Een tien met een griffel - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu Een tien met een griffel - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

Een tien met een griffel

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

14 Juni 2009 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

jullie hebben weer effe moeten wachten maar nu regent het hier pijpenstelen en kan ik eindelijk even een mieuw bericht maken.
Het gaat met Peter nog steeds super goed (en dan gaat het met mij ook meestal goed)
Vorige week zaterdag kregen we eindelijk de toezegging van de de verzekering voor het taxivervoer!!! Tot mei 2010 is het geregeld, naar fysio, afasiecentrum en logopedie. Een hele zorg minder in het regelen, nu een mailtje naar het taxibedrijf en hij wordt keurig thuis opgehaald en weer teruggebracht. Ik dacht dan kan hij ook met de taxi naar de podotherapeut, geregeld... nee dat vond Peter niet goed. Ik moest eerst Herm bellen en als die niet kon, dan wilde hij wel de taxi. Hij vindt het heel fijn om samen met Herm er naar toe te gaan en dan wordt er onderweg van alles verteld over het boeren leven en dat is allemaal informatie voor Peter. Dus Herm gebeld en die vond het geen enkel probleem om weer samen met Peter naar helden Dorp te rijden. Gelukkig was zijn teen helemaal goed en hoeft hij nu pas over 3 weken weer op controle!! 7 maanden is dit nu al aan de gang en alleen van te kleine schoenen, iedere avond kijk ik zijn voeten en tenen na, of er plekjes of zo opzitten en waar nodig een zalfje opsmeren, soms werd ik er moedeloos van en stond ik erbij te huilen, Komt dit ooit nog goed, met zo n voeten kun je toch niet fatsoenlijk lopen!!! Maar eindelijk ook dit werk is beloond, en zien zijn voeten er nu keurig uit en loopt hij ook een stuk beter.

Hij wordt ook steeds aktiever in het bedrijf. Zo ging hij vorige zaterdag met het scootmobiel naar de stal voor aan de weg, en daar liggen de laatste keer varkens in. Het ziet er allemaal niet zo best meer uit, en er was ook iets niet goed, maar wat... En na een poosje zei hij: Heel veel muisjes in de stal...Ik moest Robert zeggen dat hij hier aan moest werken.
Zondag was hij ook weer naar de nieuwe stal, controle.... ik loop niet meer altijd mee, maar hou het wel in de gaten of hij niet te lang blijft, dit gaat tot nu toe goed. Ik heb ook geen verstand van instellingen in die stal, met het klimaat en verwarming en zo, dus zal wel goed zijn. Maar hij maakte me s avonds duidelijk dat Robert of Eric iets vergeten hadden en dat hij het had gedaan. Ja weet ik veel wat, vraag maandag maar aan Robert.... Ja hoor en maandagmorgen gelijk tegen Robert, Hij had de vloerverwarming aangemaakt in de afdeling van de nieuwe stal waar maandagmorgen de nieuwe biggetjes moesten komen, zodat die het meteen lekker warm hebben. 10 punten voor Peter!!

Dinsdagmiddag kwam de logopediste weer aan huis en zij had de uitslag van de test 2 weken geleden. Ze was heel erg tevreden, want hij had sinds maart een enorme vooruitgang geboekt!!! In Blixembosch hebben ze met ons nooit zo n test besproken en nu al na 2 weken, er zijn 6 onderdelen waar hij op getest is en alles werd met ons samen doorgesproken. Er waren 6 kolommen met onderin zwart(slecht) stukje grijs(middelmatig) en bovenste deel wit (goed) Zat 1 jaar geleden nog alles diep in het zwart, nu waren er al veel onderdelen waar hij bovenin het grijs zat. Een onderdeel nog maar in het zwart... Positief Positief.

Zijn conditie gaat ook iedere dag vooruit, na een therapie is hij weliswaar moe, maar na een uurtje rusten is hij nu weer hersteld en toont hij zelf initiatief. heerlijk toch. En zijn geheugen is heel goed. Zo waren we gisteravond bij Door, het zusje van Peter en daar waren Yvonne en Frank ook, ze vertelden over de vakantie van vorig jaar in Madagaskar. Yvonne vroeg of Peter het ook allemaal kon volgen. Ja hoor. Ik zeg dat weet hij morgen ook nog.. en ja hoor net kwam Claudi en we vertelden over gisteravond en ik vroeg aan Peter waar Yvonne en Frank op vakantie waren geweest. Madagaskar.

WE HEBBEN NOG ALTIJD ONZE DROMEN
OM HET ONBEREIKBARE AAN TE RAKEN

Veel liefs Marlies

• 14 Juni 2009 - 14:10

Christel:

Zo, dat was weer eens een goed en lang bericht. Fijn hè, dat je over een lange tijd zoveel vooruitgang ziet. Van je hela hola, houd er de moed maar in. :)
    Ook al zijn er vaak regenbuien, de zon komt altijd weer tevoorschijn! Heel veel groetjes en tot gauw.

• 14 Juni 2009 - 21:15

Thea-Jan:

Wat weer een mooi bericht .Wat fijn voor jullie allemaal .Geef de moed niet op jullie zie wel weer .Wij ga weer samen door .Positief is het beste voor ons allemaal .Maar valt niet altijd mee.
    Groetjes Thea

• 15 Juni 2009 - 20:46

Lucia:

Zo zie je maar, positief blijven en vooral ook zijn, dat helpt jullie ook.

Groetjes