JUNI 2014 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu JUNI 2014 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

JUNI 2014

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

01 Juni 2014 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Ja nu is het alweer juni, de tijd vliegt voorbij...
Maandagnacht een keer op, Peter moest plassen, dat komt niet zo vaak voor, lichte blaasontsteking..... of zoiets. Douchen en naar de fysio, Richard was nog ontdaan over de vroige week, het had zo goed gegaan. Nu ging het ondanks het euvel van het vele plassen toch nog heel goed. Lopen tussen een op grond liggende touwladder, en het doel is de voeten optillen en goede grote passen maken. De arm werd getapet en weer naar huis. Na het eten snel even rusten, want om 3 uur moesten we weer bij de tandarts zijn, happen zodat ze aan het gebitje van Peter weer een kies konden zetten. Gelukkig waren we zo klaar en naar huis, want ze kwamen de spullen terugbrengen van de bbqs. Oeps foutje met plassen, te laat bij de wc en alles verschonen... Ach ja maar om 8 uur waren we toch klaar met alles en konden we lekker voor de tv gaan zitten.
Dinsdagmorgen kwamen Pierke en Sien, en was het heel lgezellig, Peter lekker in zijn stoel in de kamer en ik hoorde hem schateren... Sientje deed kiekeboe spelletje met Peter achter de kast en dan moest Sien heel erg lachen en trok gekke bekken naar Peter waardoor hij weer schaterde. We konden niet naar buiten het regende pijpenstelen, achter op de gang in de stal gutste het water naar binnen, maar ook op de douche kwam het water door de ventilator naar binnen, en toen ik naar de kelder liep stond die helemaal blank.....pfffff.... alles opruimen en dweilen met de kraan open!!! Om 4 uur weer naar de tandarts het gebitje ophalen en toen leek het erop dat het droger werd. Er kwam geen water meer bij!! En s avonds nog mijn vlees aan de kant geweerkt en toen...toen...hadden we het gehad.....
Woensdagmorgen kwam onze Joep, Peter hoefde niet te zwemmen, lekker spelen met Joep, Frans en Annie kwamen vlees halen en Frans ging gezellig in de kamer bij Peter en Joep zitten, och hoe knus zag dit uit, Joep met de tractors en de boerderij erbij.... iets lekkers te smikkelen....Een aandoenlijk tafereeltje!! Math kwam spullen ophalen en ik regelde meteen iets voor het uitstapje met het afsiecentrum op 12 juni. Ja en ook sleutelhangers voor Joep!! Claudi kwam Joep weer ophalen en nu nam Joep een boterbakje met macarorie mee, maar dat wilde Mees ook, dus zaten ze allebei in de auti met een bakje macaronie....Wij gingen eten en daar belde Claudi weer... oeps vlees vergeten. Oh breng ik wel even, zei Peter, dus na het eten bracht hij het vlees nar Claudi. Maar toen was Peter toch wel een beetje moe.... slapen en lekker niks tot half 7 want toen kwam Wil om te gaan zwemmen en ik ging lopen met Annemarie, Wil had goed nieuws, een positieve uitslag voor zijn moeder....grote opluchting!! Wij liepen lekker en normaal gesproken zijn wij net iets eerder klaar als de mannen, maar toen we het terras van de Schatberg binnen liepen zaten Peter en Wil er al. Het water was nog te koud geweest, Wil had met de badmeester gesproken en de warmtepomp wa kapot geweest en die hadden ze vandaag gemaakt, dus de volgende keer zal het water weer warmer zijn... Terwijl we koffie dronken kwam er nog een meneer met scootmoboiel en maakte een praatje met Peter en Wil, ja hij ging ook altijd zwemmen, maar nu was het water te koud....
Donderdag was het Hemelvaart en een VRIJE dag.. lekker uitrusten... maar tegen 12 uur kwam er een duitse auto het erf op... nee maar het was Frau Hallie Hallo!! Deze mensen hadden vroeger een sta caravan op Beringerzand en kwamen altijd asperges halen, en Peter en ik zijn ook eens bij hun op visite geweest op de camping..... tja en dat was ubergezellig met eisbein, bowl en heel veel bier. Maar sinds 3 jaar zitten zij niet meer op de camping en wij hebben geen adres van hun... je vraagt je wel eens af of ze uberhaupt nog leven en nu waren ze zomaar hier!! Frau Erna was al 83 en reed nog steeds auto, haar man kon niet zoveel meer, maar nu was met haar 2 kleinkinderen. Gezellig koffie gedronken en veel zitten te vertellen. Ze waren versteld hoeveel Peter de laatste jaren vooruit was gegaan. SUPER!! Peter toch nog een uurtje naar bed en we besloten om s avonds chinees te gaan halen. Maar daar belde Claudi, ze wilde nog even komen, oke en daar liep kleine Mees een paar stapjes, maar hij moest zo lachen.... Om 7 uur gingen ze weer naar huis en ik belde naar de Chinees in Sevenum... ja het was druk over een uur was ons eten klaar.... Nou mooi niet dan maar naar de chinees in Baarlo en dat ging een stuk sneller alhoewel het daar ook stampvol zat!!
Maar lekker gegeten!!
Vrijdagmorgen op tijd op...de hele week al gebroken nachten, iedere nacht moet Peter wel een keer op om te plassen en dan moet ik hem de sokken aan doen, de lamp aanmaken en een klein beetje helpen, dus als de wekker s morgens gaat ben ik nog niet wakker.... Maar goed, douchen en om half 9 kwamen Pierke en Sien, samen ontbijten, en knutselen.... ik had nog een doos gevonden met allemaal stempels en sjablonen, ja dat vond Pierke leuk, we zaten gezellig aan de keukentafel, Peter moest zijn oefeningen nog doen, maar dat schoot niet zo op met die twee kleintjes erbij... Dus ging ik na een poosje met Pierke en Sien naar de kamer en kon Peter zijn oefeningen doen. Claudi bracht Joep en zo konden ze samen spelen, met de duplo een lange trein gemaakt en helemaal door de kamer. Peter moest zigzaggend door de kamer want overal lagen duplo blokken, en dan denk ik wat ben ik blij dat dit kan!! Wat ben ik blij dat Peter zo goed loopt dat hij over speelgoed heen stapt en een weg vindt!!Sientje loopt ook bijna en kraait van plezier als ze twee stapjes heeft gemaakt!! Ik breng Sientje naar bed en ga even met Pierke en Joep naar de loods, kan Peter even bijkomen... maar na het eten brengt Peter Joep naar huis en gaat hij boven rusten. Ik speel met Pierke en Sien, en om 5 uur neemt Robert ze mee naar huis. Poeh poeh, we zijn er moe van en nu moeten we nog naar Ijsselstein, naar het feest van Ria en Wiel omdat ze 25 jaar samen zijn!! Poeh poeh.... nou we gaan en dan gaan we toch gewoon op tijd weer naar huis.... Om 7 uur zijn we in Ijsselstein, en gaan we aan een tafeltje zitten met mensen uit Panningen Ton en Mie, het klikt al snel en even later komen Lies en Ad erbij zitten, en het klikt heel goed. Lies kennen we al lang, en het wordt steeds gezelliger, heerlijke muziek, echt ouwerwets gezellig. Helemaal onze muziek!! In het begn denk, oh konden we maar dansen,... wat zou dat heerlijk zijn. Op een gegeven moment vroeg Ad of ik met hem wilde dansen... Jaaa... ik voelde zon geluksgevoel door me heen stromen... dansen.... Oh wat is dat zalig!! Op een gegeven moment werd Sierra gespeeld.... oh Peter zullen wij dansen... ja zullen we proberen..... nou het was geen zwieren zoals vroeger, maar ik voelde me intens gelukkig.. wij samen op de dansvloer!! Oh wat een heerlijk feest, Peter dronk biertjes..... dus werd besloten dat ik terug zou rijden...er kwamen allemaal bekenden bij Peter zitten en maakten een praatje!! Versteld over de vooruitgang van Peter en wat hij allemaal kon. Ja SUPER!! Ja we werden eigenlijk steeds fitter, we kregen vleugeltjes....en wie gin g er als laatste naar huis... inderdaad Peter en Marlies!! We dachten niet aan morgen... maakt niks uit nu is het GENIETEN!!
Zaterdagmorgen toch maar op tijd op, want Wim kwam om te zwemmen met Peter. Ja had een stuk beter gegaan als de vorige keer,het water was weer op temperatuur, maar toch kon Wim merken dat er een paar keer minder was gezwommen... of kwam het van de biertjes van vrijdag...maar oh wat hadden we een leuke avond gehad, dan maar een keer minder goed zwemmen... Na het middagslaapje wilde Peter eigenlijk niks meer doen, maar maar het gras was wel hoog geworden door al die regen... dan toch maar gras maaien en ik ook lekker buiten werken, de frisse lucht op.. heerlijk samen buiten bezig en vanmorgen weer... alles een beetje netjes maken want dadelijk komen de 4 musketiers barbequen en en enne dat wordt vast weer heel gezellig!!SUPER!!


