Downs en ups - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu Downs en ups - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

Downs en ups

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

07 Juni 2008 | Nederland, Grashoek

Lieve allemaal

Na een paar dagen downs volgen nu weer de ups. Woensdag was Peter heel erg moe, wilde amper uit bed en vond de therapie heel vermoeiend. Ze hebben hem de bloeddruk gemeten en die was heel erg laag, ze hebben dat een paar maal herhaald en bleef laag.Donderdag zou er dan overleg zijn met de arts en eventueel aktie ondernemen.
Ala hij op bed lag was hij redelijk goed en wilde veel vertellen. Alles wel met een omweg. Heel raar. Ik moest namelijk nog iemand een kistje asperges brengen, deze persoon woonde op de Grashoek en was een man van ongeveer 60 jaar en had iets voor ons gedaan voor 19 april. Wie is het??? Na een plattegrondje getekent te hebben en hij me aanwees waar hij ongeveer woonde en de namen Sanne en Ankie noemde, kwamen we uit bij Jan Meulendijks. Ja hoor die was het. Dus Jan, je kistje asperges komt eraan.
Dondardagavond waren Steef en Robert geweest en waren al weer vroeg terug, ja Pap was nog heel moe en wilde naar bed.
Ik kon er vannacht niet goed van slapen en heb vanmorgen dan ook weer gelijk gebeld. Ja hij was heel moe, ja en zijn bloeddruk was erg laag. Konden ze daar dan niets aan doen? Ja maandag want dan was de arts er pas weer. Ponk, ik schoot effe uit mijn slof en wilde dat er nu iets ging gebeuren. Dan belden ze maar een arts. Ze zouden dat toch donderdag al gedaan hebben????? Nou Astrid ging het voor me uitzoeken en zou terugbellen.
Na een kwartier belde ze al terug. Ja die vermoeidheid zou goed kunnen komen van die lage bloeddruk, en die lage bloeddruk zou kunnen komen van het te weinig drinken. Dus hem meer drinken aan bieden was misschien een oplossing (had hij thuis nooit zo n moeite mee)
Toos ging in de middagpauze naar hem toe en vertelde hem dat en dat hij meer moest drinken. Heeft hij dus de hele dag goed gedaan.
Met lood in de schoenen ging er vanavond naar toe..... Maar het was een vrolijke boel. Claudi en Johan waren er. En ook Willemien en John. Willemien zou hem zijn voet pedicure(Moet je ook zelf voor zorgen) en John probeerde het programma van de logopodie op de laptop te installeren. Pas na 10 uur gaf hij aan dat hij wel naar bed wilde en ik moest nog even blijven, eenmaal op bed wilde hij nog van alles vertellen en Donald kwam nog een keer voor de bloeddruk en hopsakee die was al een stuk beter. Ik weet niet of dat alleen van dat drinken en de cashewnoten was, maar voor mij voelt het weer als een kleine overwinning. Na nog wat traantjes van verdriet en heimwee ging ik toch met een heel goed gevoel naar huis.

Hij vindt het prachtig dat hij nu iedere dag post krijgt en weet mij precies te vertellen van wie. Hij kent ook de personen op de kaart bv Ton,Con en Romy en zegt dan "nog eine", ja Roel maar die woont niet meer thuis,"Ach so ja" Dus mensen alweer bedankt, want zoals ik al dacht hele goeie, leuke therapie voor hem.

Zondag komt hij weer een paar uurtjes naar huis, verheugt hij zich enorm op. Dus wordt hopelijk weer een dagje genieten.

Zo, weer alles ge-updatet en zeg ik Gute Nacht Freunde

Veel liefs Marlies


  • 07 Juni 2008 - 06:11

    Marlies:

    het bericht is dus vrijdagavond geschreven.

  • 07 Juni 2008 - 06:48

    Marie-louise:

    hallo allemaal
    Geweldig dat jullie zo'n hulp van iedereen krijgen, samen staan we sterk is hier zeker van toepassing, en dat werkt zeker tot een goed herstel.
    geniet zondag van een mooie dag samen
    groetjes wim en marie-louise

  • 07 Juni 2008 - 16:15

    Claud:

    Het was erg gezellig gister. Veel vertelt en grapjes gemaakt. We waren er rond kwart over 7, maar de poort was op slot en pap lag in bed, dus we konden er niet in. Ja dan maar door het gebouw... Ik dacht als ik nu toch in het gebouw ben de MRSA bacterien rond aan het brengen ben, kan ik net zo goed nog ff in het gebouw blijven. Heb een hele inspectie achter de rug. Ik ben eens gaan kijken naar de verschillende zalen waar de therapien zijn enz. voor de andere mensen, dus niet voor pap. Maar goed, ik vond het toch wel ff leuk om te kijken hoe het eruit zag. Geen hond te bekennen, dus niemand heeft gezien dat ik MRSA bacterien heb uitgedeeld.
    Toen zijn we naar pap gelopen en hij zat rechtop in de rolstoel, helemaal alleen gedaan. Hij vroeg zich af waar we die tijd waren gebleven, want hij had ons al gezien. Ik het verhaal verteld, en daar moest ie wel om lachen. Gelijk kwamen willemien en john en we hebben er een gezellige avond van gemaakt.

    Morgen komt ie gelukkig weer een dagje naar huis en ik hoop dat al mijn jonge katjes ( het zijn toch zo'n schatjes ) er deze keer wel zijn, zodat pap er ook van mee kan genieten!

    Groetjes Johan en Claudi

  • 07 Juni 2008 - 21:04

    Lucia:

    Ha allemaal,
    Geniet zondag van het samen zijn en natuurlijk ook van de mooie zondag! En ook van de katjes!!
    Groetjes van ons

  • 09 Juni 2008 - 15:39

    Jan Meulendijks:

    bericht gelezen.
    Doet me deugd dat peter, zij het met een omweg me toch bleek te herinneren.
    Ben inmiddels wel 64 jaar.
    Ben inderdaad voor zijn ziekte nog op het bedrijf geweest. Wilde nog perceel asperge aan gaan leggen.
    Het beloofde kistje dat zie ik wel.
    Herstel is zeker zo belangrijk.
    Doe hem de groeten.
    Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grashoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 690974

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: