kerstmis 2009 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu kerstmis 2009 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

kerstmis 2009

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

25 December 2009 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

teneerste wil ik jullie allemaal een heel gelukkig kerstfeest wensen, en bovenal veel dagen met geluk en gezondheid.

Maandagmorgen moesten we naar de revalidatiearts en instrumentenmaker voor de aanpassing van de spalk en gesprek over de nieuwe schoenen.
gelukkig waren de hoofdwegen goed begaanbaar en waren we op tijd in het ziekenhuis Venlo. Wil ging met ons mee en dat was maar goed ook want bij het ziekenhuis buiten kon Peter niet aleen lopen het was er spekglad!! En zeer gladde tegels voor de deur!!
Om 10.15 uur hadden we onze afspraak en werden we ook meteen binnengelaten bij de instrumentenmaker. Dr. Nanneke Engels kwam een paar minuten later en er werd heel goed gekeken naar Peters spalk en schoenen. Beiden veel te zwaar en hier kun je niet goed mee lopen en zeker niet afwikkelen. Ik was te verbaasd om ook maar iets te zeggen. Hebben we dat vorig jaar niet keer op keer gezegd bij de firma Bucherhornen in Eindhoven en bij de revalidatiearts van Blixembosch. En kregen we dan niet steeds als antwoord dat het aan Peter lag?? Eindelijk erkenning en het ligt dus niet aan Peter. Ze lieten ons een andere spalk zien van heel licht materiaal en die ook niet onder de hele voet zit, maar eigenlijk aleen onder de hak, dan kan Peter tenminste ook leren afwikkelen. 5 januari moeten we terug komen en dan maken ze een gipsafdruk van zijn rechteronderbeen en dan is 19 januari de nieuwe spalk klaar!! Weer 3 weken later worden er nieuwe schoenen aangemeten. Volgens de verzekeing krijg je maar 1x per 2 jaar een nieuwe spalk en om de 18 maanden nieuwe schoenen. De revalidatiearts vindt dit helemaal onzin en vindt dat er nu nieuwe aangemeten moeten worden en dat de verzekering dit moet vergoeden, omdat het oude niet goed is en versleten. Prima arts!!
Het is ook zo n ander gevoel bij deze arts, ze denkt mee, belt mij op als ze ergens iets over heeft gelezen en uitgezocht en gaat voor het beste herstel van Peter. Ik durf het bjna niet te geloven dat er dus ook nog goede mensen in de gezondheidszorg zijn.

s Middags moesten we weer naar het ziekenhuis Venlo om naar de Maag darm lever arts te gaan. Eerst wilde ik zelf rijden, maar gezien de prats en gladheid bij het ziekenhuis s morgens heb ik maar een taxi gebeld. Die was een beetje te laat door de slechte weersomstandigheden, toen heb ik het ziekenhuis maar gebeld dat we later kwamen. Nou dat was geen enkel probleem. We hoefden niet lang te wachten en dr. Adang deed allerlei kleine onderzoeken en stelde veel vragen. Ook over de echo van een paar weken geleden en er was niets ernstigs aan de hand, Peter was wel aangekomen, en voor het eerst sinds lange tijd op de weegschaal. Hij schrok er zelf enorm van 12 kilo zwaarder als voor het infarct!!! Het is een neerwaartse spiraal geweest. Door de Keppra medicijnen kom je aan en wordt je moe, daardoor beweeg je minder en kom je nog meer aan en wordt je nog moe-er. Er moest nog bloed geprikt worden om nog wat dingen uit te sluiten en dan over 3 maanden terug komen. Gelukkig ziet Peter het ook dat hij moet proberen wat af te vallen en moe of niet moe, iedere dag bewegen en fietsen, en een beetje minder eten. We waren hier al mee begonnen en kan het best zo zijn dat hij al een beetje was afgevallen en de conditie al iets beter was geworden.

Dinsdagmorgen naar de fysio en hier had het uitstekend gegaan.
Woensdag gezwommen met John en na het zwemmen een halve kop erwtensoep, wat ook voldoende was.
Langzaam langzaam gaat het beter!!

Donderdag morgen eerst met Claudi naar de neuro in Eindhoven en daar was de computer kapot, dus met een uur vertraging toch therapie gehad bij Ger en dit was weer prima.
s Avonds naar de kerstviering in de kerk en daarna bij Claudi met de hele familie een klein hapje eten, was heel lekker en erg gezellig.

En vandaag doen we niet veel, net een lichte maaltijd gemaakt, met vis en zo, en vanavond lekker televisie kijken. Voorbereiden voor morgen als de hele familie van Mill komt. Heerlijk met zijn allen bijelkaar, lekker eten en spelletjes doen, kaarten en kletsen.

HET LEVEN......

HET BOEKEN VAN KLEINE SUCCESSEN

Veel liefs marlies

• 26 December 2009 - 09:44

Marie-Louise:

Ook fijne feestdagen, en geniet een beetje van de vrije dagen,
    En dat afvallen lukt Peter ook wel
    groetjes
    wim en marie-louise

• 26 December 2009 - 10:32

Lucia:

Ha allemaal,

Geniet van de van Mill-dag vandaag,en morgen weer een dag om te bewegen en bij te komen.
    Gezellige dagen toegewenst!!
    Groetjes

• 27 December 2009 - 11:18

Christel:

Wat weer een leesvoer na de kerstdagen. Ik hoop, dat het gezellige dagen waren voor jullie allemaal. Eigenlijk twijfel ik daar niet aan. Veel gelachen, veel gepraat, veel(?) lekker gegeten en af en toe een moment van bezinning. Geniet van alle mooie dingen. En Hein, ik hoop dat jij ook iemand achter of naast je hebt staan, die je af en toe een duwtje in de goeie richting geeft of een hart onder de riem steekt. Net als Marlies bij Peter en Peter bij Marlies. En wij (de schrijvers) proberen het ook zo nu en dan.
    Allemaal de beste wensen voor 2010. Dat het een goed jaar mag worden. Waarin de hulp(?)verleners allemaal gaan beseffen, dat ze met mensen bezig zijn.

• 29 December 2009 - 23:19

Thea-Jan:

Hallo Familie
    Wij wensen jullie alle GOEDS VOOR 2010.
    Heel veel Groetjes Thea