Nieuwe ronde.. nieuwe kansen... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu Nieuwe ronde.. nieuwe kansen... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

Nieuwe ronde.. nieuwe kansen...

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

28 April 2013 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Ja nieuwe ronde, nieuwe kansen, we zetten de schouders eronder en grijpen iedere kans aan!!!
Het vorige weekend was het nogal druk, het barbequeseizoen is weer begonnen en dat geeft de eerste keren toch wat extra drukte. omdat alles nog even een plekje moet vinden. Maar uiteindelijk was alles toch heel erg geslaagd en toen we zondag de laatste bbq wegbrachten, besloten we om een stukje te rijden en bij Ckaudi en Johan een kop koffie te gaan drinken en even lekker knuffelen met Joep en Mees. Kleine Mees doet het supergoed, want het is maar een kleine friemel, maar hij kijkt met zijn donkere oogjes oplettend de wijde wereld in!!
Maandagmorgen gingen we samen naar de fysio in Baarlo. Het lopen ging nog steeds niet goed en we hadden een fijn gesprek met Richard.. we wilden opnieuw gaan tapen en het was Richard die Peter de eerste keer tapete, ik besprak met hem het hele tape proces en waarom we er een jaar geleden mee gestopt waren. Joost had meer aan een -tijdelijke- spalk gedacht, maar hier ben ik geen fan van. In overleg met Richard besloten we dat hij het tapen weer gaat oppakken, en dan met hele kleine fases en kijken wat de tape dan doet. Ik maakte meteen een afspraak voor vrijdag en het lopen ging -zonder tape- al meteen een stuk beter. s Middags was het heerlijk weer en Peter ging grasmaaien en ik in de moestuin werken, die Frank zaterdags had gespit, piepers poten, spinazie zaaien, het zag er allemaal letterlijk en figuurlijk een stuk zonniger uit!!!
Dinsdagmorgen kwam Steef met Pierke en Sien, Sien sliep.. en sliep en sliep... en Pierke spoorde Opa aan tot grote daden. Samen aan de keukentafel, boekjes lezen, schrijven , kleuren, ja die Pierke is een hele goede logopedist! Prachtig om te zien!!
s Middags namen we Pierke mee naar de bibliotheek, en nog wat boodschappen doen, en s avonds ging ik lopen met Willemien en Annemarie, ja mijn kaarsje was bijna op, maar door het lekkere lopen deed ik weer een flinke portie verse energie op.
Woensdag was mijn vleesdag en Peter ging zwemmen met John, die terug was van vakantie.Ja buiten dat de conditie wat minder was had het heel goed gegaan. Om half 4 ging ik naar boven om Peter wakker te maken en ik ging even naast hem liggen. Ik pakte zijn rechter hand en vroeg of hij kon knijpen, het was al een hele poos geleden, dat we dit probeerden... en ja hoor het lukte wel 10 keer achter elkaar!! Peter glunderde van oor tot oor, en uit zichzelf deed hij het nog een paar keer.SUPER!! Oh ik kreeg weer vleugeltjes... Na de koffie vroeg ik of hij nog iets wilde doen... nee niks hij was moe, nou dan ging ik buiten nog het een en ander doen.. nog geen 5 minuten later kwam Peter toch naar buiten... hij ging grasmaaien!!KLASSE!!
Donderdagmorgen met de taxi naar het afasiecentrum, de iPad mee, want die is zo belangrijk, hij kan er nu al zoveel mee.. hij zoekt dingen op, hij maakt fotos, ja echt een supergoede investering!! Ik moest boodschappen doen , en kwam nogal wat bekenden tegen, waar ik even een praatje mee moest maken, dus was de morgen zo om. s Middags nog groentenplantjes gehaald, want dat had Peter mij s morgens toch echt op het hart gedrukt, ik moest in Beringe plantjes gaan halen...
