ROLLER COASTER II - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu ROLLER COASTER II - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

ROLLER COASTER II

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

31 Januari 2016 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen.

Ja lieve mensen we zitten nog steeds in een achtbaan, hij is nog niet gestopt!!!
Zondagavond werd ik gebeld door een journaliste van het Algemeen Dagblad, het interview zou met een half uur klaar zijn, maar uhh... duurde meer als een uur. Ik vroeg haar of ik het stuk voordat het geplaatst werd mocht inzien, ja dat kon. Het zou dinsdag geplaatst worden in het AD en wat regionale kranten, nee niet in de Limburger. Nou prima dan, Verschrikkelijk spannend allemaal en energievreters.
Maandagmorgen op tijd op, we hadden allebei goed geslapen, douchen en oepsie de fysio was pas om 11 uur.. dan maar eerst even naar Piet en Maria, vlees afgeven en effe wat gedronken en toen naar de fysio. Al gauw werd ik gebeld door Peter D en toen ik terugkwam bij de fysio had Peter al het een en ander aan Richard verteld. De arm en hand werden getapet en het lopen ging heel goed, speciale nieuwe oefeningen aan het wandrek en tijdens het lopen daarna knakte Peters knie af en toe door, vervelend maar Peter dacht dat het kwam door de nieuwe oefeningen. Al met al waren we wat later thuis en toen Peter zijn middagslaapje deed werd ik kei zenuwachtig.... waarom??? Woede op dit alles en grote frustratie om wat de bank ons al 8 jaar heeft aangedaan en zal het dan nu eindelijk gerechtigheid krijgen??? Om half 5 kwam er een mailtje van het AD over het artikel. nou er stond niet zo heel veel in, maar wel een goed stukje. De telefoon bleef maar gaan, en ook allemaal appjes en mailtjes om succes te wensen. Dank je wel allemaal!!! In de nieuwsberichten was er nog het laatste nieuws over ABN, ze zouden de verhoogde opslagen gaan compenseren, maar wel nog met wat haken en ogen... In de loop van de avond kwam er een zekere rust over ons heen. We zullen wel zien waar het schip strandt. we hebben er in ieder geval alles aan gedaan om ons recht te halen!!
Dinsdagmorgen werd ik om een uur of 6 wakker, he ik heb toch goed geslapen maar wat is het overal donker... Stroom uitgevallen , oei snel naar beneden endaar doet de nieuwe zaklamp al meteen goede dienst, als ik naar buiten kijk is het overal stik donker. Grote stroomstoring dus. Robert kwam ook al gauw en hij ging de stallen in met mijn zaklamp. Om 8 uur zou de storing opgelost zijn, dan toch maar voor die tijd douchen bij kaarslicht en verder alles met kaarsjes in orde maken. Gelukkig was er om 7.30 uur weer stroom en konden we ontbijten en de krant lezen. He zegt Peter hier sta jij.. Oh ik dacht dat het niet in de LImburger kwam, maar jawel hoor, en niet het stuk wat afgesproken was, paar belangrijke regels waren weggelaten. Nou ja!! Om 9.00 uur was ik er helemaal klaar voor en nadat Peter en Robert mij nog succes hadden gewenst vertrok ik met Annemarie richting Station Deurne. In de trein kreeg ik nog wat appjes en toen we op Station Den Bosch aankwamen leek het of ik in een andere wereld was beland. Peter D stond ons op te wachten en met zijn auto reden we naar Den Haag. Heel relaxed allemaal en tijdens de rit ging het natuurlijk steeds over de banken en hoe sneaky het allemaal gegaan is. Om kwart voor 12 waren we op het Plein in den Haag en hier hadden we afgesproken in het cafeetje Plein 19. We liepen er naar binnen , de fotograaf/filmer was er al en al gauw kwamen Bert en Patrick, medegedupeerden en Jos de advocaat en even later Jules Paradijs, de ex hoofdredacteur van de telegraaf. Nou we bevonden ons wel in een supergezelschap!! Het voelde ook meteen goed, net alsof er een paraplu werd opengedaan en kom maar fijn bij ons wij helpen je tegen die grote stoute bank!! Er moesten nog wat intervieuws gedaan worden en ik moest als eerste mee naar buiten, ik moest wel serieus kijken, maar dat was een beetje moeilijk, maar ja toch maar een serieus gezicht op gezet en de vragen goed beantwoord.Weer terug in het cafeetje werd er geluncht, terwijl er een groep chinezen ook zat te lunchen, zij kregen erwtensoep en wortelestamppot met gehaktballen. Het was om te gillen!!Maar de klok liep door en zo zoetjes aan werd het tijd om over te steken en naar de tweede kamer te gaan. Paspoortcontrole, stickertjes op, door de bliep bliep poortjescontrole, nog strenger als op het vliegveld, maar eindelijk stonden we dan toch in de grote hal van de tweede kamer en was het wachten op een delegatie van de tweede kamer. 