benauwd, maar hij wilde het toch. Na een kwartier kwam hij alweer met de grasmaaier in de loods. V snaar naar de mallemoer gereden, Hij keek heel beteutert!! Hij had toch echt heel langzaam gereden, ja misschien een nieuwe grasmaaier kopen!!
Om half 7 zou John komen om te zwemmen, maar dat ging door het enorme noodweer niet door. God wat deed het akelig, Peter dacht dat ik in die flinke bui wel even het zwembad ging dichtleggen. Nou mooi niet dus. Gelukkig is er hier verder geen schade aangericht en zijn we er heel goed vanaf gekomen met 16 mm regen. s Avonds nog even naar Roberts verjaardag en we konden fijn buiten onder de nieuwe overkapping zitten.
Donderdag een vrije dag voor Peter en dat vind hij heerlijk. Lekker niks moeten en zelf wat rondlopen en overal kijken.Ook maar weer eens op de weegschaal en Ja hoor en zijn nu ruim 14 kilo eraf bij Peter. Jammer dat ik het nog wat druk had met de voorbereidingen voor de buurtbrunch en barbeques in het weekend.
Vrijdag weer naar de fysio, en smiddags kwamen ze de boiler/combiketel maken , want door het noodweer van woensdag hadden we geen warm water en was er een printplaat kapot. Ja 2 dagen geen warm water is best wel lastig!!! s avonds kwam Willemien de pedicure. Ja ja wat moet je er van zeggen, het lijkt goed, maar schijn bedriegt, want zaterdag zat er een nieuwe ontsteking aan de teen. Verdorie, verdorie. Wel s morgens gezwommen met Wil en smiddags ging het helemaal niet goed. Alles deed pijn... en nu moesten we ook nog naar het feest van Robert en ik had het heel druk, gelukkig dat Claudi kwam helpen en ook Lonnneke en Jaap in Deurne ging halen, want de auto van hun stond nog hier. De voeten maar weer in de badedas en maar op en neer lopen. Mijn pijpje was bijna leeg.... maar toch naar het feest en Peter mee, ja en toen werd het wel heel erg gezellig en na een paar biertjes voelde Peter geen pijn meer.

Zondag was er dan de buurtbrunch bij ons in de loods. Lonneke en Jaap waren blijven slapen en hielpen nog even de laatste spullen naar de loods dragen en Claudi kwam ook helpen. Om 12 uur kwamen de buurtbewoners en de kinderen konden allemaal zwemmen. Het was schitterend weer en super gezellig. Wat minder mensen als andere jaren, maar daardoor wel veel rustiger en heelijk relaxed. Om 8 uur s avonds was weer alles opgeruimd en sloten we een heerlijke dag af.
In bed klaagde Peter weer over pijn, ik dacht dat hetzelfde pijn als anders was, maar nu zat er een klein zweertje in de lies, ja daar had hij al de hele dag last van gehad met lopen, en het deed verrekkes pijn.
Vanmorgen met douchen nog maar eens goed verzorgd en weer naar de logopedie. Ja ik moest in het schrift schrijven dat de buurtbrunch hier was geweest en dat Marlies, meine frau, al het eten had klaargemaakt en dat het zo lekker was geweest. En toen zei Peter, Ik ben zo trots op Meine Frau. Ja lieve mensen hier doe je het toch voor!!!

HOUD JE GEZICHT
NAAR DE ZON GEKEERD
WANT DAN ZIE JE
DE SCHADUW NIET

Veel liefs Marlies

• 19 Juli 2010 - 13:49

Babette:

Wat schattig, nou daar blijf je inderdaad voor doen. Hou vol

xxxx

• 19 Juli 2010 - 14:18

Marie-louise:

De weken vliegen om en toch gaan we nog steeds voorwaards en dat is toch een hele prestatie.
    Dat harde werken van iedereen wordt zeker beloond
    Nu iedereen vakantie krijgt krijgen jullie het ook een beetje rustiger, geniet er samen van
    groetjes

• 19 Juli 2010 - 14:21

Christel:

heej luitjes,
    dit noemen ze nou zomer. Maar, mijn God, wat is het soms heet! Toch vind ik regen erger, dus maar niet geklaagd.
    Hoe zit het nou met de schoenen van Peter? Zijn die nu wel of niet goed? Wordt zo langzamerhand toch eens tijd, nietwaar? Die jongen moet kilometers gaan maken. Goed voor alles. En ja, Peter mag reuzetrots zijn op seine Frau. Want het is een moordwijf. Wat die allemaal verzet, incasseert, voor elkaar krijgt, noem maar op; dat is meer waard dan een pluimpje. Nog steeds heb ik verschrikkelijk veel bewondering en respect voor jou, Marlies. Ondanks alle tegenslagen, nog steeds positief. Super, supertof. Met recht dus dat Peter trots is op zijn Frau.

• 19 Juli 2010 - 15:44

Hein Oet Wiëert:

Ja, Ja. Pas op Marlies dat jij niet langs je schoenen gaat lopen maar jou kennende denk ik dat dit wel mee zal vallen. Geweldig om zo`n partner te hebben. Ondanks alle minnen vooral de plussen blijven zien. Hopelijk wordt het snel minder warm want ik heb het helemaal gehad met de hitte. Goeie week daar

• 19 Juli 2010 - 22:36

Thea-Jan.:

Marlie Wij zijn TROSTS op jouw, ga zo maar door .