WOND(ER)....... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu WOND(ER)....... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

WOND(ER).......

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

28 September 2014 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Zondagavond was het behoorlijk fris in huis en wilde ik de verwarming aanzetten... helaas, die deed het niet. Maar ook geen warm water, oeps probleem!!! De knop op de verwarmingsketel een paar keer gereset, maar nee hoor er gebeurde niets. Maandagmorgen keek Robert ernaar maar kreeg hem ook niet aan de praat. Dan Peter maar boven op bed wassen, maar eerst beneden water koken en alles mee naar boven gesjouwd, het lukte allemaal maar kostte wel veel tijd en we moesten al om half 10 in Panningen zijn bij de keuringsarts voor de parkeerkaart.
Maar klokslag half 10 waren we toch in Panningen, even wachten en toen bij de keuringsarts... nou ja... wat moet ik ervan zeggen. Kosten 58 euro een gesprekje van 10 minuten en klaar. Voor 13 november doet de gemeente haar uitspraak!! Nu waren we eigenlijk wat vroeg klaar en reden we langs de tweede hands winkel. Ik ging er even binnen kijken of er stoelen waren die ik leuk vond, en ja hoor binnen 2 minuten had ik ze gevonden. 4 Stoelen met biezen zitten precies hoe ik ze in gedachten had. Losten 30 euro per 4. Koopje dus, en zo heeft ieder nadeel zijn voordeel want als we niet naar die keuringsarts hadden gemoeten wasren we nooit naar de Allerhande gegaan. En zo waren we ook nog op tijd bij de fysio in Baarlo en ondanks het drukke weekende en weinig specifieke oefeningen gin g het heel goed.Zo weer naar huis en daar was de monteur al om de verwarming te maken en hadden we ook weer warm water. En smiddags was ik van alle drukte en haasten toch wel een beetje moe, en vond dat ik ook wel even een klein slaapje mocht doen...
Dinsdagmorgen kwam Stef met Pierke en Sien en was het lekker najaarsweer. Lekker buiten gelopen en ook Peter wilde wel buiten lopen , een nieuw spelletje gedaan, de kleuterkwis , Pierke vond het hoogstinteressant en Peter kon het alleen met Pierke spelen.
s Middags ging Peter toch maar weer grasmaaien en toen hij na het maaien de sokken uit deed was zijn voet toch weer helemaal mis... tja daar word je niet vrolijk van, maar weer zalf opgesmeerd en alles goed verzorgd en geduld hebben....voor woensdag het zwemmen afgezegd en maar veel met de voet omhoog.
Woensdagmorgen moest ik voor borst bevolkingsonderzoek naar Panningen en eigenlijk hadden we dit samen gepland om daarna nog boodschappen te doen, maar nu was het beter dat Peter thuis bleef en vooral veel met de voet "bloot"omhoog. Het was druk in de onderzoekswagen, maar ook wel gezellig, veel bekenden en dan denk je allemaal 50 plus!! ja daar hoor ik ook bij!! De rest van de dag niet zo heel veel meer gedaan en s avonds was het wel heel erg slecht weer op de Grashoek, regen, onweer en was er ook alarm wat we in eerste instantie niet opgelost kregen maar later op de avond gelukkig wel.
Donderdagmorgen eerst weer douchen, alle oefeningen doen en ging Peter met de taxi voor een halve dag naar het afasiecentrum, dit ook weer ivm de voet. Ik ging snel naar Panningen, wat boodschappen en had ik met Steef afgesproken bij de Allerhande winkel, kijken of we nog een stuk of 4 bijpassende stoelen konden vinden. En jawel hoor een hele leuke armstoel met biezenzitting en nog 4 iets mindere stoelen met biezen zitting en zo had ik voor 66,50 euro 9 stoelen gescoord, flink binnen mijn budget, nu nog schuren en verven en dan hoop ik dat het voor kerst allemaal klaar is. Ik had er gewoon lol om dat ik de tafel plus stoelen allemaal voor een prikkie had kunnen bemachtigen. SUPER!!
Tegen half 2 kwam Peter terug van het afasiecentrum en lunchten we samen en toen ik Peters voet bekeek zag die er een stuk beter uit. Gelukkig!! Na het middagslaapje kwam Claudi op de fiets met Joep en Mees, ja dat geeft leven in de brouwerij.. Johan kwam pas laat thuis en zo bleef Claudi met Joep en Mees bij ons eten. Peter haalde even met Claudi de gehaktballetjes thuis op, en natuurlijk wilde Joep mee bij opa in de auto. Ja Opa en Joep dat zijn echt twee handen op een buik!! s Avonds ver4telde Peter over het afasiecentrum en opeens zegt hij, het is toch een WONDER!! WONDERBAARLIJK!! Ik vroeg wat hij precies bedoelde.. Nou het is een WONDER dat deze man, ik, Peter, na 6 jaar opeens weer gevoel heb in mijn been!! De dokters allemaal fout... die zeggen na 3 maanden niks, voorbij, nooit niks... en nu WONDERBAARLIJK... deze man Peter weer heel veel gevoel terug... 6 jaar niks en nu...ik voel alles in mijn been!!! Nou en daar sta je dan met tranen in de ogen te kijken. En vooral de manier waarop hij dit alles zei...Hij wreef over zijn been,en zei maar steeds het is een WONDER!! Ik vroeg hem of hij het dan geen last had van de smet/wondplek op zijn voet. Jawel, maar dat is positief, want ik voel nu alles!!En door mijn tranen heen kwam een grote smile, we zullen doorgaan en ondanks alle tegenslagen en extra moeite blijven we er voor gaan en iedere vooruitgang koesteren en vieren als een grote overwinning.
Vrijdagmorgen stond er niets op het programma, we deden alle oefeningen en de nieuwe oefening met de hara dweilstok werkt perfect, zo simpel en zo effectief!! Claudi kwam Joep brengen, zodat zij met Mees boodchappen kon doen , Joep wilde wel slapen, maar alleen samen met grote vriend in opas bed. ook goed!1 En na het middagslaapje van Peter en Joep gingen we voor het eerst sinds lange tijd weer naar de bibliotheek. Joep wist het nog precies waar deze was. Peter zocht snel een boek over Moskou uit en Joep vond dat Opa bij hem in de kinderhoek moest komen zitten. Hij pakte Peter bij de stok vast en zei kom maar Opa met Joep mee en zo liepen ze samen naar de kinderhoek. Toen we klaar waren bij de bieb brachten we Joep naar Wouter en Helga waar baby Robbe geboren was en Claudi en Johan naar toe waren gegaan. Johan kwam naar buiten om Joep te pakken en vertelde Joep van het babietje, oh zei Joep maar ik wil eerst naar de tractor kijken!!!
Zaterdag nog steeds geen zwemmen, ik deed s morgens allerlei klusjes en Peter zat lekker in zijn stoel zijn stageverslag van Denemarken uit 1976 te lezen. Af en toe keek ik in de kamer en toen zei hij zelf, het gaat steeds beter... ik kan eigenlijk alles weer lezen!!! WAUW SUPER PETER!! En na het slapen ziiet de voet er echt beter uit, de plek wordt droger en je ziet hem kleiner worden, he he eindelijk.. we gaan samen naar buiten en Peter wil wel een rondje om de loods lopen, ja ook dat gaat weer beter. Maar als we achter de loods zijn zien we Claudi, Johan, Joep en Mees op de fiets komen tja en dan moeten we in de loods, de kleine mannekes moeten op tractor en grasmaaier, en dan gaat Peter ook nog grasmaaien, en s avonds ziet de voet er weer een beetje beter uit..... pffff .Trouwens dank je wel voor al jullie tips!!
En vanmorgen kwam Steef Sientje brengen en is die alleen bij ons... en dat is ook wel eens gezellig, lekker bij opa boekjes lezen en spelen...samen gegeten en het is prachtig om te zien hoe Peter Sien eten geeft en verzorgd, ja een echte OPA!!

