BIJNA ZESTIG - Reisverslag uit Hamminkeln, Duitsland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu BIJNA ZESTIG - Reisverslag uit Hamminkeln, Duitsland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

BIJNA ZESTIG

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

21 Februari 2016 | Duitsland, Hamminkeln

Hallo lieve mensen,

Zondagmiddag kwamen Peter en Christel op bezoek, we moesten ons weekendje weg nog even bespreken en zoals gewoonlijk heel erg gezellig, alleen de voorpret al voor zon weekendje!! Heerlijk vooruitzicht!!
Maandagmorgen stond er niets op het programma en ging Peter op de hometrainer, en s middags bedachten we ons dat we s avonds wel even naar broer Peter in Blixembosch konden gaan. Ja dat kon en zo reden we net na 6 uur weg. Maar Peter vond dat er toch iets met de accu was en oepsie er brande ook nog een vreemd lampje op het dashboard. Dan roch maar even langs de garage rijden en effe navragen. Gelukkig was die nog open en het lampje had niets te betekenen, want toen Peter de auto nog een keer startte brande het niet meer, maar de accu was niet helemaal wat het moest zijn dus toch maar startkabels meegenomen bij de garage en naar Eindhoven. Broer Peter was blij verrast dat we waren gekomen en oh hoeveel was hij in 4 weken vooruitgegaan. Ongelooflijk!!SUPER!! Een uurtje heel fijn zitten praten en het voelde zo goed. Gelukkig starrte de auto meteen en tijdens de terugreis praatte we veel over de vooruitgang en dan steekt er af en toe een jaloers duiveltje op.... waarom gingen wij niet zo hard vooruit!! Maar gelukkig nam het positieve al gauw de overhand..... wij gaan nog steeds vooruit al gaat het langzaam en wat hebben we met al onze inspanningen al veel bereikt!!
Dinsdagmorgenwat eerder op want we moesten al om 9.30 uur in Venray zijn, want ook ik had een afspraak en dat was heel erg nodig. Vooral ook het gesprek tijdens de sessie met Richard, effe alles van me af praten. Het lopen ging supergoed bij Peter, WAUW, en ook de ggrondoefeningen gingen heel goed, wederom concludeerden we dat Peter zoveel allerter is geworden het laatste jaar, of het nu komt doordat hij geen smetplekken meer heeft, het magnesium tabletje iedere dag en nu sinds januarie een epileptiepilletje minder, maakt niet uit maar het is wel een feit, Peter is veel alerter!!! Na de fysio snel naar huis, soep warm maken en Pierke, Joep en Sien uit school halen. Lekker soepie gegeten en weer terug naar school gebracht en met Sien naar Deurne vlees ophalen, alles in de auto thuis uitladen , Peter naar bed voor een kort slaapje, effe met Sien spelen en weer naar school Pierke en Joep ophalen. En toen was het tijd voor spelletjes, kleuren en knippen, maar ook even lekker naar buiten want het was heerllijk fris weer. Effe met de tractortjes en de skelter en om half 6 waren Pierke en Sien naar huis en kon ik aan het vlees beginnen terwijl Joep met Peter aan het kleuren waren. Claudi kwam Joep ophalen en Peter ruimde weer de kamer op. En om 8 uur was alles klaar.
Woensdagmorgen stond er voor Peter niets op het programma en hij wilde alleen naar de autogarage om de startkabels terug te brengen en de accu door te laten meten. Tja... zou hij dat kunnen alleen?? Maar ja ik had het druk met buffet maken en er kwamen nog mensen vlees ophalen... na een klein uurtje kwam Peter weer thuis, ja hoor er moest toch een nieuwe accu in en dat had hij ook maar gelijk laten doen. Nou Super toch, dat hij dit allleen heeft gedaan!! s Middags moest ik nog effe op het dorp toetjes gaan ophalen en Peter wilde liever niet mee, nou dan ging ik toch alleen. Ik reed de parkeerplaats op , toen Claudi voorbij kwam met Mees. Waar is Opa vroeg Mees gelijk, Opa is thuis,, Ikke opa toe. Nee dat kan niet!!Gek he altijd is de eerste vraag van die kleintjes als Peter er niet bij is. Waar is Opa!! Effe een praatje gemaakt met Ien en toen kwam er nog een klant in de winkel.... ja en toen duurde het allemaal ietsje langer.... Maar een leuk gesprek. s Avonds ging Peter zwemmen met Wil en ik lopen met Willemien. Het was wel koud maar daardoor lekker uitgewaaid en ook het brein even leeggemaakt. Na afloop dronken we samen koffie en moest Wil veel vertellen over hun vakantie.
