Kerstsfeer - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu Kerstsfeer - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

Kerstsfeer

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

12 December 2009 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Ja de voorbereidingen voor kesrt zijn begonnen!!
Vorige week zaterdag vierden we eerst hier pakjesavond, een heel ander feest als vorig jaar want toen overleed mijn moeder deze avond. We hebben even bij haar overlijden stil gestaan en toen het sinterklaasfeest gevierd. Eerst gegourmet en daarna de cadeautjes. We hebben nog geen surprises gedaan, maar misschien volgend jaar weer. we hadden er allemaal nog niet zo n zin in nu. Maar wel een hele fijne avond gehad, met leuke verrassingen. Zo had Steef een memoriespel gemaakt voor Peter met allemaal foto s van het bedrijf en ons gezin. Peter neemt het nu overal mee naar toe. Klasse!! Ook was er een foto album van de bruiloft van Steef en Robert.Het mooiste cadeautje was toch wel voor Jaap.Eindelijk een baan in Amsterdam!!
Zondag was een luilakken dag en ben ik s middags even naar het tuincentrum geweest om me vast in de kerstsfeer te verdiepen. En het eerste kerststuk gemaakt voor in de kamer.

Maandag ging Peter met Wim Lenssen naar de neuro en het was wederom naar ieders tevredenheid gegaan. s Middags weer gelezen en het is zo mooi om het te doen met Peter. De vooruitgang hierin. Heerlijk gewoon. Een paar maanden geleden was dat een crime!! Met je partner, waar je zoveel van houdt, een boekje lezen wat voor groep 3 bestemt is en wat dan zo stuntelig en langzaam gaat. Bloed, zweet en tranen kostte het toen. En oh, wat glunder ik nu, want iedere keer gaat het beter en leest hij meer!!

Dinsdagmorgen kwam Joyce Cornelissen van het vakblad Stal en Akker om een intervieuw met ons te doen over de MRSA bacterie. Ze viel bijna om van verbazing over ons verhaal en de behandeling in het ziekenhuis en Bliksembosch. Misschien kunnen we er nu eindelijk wat aan gaan veranderen en dat er voor ons en andere varkensboeren in de toekomst geen beperkingen meer zijn in de gezondheidszorg. Maar ja dan staat er vandaag weer een heel verhaal in de krant over de MRSA en hoe het bij boeren in de stallen gaat.... dan gaan mijn haren weer allemaal rechtop, en de foto die er bij staat, met heel veel varkens bijeen, en overvolle stallen. NOu lieve mensen dit is dus echt niet zo. De varkens in onze stallen hebben heel veel ruimte (en bij iedere boer) omdat je aan alle welzijnseisen moet voldoen.
s Middags is Peter nog naar de logopedie geweest en amen met de logopediste heeft hij het memoriespel gedaan.
Woensdag ging het zwemmen niet door omdat John ziek was, jammer maar Peter vond het niet zo erg. Lekker een dagje uitrusten. s Avonds nog naar de verjaardag van Annemarie.

Donderdag ging Peter met neef Wil naar de neuro en ondertussen ben ik begonnen met de kerstboom te zetten. Ja dan vloeit er menig traantje, dat deden we toch altijd samen....... Maar ja, dan s avonds er maar samen van genieten en dat deden we. Peter vond wel dat ik ook het hele wintertafereel in de keuken moest opbouwen dit jaar. Vorig jaar is dat er helemaal niet van gekomen en hij had dat toch wel gemist.
Dus hier begon ik vrijdag maar aan. eerst alle spullen die er staan weg sjouwen en de huisjes en muziekjes van zolder halen. Peters hometrainer staat daar ook en die moest maar naar de loods, hij mag er voorlopig toch niet op. Joost de fysiotherapeut wil eerst zijn rechterkant zo sterk maken dat het gelijk opgaat op de fiets. Ik had hem al halverwege de keuken staan toen Peter terug kwam van de fysio. Hij wees gelijk naar het schrift en zei; Fiets fiets ja!! Ik gelijk het schrift open en ja hoor Sein groen!!! Bij de fysio had hij op de hometrainer gezeten en dat was heel goed gegaan en nu mag hij thuis ook weer gaan oefenen. Dus na zijn middagdutje gelijk op de hometrainer. 10 minuten en dat ging me toch een potje goed!!! Mooi zijn rechterhand ook op het stuur en fietsen maar. Hij was zo trots op zichzelf toen hij klaar was !! Eindelijk eindelijk loon naar werken... dit voelt zo heerlijk.