ALLES KOMT TOT ONS
WAT VOOR ONS BESTEMD IS
WANNEER WE DE MOGELIJKHEID CREEREN
OM HET TE ONTVANGEN

Veel liefs Marlies

  • 02 Juni 2014 - 11:17

    Hein Oet Wieërt:

    Wat weer een stralend of kan ik beter zonnig verslag, zeggen. Lekker weer om te lezen en ik denk: Kruip eens wat eerder onder de wol zodat jullie de schade inhalen. Maak er een super week van

  • 04 Juni 2014 - 11:05

    Christel:

    Als ik lees, dat jullie beiden of één van beide moe is, en gelijk daarna gaan jullie weer ergens naar toe, met het voornemen om op tijd naar huis te gaan, schiet ik al in de lach! Dat lukt jullie nooit. Het is altijd te gezellig.
    Beter dat, dan andersom. Uitrusten kan altijd nog. Ga maar lekker door.

  • 04 Juni 2014 - 21:40

    Loes:

    Hallo Marlies en Peter,
    Helemaal schandalig dat ik nu pas reageer,maar ik lees het verslag nu pas,heb niet aan de computer gezeten want morgen gaan Marius en ik naar Bodrum.
    Lijkt leuk maar is het minder nu Frederique weer ziek is en naar de Radboud moet.Weer die rot schildklier.
    ik ga mee naar Nijmegen en moet wel erg haasten om alles te halen omdat we om 8 uur vliegen vanaf Schiphol.Nou jullie week was ondanks de plasprobleempjes wel super,vooral het feest ,ik zie het zo voor me. Maak er weer een fijne week met mooie pinksterdagen van ,en ik bel als we terug zijn. groetjes aan de kleintjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grashoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 548
Totaal aantal bezoekers 690904

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: