Heel gewoon... heel bijzonder - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu Heel gewoon... heel bijzonder - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

Heel gewoon... heel bijzonder

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

30 September 2012 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Ja heel gewoon.. heel bijzonder de afgelopen week!!
Maandagmorgen stond er geen therapie op het programma en dan gaat Peter als extraatje op de hometrainer. Ja heel gewoon... uit zichzelf om conditie op te bouwen en dat gaat dus ook steeds beter. s Middags was er een afspraak bij de fysio, eigenlijk zou Wil mee gaan maar die was verhindert, geen enkel probleem want dan ging Peter gewoon alleen. Het regende en stormde, ik vond het eigenlijk maar niks dat hij alleen ging, maar Peter vond dat hij dat beslist alleen kon. En jawel hoor, het had prima gegaan, het autoroijden, de therapie, ja ook hierin moet ik loslaten en vertrouwen dat het dus echt gaat!!! Joost was heel tevreden geweest en Peter zelf vond dat het ook prima had gegaan!!
Dinsdagmorgen kwam Steef met Pierke en waren de appels op, nou dan gingen we toch even met Pierke naar de appelenboer, ja naar de Kronenberg want daar zijn de lekkerste appels... s Middag moest ik een barbeque uitleveren en dat was toch richting Meyel en dan konden we gelijk doorrijden naar Winkelmolen en de oude videobandjes wegbrengen om deze op dvd te zetten. Ook wilde Peter zijn horloge mee en kijken of ze er een nieuw batterijtje in konden zetten en of het horloge het dan weer zou doen. Helaas Winkelmolen was op dinsdagmiddag gesloten, ja dan weer terug naar huis. Nog gebeld naar de firma Ligtvoet of ze al konden zeggen hoe laat ze woensdag met de driewieler kwamen, nou dat was toch wel heel erg moeilijk te zeggen, maar we waren het tweede aan de beurt en bij de eerste klant moesten ze om 9.30 zijn en dat zou dan een uur duren. Nou bij ons is dan 1 en 1 is 2, en dan zouden ze toch om 10.30 uur ongeveer hier zijn..... Nee dat kon ik zo niet berekenen, want het kon ook uitlopen.... Oke dan...
Woensdagmorgen eerst douchen en het hele ochtendritueel en dan maar wachten... Claudi kwam met Joep, oh zouden ze zo komen met de driewieler, ja dan wachten we... Even na 10.30 uur ... daar kwam de firma Ligtvoet, John was ook al onderweg en even later kwam ook Annemarie kijken.. Daar kwam de driewieler uit de bus.. eens kijken of Peter er op kon... Ja hoor dat ging zomaar... en fietsen dat ging ook supoergoed!! De fiets was gewoon op maat gemaakt, alleen jammer dat deze fiets al voor iemand anders was. Een paar kleine aanpassingen zoals een knipperlicht, wat Peter met de linkerhand kan bedienen en een dubbele rem aan de linkerkant, moeten er aan vermaakt worden en dan kan Peters fiets binnen 20 werkdagen worden afgeleverd!! Kunnen we misschien toch nog gewoon fietsen deze herfst!!! Ja een hele mooie bijzondere driewieler!!!
s Middags gingen we maar weer naar Meijel want er moest beslist een batterijtje in het horloge en ook de oude videobandjes moesten worden weggebracht, batterijtje zetten ze er gelijk in en ja hoor daar liep het horloge weer, gelukkig nu was hij weer bij tijd!! Ja en de oude betamax videobandjes die gingen ze proberen om te zetten naar dvd.
Donderdagmorgen ging Peter met de taxi naar het afasiecentrum in Blerick en ik ging boodschappen doen en naar de kapper, tussen de middag ging ik lunchen bij Steef , en toen naar huis en aan het werk, want er lagen een paar drukke dagen met bbq te wachten.
Even na 4 uur kwam Peter thuis, en zoals iedere week hele verhalen, ja de yoga was super geweest en bij de computerles was hij zelf op het internet geweest en had iets over Rusland opgezocht, jammer dat het Rusland was, maar verder supergoed dat hij zelf al iets kan opzoeken. Nee rusten deed hij ook niet meer... Oh zegt Robert dan schaffen we dat hier thuis ook maar af, want ik heb nog genoeg karweitjes liggen die je smiddags kunt doen... Peter keek een beetje beteutert naar Robert.. Ja maar nog niet iedere middag zonder te slapen... misschien over een jaar....
Vrijdagmorgen had ik het superdruk, maar Peter vermaakt zich met lezen in de boerderij en andere"tijdschriften, hij gaat op de hometrainer en maait gras.Lonneke belde, Jaap had een ongelukje gehad met voetballen.. en de achillespees was afgescheurd... Ja 6 weken uit de running...
s Middag kwam Johan met Joep, Johan zou de koelcel nakijken, want die deed het niet meer, ja en dan moesten Opa en Oma maar even op Joep letten, gelukkig had ik de bbq klaar en Claudi zou hem ophalen, dus kon ik Joep letten, het kleine manneke is vliegensvlug met kruipen en sjeest zo door het hele huis, blijft echt niet fijn bij Opa stilzitten en teletubbies kijken, nee hoor alle deurtjes van kastjes openmaken, alles eruit halen en dan naar het volgende kastje.. Na het eten ging Peter zwemmen met Wil en Johan kwam terug om het lek in de koelcel te maken. Joep kroop weer gezellig rond en om half 9 waren Peter en Wil weer terug van het zwemmen. Ja supergoed had het gegaan, en het was er heel erg rustig geweest.
Zaterdag nog eerst druk met bbq en s middags moesten we naar Beers voor de reunie van de HAS. We hadden besloten om toch maar iets later te gaan, zodat ik mijn werk rustig kon afmaken en Peter even slapen, dan hoefden we s avonds niet zo op de klok te letten en wat langer blijven.
De reis ging heel voorspoedig tot in Beers en toen moesten we toch een paar keer vragen waar we precies moesten zijn. Ja bij het voetbalveld parkeren, ja hier waren we goed, we zagen een deense auto, en een franse auto, oh dan waren Hennie en Marij, en Jan en Luus er ook!!! Die waren er vier jaar geleden niet... Het huis van Jean gezocht en gevonden en was er alleen Ine, de rest van de groep was een natuurwandeling maken. Lekker op het terras een kop koffie gedronken en toen kwamen al gauw de oud klasgenoten. Ja Super!! Enkelen hadden Peter dus niet meer gezien sinds zijn infarct. Wel over gehoord, maar wisten niet precies wat ze ervan moesten verwachten. En het was supergezellig, het voelde zo gewoon, zo bijzonder, er werd gepraat, gelachen, ze kwamen om beurten bij Peter zitten, ze betrokken hem in alle gesprekken. Ze vonden allemaal dat Peter superveel vooruit was gegaan en er erg goed en gewoon uitzag. Wauw, wat een superfijne groep, wat een bijzondere groep mensen.KLASSE!! Maar dat was in 1977, toen deze groep afstudeerde ook al zo, SUPER!!! Tja en wie gingen er als laatste naar huis... ja hoor net als vroeger... Peter en Marlies!!! En nu reed Peter ook weer zelf naar huis, want hij was helemaal niet moe.... ja een heel klein beetje... want hij vond dat rest maar vroeg naar huis ging....
En vanmorgen kwam Steef met Pierke ontbijten en helpen, Opa fungeerde als oppas, ja en dat is zo'n bijzonder tafereeltje, ja dan heb je een grote brok weg te slikken, dat is met geen pen te beschrijven, dat is GEWOON HEEL BIJZONER!!!