Donderdagmorgen ging Peter met de taxi naar het afasiecentrum en ik maakte snel de salades en toen ging ik Annemarie ophalen om samen naar de Sligro te gaan en inkopen te doen voor Peters verjaardag van volgende week. Lekker lang alles bekeken vij de Sligro en een heleboel ingeslagen. Thuis alles weer uitgeladen en samen met Annemarie geluncht en weer snel aan het werk want om 5 uur moest ik een buffet wegbrengen. Peter kwam thuis van het afasiecentrum en hij was heel moe. Nee hij ging deze keer echt niet mee het buffet wegbrengen, was ook maar 1 kilometer verderop dus dat kan ik wel alleen. Claudi belde wat we deden met eten en of het goed was als zij met Joep en Mees bij ons een hapje mee at. Tuurlijk was dat goed, een beetje van diet en een beetje van dat en zo hadden we allemaal lekker gegeten.
Vrijdagmorgen weer op tijd op en eerst alle oefeningen doen, Dirk was er want Steef en Robert gingen een weekendje weg met de familie Reinders en om 10.00 uurJan de loonwerker op bezoek, Heel bijzonder en heel fijn zitten praten, echt heel mooi. het liep allemaal een beetje uit en zo waren we met alles wat later en toen ik Peter na het middagslaapje wakker wilde maken had hij helemaal niet geslapen, hij had veel moeten nadenken over het bezoek van Jan, ja er was ook zoveel verteld deze morgen.
Zaterdagmorgen waren we eigenlijk een beetje laat op, maar ja dan maar geen krantje lezen, John kwam om met Peter te gaan zwemmen en Anneke en ik gingen aan de poets, zo heel erg goed opgeschoten en toen Peter en John terugkwamen was bijna alles klaar, het zwemmen had weer heel goed gegaan en smiddags moest ik nog een paar kleine dingen doen en oh wat was dat heerlijk alles keurig netjes, het weekend kan beginnen. Claudi appte of ik mee volleyen ging kijken om 19.00 uur Dames 1 . Ja dat leek me wel weer eens leuk, tjonge wat was dat lang geleden dat ik naar het volleyen was wezen kijken, maar oh het roept nog steeds wat op, want het infarct van Peter gebeurde in de gymzaal tijdens het vollleyen van ... Dames 1. Er was best wel wat publiek en ik ging bij Wil en Annemarie zitten, Gezelllig en het was een leuke pot volleybal. Toch maar weer vaker doen... maar in de derde set sloeg het noodlot toe, Grashoek stond met 2-0 voor en in een spannede ralley kwam Meike ongelukkig ten val. We dachten dat er iets met haar been of enkel was, maar ze was keihard op haar achterhoofd gevallen en bleef roerloos liggen. Wil erbij, Annemarie erbij , en Meiike bleef maar stil liggen.... pffff wat er toen allemaal door mij heen ging, er moest een ambulance komen, Claudi ging Danny de vriend van Meike halen , en toen kwam de ambulance en toen duurde het allemaal nog heel erg lang.en werd het steeds spannender.. Gelukkig kon ik even met Annemarie praten, en die kon vertellen dat Meike wel steeds bij was, maar haar zicht heel erg wazig was. Danny ging mee in de ambulance en Wil en Annemarie er achteraan ... en toen stond ik te trillen op mijn benen...pfff , Toch maar naar huis, maar de tranen liepen over mijn wangen en ik was blij dat ik maar een klein stukje hoefde te rijden. Peter vroeg gelijk wat er aan de hand was en ik vertelde wat er was gebeurd en dat we moesten afwachten. Gelukkig kreeg ik al gauw een appje van Annemarie dat het gelukkig allemaal wel meeviel, de fotos waren allemaal oke en als het een beetje meezat mocht Meike toch weer mee naar huis. Claudi appte vanuit de Ankerplaats of ik hun ook op de hoogte wilde houden als er nieuws was, en zo appte het de hele avond op en neer en als laatste een appje van Meike zelf... Wat een opluchting, want het zag er allemaal heel angstaanjagend uit. En vanmorgen kreeg ik al op tijd een appje van Claudi, dat Meike goed geslapen had en belde Annemarie nog even om alles te vertelllen en waarom dat het allemaal zo lang duurde, maar gelukkig was er uiteindelijk niks ernstigs aan de hand een zware hersenschudding en het zicht was nog niet optimaal maar dat moet de komende 48 uur verder bijtrekken.... Poehpoeh... maar de volleybalwedstrijd was heel leuk!!!

