Een, twee, drie, vier - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu Een, twee, drie, vier - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

Een, twee, drie, vier

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

14 Oktober 2012 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Maandag waren we allebei een beetje brak, ja beetje feestje gevierd. Peter moest om half 6 naar de fysio in Baarlo en ik besloot om gezellig mee te gaan. Even wachten en toen was Joost er al, Joost was wederom vol lof, en hij kon het bijna niet bevatten hoeveel vooruitgang er was geboekt het laatste anderhalf jaar, en met name de laatste drie maanden!!! Hij vond dat het tijd werd dat ik de media eens opzocht om ons verhaal te vertellen, ze (de professionals) hadden ons zo weinig hoop gegeven en moest je toch eens zien hoeveel we bereikt hadden. Hoe goed dat Peter nu liep op gewone schoenen, dat we het hadden aangedurfd om de aangepaste schoenen aan de kant te zetten en het op gewone schoenen, in eerste instantie met tape en nu met niets meer te gaan proberen , maar het absolute toppunt vond Joost dat Peter zijn rijbewijs had gehaald en nu zo goed auto reed!! Ja hij was helemaal hotel de botel geweest die keer dat Peter met Wil naar de therapie was gekomen, Peter achter het stuur en Wil erlangs met zijn geblesseerde schouder. Ja dat was helemaal super!! Maar ook nu weer, de arm hand, hoe gemakkelijk Peter alle instructies oppakt en wat hij er nu thuis mee doet, iedere dag oefenen, steeds een stapje vooruit!! Na een half uur gingen we helemaal blij naar huis, zo dat waren nog eens mooie opstekers, maar of ik de media ga opzoeken... nou dat weet ik nog niet, eerst even een beetje rust zoeken.
Dinsdagmorgen kwamen Steef, Robert en Pierke even koffiedrinken. Steef en Robert hadden een paar dagen vrij, maar kwamen toch even zomaar met de fiets op de koffie. Het weer was er goed voor en smiddags waren we allebei in de tuin aan het werk. Peter grasmaaien en ik de bloembollen poten, en opruimen. s Avonds lekker lopen met Willemien en Annemarie en lekker uitwaaien.
Woensdagmorgen ging Peter zwemmen met Wim, Peter en Marleen kwamen de laatste druiven plukken en tegen 12 uur kwam Claudi met Joep.
Peter en Wim kwamen terug van het zwemmen en was er lekkere erwtensoep. Het zwemmen had super gegaan, Wim merkte goed, dat er bij de fysio ook flink aan de arm wordt gewerkt. Ja de oefeningen gaan steeds beter en de arm kan steeds meer in het water. Peter is dan wel heel moe, maar ervaart het als enorm positief. Na het middagslaapje wilde hij iegenlijk niks meer doen, maar toch wel een blokje om de loods lopen, even op de frisse lucht.. Maar hij liep de loods in en ging toch grasmaaien, en na het maaien was hij heel voldaan en minder moe!!
Donderdagmorgen met de taxi naar Blerick en ik had toch zomaar een vrije dag, moest een paar boodschappen doen, maar vooral "funshopppen" en het werd fun!! 2 nieuwe truien voor Peter, trui en shirt voor mezelf, wat geurkaarsjes, en met veel mensen staan kletsen, ja ik hoefde helemaal niet te haasten, Ja dat is ook eens Leuk en gezellig, niet naar de klok hoeven te kijken!!!
Om half 5 was Peter terug, hij heeft dan altijd papieren bij zich wat hij heeft gedaan. Ik was verbaasd, ik vroeg of hij dit allemaal zelf geschreven had. Ja, ze hadden de antwoorden mondeling moeten geven en dan werden ze op een bord geschreven en dan moest hij het naschrijven... zo en alles foutloos!!SUPER!! Ja naar de yoga was hij ook geweest, ik zei dat ik er volgende week wel een keertje bij wilde zijn... Nou nee zei Peter, dat is denk ik niet goed. Oh jammer zou dat niet mogen...??? Ja misschien wel.... maar dan moet je wel een uur helemaal stil zijn... dan mag je een uur NIET praten!!! En dat zou ik beslist niet kunnen.... We zullen wel zien. Ja en nu was vrouwtje uit Tegelen, 4 kinderen, geweest.. ja lang niet meer gezien. Oh was Silvia er geweest? Ja en Silvia zag er bijzonder goed uit... wel 10 jaar jonger!! Nou dat is een mooi compliment!!! En hij had weer niet geslapen!! Wat supergoed!!!
Vrijdagmorgen bracht Claudi Joep, want zij moest naar de naailes. we besloten om met Joep even naar Panningen te gaan, ik moest nog wat spullen terugbrengen die ik donderdag om te passen mee genomen had, en een blouse moest een maatje groter zijn, tegen half 12 waren we terug en maakte ik de soep warm voor Joep. Peter zou hem die dan geven. Ik begon vast en toen kwam Peter naar de keuken en wilde hij verdergaan. Maar Joep weigerde... das raar..Joep wil niet eten.. Peter keek een beetje sip, want als ik het deed wilde Joep wel.. Raar.. maar toen zagen we het, Joep wilde alleen soep als er een klein balletje op de lepel lag... Nou we schoten toch in de lach... zo n klein manneke en dan dat al duidelijk maken!!! s Middags kwamen Steef, Robert en Pierke op de koffie, ze kwamen terug van Haarlem, waar ze een paar dagen bij Lonneke en Jaap waren geweest.
Na het avondeten kwamen Claudi Johan en Joep, tja wat kwamen die nu weer doen... die hadden we vandaag toch al gezien.... Ja Johan nog niet. Joep kwam wat vertellen, ik wist het gelijk, want Johan had zich vorige week een beetje verraden... Joep gaf een klein kadootje, een eendje, met een briefje eraan... straks ben ik niet meer in mijn eentje!! Ja krijgt Joep een broertje of zusje en worden wij voor de vierde keer Opa en Oma!!! Als alles goed gaat wordt in mei ons vierde kleinkind geboren, superleuk!! Even kop koffie gedronken en zitten vertellen en dat we het tot zondag tegen niemand mochten vertellen, en dan mocht ik het zondag op de site zetten!! Ik moest nog douchen en dan zouden we lekker Andre Rieu gaan kijken, telefoon, Coen en Marlie wilde op de koffie komen.. Peter gevraagd, ja hoor komen, nee niks moe, maar wel mondje dicht over Claudi en Johan.... Het werd een erg leuke avond, waar Peter helemaal niet moe werd en zelf voor de drankjes zorgde!!KLASSE!!!
Zaterdagmorgen belde Wil of Peter kon rijden voor het zwemmen want Annemarie had de auto mee, geen enkel probleem, Peter ging Wil ophalen en zo reden ze samen naar de Schatbergl, Steef kwam de boterhammen brengen van Robert, ja dat is even wennen na een weekje vakantie... Pierke rende de kamer in en riep maar oPAA oPAA, maar opa kwam niet, die was zwemmen. Om 12 uur waren Peter en Wil terug, ja weer super gegaan, onvoorstelbaar!!!
s Avonds waren we toch wel een beetje moe en besloten we om thuis lekker op de bank te gaan zitten, later zei Peter dat we zondagmorgen toch beslist even naar Beringe moesten, naar de mais gaan kijken, want anders was die eraf. Nou en dat hebben we vanmorgen gedaan en bij Jan en Mie koffiegedronken, ja en dan moest ik Janssen Frans nog een smsje sturen... want het was nu 4 tegen 3... en een lol dat Peter dan heeft, en het geeft mij zo n gelukkig gevoel, we doen het niet voor niets!! We hebben al zoveel bereikt.... en dan strakjes 4 kleinkinderen.....Wat een rijkdom!!

