VERBIJSTEREND!!!! - Reisverslag uit Duisburg, Duitsland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu VERBIJSTEREND!!!! - Reisverslag uit Duisburg, Duitsland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

VERBIJSTEREND!!!!

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

04 December 2016 | Duitsland, Duisburg

Hallo lieve mensen,

Eindigde ik vorige week met de spreuk dat het leven in een ding heel goed is… JE ELKE KEER WEER VERRASSAEN. Nou en dat gebeurde…
Zondagmiddag net nadat ik mijn bericht had geschreven belde Peters zusje Door op, af wij s avonds thuis waren en het leuk vonden als zij op bezoek kwamen, ja Door en Roos samen, Peters beide zusjes, nou dat is in al die jaren nog nooit gebeurd, maar natuurlijk vonden wij dat leuk en ach zo heel laat zou het toch niet worden, ik bakte nog snel een appeltaart en om 8 uur kwamen ze. Nou en het was me toch gezellig, zoveel verteld over vroeger en er werden anekdotes aangehaald, nou ik had er nog nooit van gehoord, en gelachen hebben we, zo bijzonder de verhalen uit de jeugd van de zusjes, Peter is 5 jaar jonger dan Door en Roos en hij had er vroeger niet zoveel van mee gekregen, maar wat was het bijzonder om dit nu allemaal te horen en zo was het toch zomaar 12 uur maar we spraken af dat we dit toch wel vaker gaan doen, en Peter en ik hadden elkaar daarna nog zoveel te vertellen. SUPER!!
Maandagmorgen stond er niets op het programma en deden we eerst alle oefeningen en ging Peter op de hometrainer, ik keek even in mijn mail, oh een mailtje van Peter D van de claim,of ik nog weer aanvullende informatie had voor het weerwoord voor de rechtbank, tja… maar wat. Ik belde Peter D effe en we praten even, ja waar moest ik nog wat extras over schrijven en Peter D verwees naar de mail van een week geleden, tja die kon ik even niet vinden op de iPad, hij stuurde hem nog een keer door, ja binnen en samen scrollde we er door heen, want ergens achteraan moest iets staan wat ik nog verder moest toelichten in Jip en Janneke taal, maar wat zag ik daar ineens voorbij komen een papier wat ik nog nooit had gezien daterend van 30 november 2007, allemaal vragen met kruisjes erop, en…met een handtekening van Peter eronder, maar dat was helemaal niet Peters handtekening!!! Ik was verbijsterd en sprak dat ook naar Peter D uit, nou daar moest ik dan van hem mee aan de slag. Ik liep met de iPad naar Peter toe en vroeg of hij zich hier iets van kon herinneren en of dat zijn handtekening was. Nee dat is mijn handtekening niet, ook nooit geweest. Maar het document was wel heel belangrijk voor de bank in de bewijsvoering van hun zorgplicht en ligt dus bij de rechter, want via de rechter komen wij aan deze papieren, wijzelf hebben dit document dus NIET!!! Nou het begon een beetje te koken in mij en na het eten terwijl Peter zijn middagdutje deed ging ik er nog eens goed voor zitten, nou de stoom kwam uit mijn oren, en ik kan nu niet verder in details treden, maar het STINKT, het STINKT heel erg!!!
Ik had nog een afspraak bij Anke de kapster en ging er toch maar naar toe, even alles aan de kant gelegd en toen ik terugkwam er met Peter over zitten praten, de ontdekkingen die we deden waren verbijsterend!! Steeds weer zoeken en vergelijken, een heleboel handtekeningen van Peter verzameld en op 7 uur heb ik de grote ontdekking,namelijk in de stukken die bij de rechter zijn zitten 2 handtekeningen van Peter op 30 november 2007, de dag dat de renteswap ons door de strot is geduwd, nou en toen kookte ik over, woedend was ik, gelukkig kwam Robert toevallig langs en ik liet hem zien wat ik ontdekt had, nou en daar kwam de stoom ook al uit de oren!! En de vraag is nu van wie is deze handtekening dan wel…. In ieder geval niet van Peter Nouwen. Inmiddels werd er met de meiden flink geappt , Lonneke vanuit het vliegveld Sao Paulo , we zijn er allemaal een beetje van af, Dit kan toch niet echt waar zijn!! Het gaat er dus de hele verdere avond over en tegen 11 uur gaan we toch maar naar bed, maar het blijft maar malen in mijn hoofd en ik sta toch nog maar een keer op om het een en ander door te mailen naar Peter D, ik geloof het 10 de mailtje van die dag.