7 man sterk kwamen eraan, van iedere partij een afgevaardigde. Bert deed namens de gedupeerde het woord , ik stond naast hem en moest even later het Zwartboek aanbieden. Dit alles duurde een kwartiertje, ja en toen... Toen was er tijd om met de kamerleden te praten, en gelijk kwam de CDA man naar mij toe, hij vroeg van alles en was zich er pas sinds kort van bewust wat een impact die renteswap op het MKB had, hij verontschuldigde zich min of meer dat zij als kamerleden niet eerder op de hoogte waren en ze zouden er alles aan doen om onze problemen mee op te lossen. Hij vond het genant hoe de banken ons behandelt hadden. Op 3 maart komt er een kamerdebat over en wellicht voor die tijd nog een hoorzitting. We namen afscheid en liepen naar buiten. Nou zegt Bert we gaan nog wat met Marlies drinken. En ik voelde me net de koningin!! Zo super mooi, zo begrepen worden!! Nog een wijntje gedronken en alles besproken en het lijkt erop dat het voor de zomervakantie allemaal rond is. SUPER!!! Peter D, Annemarie en ik liepen nog even over het binnenhof en toen gingen we weer richting Den Bosch In de auto werd er natuurlijk weer over gepraat en nog steeds begrijp ik niet welk voordeel de renteswap zou kunnen hebben voor de ondernemer en vind ik het uiterst knap dat wij nog steeds een familiebedrijf zijn en nog steeds de kop boven water hebben kunnen houden, ondanks alle tegenslagen. Tegen half 5 waren we weer in den Bosch waar we als afsluiting van deze zeer boeiende dag nog Bossche Bollen gingen eten. We namen afscheid van Peter D en liepen Annemarie en ik naar het station voor onze trein naar Deurne. Wat een dag wat een emotie, wat heftig allemaal, wat goed dat Annemarie erbij was!!
Om half 7 waren we weer in de Grashoek en stond Peter ons al op te wachten, effe snel wat eten en een beetje vertellen en nog 2 uurtjes aan het werk, maar om 9 uur was toch alles klaar en kon ik rustig met Peter praten, maar ook dat hij de soep warm had gemaakt, de tafel gedekt, de vaatwasser ingeruimd en samen met Robert het vlees gehaald.SUPER!!!Ik keek nog even in de mail;, en tot mijn verbazing was er een mailtje van de bank ....nou mijn broek viel uit, misschien vertel ik het hier later nog wel een keertje, maar dit was genant!! we hadden het er natuurlijk wel al een paar keer over gehad wat als de bank contact zou op nemen , maar dit...!!! Samen met Peter nog een wijntje gedronken, maar pfff de adrealine gierde nog door mijn lijf...
Woensdagmorgen redelijk op tijd op een beetje geslapen, maar ja er moest ook weer karboet gemaakt worden en zult, en kwamen mensen hun vlees ophalen. Claudi kwam met Meesje en die wilde niet met Mama boodschappen doen, dus bleef hij even lekker bij opa en oma spelen, en Steef kwam nog even met Sien, maar om 12 uur was iedereen weer weg en konden Robert en ik aan de karboet beginnen en alles opgezet voor Zult te maken . Na het avondeten kwam Wil om met Peter te gaan zwemmen en ik ging lopen met Willemien, heerlijk een beetje regen, maar zo lekker gelopen en na afloop dronken we samen koffie op de Schatberg.
Donderdagmorgen ging Peter met de taxi naar het afasiecentrum en ik moest boodschappen doen en samen met Robert lunchen en na de middag kwam de voervoorlichter. Robert moest zeggen dat Peter dinsdag zo goed gezorgd had, alles stond klaar toen hij binnen kwam.
Vrijdagmorgen weer op tijd op, want we moesten naar de Sligro in Weert en... effe karboet brengen naar Hein oet Wiert, en daar waren we al voor 11 uur, Hein stond ons al op te wachten, ja hoe bijzonder was dit!!! Wij samen bij Hein op bezoek, Peter moest 2 trappen op, maar dat lukte supergoed en na een heerlijk kopje koffie en een uurtje kletsen namen we weer afscheid en de mededeling dat we ons snel weer zien!!
s Middags kwam Steef mog even met Pierke en Sien en dat was ook een heel gezellig uurtje, en s avonds deden we helemaal niets meer!!!!
Zaterdagmorgen kwam Wil om met Peter te gaan zwemmen en moest ik hoognodig van alles in huis doen, maar dat lukte niet zo goed want steeds was er aanloop en telefoon, het zwemmen had supergoed gegaan en dat vond Peter zelf ook. Na het middagslaapje werden Pierke en Sien gebracht en we hadden hen beloofd om naar de MAc Donalds te gaan, zou onze eerste keuze niet zijn geweest, maar och voor de kindjes doe je alles... nog een flinke plens water in de kelder, alles weer opgeruimd en toen gingen we met Pierke en Sien naar de Mac..... en oh wat was dit superleuk, wat genoten Peter en ik allebei, ja deze rijkdom is met geen geld te betalen. Dit was SUPERGENIETEN!!!


