zeer positief weekend - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu zeer positief weekend - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

zeer positief weekend

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

04 Augustus 2008 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Ja het was een zeer positief weekend, met heel veel therapie en een hele goede vooruitgang!!!
Ik ben er steeds meer van overtuigd dat je alles zelf moet doen, met je eigen juiste mensen om je heen en je niet zonder de reguliere therapie en gezondheidszorg kunt maar als je hiervan alleen gebruik maakt en zelf niets onderneemt je in een hoekje komt te staan. Mede dankzij jullie positieve steun in de vorm van berichtjes krijgen wij de kracht om vooral door te gaan. We hebben nog zoveel te winnen.
Het weekend was dus super, waar Peter de vorige week in mijn ogen weinig vooruitgang had geboekt in zijn lopen en lichamelijke kracht, heeft hij dat dit weekend weer helemaal goed gemaakt. Met name het zwemmen in het warme water(33 graden) geeft hem zoveel positieve energie, dat ik het er soms koud van krijg. Het is een pracht om te zien hoe hij samen met Wil "zwemt", zo goed, zo geweldig en ook hoe hij alle aanwijzingen goed op pakt, je zou bijna zeggen blijf maar de hele dag in dat warme water liggen, zou het wat met zijn sterrebeeld Vissen te maken hebben?
Maar wie had ooit gedacht dat dit zwembad ons zo goed zou dienen en dat we het in feite zo warm kunnen maken als we willen, door de varkens.

Maar ook Marie Louises therapie heeft hij het volste vetrouwen in, veel meer als de therapien in Blixembosch. Ik bespeur ook een zekere heimwee naar huis, terwijl ik dat niet eerder merkte, hij gaf steeds het gevoel :ik zit hier goed in Blixembosch en deze mensen maken mij beter, maar nu wil hij naar huis en heeft veel meer vertrouwen in "onze" therapeuten. De mensen hier kennen ons en houden zich aan de afspraken, weten welk doel we hebben en dat ontbreekt er in Eindhoven nog weleens aan.

Ook heeft hij van zaterdag op zondag heel erg goed geslapen, de hele nacht door tot 9 uur s morgens, ja en toen was hij dus fit, zal ook wel aan de buitentemperatuur hebben gelegen, maar toch, een verademing voor ons allemaal.

Deze keer heb ik een franse spreuk:
IK KAN ALLES WAT IK WIL

Veel liefs Marlies

• 04 Augustus 2008 - 08:59

Marie-louise:

fijn dat de weekenden voor jullie allemaal zo positief zijn.
    met z'n allen staan we sterk
    Peter geweldig dat je zoveel energie hebt om maar te blijven oefenen
    groetjes marie-louise en wim

• 04 Augustus 2008 - 10:26

Mattie:

Hoi Peter en Marlies en familie. Ik ben even 3 weken met vakantie geweest naar een lekker warm land. Fijn om te lezen wat warmte voor Peter kan doen en hoeveel vooruitgang ik weer kan lezen na 3 weken afwezigheid. Ik ben trots op jullie allemaal! Heel veel groeten en toi toi! Mattie

• 04 Augustus 2008 - 11:07

Christel:

ja, ja, ik ben weer op de hoogte van het lief en leed. Het is nog steeds geweldig. De wil is een goede stimulans om door te gaan. Dus Peter en Marlies, hou vol met willen. Waar een wil is, is een weg. Heel veel groetjes van ons allemaal.

• 04 Augustus 2008 - 13:40

Lucia:

Ha allemaal,

Ja het is begrijpelijk dat Peter heimwee heeft naar huis!! Hij merkt natuurlijk ook wel dat thuis therapieen nog beter voor hem (en voor jullie) is. Dus doorgaan!! Jullie zijn allemaal goed bezig.
    Groetjes van ons

• 04 Augustus 2008 - 15:39

Charlotte:

Liesl, wat ben je toch altijd goed met je spreuken! Heb zelf ook een toepasselijke gevonden:
    Het gaat er niet om hoe vaak je omvalt, maar hoe vaak je opstaat!

• 04 Augustus 2008 - 15:57

Marlies:

Hele goeie charlotti

• 04 Augustus 2008 - 19:05

Thea-jan :

wat fijn voor jullie een fijn weekenden zo postief en ik weet dat zwemmen heel goed is voor peter en ook dat warm water ik zwem ook elk dag dat is voor jullie allemaal lekker gr thea .

• 05 Augustus 2008 - 10:20

Cron Luuk En Fam.:

Hallo Fam Nouwen en
    boys

Wij hebben al lang niks meer van ons laten horen,maar denk niet dat we jullie vergeten zijn. Wij volgen jullie via de site of onze Luuk geeft ons de de geleverde prestatie door. Super wat jullie met zijn allen kunnen en mogen doen, voor Peter. En dan die top dag in het nieuwe jaar, waar jullie naar uit kunnen kijken. Geweldig, jullie verdienen een dikke pluim.

Peter-Till-Luuk

• 06 Augustus 2008 - 07:24

Babette:

Zie je wel, beetje bij beetje komt alles goed, gelukkig maar.

Heel veel kusjes uit Spanje

• 07 Augustus 2008 - 14:37

Eefje:

Zo te lezen is er nog genoeg uit te halen betreffende peter zijn vooruitgang. Super om dit weer allemaal te lezen. Fijn om te lezen dat jullie zo'n mooie tijd hebben samen en zeker als peter in zijn eigen vertrouwde omgeving is en met zijn vertrouwde mensen om zich heen. Waar hij zeker veel kracht en energie uit haalt. Ik weet niet of ze jullie in blixembosch vertellen dat er ook spraakcomputers zijn om mensen met een afasie uit te lokken om zelf te praten en te oefenen via deze computer. Ik werk hier veel mee op het werk. En heb er veel positieve ervaringen mee. Ik weet niet of jullie hiermee bekend zijn. Maar jullie zouden hier wel naar kunnen vragen in blixembosch.
    Misschien dat peter hier baat bij heeft.
    Succes en nog veel kracht .
    Groetjes eefje

• 08 Augustus 2008 - 13:30

An En Wim:

Dondermiddag op bezoek geweest bij Peter in Eindhoven
    We ontmoeten Peter in z,n eigen omgeving, een ruime woning ,waar hij ons, op zijn joviale manier ontving,
    Er heerste direct een ontspannen sfeer, na een eerste uitwisseling van de ingrijpende gebeurtenis in zijn leven,
    hebben we samen koffie gedronken, en verder gepraat over zijn eigen gevoel,hoe hij de dingen zelf ervaart, en voelt.
    Samen herinneringen opgehaald over jullie bedrijf, de reizen naar Rusland, en de vrienden, waarna Peter het mooie fotoalbum erbij haalde,
    dat weer nieuwe stof gaf om terug te kijken ,maar vooral naar de toekomst, je merkt dat Peter er tegenaan wil,
    Vooral de sterke wil, om stapje voor stapje vooruit te gaan, en zo te werken aan een snelle terug keer naar huis,
    dit om samen met Marlies en de kinderen te werken aan het verdere herstel, met meerdere hulp natuurlijk.
    De tijd vloog om ,en we namen afscheid met hem een fijn weekend thuis in Grashoek te wensen, en tot ziens,

An en Wim Lenssen