Dinsdagmorgen een beetje op tijd op, Robert is ook al op tijd voor de koffie en samen praten we er weer over, maar om half 10 moeten wij naar de fysio in Venray en terwijl Peter reed heb ik weer contact met Peter D. Ze kunnen het amper geloven wat ik ontdekt en gaan nu bij de anderen gedupeerden kijken of hun dat document in hun eigen dossier hebben of dat dit wellicht ook op een later tijdstip is toegevoegd met een creatieve handtekening.
Bij de fysio werd ons al gelijk verteld dat de fysio met 5 minuten was ingekort, maar daar kon ik me nu even niet zo druk om maken, mijn hoofd tolde nog, Richard besloot om het vandaag anders te doen en in zijn kamertje werden de spieren van Peter goed losgemaakt en daarna het lopen met de kruk geoefend en dat ging heel goed. Ja prachtig om te zien en het enthousiasme van Richard, ja daar werd ik weer vrolijk van!! Na de fysio weer naar huis, eten koken en Joep uit school gehaald, Lonneke appte dat ze weer veilig in Amsterdam waren geland, en we aten samen met Joep en werd er gezellig luchtig over Sinterklaas gepraat want die was s morgens op school geweest. We brachten Joep weer naar school en reden door naar Deurne vlees halen, het vlees in de koeling en Peter ging naar boven voor zijn middagslaapje, ik haalde Joep weer uit school en speelde even met hem en toen haalden we samen Peter uit bed en kon ik aan het vlees beginnen. Joep speelde met Peter of kwam mij achter helpen en hij vond het helemaal niet leuk dat Johan hem om 5 uur al kwam halen, nee opa moest hem maar naar huis brengen. Oh dat is goed zei Peter breng ik Joep om 6 uur naar huis, en dan denk ik wat fijn Peter, wat fijn dat je alleen met je kleinzoon op pad kunt gaan. SUPER!!
Woensdagmorgen… ik realiseer me dat het 30 november is, 30 november 2016, 9 jaar na het tekenen van de Swap en toen alle ellende voor ons met de bank begon en dat ze dat dus nu op een hele vuile manier allemaal willen ontkennen en laten lijken dat we het toen allemaal goed wisten en dat wij het toen allemaal snapten en er zelf voor verantwoordelijk waren dat we het getekend hebben!! Maar goed er moesten ook nog andere dingen gedaan worden vandaag en als eerste de ketel aanzetten om het vlees voor de balkenbrij en de zult te koken. Peter kwam op tijd mee helpen en na het eten was de ketel zult klaar en kon Peter de ketel balkenbrij roeren, ja weer rmet twee handen de dikke stok vasthouden en toen het boekweitmeel erbij moest kwam Robert helpen en om 2 uur was er 20 kilo balkenbrij klaar. Later op de middag kwamen Bert en Marlies met moeder het vlees ophalen en was het even gezellig kletsen, maar wij moesten weer op tijd klaar zijn want er stond nog zwemmen met John en wandelen op het programma. Tijdens het lopen ging het hoofdzakelijk over te bank, en dat dit dus echt niet te bevatten is, lekker stoom afgeblazen en we drinken samen met John en Peter koffie op de Schatberg.
Donderdagmorgen ging Peter met de taxi naar het afasiecentrum, heel trots met twee cadeautjes voor het dobbelspel, de cadeautjes mochten niks kosten, iets wat je zelf gemaakt had of in de kast had staan. Nou Peter ging op pad met een mandje balkenbrij en zult, zelfgemaakt!! Ik moest nog wat boodschappen doen en Steef appte voor koffie, nee dat ging niet lukken en toen appte ze of ik kwam lunchen, oh ja dat is ook gezellig, dat is heel gezellig, maar in Panningen was het druk en ik moest in veel winkels zijn en zo was ik maar net om 12 uur bij Steef, naar school gelopen Pierke uit school en heerlijk met zijn viertjes geluncht , samen Pierke naar school gebracht en toen naar huis, o jee ik moest nog alle boodschappen opruimen en de was nog doen en en en ……. Ik verwachte nog een telefoontje van Peter D maar die mailde dat het vandaag niet meer ging lukken…
