LENTE WARMTE - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu LENTE WARMTE - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

LENTE WARMTE

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

20 December 2015 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Het lijkt inderdaad meer op lente als de aanloop naar kerst....
Maandagmorgen stond er niets op het programma, maar ik was lekker druk bezig met van alles en nog wat en Peter op de hometrainer en smiddags werd Mees even gebracht en gingen we samen naar de boerenbond, helaas het boekweitmeel voor de balkenbrij was nog steeds op, maar Mees vond het wel gezellig bij de boerenbond, konijntjes aaien en tractors kijken, maar we moesten nog wat meer boodschappen doen en dan wacht hij geduldig met opa in de auto en toen ik terug kwam waren ze samen oh denneboom aan het zingen, oh zo prachtig!! We brachten Mees weer terug naar huis en nog even met Joep naar de kerstboom gekeken en weernaar huis.
Dinsdagmorgen gingen we samen naar de fysio in Venray, de voetbewegingen gingen weer supergoed en nu heeft Richard mij gele4erd hoe we dit thuis kunnen oefenen. Weer naar huis en effe het eten klaarmaken en vervolgens Sien, Pierke en Joep uit school halen. We waren met eten alleen met de kinderen en oh wat hadden ze een honger en plezier... Alles op en nog 5 minuten over!! Kinderen weer naar school brengen, Peter en Sien naar bed effe tijd om alles op te ruimen en Pierke en Joep weer uit school halen. En toen wilden ze knutselen in de kamer. Nou dan maar eens kijken wat we nog aan kerst knutselspulllen hadden. Jawel hoor van alles om kerstkaarten te maken en zo zaten we allemaal rondom de kerstboom, te stempelen, embossing en plakken. Zo gezellig!!!En om half 6 werden ze weer allemaal opgehaald en was het effe rustig. De post gepakt en weer bericht over het pgb, ohhh dat was een meevaller, het budget is voor volgend jaar met 15 % verhoogd!!! Vorig jaar was het met 10 % verlaagd en nu dan weer omhoog. Nou mooi toch!! Hein gaf een messenger berichtje dat de site het niet deed en hij geen reactie kon plaatsen, ja dat had ik ook al in de gaten... zo weinig reacties, maar er was een storing bij waarbenjij.nu.. ja er daar kan ik niets aan doen.
Woensdagmorgen was ik al op tijd op, de ketel voor de balkenbrij moest aan, en als die aan de kook is hoef ik er 2 uur niet naar om te kijken, Claudi bracht Mees een poosje en Peter ging met John zwemmen. Pas na een minuut of 10 had Mees in de gaten dat opa er niet meer was,ja opa is zwemmen, oh dan wilde hij ook naar buiten en kijken waar opa aan het zwemmen was. Nou opa is naar de Schatberg zwemmen, ja dat wilde Mees ook, maar helaas dat kon nu niet, maar hij amuseerde zich uitstekend met de poppen!!!Kleertjes aan en uit doen en dan alle kerstmuziekjes aan, oh zo gezellig!! Peter en John kwamen terug en het had goed gegaan. Na het eten wilde Peter voordat hij ging slapen eerst helpen met de balkenbrij verder maken, roeren met 2 handen en de kruiden eronder doen en dan proeven..... en klaar waren de 22 kilo balkenbrij!! Alles in bakken en in de koelkast.
s Avonds ging ik lopen met Willemien en Annemarie, het miezerde een beetje maar de temperaturen waren hoog en we wandelden heerlijk. Toen ik thuis kwam keek ik even in de mailbox... YES een bericht over de swapschade... 23 december komt het voor de rechter YEP schot in de zaak!!!
Donderdagmorgen kwam Steef even met SIen en die wilde echt wel even een spelletje doen met opa of om, maar opa moest naar het afasiecentrum en oma effe later ook, maar toch maar een puzzeltje samen gemaakt... Peter ging met de taxi en om 10 uur moest ik ook vertrekkken, maar daar kwamen ze nog van de Zonnebloem een leuke kerstattentie brengen en toen was het haasten om op tijd in Blerick te zijn waar ik partnerl groep had. Fijn gesprek gehad, maar of het voor mij persoonlijk zoveel toevoegd weet ik niet, want ik was pas na 12 uur weer weg en mnoest me haasten om de boodscahppen te doen en thuis wachtte ook nog best wel veel werk.... Maar Robert hielp me met de balkenbrij inpakken en om half 4 was ik weer bijgewerkt en pakte ik de post... bericht van de SVB over