VOORJAAR...... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu VOORJAAR...... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

VOORJAAR......

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

07 April 2013 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Ja nu hebben jullie even moeten wachten op een nieuw bericht... beetje erg druk de afgelopen weken.
s Maandags waren we helemaal in de wolken met onze nieuwe aanwinst van kleindochter Sien, en dat bracht extra aanloop en drukte mee, maar wel heel erg leuk!! Pierke sliep bij ons van maandag op dinsdag en het kleine manneke praat nu zoveel en dat is zo goed voor Peter, ja zijn spraak is enorm vooruit gegaan. Hij maakt nu zinnen van 8 woorden en dat verbaast mij vaak, en dan tel ik stiekem de woorden, ja 8 stuks en ook nog helemaal goed en duidelijk!!
Dinsdagmiddag ging ik even alleen naar het ziekenhuis, even knuffelen met Sien, vanwege de kou en het verre eind lopen ging Peter niet mee.Hij bleef thuis, en ik ging gewoon met een gerust hart naar het ziekenhuis. Zo n mooi lief klein meisje, ja een echt klein meisje!! Peter had thuis de telefoon bij de hand liggen en toen ik terugkwam vertelde hij mij dat Lonneke had gebeld. Mooi hij neemt dus nu de telefoon op zonder dat ik instructies heb gegeven. SUPER!!
Woensdag had ik het erg druk met de voorbereidingen van de paaspakketten en Claudi bracht Joep een poosje, Frans belde over de paaspakketten want er moest een pakket naar Schinnen, maar ja dat moesten ze zelf maar regelen hoe dat daar kwam... Ik vertelde het Peter, ja dat kon HIJ toch wel naar Schinnen brengen.. Nou dat is anders een heel eind en wanneer zou je dat willen doen.. ja dat was nu door de geboorte van Sien en de verdere drukte een beetje lastig maar hij ging er over nadenken... s Avonds ging Peter zwemmen met Wil, maar ook nu was het nog heel koud en kregen ze de schoen na het zwemmen niet goed aan. Het nieuwe zooltje stagneert een beetje en zonder zooltje in de schoen kwamen ze thuis.
Donderdag naar het afasiecentrum in Blerick en ik ging verder met de paaspakketten, het was druk met de telefoon maar uiteindelijk had ik toch alles zover klaar. Om half 4 was Peter terug van Blerick en het eerste wat hij zei was, we gaan naar Steef en babietje Sien kijken, Steef was inmiddels thuisgekomen met Sien en Peter wilde er perse naar toe. ZO wat een energie, want normaal als hij terugkomt van het afasiecentrum is hij zo moe dat hij alleen nog maar wil slapen.. Na het eten gingen we even naar Steef, Robert, Pierke en Sien.
Vrijdagmorgen de paaspakketten afgemaakt en volgens afspraak bracht Peter de eerste 8 voor de middag alleen naar de Neerkant.TOPPIE!! Lonneke kwam uit Haarlem en zaten we gezellig te kletsen. Na het eten deed Peter een klein middagdutje en hierna ging Lonneke naar Steef en brachten Peter en ik de resterende pakketten naar de Neerkant.Gezellig koffie gedronken en heel veel zitten praten. Toen we weggingen zei Peter tegen Frans, maar volgend jaar breng ik het pakket naar Schinnen!!Ben benieuwd!! We deden nog boodschappen en toen naar huis.
Zaterdagmorgen zwemmen met Wil, ja het zwemmen had heel goed gegaan, alleen op de terugweg een lekke band en moest ik een andere band gaan halen bij Wil thuis en die naar de Schatberg brengen. Maar alles super gegaan. s Avonds kwamen Lonneke en Jaap en aten we samen frietjes, hmmm En Peter maar praten en vertellen.. Renee kwam nog wat buurten en dat was ook supergezellig!!
Zondagmorgen op tijd op, de zomertijd was ingegaan en we moesten naar de familie Paasbrunch in Middelaar.. jammer dat er wat afzeggingen waren en zieke kindjes, maar ondanks dat we niet compleet waren was het heel erg gezellig. En om 18.00 uur hadden we bij Steef en Robert afgesproken om (weer) frietjes te eten. Heel gezellig, en nu kwam Sien naar beneden en kon Peter haar voor het eerst vasthouden. Ja supertrots!! Ik hoop dat ik de fotos bij dit bericht geplaatst krijg want ze zijn zo mooi.
Maandag was het tweede paasdag en veel en veels te koud!! Het leek wel tweede kerstdag!! Peter op de hometrainer want naar buiten wilde hij beslist niet. Claudi smste of we bij hun kwamen gourmetten, ja dat paste goed bij dit weer. Later op de middag scheen er toch een flauw zonnetje en ik besloot om te gaan lopen en dan moest Peter zelf met de auto komen en vooral de deuren sluiten. En ja hoor bijna gelijktijdig kwamen we bij Claudi en Johan aan. Claudi en Johan hebben boven alles verbouwd en Peter had hier nog niets van gezien, Claudi stelde voor dat we met Peter naar boven gingen, want als over een maandje hier de baby geboren wordt wil ze graag dat Peter gelijk naar boven kan komen en dan moesten we dat nu maar eens oefenen. Ja Peter wilde wel, maar ja een hele steile trap met niet overal een goede leuning... Johan ging eerst naar boven, dan Peter en ik erachter om aanwijzingen te geven.. Spannend ... maar het ging heel goed!! Vol bewondering keek Peter rond... ja dat was 5 jaar geleden de laatste keer dat hij hier boven was geweest, 2 dagen voor zijn CVA, Johan woonde hier toen nog alleen. Nou de complimenten hoe mooi ze alles hadden verbouwd. SUPER!! Ja en toen moesten we weer naar beneden... Als hij de eerste 3 treden maar had gehad dan gaat de rest vanzelf. Nu ging ik voorop dan Peter en Johan stond boven aan de trap met de stok van Peter als een soort leuning. Ik moest aanwijzingen geven en dat Peter stapje voor stapje moest gaan, want hij is nu al zo gewend aan het doorstappen. maar dat was voor deze trap veel te gevaarlijk. En het lukte!!! Wat een overwinning weer!! Ja nu kan ook bij Claudi het babietje geboren worden... Supergelukkig zaten we later te gourmetten en was het een gezellige avond.
Dinsdagmorgen haalden we Pierke en moesten we naar de gemeente om het paspoort van Peter op te halen. Toevallig was Pierke ook meegeweest toen we het gingen aanvragen en omdat we toen moesten wachten dronken we een kop koffie en Pierke heeft heel graag koffie, met name het schuim van de cappuchino, we vertelden hem dat we even naar de gemeente gingen, oh zegt Pierke... Koffie drinken!! Lachen...
Woensdagmorgen was het eerst een hele inloop hier en toch wilden we nog even naar Panningen, Peter had nu echt zijn zinnen gezet op de Ipad, ja die moesten we nu gaan kopen, maar het was al 11.00 uur zouden we dat dan nog wel halen voor de middag.. Maar ineens was Peter heel snel.. en ging het lopen ook goed ondanks de kou... En warempel een kwartier later stonden we alweer buiten en een Ipad 3 gekocht, helaas had hij hem niet op voorraad en moeten we nog een paar dagen wachten . s Avonds belde nicht Jose op en dat was lekker bijkletsen, ze merkte op dat ze geen email meer kreeg van mijn berichten en dat had ik nog van een paar mensen gehoord, maar ja ik ben niet zo goed in automatiseren.. maar eens in mijn programma gekeken en wat aan en uit knopjes geprobeert, dus nu hoop ik dat het gelukt is.
Donderdag naar het afasiecentrum en had hij vertelt van zijn Ipad en hoopt hij dat deze er volgende week zal zijn, zodat hij dan zijn eigen Ipad kan gebruiken. Ik moest eerst boodschappen doen en wat spulletjes voor Steef halen en die bij Steef afleveren. Tineke smste, ze wou vandaag haar lunchbon verzilveren.. of ik tijd had om mee te lunchen... ja..nee..ja...nee.. ja toch Beetje van mijn planning afgeweken, vanuit Panningen de spullen naar Steef gebracht, even knuffelen met Sien, kleertjes bewondert die ik nog had van vroeger en die Steef zelf heeft aangehad... en toen Tineke ophalen en samen met haar lunchen bij de Turfhoeve. Heel waardevol!!
Zaterdagmorgen stond er zwemmen met Wim op het programma en dat was supergoed gegaan, maar wel weer heel intensief. Ik was heel goed opgeschoten met mijn werk en smiddags stelde ik voor dat we Joep gingen halen, ja dan moest ik hem wel alleen gaan halen, want ja die Wim, die Wim had hem zo moe gemaakt... Dus ging ik Joep halen, en het manneke brengt zo n vreugde dat Peter zijn hele moeheid vergat... naar buiten, spelen met de duplo, boekje lezen... SUPER!
En vanmorgen ... eindelijk lijkt het lente te worden... de zon schijnt... de temperatuur omhoog... fietsweer... en dat gaan we dadelijk doen... de driewieler staat al klaar.....eens kijken hoever we komen...

