EN DAN IS ER ...... VAKANTIE (haha) - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu EN DAN IS ER ...... VAKANTIE (haha) - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

EN DAN IS ER ...... VAKANTIE (haha)

Door: .

14 September 2014 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Zo de allerergste drukte is voorbij... het barbecueseizoen is teneinde, nu kunnen we weer de aandacht op wat anders gaan richten....
Maandagmorgen was er geen fysio en nadat we alle oefeningen hadden gedaan die heel goed gingen, moesten we nog wat boodschappen in Panningen doen. Ik keek even in mijn mailbox en daar was het droevige nieuws dat Don uit Ierland was overleden. Poeh, effe heftig, Don was wel ziek, maar dat het zo snel zou gaan, hadden we echt niet verwacht. Ans en familie heel veel sterkte. In de auto praatte Peter en ik veel over Don, over toen we samen in Ierland waren, Lonneke liep er stage , en Peter en ik bezochten haar en ook gingen we op bezoek bij Ans en Don, wat heel gezellig was. Tja... en dan is het opeens voorbij...
s Middags kwamen Henk en Nellie uit Oostrum de spullen terug brengen van het buffet van zaterdag, en was het echt heel gezellig. we praatte over het buffet maar ook veel over de revalidatie en het hele proces van Peter, ja en dan vliegt de tijd. Maar Peter ging evengoed nog grasmaaien, want ja dat groeit maar door. Ik moest nog een grote ketel soep maken voor het werk van Claudi en na het eten vroeg ik of Peter mee ging de soep wegbrengen... nee nu was hij toch echt wel te moe... Dus ging ik alleen, Claudi was net Joep en Mees naar bed aan het brengen, en moest ik toch nog even komen knuffelen en Joep een verhaaltje vertellen van Hompeltje en Pompeltje... Daarna nog even lekker met Claudi zitten kletsen en weer naar huis, waar Peter lekker lag te slapen in zijn stoel, ja zijn oogjes waren zomaar dichtgevallen...
Dinsdagmorgen op tijd, Steef kwam met Pierke en Sien, het was prachtig weer en Binky stond weer in de wei, dus brood naar hem brengen. Pierke op het kleine fietsje, Sientje dribbelt erachter aan en keek steeds om of Opa ook kwam en dan dribbelde ze weer terug en ging langs Peter lopen. Appels geplukt maar die waren een beetje aan de zure kant, wellicht iets voor appeltaart... Nog naar de loods en zo waren we bijna de hele morgen buiten. Na het eten ging Steef weer naar huis en moest ik nog een bbq voorbereiden. s Avonds nog lekker lopen op de Schatberg.
Woensdagmorgen kwam John al op tijd voor te zwemmen en maakte ik de bbq af , de voete van Peter zag er al wat beter uit, het zalfje van Willemien begint zijn werk te doen, maar ook steeds alles met de fohn droogmaken, extra werk, maar het baat wel. Na het eten ging Peter slapen en bracht ik alleen de bbq weg naar Helden dorp. Om 5 uur kwam Claudi nog effe met Joep en Mees en om 6 uur moesten we zelf bbqen. Team overleg met bbq van het zwemteam!! Ja ja het hoeft maar een naam te hebben. we namen allemaal iets mee naar John en Willemien en het werd een heerlijke avond. Peter begon als een echte voorzitter over het zwemmen. Dat hij zelf heel tevreden was met 2x per week zwemmen. Ja dat is een must. Wil, John en Wim vertelden ieder wat ze zoal deden bij het zwemmen, de basis is bij alledrie hetzelfde, maar de een voegt dit toe en de ander dat. Zo vertelde Wim dat hij de laatste weken een grote vooruitgang ziet in de kracht van de arm. Hier legt Wim specifiek de nadruk op, John en Wil meer op het traplopen en dat soort bewegingen, maar alle vier doen ze het met heel veel passie en hopen nog lang zo door te gaan. CHAPEAU voor de zwemmers!!! Later op de avond zaten we gezellig om de grote kachel bij het terras en werd er nog heel veel verteld!!
Donderdagmorgen ging Peter met de taxi naar het afasiecentrum en moest ik snel boodschappen gaan doen, want om 12 uur moest ik Joep en Mees gaan halen in Grubbenvorst. In Panningen kwam ik Steef nog tegen met Pierke en Sien op de fiets, maar helaas had ik geen tijd om samen wat te doen. Snel naar huis de boodschappen uitladen en naar Grubbenvorst Joep en Mees ophalen. Op de terugweg stond er een regenhaspel en Joep noemde het altijd een sproeier, Kijk Joep daar is een sproeier!! Waar oma? Daar ZIe je hem. Maar oma, weet je dat niet, dat is geen sproeier dat is een haspel!! Oke dan !! Joep verbetert oma en stiekem moest ik er vreselijk om lachen. Thuis aangekomen Joep en Mees in bed gelegd en moest ik aan het werk, warm vlees maken en om 4 uur kwam Anneke helpen, Joep was een beetje hangerig, hij wilde niet veel, maar toen opa kwam wilde hij wel gelijk naar buiten, ja daar is opa, Mees snorde er achteraan... maar liep opa voorbij en kroop snel het taxibusje in, niks bang en ging bij de chauffeur op schoot zitten....broemmm broemmmm. Ja dat was ook weer lachen. Om 5 uur kwam Johan Joep en Mees weer halen, was ik druk bezig met eten klaarmaken en voorbereidingen voor het buffet voor zaterdag. We aten wat later, en gelijk na het eten kwam Willemien om onze voeten te pedicuren. ... en om 8 uur was mijn kaarsje helemaal op...en eigenlijk moest ik nog van alles doen...nou dan vrijdag maar..
Vrijdagmorgen op tijd op, douchen alle oefeningen doen, en ik had s avonds bedacht dat Peter ook wel alleen naar de fysio kon, ja dat kon hij best, kon ik lekker doorwerken en hij nam zijn telefoon mee, ja dat leek hem wel handig, hoeft hem maar open te klappen en dan de 1 in te duwen en dan kan hij met mij bellen. Om kwart voor 12 was Peter terug en het had heel goed gegaan bij de fysio, nee de telefoon had hij niet gebruikt, waarom.. er was toch niets aan de hand...
Na het middagslaapje ging Peter weer grasmaaien, het lijkt wel of het gras steeds harder groeit!! Tjonge jonge... maar goed, je hoeft ook maar ergens mee bezig te zijn!!
Zaterdagmorgen op tijd op want Wim ging met Peter zwemmen, wat eerder als normaal, want er moest nog een bbq weggebracht worden naar Meijel en om 13.00 uur kwamen Lonneke en Jaap en zouden we samen lunchen. Het zwemmen had weer supergoed gegaan. Weer meer kracht in de arm, Wim was er eigenlijk een beetje stil van, maar alles had heel goed gegaan en Peter was ook heel enthousiast. Samen met Anneke bracht ik de (laatste) bbq weg en Peter dekte de tafel en klokslag 13.00 uur waren Lonneke en Jaap er. Samen geluncht en heel gezellig zitten kletsen, maar toch ging Peter even op bed liggen... ja hij was toch wel moe.... om 16.00 uur gingen Lonneke en Jaap weer naar huis en moest ik snel aan het werk, nog een buffet warm maken en om 6 uur naar Grubbenvorst brengen...... gelukt!! ALles gelukt deze week.. maar nu effe rustig aan... even een beetje vakantie en zoals vanmorgen alle oefeningen doen, de spiegeltherapie heel rustig, en ook dan merk ik weer de vooruitgang de hand is zelden nog in de kramp, alles gaat heel soepel.... ja en dan moeten we even dat kleine beetje extra geluk hebben dat het echt functioneel gaat worden, maar het gaat lukken!!!KLASSE!!