het pgb wat via de gemeente loopt, nou ik snapte er geen biet van, want een paar weken terug hadden we bericht gehad dat Peters budget niet toereikend was en hij 16,59 moest bij storten anders kon de maand december niet worden uitbetaald, nou keurig gedaan, en nu kwam er weer bericht dat het budget niet toereikend was, ja die 16,59 was wel binnen gekomen... dus maar eens opgebeld.. Nou nu was er nog 15,41 tekort en dat moest eerst worden bijgestort anders konden ze het totaalbedrag voor december niet overmaken. Ik vroeg waren ze dat dan niet in de eerste vrief al hadden geschreven... uh foutje sorry mevrouw, beetje dom van ons... Nou zo kan ik ook werk houden en nu snap ik waarom de zorg zo duur is geworden,al die fouten die gecorrigeerd moeten worden en dan niet in een keer goed, nee fout op fout op fout... Maar goed s avonds maar gauw die 15,41 overgemaakt en nu maar hopen dat ze het totaal bedrag overmaken de 24 ste van de maand... Ondertussen kwam Peter thuis van het afasiecentrum en hij moest veel vertellen, vertellen dat het bij iemand van de groep precies een jaar geleden was dat hij een CVA had gehad en dat die man een beetje moest huilen, maar Peter had gezegd dat alles nog wel heel goed kon komen en s avonds was de site weer in de lucht, maar geen reacties meer...
Vrijdagmorgen had ik een heleboel te regelen, maar het schoot lekker op en mijn TO DO lijstje werd steeds kleiner.. effe een sigaretje effe pauze, maar daar kwam Steef met Pierke en Sien, ze wilden koekjes gaan bakken en hadden geen boter, ja maar goed dat oma altijd voorraad heeft... En natuurlijk moest er een spelletje gedaan worden en zo zaten we heel gezellig in de keuken te puzzelen met zijn allen. Na het middagslaapje probeerden we op bed weer de voet te laten bewegen en YES het lukte, de tranen rolden bij mij, en Peter vond het ook emotioneel dat we dit samen konden, weer wat bereikt, Wel 10 keer achter elkaar op en neer de voet... We reden samen naar Kessel om de kerstpakketten op te halen bij Piet en Maria, het was druk in de winkel maar Piet riep ons toch naar de keuken voor een kop koffie en zo zaten we lakker aan de koffie, natuurlijk veel vertellen en toen merkte Piet op wat gaat Peter toch echt vooruit in de spraak!!! Tjop tjop daar doen we het voor!! We wilden eigenlijk nog wat pakketten wegbrengen , maar uh.... toch wel een beetje moe en s avonds begon ik toch ook maar eens aan het kerstkaarten schrijven en misschien kan Peter daar volgend jaar ook weer mee helpen, want de blaadjes die hij bij het afasiecentrum schrijft zijn veelbelovend!!
Zaterdagmorgen een beetje op tijd op, ontbijten en terwijl we nog aan tafel zaten met Robert belde mijn schoonzusje Marleen... Ze had geen goed nieuws... mijn broer Peter had een herseninfarct gehad, en nog een bloeding... POK SHIT en hij was overgebracht naar de IC van het ziekenhuis in Tilburg...... Nou het was alsof ze bodem onder me weg veegde....Het hele senario van 7,5 jaar geleden kwam weer voorbij.. pffff maar broer Peter kon wel praten, zijn linkerkant was uitgevallen... heel spannend allemaal. Twee weken geleden hadden we nog zon gezellige zondag bij hun gehad en alles ging zo goed... maar ja dat was nij mijn Peter toen ook, geen enkele aanwijziging, geen enkele aanleiding...
Ik vertelde het Peter en die was er ook vanaf, John kwam om met hem te gaan zwemmen en ze waren wat eerder terug, ja Peter had de hele tijd aan Peter van Mill moeten denken... zijn hele rechterkant was in de kramp geschoten en daardoor de oefeningen wat minder gegaan.. wat een impact heeft dit!! Ik was ook de hele dag het padje kwijt, het beeld van mijn Peter in het ziekenhuis werd ik niet kwijt en we waren blij dat we s middags even naar Wil en Annemarie konden gaan om het kerstpakket te brengen en s avonds wilden we nog even naar Wim maar daar was niemand thuis en daar gingen we vanmorgen naar toe en was het toch wel even gezellig, en hoe makkelijk Peter nu de stenen trapjes op kwam bij Wim een maakte An de opmerking dat Peter toch wel heel erg veel vooruit was gegaan het afgelopen half jaar... YES toch weer een heleboel lichtpuntjes aan de horizon. WE GAAN ERVOOR!!