Om 4 uur was Peter terug uit Blerick en had hij heel veel te vertellen, was wel moe en ging even in de stoel zitten, ik ging de koolplantjes poten en verdorie daar ging de telefoon... Na een half uurtje kwam ik binnen. Ik vroeg of Peter de telefoon had opgenomen., Ja. Wie was het? Onbekende over energie. Oh en wat zei jij toen? Geen interesse punt. Heel goed Peter!!! Het geeft zo'n heerlijk gevoel dat Peter nu de telefoon opneemt, een stukje meer vrijheid voor mij, want s avonds na het eten besloot ik om nog een stukje te gaan fietsen, Peter wilde niet mee, maar omdat hij nu de telefoon opneemt, ga ik met een veel geruster hart van huis. SUPER!!
Vrijdagmorgen moesten we om 11.30 uur bij Richard in Baarlo zijn om te tapen. Ik had de iPad meegenomen zodat ik fotos kon maken hoe er precies getapet werd en dan zou Wil het eventueel ook kunnen doen. Richard gaf heel veel uitleg, en we konden het allebei heel goed volgen, vooral niet teveel tape tegelijk, in eerste instantie om te steunen en een klein beetje te activeren, een paar dagen volgen hoe het gaat en dan weer opnieuw aanleggen.Ik maakte heel veel fotos. Na een half uur was het klaar en Peter voelde al gelijk dat het goed was, hij liep veel zekerder!! De rest van de dag was hij heel vrolijk, ondanks de regen die er viel en we niet naar buiten konden. Claudi kwam even met Joep en Mees, ja want kleine Mees was nog niet op de boerderij geweest.. Hebben we ook gelijk maar fotos gemaakt met de iPad, maar ik weet niet hoe ik die nu op de site krijg.. even een keer wat hulptroepen inschakelen. Want fotos verzenden kunnen we wel al met de iPad.
s Avonds benadrukte Peter zijn erg positieve gevoel over het tapen, zijn voet stond rechter en hij had niet meer steeds het gevoel dat hij zou vallen, ja heel erg positief en misschien, misschien... als Richard ook de arm/hand gaat tapen... misschien.. misschien. kan ik die dan ook gebruiken!!! Oh hoe positief!!!
Het zwemmen van zatermorgen was verzet naar zondagmorgen en omdat het weer goed weer was, ging Peter grasmaaien en lekker buiten zijn. Ik was druk met bbqs maken en na het middagslaapje vroeg ik of Peter s avonds ergens naar toe wilde... ja naar Kessel, naar de kaasboerderij, even opbellen en ja hoor was prima, en zo gingen we naar Piet en Maria, waar we een hele fijne gezellig avond hadden. Beetje laat geworden en vanmorgen moesten we op tijd op want om 10.15 kwam Wim om met Peter te gaan zwemmen en ondanks de drukte op de Schatberg had het supergoed gegaan. Na het zwemmen bekeken we samen de fotos van het tapen en Wim kon hier helemaal in meegaan. Ja SUPER!! En inderdaad een nieuw jaar revalidatie is aangebroken, nieuwe ronde , nieuwe kansen, een nieuwe lente, een nieuw leven.. WE GAAN ER VOOR!!!

WANNEER JE HET MOEILIJK KRIJGT

Veell liefs Marlies

• 28 April 2013 - 15:07

Hanny Houben:

hoi peter en marlies

wat zijn jullie toch altijd positief, petje af, altijd weer die moet om door te gaan ,geweldig,daarom zijn jullie al zo ver gekomen.
    heerlijk dat het weer nu ook nog beter wordt ,komen er nog natuurlijke vitamientjes bij

groetjes huub en hanny

• 28 April 2013 - 16:19

Marianne Hollaar:

Hallo Peter en Marlies,

Goed dit positieve verhaal weer te lezen
    Tot donderdag

Marianne

• 01 Mei 2013 - 10:10

Christel:

Hollen, vliegen, rennen. Het is net of het bij jullie nooit ophoudt. Het mooie weer is in aantocht. Dus daar komt ook nog fietsen bij.
    Ga zo door!