Peter kwam pas tegen half 5 thuis, en oh wat had hij een lol, het was zo gezellig geweest dat vierde uur bij het afasiecentrum en ze hadden de balkenbrij en zult zo leuk gevonden.. En dan geniet ik en dan ben ik trots omdat dit de ECHTE Peter is , genieten van cadeautjes van verrassingen en als hij maar voor SINTERKLAAS kan spelen!! Hij had een heel mooi zelfgemaakt gedichtje bij zich voor mij, ja en dan schiet ik even helemaal vol. SCHITTEREND!!
Vrijdagmorgen kwam Mees al om half 9 , Claudi moest boodschappen doen en Mees wilde graag bij opa en oma zijn, samen gepuzzeld met opa en met de tractors gespeeld, en als Peter even in de stoel zit om uit te rusten wil Mees de arm kriebelen, ja dat is leuk, en Peter laat het gewoon toe, met het masseer apparaatje over de hand. Ik weet nog een leuk spelletje kijken wie er het sterkste is, Opa of Mees , trekken aan de elastiek band, en ik hoor in de keuken dat ze veel lol hebben en Mees komt lachend vertellen dat opa de sterkste is…..oh ja en Peter lacht het hardst want Mees had de elastiek aan de linkerhand gedaan….. Ja dat zal wel dan nu aan de rechterhand en het was verbazend hoe sterk dat Peter daar was, ja dat vond hij zelf ook en s middags bij de post is er bericht van de revalidatiearts 11 januari moeten we hier naar toe voor de botox. Jippie!! Ik lees nog even in het financieel dagblad en zie in een Colum staan dat er inmiddels al 127 medewerkers van ABNAMRO op non actief zijn gesteld wegens het vervalsen van handtekeningen…. Nou dat verbaast mij dus totaal niet!! Aan het eind van de middag ben ik nog wat informatie via internet aan het verzamelen over de renteswaps als de telefoon gaat . Peter D en het is weer verbijsterend wat ik hoor, ze kunnen het amper geloven wat ik ontdekt heb en bij de andere gedupeerde in ons groepje klopt het ook niet….. Dat krijgt wel een hele dikke staart!! En ik ontdek weer wat in ons dossier, ik ben achteraf eigenlijk blij om dat het allemaal zo lang duurt want er komen steeds meer feiten aan het licht en wellicht als het al een jaar geleden bij de rechter was geweest hadden we hier misschien over heen gekeken en nu we alle tijd hebben om het allemaal op een rijtje te zetten en goed uit te zoeken …. Ziet er goed voor ons uit!!!
Zaterdagmorgen stond er zwemmen met Wil op het programma en ik maakte samen met Anneke alles klaar voor onze pakjesavond, en om 12 uur kwam Annemarie nog even en aten we samen met Wil en Peter erwtensoep en praten we over de bank, nog even het een en ander klaar zetten en om 2 uur zag het er allemaal heel gezellig uit, Peter op tijd weer wakker gemaakt en om half 4 waren Lonneke en Jaap er al en gauw gevolgd door Steef, Robert Pierke en Sien , en als laatste Claudi, Johan Joep en Mees, en nu was het wachten… gezellig effe koffie gedronken en daar waren 2 Zwarte Pieten, en oh wat deden die het goed, wat gezellig, dansjes in de keuken een verhaaltje voor ieder kind en toen kregen ze alle vier een zaklampje en moesten ze aan de hand van een leuke rebus, gemaakt door Claudi, de cadeautjes gaan zoeken. De Pieten speelden het spel voortreffelijk mee en zo vonden ze de cadeautjes in de loods. Peter ging ook mee zoeken en oh wat was het spannend en leuk. De cadeautjes werden allemaal naar de kamer gedragen en gingen we ze uitpakken, de kinderen zo verrast, want het was precies wat ze gevraagd hadden, ja dit was SUPER GENIETEN!! Die snoetjes van die kleintjes!! En toen gingen we nog gourmetten, ik had alles klaargezet maar voor het eerst in mijn leven had ik het vlees en zo laten komen, bijna niks zelf klaargemaakt, we wilden het eens proberen via Vlees unique, waar Robert iedere week een aantal varkens naar toe brengt, en het was verrassend lekker, ja we genoten allemaal, de kinderen speelden nog met hun cadeautjes en wij tafelden lekker lang na en om 9 uur was iedereen naar huis en genoten Peter en ik van onze cadeautjes!! HET WAS SUPER< HET WAS GEWELDIG!!! WAT ZIJN WE RIJK MET ONS GEZIN!!!