VERTROUW OP JE INSTINCT
WINT ALTIJD

Veel liefs Marlies

• 28 September 2014 - 18:19

Jan Dorssers:

Wat weer een week ,maar super

• 28 September 2014 - 18:21

Jan Dorssers :

• 28 September 2014 - 19:14

Loes:

Ha die lies en peter, geweldig wat een week en wat een vooruitgang heerlijk om te lezen.
    Echt schitterend vooral omdat Peter nu ook zelf aangeeft dat er zo veel vorderingen zijn,echt superfijn.
    Hopelijk wordt het deze week weer een opbouwende week met veel vorderingen,en ik verheug me op een middagje Grashoek.
    Groetjes Loes

• 28 September 2014 - 23:16

Hanny:

hoi peter en marlies

fijn om te lezen,het blijft maar de goede kant op gaan,daar krijg je toch energie van.

grtjs huub en hanny

• 29 September 2014 - 14:39

Hein Oet Wieërt:

Wat weer een WONDerbaarlijk verslag. Zo apart en opbeurend. Doet mij goed op deze dag want ik heb wat last van hoofdpijn maar dat is eigen schuld dan moet ik maar thuisblijven en niet naar de KERMIS gaan. Niet gaan zou ook jammer zijn dus dadelijk weer en dat t/m woensdag. Gewoon kijken en genieten maar die harde muziek en dat geflikker van die lichten (stroboscopen ?) dat is minder maar ik ga gewoon genieten.
    Jullie ook weer een fijne week

• 03 Oktober 2014 - 10:13

Christel:

een beetje laat, maar toch.......WONDERBAARLIJK. En dat na 6 jaren. Zo zie je maar weer: de aanhouder wint.