HET LEVEN IS VOL KANSEN
VOOR HET WAARMAKEN VAN JE DROMEN
EN VOOR HET VERVULLEN
VAN DE DIEPSTE VERLANGENS VAN DE ZIEL

Veel liefs marlies

• 30 September 2012 - 16:57

Lonn:

Mooi verhaaltje weer mam! En we gaan zo door! Tot volgende week!

• 01 Oktober 2012 - 10:54

Jaan:

Ha,Peter en Marlies,vanmorgen ben ik de eerste met een reactie op jullie wekelijkse site met vooral veel positieve berichtjes,gelukkig.Ben benieuwt waneer ik Peter zie fietsen,maar dat gaat hem zeker lukken. Ongeloofelijk wat een vooruitgang,ga zo door en met goede moed op weg naar de volgende klus.
    groetjes Jaan.

• 01 Oktober 2012 - 10:54

Jaan:

groetjes Jaan.

• 01 Oktober 2012 - 12:12

Christel:

ja ja, gewoon is heel bijzonder. Maar dat besef je pas als het niet meer gewoon is.
    Weer een heel mooi weekverslag. En wat fijn, dat al die mensen van de HAS zo gewoon doen en jullie volledig betrekken bij hun verhalen. Geweldig.
    Zo gewoon en toch zo bijzonder! Fijn hè, dat dát kan.

• 02 Oktober 2012 - 08:21

HEIN OET WIEËRT:

Zo gewoon, zo bijzonder, zo bijzonder gewoon dit verslag. Koester je zegeningen denk ik dan als je dit gewoon bijzonder verslag leest. Alle kleine dingen maken het zo bijzonder, zo gewoon. Ook hier is het zo. Zo gewoon, zo bijzonder
    Sterkte voor Jaap
    Ik ga nog 2 dagen kermis vieren alhoewel dat zal aan het weer liggen maar maak er weer zo`n gewoon, bijzondere week van.

• 02 Oktober 2012 - 08:41

Hanny:

hoi Peter en Marlies

fijn dat het zo goed gaat en wat leuk dat jullie Jan en Luus weer eens een keer hebben gezien. dat jullie er van genoten hebben was duidelijk. geweldig

groetjs Hanny