Beetje afkoeling - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu Beetje afkoeling - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

Beetje afkoeling

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

25 Juli 2010 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Eindelijk een beetje normale temperaturen en nu misschien nog een paar buitjes regen en dan wordt alles weer groen....

Dinsdag was het nog wel erg warm en benauwd en dan merk je dat de fut er toch langzaamaan uit gaat!! De fysio had heel goed gegaan en Peter is steeds erg tevreden hierover. s Avonds ging ik lopen met Annemarie en dat ging ook in een trager tempo als anders. Het was erg warm in het bos,maar lekker nog een kop koffie gedronken en vooral veel gepraat!!!Hierna kwamen Wil en Marian nog, want s middags was het te warm om in de tuin te werken, en er moest toch water gegeven worden. De groentes groeien goed en zijn bovenal erg lekker.

Woensdag had ik vlees en Wil kwam om te zwemmen. Dit ging erg goed en Peter is er trots op dat hij nu zelf ook in het zwembad kan. Zo zie je maar alles is te leren!!
s Middags kwam Carla nog een bos witte lelies brengen uit de tuin van haar moeder.
Jammer dat Peter s avonds zo n pijn had in de lies, en het lopen erg belemmerde en hij er een beetje moedeloos bij zat!!
Nog een poosje met Toos gebeld en die beurde mij helemaal op.

Donderdagmorgen moesten we bloedprikken in Panningen. Ik had toch erg slecht geslapen, omdat ik me zorgen maakte over het "zweertje" in de lies. Wat zou het toch kunnen zijn?? Maar s morgens na het douchen en verzorgen zag het er toch een stuk beter uit en deed het geen pijn meer!! Zo maar een eerst naar Panningen en dan lekkere broodjes meebrengen voor het ontbijt... Maar hoe lang ging het allemaal duren!!?? Als we in het ziekenhuis bloed moeten prikken zijn we er de hele morgen mee zoet en nu...... We kwamen aan bij het nieuwe Vie Curie gebouw en konden gelijk doorlopen... binnen 5 minuten waren we weer buiten. Zo dat was een meevaller, de uitslagen hiervan krijgen we a.s. woensdag. Naar de bakker broodjes gehaald en toen nog in Beringe plantjes voor de moestuin.. die zouden we dan s middags samen planten. Peter stapte ook uit de auto en liep langs de plantjes en zei welke we allemaal moesten hebben, ja spruitjes ook want die zijn lekker.
Het leek wel een beetje vakantie. Croissantje, hard broodje, goh wat was dat lekker. Lekker gezondigd!!!En genoten.
s Middags samen (ik poten, Peter kijken) de plantjes in de tuin gezet. En toen samen op het bankje gezeten en gepraat over wat er nu allemaal staat... alleen nog preiplantjes, ja voor de erwtensoep.

Vrijdag ging ik mee naar de fysiotherapie. Peter vind dit heel erg fijn als ik meega. Hij vindt dat ik ook alles moet zien daar. Maar ik was wel heel erg moe... weer niet goed geslapen, maar nu weet ik wel wat het "zweertje" in de lies is. Daar zat altijd een klein wratje en dat is nu weg en is er een klein wondje, wat ik dacht dat het een zweertje was, over gebleven. Dus nu gewoon zorgen dat het wondje weer dicht gaat. En daar zullen we ook weer geduld bij moeten hebben.
De fysio ging goed er was heel veel aandacht voor de arm/hand en ik zag er duidelijk vooruitgang in. Wel voor Peter erg vemoeiend. Zware oefeningen en maar door gaan. Als ik dat thuis met hem doe stop ik veel eerder, maar hier proberen ze er echt alles uit te halen. Na de fysio nog even boodschappen doen in Maasbree en daar kwamen we Christel tegen. Effe lekker gekletst en toen naar huis eten koken.
Peter had een probleem.... de varkensafrekening klopte niet!!! Robert en ik hadden het niet gezien, maar Peter wel. Robert moest Frans bellen en navraag doen.. Ja hoor Peter had gelijk.
s Avonds zat hij op het terras te lezen en ik was de ramen aan het wassen, ja dat was wel nodig!!! Ik had helemaal niet gekeken wat hij precies aan het lezen was. Ja het blad PIG business. Maar zaterdagmorgen na het zwemmen moest Wil het ook lezen. Er stond een stuk in over de jongens van de Princepeel en een ervan boert nu in de Oekraine.
s Middags had ik een klein dipje, en tot mijn verrassing was er een erg leuke kaart(met foto van Peter en Charlotte) van Babette uit Spanje. Ja en dan krijg je weer een opkikker, ja dat doet een mens goed. Een kaartje, een berichtje, een bloemetje, ja dat hebben we soms nodig, want het valt niet altijd mee en dan heb je vooral dit soort steun nodig van de mensen om je heen, om je er doorheen te slepen en te stimuleren om vooral DOOR te gaan.
s Avonds werd het dipje weer helemaal te niet gedaan, omdat Peter uit zichzelf samen met mij wou lezen in het blad PIG business en dat ging me toch goed. Ja, zei hij dan steeds.. verder gaan... DOORGAAN!!!