DE GELUKKIGSTE MENSEN
HEBBEN NIET VAN HET BESTE VAN ALLES
MAAR ZIJ MAKEN
VAN ALLES HET BESTE

Veel liefs Marlies

• 14 Oktober 2012 - 15:59

Thea-Jan:

Wat leuk voor jullie SUPER , PROFICIA met ze alle een vier kleinkind in mei.
    Ga zo maar lekker door dat is voor allemaal GOED.
    En ook voor de kinderen -kleinkinderen.
    Heel veel groetjes thea-jan. toi-toi-toi.

• 14 Oktober 2012 - 16:21

Babette:

Wat een goed nieuws allemaal. Gefeliciteerd

Dikke kus uit Spanje

• 14 Oktober 2012 - 17:02

Jose En Wil:

Hallo Marlies en Peter,

Proficiat met de komst van jullie vierde kleinkind, als dit zo doorgaat hebben jullie ons zo ingehaald. Het wordt weer een spannende en gelukkige tijd. Jose en wil,Zevenaar

• 14 Oktober 2012 - 19:42

Christel:

wat weer een geweldig verhaal! Gefeliciteerd Claudi, Johan, opa en oma. Dit is wellicht nog niet het einde. En dan toch weer die vooruitgang. Met jouw verjaardag, Marlies, gaf Peter voor het eerst een (rechter)hand bij het feliciteren. Dat had hij nog niet eerder gedaan bij ons. En ja, de media??? Het zou een geweldig verhaal zijn. Maar of de "deskundigen" het zullen accepteren en er iets mee doen? Maar .......... wie niet waagt, die niet wint. Het kan alleen maar positief werken. Net zoals deze site voor heel veel mensen een positieve draai geeft aan hun leven. En om de waarheid kun je niet heen!!

• 15 Oktober 2012 - 13:23

Loes:

Hallo marlies en peter,wat geweldig weer een kleinkind van harte proficiat ja jullie zijn toch ook wel geluksvogels want dat is toch wel evenals de rest van het verslag super superfijn.
    Geniet ervan en van harte proficiat voor Claudje Johan en Joep
    Groetjes aan allemaal.

• 16 Oktober 2012 - 16:25

Hein Oet Wieërt:

Wat weer heerlijk en verrassend nieuws. Je krijgt het er gewoon warm van. Dat gaat mij straks wat worden met dat kleine grut.
    Ja, over die media en over die "deskundigen" maar het is inderdaad een heel interessant verhaal dat jullie te vertellen hebben en het zou voor heel veel mensen een opsteker zijn. Dat zijn jullie of Peter al tijden voor mij. Jullie kunnen beiden al enorm tevreden zijn met het behaalde resultaat maar jullie willen nog meer en dat mag hoor. Stilzitten kan nog altijd.
    Hier gaat het behalve een nog steeds grote vermoeidheid en een fikse verkoudheid wel. Komende maandag hoor ik wel hoe mijn neuroloog erover denkt.
    Maak er een fijne wekj van