HET IS STEEDS ONZE EIGEN STEMMING
DIE AAN ONZE OMGEVING
LICHT EN KLEUR VERLEENT

Veel liefs Marlies

• 07 April 2013 - 20:53

Babette:

Wat een fantastisch nieuws weer. heel fijn om te horen dat het allemaal zo goed gaat.

Dan kunnen jullie zo te zien ook snel weer eens deze kant opkomen. Dat zou leuk zijn.

xxx

• 07 April 2013 - 20:53

Babette:

xxx

• 08 April 2013 - 12:13

Jan- Thea:

Wat weer fijn dat het goed gaat , en we zijn er weer,gaat dat nu met de i pad,super . Heel veel groetjes uit Reuver.

• 08 April 2013 - 16:50

Hanny Houben:

hoi Peter en Marlies

fijn dat het nog steeds vooruit gaat met Peter, maar dat kan ook niet anders met zo'n vrouw aan zijn zijde nu het beter weer word kunnen we gouw een keertje ijs eten met z'n viertjes

grtjes Huub en Hanny

• 09 April 2013 - 10:56

Christel En Peter:

Hoi hele familie,
    want wat klinkt dat al veel: Steef en Robert en Pierke en Sien. En dat dan over een paar weken (?) ook bij Claudi en Johan en Joep en ? En dan nog Lonneke en Jaap en Peter en Marlies. Een hele familie al.
    De lente zit in de lucht. En daar gaan we allemaal van genieten. Eindelijk de zon. We zien ons gauw.