RIJK ZIJN
IS BEZITTEN
WAT NIET TE KOOP IS!!!!

Veel liefs Marlies

• 04 December 2016 - 15:31

Toos:

ja ja, wat zijn het toch boeven, en wij maar geloven dat ze het beste met ons voor hebben.Lau lune het beste voor de grote boeven. Hoop dat dit openbaar gemaakt wordt, en dat jullie een hele grote vergoeding krijgen, bovenop wat ze jullie afgepakt hebben. Ik kan er niet overuit. Maar ik zeg maar zo het recht zal zegevieren.

Laten wij een ander onderwerp aansnijden, SSINTERKLAAS.

Daar zijn geen boeven alleen maar aardige en lieve mensen.ZO te lezen was het erg gezellig.
    Ze waren allemaal blij met hun kadoos, maar wat hebben opa en opa gekregen!!

• 04 December 2016 - 16:06

Babette:

Wat fantastisch nieuws allemaal.

Geniet van de familie.

Dikke kus

• 04 December 2016 - 19:06

Loes:

Super verslag.helemaal te gek deze week.Omdat ik met mijn rechterhand :in een mitella zit:even een kort berichtje met links getypt.
    Wat een boeven daar bij die bank.Ik sta paf.houd ons op de hoogte en een fijne week gewenst.
    Groetjes ook aan de Sint .

• 04 December 2016 - 20:03

Jan-Thea Dorssers:

Wij wensen jullie heel veel goeds van uit Reuver .
    Toi, toi,toi.
    Jan-Thea

• 04 December 2016 - 21:38

Christel.:

En of.
    Boeven, maar ook heel rijk met jullie gezin. Blijf vooral genieten.

• 05 December 2016 - 13:04

Ans Lehane:

Nou, nou een enerverende week weer.
    Wat ben ik blij dat je die handtekening fraude ontdekt hebt. Je kunt niemand meer vertrouwen tegenwoordig.
    Toch ook weer leuke dingen deze week, het bezoek van de zussen van Peter en de ontzettend gezellige Sinterklaasavond met de kinderen en kleinkinderen. Zo leuk die blije snoetjes.
    Geniet er van

• 05 December 2016 - 22:28

Hein Oet Wieërt:

Ik ben er stil van en weet eigenlijk niks te zeggen of misschien wel heel veel maar dat zou echt veels te lang worden en er zijn belangrijker dingen nu te doen.
    Voor velen is Sint al weg met de zijnen
    maar hier gaan ze pas zaterdag verschijnen
    Dat kan je hebben met dat online kopen,
    dan willen de cadeautjes wel eens te laat binnenlopen

Ik wens jullie weer een pracht week

• 29 December 2016 - 20:28

Hanny Houben:

hoi peter en marlies
    wat een ontdekking zeg,moesten wij eens doen.heel veel succes ermee.en heerlijk he ,sinterklaas met de kleintjes ,daar blijf je van genieten.

grtjes