HET WERD STIL
HET WERD DONKER
EN OPEENS WAREN ER STERREN
OPEENS WAREN ER WEER LICHTPUNTJES
EN GLOORDE ER WEER HOOP IN DE DUISTERNIS

Veel liefs Marlies

  • 20 December 2015 - 16:10

    Marlies:

    Hallo Marlies en Peter,

    Potverdorie, wat een naar bericht, over Peter van Mill.
    En net wat je zegt, zo is er niks aan de hand, en zo staat je hele wereld op zijn kop.
    Hopelijk komt hij er goed bovenop. En heeft hij een heel goed voorbeeld aan jullie.
    Wat je met eindeloos geduld, doorzettingsvermogen en liefde kunt bereiken.
    Dus wensen wij jullie sterkte met alles, en CARPE DIEM.
    Fijne kerstdagen

  • 21 December 2015 - 10:39

    Hein Oet Wieërt:

    Oei wat een zeer vervelend nieuws over jouw broer en eigenlijk ben ik gewoon van de kaart nu. Zoiets raakt en pakt mij ook altijd enorm en het heeft ook een heel grote impact. Ik ben hierdoor ook altijd van slag af. Ook al zijn het onbekenden dus laat staan als het familie of bekenden zijn. Heel veel sterkte en veel beterschap voor Peter van Mill. probeer er toch een beetje fijne kerstdagen en een fijne week van te maken

  • 24 December 2015 - 09:49

    Christel:

    Een beetje later dan normaal; maar ik heb je dagboek weer gelezen. Uiteraard springt het bericht van je broer er heel erg bovenuit. Heel vervelend. Voor Peter en Marleen volgt nu de periode van heel veel twijfels: hoe gaat de toekomst eruit zien? Wij wensen hen beide heel veel sterkte. Gelukkig hebben jullie pas nog contact gehad en weten ze dat jullie deur altijd open zal staan. Uit ervaring weten jullie hoe belangrijk dát is. Als ervaringsdeskundige kan jij ze met raad en daad bijstaan.
    De kleinkinderen houden jullie goed bezig. Geniet er met volle teugen van.
    Vanachter de pc, wens ik iedereen fijne, gezellige kerstdagen.

  • 07 Januari 2016 - 09:19

    Hanny:

    hoi Peter en Marlies

    sorry voor de late reactie,maar druk gehad en weg geweest ,en dan vergeet ik om op de pc te kijken,wat een naar bericht van je broer. en wat moet er veel door je heen gaan zeg,maar ik las dat het al weer iets beter ging. wat zal Marleen een hoop steun aan jou hebben.heel veel sterkte ,en dat we snel maar een afspraak maken voor te eten.

    heel veel grtjes van Huub en Hanny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grashoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 448
Totaal aantal bezoekers 691779

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: