EEN VLEUGJE LENTE.... - Reisverslag uit Hamminkeln, Duitsland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu EEN VLEUGJE LENTE.... - Reisverslag uit Hamminkeln, Duitsland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

EEN VLEUGJE LENTE....

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

13 Maart 2016 | Duitsland, Hamminkeln

Hallo lieve mensen,

Zo nu hopelijk weer een bericht op de zondagmiddag en dan hopelijk in een keer goed!!! Ben uit voorzorg maar achter op kantoor op de computer gaan zitten, maar weet nu niet of het aan de computer ligt of aan de waar ben jij nu site, omdat ik andere mensen ook hoor zeggen dat ze moeite hebben met het openen en een berichtje plaatsen.
Dinsdagmorgen moesten we op tijd op , er moest gedoucht worden en om 10.00 uur moesten we in Venray bij de fysio zijn. En ook nog een beetje in het ritme komen... Maar we waren op tijd in Venray en hoefden niet lang te wachten, eerst werd er gelopen door de lange gangen en dat ging meteen al supergoed. Ik had verwacht dat het misschien een beetje minder zou zijn, door de kou en vermoeidheid, maar niets was minde waar het lopen ging heel goed. Hierna werden de grondoefeningen gedaan, eerst werd de arm hand los gemaakt en toen op de rug liggen , de beide voeten op de grond en het bekken omhoog brengen en dan de rechtervoet wegstrekken... yep dat ging goed en effe later de rechtervoet op en neer bewegen, yep ook al goed. Toen moest Peter op zijn rechterzij gaan liggen en pakte Richard zijn rechterarm, alles was heel soepeltjes en toen moest Peter knijpen in de hand van Richard. Ik zat ook op mijn knieen erbij en keek en keek... en ja hoor heel langzaam kneep Peter in Richards hand. Oh het begin is er weer!! Bewust een beetje knijpen!!! We kregen de opdracht mee om dit thuis ook te oefenen en dan boven op bed. Na de fysio snel naar huis, effe een telefoontje naar de garage, want er was iets met de schokbrekers ,soep warm maken en Joep uit school halen, samen gegeten en Joep weer naar school gebracht, doorgereden naar Deurne en het vlees opgehaald, alles thuis in de koelkasten, effe wat opruimen en Joep weer uit school, Peter weer uit bed en toen was het tijd voor spelletjes. Joep wilde schooltje doen en dan was hij de meester en opa was het kindje, Joep had wat opgeschreven...???? Nee dat kan Opa niet lezen maar oma ook niet.... Het was Joeps naam, maar dan op de kop en in spiegelbeeld!!! We moesten er erg om lachen. Nou dan maar met de knikkerbaan, ja dat vinden Peter en Joep allebei heel erg leuk en kon ik alvast aan het vlees beginnen.
Woensdagmorgen had ik het druk met het vlees en voorbereidingen voor een buffet, de auto moest naar de garage en gelukkig deed Peter dat met Robert, zodat ik lekker door kon werken.
s Middags kwam Steef met Pierke en Sien op de fiets en even later kwam Claudi met Joep en Mees, en oh wat hadden ze allemaal weer een plezier, Peter zat op zijn stoel in de kamer en de kinderen klommen boven op hem in de stoel. maar iemand had de stok van opa verstopt...... want toen Peter weer samen met Robert de auto op wilde halen moesten we zoeken, want om nu zonder stok op pad te gaan ...tja dat is nog een beetje moeilijk. In huis wordt de stok nooit meer gebruikt en staat hij altijd in een hoekje, maar nu was hij dus weg. Alles afgezocht en uiteindelijk vonden we hem verstopt onder de keukentafel en kon Peter de auto weer gaan ophalen. 2 nieuwe stabilisators, dus dat viel erg mee. Ik keek eens even wat de varkensprijzen hadden gedaan... wauw 5 centen erbij.. dat is lang geleden, zal de prijs nu eindelijk eens een beetje verder gaan stijgen zodat we misschien weer eens de kostprijs gaan beuren... En s avonds stond er nog zwemmen met Wil op het programma, Marlies H kwam nog vlees ophalen en samen dronken we koffie en effe bijkletsen, Peter en Wil kwamen terug van het zwemmen en dat had weer heel goed gegaan, Wil kon het aantal zwemslagen echt niet meer tellen. Peter had ook veel moeten vertellen van ons weekendje weg en vooral steeds over die Mutti, en hoe goedkoop het toch was in Duitsland. SUPER!!
Donderdagmorgen ging Peter met de taxi naar het afasiecentrum en ik ging gauw aan het werk, ja er was nog veel te doen, eerst maar eens alle boodschappen en er kwam nog iemand over mestscheiding praten, maar gelukkig nam dat niet al te veel tijd in beslag en kon ik verder werken aan het buffet en toen Peter om 4 uur thuis kwam lag ik bijna op schema, nog even de groente voor salade snijden en klaar. Frans kwam spullen ophalen en even later kwam Coen kijken hoever ik met zijn buffet was, even bijgepraat, eten en na het eten ging ik lopen met Annemarie op de Schatberg, heerlijke frisse neus gehaald en lekker het hoofd leeggemaakt. En toen was het pijpje toch wel helemaal leeg bij mij... en ook bij Peter, want die sliep als een kanon toen ik terugkwam....
Vrijdagmorgen stond er voor Peter niets op het programma en ik moest nog het een en ander afwerken voor het buffet, Peter ging weer op de hometrainer, maar daar moest Robert wat schroeven van aandraaien, want Mees en Sien hadden het stuur als rekstok gebruikt.... tjs en toen bewoog dat op en neer, maar sterke Robert draaide alle schroeven weer aan en kon Peter een halfuurtje fietsen.
En s avonds moesten we naar het feest Coen, die was 65 geworden en ik moest het buffet hiervoor verzorgen. Peter reed de auto tot de achterdeur, ik laadde alles in en naar een locatie in Heythuisen. WAUW op een prachtige monumentale hoeve was het feest. Oh dat was mooi!! Buffet naar binnen gebracht, en op naar de jarige, aar oeps die zag een beetje pips... en toen alle gasten er waren trok Coen zich terug, ziek op de bank!! Maar ondanks dat was het voor ons heel gezellig, Peter praatte met de zoon van Coen en even later met Herm en Joze, maar ook met een nicht, en met een neef, eigenlijk waren er voor ons best wel veel bekenden... tussendoor moest ik zorgen dat het buffet warm werd en om 22.00uur stond alles klaar en kon er gegeten worden. Coen kwam er ook weer bij, maar h eten... liever niet.. en dat vond hij toch wel heel jammer. Na afloop namen wij de spullen weer mee naar huis en ruimde ik thuis nog alles op.
Zaterdagmorgen ging Peter weer zwemmen met Wil en ik had een appje van Steef gekregen dat Pierke, Joep en Sien op moesten voor het Nijntje bewegingsdiploma en of wij kwamen kijken... tja beetje lastig want Peter was zwemmen, maar oma kon toch nog wel een halfuurtje vrij maken en naar Panningen om te gaan kijken. Och hoe schattig is dit wel 5o van die kleine dreumesjes in een grote sporthal, en het klauterde en schommelde en balanceerde. Kei leuk, Meesje zat op de tribune en kwam al gauw naar mij toe... Waar is Opa, ja Opa is zwemmen. Oppu sjatberg zei Meesje toen, iike ook.... Om half 12 was ik weer thuis en precies op tijd had ik de soep voor Wil en Peter warm. s Middags een beetje uitgerust en om 7 uur gingen we weer naar het volgende feest... de verjaardag van Wil, hier was het niet druk, maar wel heel gezellig en waren we niet al te laat thuis, en vanmorgen een beetje uitgeslapen en zoals iedere morgen eerst de oefeningen op bed, waar we dus sinds deze week de "knijpoefening" hebben toegevoegd.. en dat is weer zo mooi, het gevoel dat Peter hierbij heeft, de uitdrukking op zijn gezicht... het komt goed.... ooit zal dat ook gaan lukken, de hand weer een beetje kunnen gebruiken!! En dan wordt onze glimlach en brede lach!! SUPER!!