ALS JE GELOOFT DAT HET NIET ZAL LUKKEN
ZAL JE OBSTAKELS ZIEN
ALS JE GELOOFT DAT HET ZAL LUKKEN
ZUL JE KANSEN ZIEN.

Veel liefs Marlies

  • 31 Januari 2016 - 17:11

    Hein Oet Wieërt:

    Inderdaad was en is het een hele rollercoaster. Sterkte daarmee. Ik had echt niet meer op kerboet gerekend en was dus verrast dat ik een berichtje kreeg en dat jullie het wilde komen brengen. Ook zeer verbaasd over Peter zijn reactie dat die trappen wel zouden lukken en inderdaad lukte het helemaal. Eerst een trap met 15 treden en daarna nog 2 trappen van elk 8 treden. Ik vond het heel indrukwekkend om te zien en wat mij nog meer verbaasde was het terug naar ondergaan. Peter, wat knap en wat een doorzettingsvermogen. Wie had dat kunnen denken van jou toen ik je de eerste keer zag in Blixembosch. Ik voel mij zo rijk dat ik jullie ken en jullie zijn voor mij een groot voorbeeld op de moeilijke momenten. Oh ja, ik vond het bakje zult erg lekker maar hij had wat zuurder gemogen maar dat is vaak heel persoonlijk. Nee, van de kerboet heb ik nog niet geproefd maar die staat bij het avondeten op het programma. Gewoon gebakken kerbout op witte mik afwisselen met of zonder stroop. En de afspraak om ons snel te zien die staat.
    Fijne week

  • 31 Januari 2016 - 17:11

    Hein Oet Wieërt:

    Inderdaad was en is het een hele rollercoaster. Sterkte daarmee. Ik had echt niet meer op kerboet gerekend en was dus verrast dat ik een berichtje kreeg en dat jullie het wilde komen brengen. Ook zeer verbaasd over Peter zijn reactie dat die trappen wel zouden lukken en inderdaad lukte het helemaal. Eerst een trap met 15 treden en daarna nog 2 trappen van elk 8 treden. Ik vond het heel indrukwekkend om te zien en wat mij nog meer verbaasde was het terug naar ondergaan. Peter, wat knap en wat een doorzettingsvermogen. Wie had dat kunnen denken van jou toen ik je de eerste keer zag in Blixembosch. Ik voel mij zo rijk dat ik jullie ken en jullie zijn voor mij een groot voorbeeld op de moeilijke momenten. Oh ja, ik vond het bakje zult erg lekker maar hij had wat zuurder gemogen maar dat is vaak heel persoonlijk. Nee, van de kerboet heb ik nog niet geproefd maar die staat bij het avondeten op het programma. Gewoon gebakken kerbout op witte mik afwisselen met of zonder stroop. En de afspraak om ons snel te zien die staat.
    Fijne week

