Carnaval 2010 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu Carnaval 2010 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

Carnaval 2010

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

12 Februari 2010 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Ja het is weer bijna carnaval en dat is toch wel een beetje moeilijk, niet "echt" meedoen.... Maar toch wel wat leuke dagen in het verschiet

Afgelopen zaterdag gingen we met Wilemien en John uit eten in de Kroneberg bij de Lieve Hemel Eten wat de pot schaft en dat was me toch lekker!!! Alleen niet zo goed voor de lijn en het cholesterol, maar overheerlijk en gezellig.
Zondag was Steef jarig, 27 al en Peter was er de hele dag heel emotioneel onder. Wat er dan precies in hem omgaat kan ik niet zeggen, maar steeds als er iemand van ons jarig is heeft hij het moeilijk, en het moeilijkste vindt hij dan dat hij niet de rozen heeft gekocht. Maar als dan eenmaal het feest aan de gang is en de jarige toch het aantal rozen heeft gekregen, vindt hij het ook heel gezellig. En dat was het zondag ook, heel gezellig!!

Maandag ging neef Wil met hem naar de neuro in Eindhoven en dat had weer goed gegaan, we zijn er over bezig om dit te gaan afbouwen en over een tijdje weer opstarten, tenminste als dat kan, want ik krijg het allemaal niet meer ingepland, met de bezoeken aan de specialisten en nu ook weer diverse afspraken bij de schoenmaker.
Dinsdagmorgen naar de fysio en dinsdagmiddag naar de logopedie. Hij kwam heel opgewekt terug!! Ik keek in zijn klapper en zag er van alles in geschreven. Ik vroeg wie dat geschreven had. Ja ik!! Zo knap hoor. Hele schrijfoefeningen!! Zo weer 10 punten erbij. Langzaam langzaam en met heel veel geduld gaat het vooruit!!
Dinsdagavond is mijn loopavond en steeds was Lonneke dan thuis, of kwam thuis van haar werk, maar dat is nu niet meer en zou Peter voor het eerst alleen blijven.
Toen ik terug kwam zat hij niet in zijn stoel, dat zie ik dan gelijk als we aan komen rijden. Nee hoor hij zat aan de keukentafel de boerderij te lezen. En een paar stukjes had hij eruit gehaald die moest ik samen met hem lezen, of aan Robert laten lezen. Ja dan zie ik weer de vooruitgang.

Woensdagmorgen zwemmen met John en ik had mijn vleesdag. Had weer goed gegaan! S Middags ruimde Peter de hele tafel af en zette ook de dingen terug in de koelkast, of in de kast, netjes opgeruimt.
s Avonds begon hij te snotteren, verkouden, maar hij dacht dat hij donderdag wel met Wim naar de neuro kon. Maar helaas dat was donderdagmorgen toch effe anders. Hij voelde zich een beetje belabbert en de zakdoeken waren zo vol. Ik moest toch even naar Panningen boodschappen en Peter bleef alleen thuis, maar erg gerust was ik niet. Stel je voor dat hij koorts heeft en misschien een epileptische aanval!! Dus snel, snel. Maar toen ik thuiskwam was er niets aan het handje. De telefoon had wel een keer gegaan maar verder alles in orde. Marie Louise kwam om hem te behandelen en deed ook iets met zijn gesnotter. Hij was ervan overtuigd dat hij vandaag niet naar de fysio kon, maar toen hij vanmorgen opstond was het al een stuk beter, dus toch naar de fysio en Wil ging met hem mee. Peter vond het maar niks en vond zichzelf een beetje zielig. Ze bleven lang weg. Ja goed of slecht teken... Goed teken dus, het had perfect gegaan, heel veel over de rechterkant gedaan, oefeningen die een tijd terug niet gingen en nu wel!! Voor Joost(fysiotherapeut) mocht hij nog lang verkouden blijven.... Nou voor mij niet want het is toch wel een beetje zielig en lastig als hij zo moet snotteren..

GENEET VAN UT LAEVE

Veel liefs Marlies

• 12 Februari 2010 - 13:52

Marie-louise:

Hallo allemaal

Het gaat er in het leven niet om volmaakt te zijn.
    Het gaat erom dat je elke dag beter wordt
    Dit is toch een prachtige instelling
    Ga zo door, en geniet toch een beetje op welke manier dan ook van de carnaval
    groetjes

• 12 Februari 2010 - 16:55

Ria En Wiel:

Wat een fijne berichten weer,had al een tijdje niet gelezen en dan toch weer fijn dat t toch lekker gaat. en helemaal super die vacantie lekker weg is altijd goed.Als jullie nog iets gaan doen met carnaval geniet ervan wat t ook is En voor Lonneke veel woon en leef plezier en geluk samen met Jaap En veel succes met je nieuwe baan Lonneke groetjes en tot weer

• 13 Februari 2010 - 13:02

Thea-Jan:

Hoi Allemaal
    Ga zo door en geniet van het LEVEN.
    Er is maar een Leven .
    Door gaan en dingen doen die je leuk vindt.LEVEN.
    Groetjes Thea.

• 13 Februari 2010 - 13:15

Loes:

marlies ik wens jullie een fijne gezellige carnaval,anders leuk,maar wel leuk,hardstikke fijn dat de vakantie zo lekker was ik gun ut jullie zo,doe iedereen de groetjes en tot gauw

• 13 Februari 2010 - 14:07

Lonn:

Jaja, zelfs ik ben ff terug gekomen uit Haarlem om carnaval te vieren! Want ja, in Noord-Holland begrijpen ze daar niks van. En natuurlijk is t gezellig om weer bij de familie te zijn. Morgen is er weer de traditionele 'brunch' en dan zijn we toch weer allemaal bij mekaar om toch carnaval te vieren! Alaaf!

• 13 Februari 2010 - 15:32

Christel:

Hoi beste mensen,
    ja ja het leven gaat gewoon door. Carnaval of niet. Blijft toch een gekke tijd, die vestelaovend. Geniet er op je eigen manier van. Daar draait het toch om. Nog steeds super, dat er nog steeds vooruitgang is. Aan alle nieuwe dingen (het alleen thuis blijven van Peter bijvoorbeeld) moet je weer even wennen. Maar ook dat lukt je, dat zul je zien. Het moet gewoon even een paar keren goed gaan en dan wordt het vanzelf gewoon. En gelukkig ging het goed. Heel goed zelfs, want meneer zat in de keuken te LEZEN. Laat hem maar schuiven.

• 16 Februari 2010 - 07:58

Hein Oet Wiëert:

Ik had afgelopen zaterdag dit verslag al gelezen maar wist niet hoe ik hier op wilde reageren. Eigenlijk weet ik het nog steeds niet. Of toch alleen dit wat ik op L1 zag bij de zoepkoel. Grashookse minse? Marlies, wat kan ik mij die ongerustheid voorstellen toen jij Peter alleen liet en zeker als hij dan niet in zijn stoel zit maar je weet toch ook dat onkruid niet snel vergaat. Haha.