SOMS IS JE BLIJDSCHAP
DE OORZAAK VAN JE GLIMLACH
MAAR SOMS KAN JE GLIMLACH
DE OORZAAK VAN JE BLIJDSCHAP ZIJN

Veel liefs Marlies

• 13 Maart 2016 - 20:14

Hein Oet Wieërt:

Eigenlijk zou ik niks moeten schrijven als : Knijp ze deze week. geweldig om dit weer te lezen. Ik ga ook even knijpen dwz er even tussenuit knijpen en woensdagnacht vertrekken naar Oostenrijk om daar even naar ons Limburgs bandje te gaan kijken die in Kirchberg (Zillertal) een optreden gaan doen. Als alles goed is ben ik donderdag weer terug dus veel knijpplezier deze week en maar er voor de rest ook een mooie week van

• 13 Maart 2016 - 20:15

Hein Oet Wieërt:

Wow, het functioneert weer zonder haperen Wow dus beste mensen reageer er maar op los !!!

• 14 Maart 2016 - 20:09

Christel:

Hallo allemaal. Ook wij hebben nog nagenoten van ons weekendje weg. En ja, Mutti kwam zeker ook ter sprake. Wunderbar.
    Ongelooflijk, dat Peter zó snel weer over zijn vermoeidheid heen was. Want hij kreeg zoveel prikkels in een kort gijdsbestek. Misschien zijn we toch minder vermoeiend dan we zelf denken. Hahaha......
    Jullie feesten wat af zeg. Het lijkt wel of jullie leven één groot feest is. Maar ja, als je zelf voor het eten moet zorgen, is er toch ook weer werk aan de winkel.
    Koen nog gefeliciteerd. Hoop dat je ondanks je fysieke gesteldheid een leuk feest hebt gehad.
    En inmiddels probeer ik Marlies te verslaan met Wordfreud.