GELUK MOET IN JE SCHOOT VALLEN
MAAR ZORG ER DAN WEL VOOR
DAT JE SCHOOT IN DE JUISTE RICHTING STAAT!!

• 15 September 2014 - 09:49

Hein Oet Wieërt:

Wat een verslag en ga maar van je vakantie genieten. Het is en wordt prachtig weer en ook voor de BBQ dus misschien dat het nog druk wordt deze week.
    Ik wil jullie ook even wijzen op de uitzending van De Wereld Draait Door van afgelopen vrijdag waar Erik Scherder te gast was. Dat is ook voor jullie en veel anderen de moeite waard om even naar te googlelen en naar te kijken. heel belangrijk ivm REVELADATIE na Niet Aangeboren Hersenletsel. Ook erg waardevol voor de hulpverleners. Google maar zeg ik en kijk allemaal. Eerlijk is eerlijk maar ik zag dat iemand dit geplaatst had op facebook bij de praatgroep cva omdat ik de uitzending van DWDD gemist had.
    Fijne week weer en geniet

• 15 September 2014 - 10:18

Truus:

Hoi Marlies en Peter,
    Ieder week geniet ik weer van het verslag.
    O,o wat gebeurd er altijd veel in huize Nouwen.
    Leuke en minder leuke dingen.
    Maar het voornaamste is toch altijd nog de vooruitgang bij Peter.
    Die er dankzij de steun en hulp van Marlies nog steeds is.
    Groetjes en geniet van de vakantie.
    Truus Vercoulen.

• 16 September 2014 - 15:41

Loes:

Hallo liesje en Peter,
    Heb lang niks gelezen want we zijn 2 weken op vakantie geweest.
    nu ben ik weer bij met lezen en geniet met volle teugen.
    Fijn dat het steeds weer vooruitgaat met Peter,heel waardevol ook voor anderen die dit meemaken.
    Ik geniet met lezen ook van die kleintjes die voor Opa`s gezondheid een geweldige bijdrage leveren.
    Super en fijn om weer thuis te zijn
    groetjes en fijne week loes

• 16 September 2014 - 18:50

Wat vliegt de tijd. Alweer een week voorbij. En weer alleen maar positieve dingen in huize Nouwen. Die zwemmeesters moet je maar goed in ere houden. Geweldig zoals zij al jaren voor jullie klaarstaan. Chapeau heren! En och, een vergaderingetje bij de barbecue is zo gek nog niet. En wat Loes ook al schreef, de kleinkinderen zijn ook een heel goede therapie. Die geven Peter meer energie, dan hij voor mogelijk had gehouden. Ga maar lekker genieten van de vakantie. Wij gaan voor het huwelijksfeestje. Tot volgende week.