En vanmorgen weer gezwommen met John. Super had het gegaan. Alle oefeningen perfect. Ook weer onder water gezwommen en deze oefening ging ook weer helemaal goed (2 weken terug bijna verdronken door verkeerde ademhaling en angst van Peter) Zo dat was weer een hoop zelfvertrouwen erbij zeg.
En mijn wintertafereel is nog steeds niet klaar maar daar ga ik dadelijk weer aan beginnen. Alles komt goed!!!

LOOP OVER HET PAD VAN DE REGENBOOG
LOOP OVER EEN PAD VAN EEN LIED
EN ALLES AAN JE ZAL SCHOONHEID ZIJN
OVER HET PAD VAN EEN REGENBOOG
LOOPT EEN WEG UIT ELKE DUISTERE MIST

Veel Liefs Marlies

• 12 December 2009 - 15:51

Marie-louise:

Het gaat toch weer telkens vooruit,
    Het zijn kleine stapjes, maar alles bij elkaar worden het grote passen.
    Ga zo door, en geniet vast van het naderend kerstfeest
    want al die lampjes en kaarsjes in huis brengt toch wel wat gezelligheid
    groetjes

• 13 December 2009 - 08:00

Hein Oet Wiëert:

Wat weer heerlijk om te lezen maar vooral blijven stappen want stilstaan is geen optie.

• 13 December 2009 - 13:54

Thea-Jan:

Wat fijn om dit weer te lezen .Ga zo door samen ,hoop doe leven.Kijk lekker na de feest dagen toe .En wij wensen jullie samen met de kinderen fijne feesten toe, en weer goede hoop op het nieuwe jaar een wij gaan weer samen door met jullie .
    Groetjes thea-jan.

• 13 December 2009 - 16:30

Christel:

En ineens kwam het liedje van Boudewijn de Groot in me op. Hoe sterk is de eenzame fietser, die kromgebogen over het stuur, tegen de wind zijn eigen weg gaat...... Maar ook die komt vooruit. Net als Peter. Fietsen maar jongen. Weer of geen weer, op die fiets. En trappen. Met de wind mee of tegen de wind in. Maakt niet uit, zolang je maar vooruit komt.
    Dat lukt jou nog steeds. BEWONDERENSWAARDIG. Zonder je vrouwen zou het een stuk moeilijker gaan. Jullie genieten met zijn allen nog steeds van die hele kleine dingen. Juist die dingen zijn het, die er toe doen. En hoezo geen surprise? De surprise zit hem in de kleine verrassingen. Zoals bijvoorbeeld het memoryspel. Hoeveel meer surprise wil je nog? Deze was al perfect toch? Wij doen al enkele jaren geen (knutsel)surprise meer. Maar de verrassing zit hem dan dus in andere kleine dingen. En die zijn beslist niet minder leuk. Zie je morgen. Groetjes....

• 14 December 2009 - 08:57

Babette:

Hallo,

Nog 2 weekjes en dan zien we elkaarweer. Kijk er erg naar uit. Het is altijd zo gezellig.

Tot snel

xx uit een regenachtig Spanje

• 14 December 2009 - 09:16

Joyce :

Hoi Marlies en Peter,

Weer mooi om te lezen, ga jullie website zeker in de gaten houden. Ik ben begonnen met de uitwerking van jullie verhaal, maar het wordt pas in januari geplaatst. Wanneer het af is stuur ik het jullie toe.

Alvast fijne kerstdagen en een goed 2010 toegewenst!

• 16 December 2009 - 11:35

Tooske:

hallo allemaal.
    En al klaar metde kerstboom.
    Wat zal het weer n gezellig samenzijn.
    En peter dan gaan we gezellig memory doen, kijken wie de meeste krijgt!!!!
    groetjes.