DWARS DOOR ALLE LEED EN PIJN
LEIDT DE WEG NAAR WARE VREUGDE

Veel liefs Marlies

• 21 Februari 2016 - 17:02

Christel:

Jeetje, wat een schrik. Gelukkig lijkt alles mee te vallen. Iedereen krijgt zijn portie. Helaas. Maar het hoort er allemaal bij. Vorige week had ik ook wat geschreven. Waarom weet ik niet, maar de reactie plaatsen lukte niet. Peter en ik zeiden al, dat Peter qua spraak beduidend veel vooruit gegaan is. Iedere keer weer worden we weer verrast door de vooruitgang. Blijf vooral kijken naar het positieve. En heel fijn, dat je broer zo goed vooruit gaat. Eens kijken of het plaatsen nu wel lukt.

• 22 Februari 2016 - 10:40

Truus Verhoijsen:

Peter bij zestig! Dat zal gevierd worden.
    Ik kan me voorstellen dat alle emoties weer boven komen als er zoiets gebeurt tijdens een volleybalwedstrijd. Heftig zeg.
    Ik lees de berichten van jullie bijna altijd, vind ik heel leuk.
    Groetjes uit Beringe

• 22 Februari 2016 - 11:31

Loes:

Hallo allemaal,
    Poeh wat een schrik en wat akelijk ook voor jou Marlies,eindelijk weer terug in die gymzaal en nu dit ongeluk met Meike,gelukkig wel dat het achteraf meevalt hopelijk herstelt ze spoedig .
    Ook dat jaloerse duiveltje kan ik me wel indenken ,zo is de mens nu eenmaal maar Peters vooruitgang is voor ons steeds weer een belangrijk gesprekspunt als we in Grashoek zijn geweest.
    Voor de rest een gezellige week en veel,groetjes aan allemaal.

• 22 Februari 2016 - 11:36

Hein Oet Wieërt:

Wow heftig hoor want ook ik schrok bij het lezen van het gebeurde op zaterdag. Wat dit voor een impact heeft bij mij dat is bijna niet te geloven. Ik zit dan te rillen op mijn stoel en ik hou het dan gewoon niet droog. Hersenletsel gun ik niemand en zelfs mijn grootste vijand niet als ik die zou hebben. Het is en blijft een heftig iets en ik hoop op een spoedig herstel van Meike. Sterkte voor haar.
    Ik wilde dus heel anders beginnen en had mijn tekst al een beetje in mijn hoofd voordat ik las over Meike maar ik zal wat ik eerst dacht toch ook even tikken.
    Ik dacht namelijk direct aan het liedje van Vulcano; een beetje vanne dit etc ( op youtube te vinden ) want deze verslagen zijn altijd wel ook een beetje vanne zus, een beetje zo want het gaat alle kanten op. Fijn dat het met broer Peter zo snel de goede kant op gaat maar jullie mogen ook echt niet klagen want als ik er aan terugdenk hoe het was toen ik Peter voor het eerst in Blixembosch zag dan denk ook wow wat een vooruitgang. Dat is ook niet aan iedereen gegeven. Ik snap heus dat wijhet graag anders hadden gewild want dat denk ik ook vaak genoeg maar we zullen het moeten accepteren hoewel ik het eerlijk gezegd niet wil accepteren maar er wel mee kan leven als ik eerlijk ben. Blijven oefenen en vooral Peter blijven inspireren want daardoor inspireren jullie ook weer anderen en ik noem geen naam of namen.
    Ik wens jullie succes met de voorbereidingen van Peter`s verjaardag en een heel fijne week en voor Peter alvast PROFICIAT

• 22 Februari 2016 - 20:59

Dorssers:

Wauw wat weer schrikken ,maar ja weer goed uit zich voor Peter zijn verjaardag.
    Wij wensen jullie heel veel groetjes toe.

• 26 Februari 2016 - 08:10

Hein Oet Wieërt:

Peter, van harte met deze mijlpaal en tot snel

• 26 Februari 2016 - 10:25

Tjeu:

Peter, van harte proficiat met je verjaardag en welkom bij de 60ers.
    Maak er een mooie dag van