revalidatie - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu revalidatie - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

revalidatie

Door: Claudi

Blijf op de hoogte en volg Peter

22 Mei 2008 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Na 3 dagen niet veel van mij gehoord te hebben, hier eindelijk weer een bericht van mij.
Toen ik gisteravond naar hem toe ging was hij heel blij om me te zien.Dinsdagavond was hij nogal verward, ik moest gaan en mocht ook weer niet naar huis. Hij maakte steeds een wegwerpgebaar en net of hij het allemaal niet zo zag zitten. Maar gisteravond was hij dus heel blij om mij te zien. Hij was wel teleurgesteld dat de intake gesprekken voor de activiteiten en sport en spel niet door waren gegaan, waarom wist hij niet en ook de verpleegkundige kon ons dat niet verklaren!!! Jammer.
Het doet me veel verdriet dat hij van alle faciliteiten van Blixembosch geen gebruik mag maken (door de MRSA) terwijl als je gewoon naar de fysio gaat vanuit de thuissituatie wel alles mag. Krom beleid in Nederland.
Vanmorgen samen ontbijt en daarna in het bos gewandeld, hij zei maar steeds Wunderschon, hij genoot van de frisse buitenlucht en duidde dat het gras gemaaid was en de vorige keer nog niet.
Ja het zijn de kleine dingen waar je de positiviteit uit moet halen, terug in het huisje kwam de fysiotherapeute. Het ging redelijk en zei begon weer over de MRSA en dat het zo jammer was dat er bv geen loopbrug was en meerdere apparatuur waar hij geen gebruik van mag maken. Zij vond het ook onzin, maar dat was het protocol en daar moesten zij zich aan houden. Om 11.00 uur ben ik naar huis gereden en in de auto werd ik steeds bozer. We betalen overal voor en nu heb je iets nodig en je mag er alleen maar naar kijken, maar aankomen niet. Heel frustrerend.
Vanmiddag heb ik alleen maar getelefoneerd met allerlei instanties en verzekeringen. Morgen weet ik of ik iets bereikt heb, in ieder geval wordt de therapietijd uitgebreid.

gelukkig kwamen Theo en Wilma,steef en robert met heel positive berichten thuis,
dus we gaan ervoor.
Al met al was het toch een mooie nacht en een zonnige dag, en met heel veel liefde krijgen we hem er weer bovenop.

Kuzz Marlies

• 23 Mei 2008 - 07:08

Lucia:

Ha Peter Marlies en the girls,
    Je boosheid is terecht, en hopelijk heb je daar ook iets mee bereikt. We hopen met jullie op positieve berichten.
    En weet je, jullie kennende, schouders eronder en gaan!!
    Groetjes

• 23 Mei 2008 - 09:54

Marie-louise:

hallo allemaal
    jammer dat het even tegenzit met de therapieen,
    maar de vooruitgang van Peter is positief, dus jullie zijn op de goede weg
    groetjes marie-louise en wim

• 23 Mei 2008 - 16:59

Claudje:

Zo...net terug van pap. Ben even naar school geweest en toen doorgereden naar Eindhoven. Toen ik aankwam was ie heel moe, wilde niet uit bed, wilde eigenlijk niks. nou jah, ik dacht ben ik hiervoor gekomen. Maja, ik dacht, het zal me lukken ook om die kerel uit bed te krijgen. Ik heb even in wat boekjes gekeken en de logopedie een beetje bekeken, en ondertussen was het weer een half uurtje later. ik heb hem uit bed gehaald en dat ging goed. Ik wilde wat drinken pakken en toen was ie ervandoor... hij stond al bij de badkamer want ie moest plassen...haha! Nou jah, ik wilde op het alarm drukken om een zuster erbij te roepen en toen werd hij me toch boos. Ik was oud en wijs en sterk genoeg om hem te helpen voor naar de wc te gaan. Maar eigenwijze Claudi deed dat toch maar niet en heb pap proberen rustig te maken, maar hij werd boos en reed weg. Gelukkig kwam de zuster er supersnel en en hij croste terug naar de badkamer. Ik heb hem verder geholpen en de zuster heeft mij weer geholpen. Zo kan ik het de volgende keer alleen en dan hoeft er geen zuster meer bij.

Daarna nog ff gewandeld en wat oefeningen tussendoor gedaan. ( lezen wat op bordjes staat, dat was nog moeilijk, maar goed, hij heeft het wel geprobeerd ) Hij zei telkens 'wonderbar'.
    Na een half uurtje terug gegaan naar 'huis' en daar gewacht op het eten. er stond voor mij nog wat eten in de koelkast en pap kreeg paella. Lekker gesmuld en toen was hij erg moe en gelijk in bed gelegd. Daarna heb ik nog even de afwas gedaan.

Trouwens, de post was erg leuk vandaag. een kaartje van Inge Franssen en familie en een mooie tekening van Joes en een verhaaltje van Janne. Super leuk gedaan kinders!!

Owjah, en nog iets. Er ligt op de tafel een geel kussentje meer en dat is voor onder zijn rechter vingers te leggen,zodat die omhoog liggen. Dit moet je hem geven of aanwijzen, zodat hij dat onder zijn vingers legt. Dit is belangrijk als je er op bezoek gaat.

Zo, dit was het dan weer voor vandaag. Morgen ga ik weer ff en dan horen jullie wel weer verder!!

knuffel Claudje

• 23 Mei 2008 - 17:38

Gijs & Leny:

Soms zit 't mee, en soms.....
    Wij wensen jullie heel veel kracht
    en het nodige geduld!

• 23 Mei 2008 - 21:17

Marlies:

Ben net terug van eindhoven, Het ging heel goed met peter en dat is toch het belangrijkste. We hebben veel samen gepraat en ik merk dat dat steeds beter gaat. Hij weet precies wat er gaat gebeuren en doet dat ook volgens de regels(Nog meer regels, dus) Ze waren vandaag zijn steunkous vergeten en dat heb ik tegen de verpleging gezegd. Zijn been was al wel veel minder dik, dus weer een stapje voorwaarts. Hij maakt zich zorgen om zijn hand, maar ik denk dat dat ook wel goed zal komen. Dat kan ook met alleen therapie op de kamer.
    Want in de MRSA heb ik nog geen resultaat geboekt. Wel van alles gebeld vandaag, maar er is nog weinig concreet. wel wordt de logopodie uitgebreid en de rest gaan we maandag weer voor strijden.

Kuzz Marlies

Groetje tante Mia en Wiel en Marga Hillen

• 25 Mei 2008 - 15:29

Reen & Nel:

Wij wensen jullie sterkte,
    hier zijn eigelijk geen woorden voor.
    Hou de moet erin, wij spreken uit
    ervaring.
    Groetjes Reen & Nel Tillemans