IK MOET LEREN SURFEN OVER DE GOLVEN

Veel liefs Marlies

• 25 Juli 2010 - 13:27

Tineke:

Hoi Marlies en Peter
    Ja iedereen zegt het en nu Peter ook vooral zo doorgaan,het gaat toch steeds weer wat beter,ja die dipjes horen er ook af en toe bij,ik zeg en met mij velen jullie zijn op de goede weg,GA DOOR.gr Tineke

• 25 Juli 2010 - 16:06

Jaap & Lonneke:

Jaja, de courgettes, boontjes & koolrabi´s zijn lekker! veel groetjes uit Haarlem

Liefs Lonn

• 25 Juli 2010 - 17:22

Marius:

Heb jouw weekjournaal gelezen (voor de tweede maal zelf gelezen, Loes verteld altijd wat ze heeft gelezen) en ben onder de indruk van wat jullie nu al meer dan twee jaar samen doen en ben erg blij over het feit dat er nog steeds progressie is, hoe ver kan je samen komen als er vertrouwen en ondersteunig is.

liefs

Marius

en groeten van Loes

• 25 Juli 2010 - 18:34

Sylvia Janssen-Postm:

Hoi allemaal,ik heb al een tijdje niet gereageerd maar ik ben er weer.Jullie hebben het erg druk maar het gaat iets beter,fijn om te horen!Ik ga woensdag naar Eindhoven,naar de neurofeedback,kijken wat ze voor mij kunnen doen.Ik wil graag weer een keer bij jullie op bezoek als jullie als jullie dat ook willen,ok?Mail me maar een keer of bellen kan ook,mijn tel.num.is:077-3518976
    Groetjes sylvia

• 26 Juli 2010 - 06:38

Joyce Cornelissen:

Hoi Peter en Marlies,

Voor ons als redactie erg leuk om te lezen dat Peter zoveel plezier had in het lezen van PIG Business.

Groetjes!

• 26 Juli 2010 - 07:42

Thea-Jan :

Halo Marlies -Peter .

Groetjes Thea-Jan.

• 26 Juli 2010 - 09:56

Hein Oet Wiëert:

Na een ellendige week met koorts en veel keelpijn gaat het hier ook de goede kant op en dan helpt het lezen van dit verslag ook goed. Het is de medicijn van de week voor mij. Wat kan ik mij hier aan optrekken. Ongelooflijk. Marlies hier is je wens al uitgekomen. Lekker al een paar van die heerlijke groeizame buien gehad en dan die heerlijke lucht. Ruikt lekker naar gras, (linde)bomen en naar regen. Heerlijk en daar knapt en dan kan ik genieten want zonder regen was er niks. Heerlijk, daar knapt een mens van op.
    Sterkte de komende week met alle zaken.
    Groetjes uit het Weertse

• 26 Juli 2010 - 16:30

Christel:

Ja mensen, na heel veel zonneschijn komt dan nu dan toch de regen. En hoe?? Weliswaar broodnodig, maar dat ben je toch ook gauw moe. Het slapen gaat nu wel een stuk beter, dan toen het zo verschrikkelijk warm bleef. Heerlijk zo, even die verandering. Voor velen waarschijnlijk ook wel even een ware verademing. Goed voor de plantjes, goed voor de tuin, goed voor de nachtrust enzovoorts.....Alles gaat gewoon door, weer of geen weer. Peter en Marlies gaan buitengewoon door. Al die moed en inzet; het is toch geweldig, dat je dit zelfs na ruim 2 jaren nog steeds kunt zien. En vooral dat "samen"... SAMEN doet wonderen! Ga vooral door lieverds. Want ook nu nog geldt: Na regen komt zonneschijn. Daar wachten we dan maar weer op, nietwaar? Het hoeft alleen niet meer zo heet. Maar eens afwachten wat onze lieve Heer nog voor ons in petto heeft. Tot gauw weer.

• 27 Juli 2010 - 18:46

Robert & Steef:

Hallo allemaal,

wij zullen ook eens een berichtje plaatsen op de site van pap...

Ook wij merken dat hij echt goed vooruit gaat, vooral met zijn praten!! Zijn woordenschat wordt met de dag groter en hij praat graag over het bedrijf met Robert, die hebben aan 2 woorden genoeg om een heel gesprek te voeren! Echt mooi om te horen/zien!
    En ja, die dipjes horen er gewoon bij, denk ook dat iedereen die weleens heeft, maar ook daar komen we wel weer bovenop! Alles komt goed, ben trots op jullie, hoe jullie er zijn voor elkaar!

Liefs van Robert & Steef