  • 31 Januari 2016 - 17:12

    Hein Oet Wieërt:

    Inderdaad was en is het een hele rollercoaster. Sterkte daarmee. Ik had echt niet meer op kerboet gerekend en was dus verrast dat ik een berichtje kreeg en dat jullie het wilde komen brengen. Ook zeer verbaasd over Peter zijn reactie dat die trappen wel zouden lukken en inderdaad lukte het helemaal. Eerst een trap met 15 treden en daarna nog 2 trappen van elk 8 treden. Ik vond het heel indrukwekkend om te zien en wat mij nog meer verbaasde was het terug naar ondergaan. Peter, wat knap en wat een doorzettingsvermogen. Wie had dat kunnen denken van jou toen ik je de eerste keer zag in Blixembosch. Ik voel mij zo rijk dat ik jullie ken en jullie zijn voor mij een groot voorbeeld op de moeilijke momenten. Oh ja, ik vond het bakje zult erg lekker maar hij had wat zuurder gemogen maar dat is vaak heel persoonlijk. Nee, van de kerboet heb ik nog niet geproefd maar die staat bij het avondeten op het programma. Gewoon gebakken kerbout op witte mik afwisselen met of zonder stroop. En de afspraak om ons snel te zien die staat.
    Fijne week

  • 31 Januari 2016 - 17:15

    Hein Oet Wieërt:

    Dat dit 3x geplaatst werd was niet de bedoeling maar de site deed een beetje raar. Duurde al een tijdje voor er op te komen en ik had al meerdere pogingen ondernomen. Ik laat nog weten hoe de kerboet smaakte

  • 31 Januari 2016 - 18:33

    Hein Oet Wieërt:

    wat te zeggen over de karboet, kerboet oftewel die Balkenbrei. Ik denk dat ik het maar hou bij de volgende opmerking: Ik zou er bijna voor naar Grashoek kruipen.

  • 31 Januari 2016 - 19:44

    Peter Nouwen:

    Ja Hein ik had ook problemen met het plaatsen van het bericht, waren aan de site aan het werken, maar gelukkig is nu allemaal gelukt en was de karboet dus heerlijk

  • 01 Februari 2016 - 13:58

    Loes:

    Ha die. Marlies en Peter Eindelijk is het gelukt en heb ik de rollercoaster kunnen lezen.
    wat een week poeh poeh ,en wat geweldig dat je dat gezegd en gedaan hebt daar in den Haag.
    In de krant en op het filmpje,het kwam allemaal heel duidelijk over,heb het zoveel mogelijk doorgestuurd .Ben ontzettend benieuwd hoe het nu verder gaat ,
    Houd ons op de hoogte en hopelijk heb je nu een rustige gezellige "uitrustweek" .
    groetjes loes

  • 01 Februari 2016 - 14:37

    Christel:

    Ja hoor, alles blijft volop in beweging. Als je nou niks anders te doen had, kon je zo in de politiek. Hahaha. Goed gedaan Marlies. Op naar het volgende. Hou je haaks en blijf vooral genieten van de goeie dingen in je leven.

  • 01 Februari 2016 - 20:18

    Marlies:

    Hallo Marlies en Peter,
    Ook ik had voor het eerst, problemen met het openen van het bericht.
    Heb het uiteindelijk via Google kunnen openen.
    Maar jongens wat een verhaal. Heb het filmpje gezien via Facebook.
    En wat kan die Marlies serieus kijken zeg!!!!!!

  • 01 Februari 2016 - 20:31

    Marlies :

    Nou, volgens mij zijn de problemen nog niet voorbij.
    Een heel verhaal geplaatst, en bij het verzenden, is de helft weg.
    Ik had het filmpje via Facebook gezien. En je deed het geweldig Marlies.
    Als je al gespannen was, dan heb ik d'r niks van gemerkt.
    Zonder te hapere, deed je, je verhaal, klasse Marlies.
    Maar ook groot respect voor Peter, na al die jaren werkt hij,
    nog steeds keihard om vooruit te komen.
    En ik weet inmiddels ook hoe zwaar dat, dat is.
    Ik wens jullie een hele fijne week, en vertrouwen in een goede afloop.

    Groetjes, Marlies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grashoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 534
Totaal aantal bezoekers 690857

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: