KEMPERVENNEN - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu KEMPERVENNEN - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

KEMPERVENNEN

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

24 Juni 2012 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Zondag na het middagslaapje van Peter had ik het nog best wel druk, de barbeque spullen allemaal opruimen en nog voorbereidingen voor een nieuwe barbeque. We gingen maar op tijd friet halen, want we wilden zeker op tijd klaar zijn voor de voetbalwedstrijd. Tegen 8 uur waren we er helemaal klaar voor, Claudi en Johan kwamen nog een gasfles terugbrengen, en besloten om hier het voetbal te kijken. Nou het begon veelbelovend, en kleine Joep wist niet wat hem overkwam toen Nederland de eerste goal maakte, tjoef Duitsland ook op voorsprong... zou het dan toch nog kunnen... Joep werd hier in bed gelegd, want misschien viel er toch wat te vieren. Helaas!! 1-1 en al gauw 2-1 voor Portugal. Over en uit!!!
Maandagmorgen nog een barbeque klaar gemaakt en Peter ging met Wil naar de fysio in Baarlo. Hiervoor moest ik de fysio in de Kronenberg afzeggen, maar Peter vond toch echt dat Wil voor ging!!! Ondertussen had ik alles opgeruimd en de koffers ingepakt, want... na het middagslaapje gingen we naar de Kempervennen voor onze minivakantie samen met Johan, Claudi en Joep. Johan en Claudi waren s morgens al vertrokken en toen wij om half 5 aankwamen was de koffie lekker klaar. Eerst lekker gerelaxed in het huisje en toen op verkenning over het park en naar het centrum. Het was prachtig weer en we besloten om in het centrum bij het grillrestaurant te gaan eten. En weer zie ik dan de vooruitgang. In oktober waren we een paar dagen hier met Steef en Robert, en hoe makkelijk ging het nu allemaal!!! Heerlijk gegeten en Joep vond het allemaal prima in zijn kinderstoeltje!!
Dinsdagmorgen gingen we na een heerlijke nachtrust en ontbijt naar het zwembad. Ja en ook dat ging stuken beter!! Eerst met Joep in het kinderbadje terwijl Peter van de kant toe keek en zat te genieten. Toen naar het golfslagbad... met de rolstoel tot aan de kant gereden en toen kon Peter zelf het bad inlopen, vasthouden aan de touwen langs de kant en zo zaten we heerlijk in het grote zwembad.Het eruit komen was ook een makkie. s Middags wilden Claudi en Johan naar Valkenswaard winkelen, Peter en Joep deden hun middagslaapje en ik... ik viel zomaar in slaap op de bank. Heerlijk!!! Het weer was nog steeds goed, veel beter als ze voorspelt hadden, we konden lekker buiten zitten en barbequen op de houtskool barbeque. Het duurde het wel lang voordat de kooltjes allemaal gloeiden, maar toen hadden we wel heel erg lekker vlees!!! We zaten aan een groot water en Claudi en Johan wilden wel een stuk gaan lopen, Joep lag in bed en Peter keek voetbal... Claudi vroeg of ik zin had om mee te gaan lopen. ja daar had ik wel oren naar.... Maar dan moest Peter op Joep passen, maar die sliep toch!! Na een heerlijke wandeling van wel anderhalf uur over avontuurlijke paadjes langs het grote water waren we weer terug in het huisje en was het met Peter en Joep helemaal goed gegaan!!Super!!
Woensdagmorgen werden we allemaal pas om half 10 wakker!! Ja dat is vakantie!!! Na het ontbijt gingen we naar de kinderboerderij. We lieten de rolstoel buiten het hek staan en de beesten waren allemaal erg tam. Joep kon ze allemaal aaien en hij kraaide van plezier!! Er stond een groot informatiebord, maar wij hadden dat niet gelezen. Peter wel!! We vroegen ons af waar de varkens waren, want die zagen we nergens of ...bij een hok waar we niet bij konden... Ja zegt Peter maar ze zijn er wel. Ik gelezen op het bord. Pietrain verkens twee stuks!! Johan ging op het bord lezen en het klopte precies wat Peter zei!! Oh hoe makkelijk gaat het lezen nu voor Peter!!! Dat is toch helemaal super!!! Ja en dan word ik zo vrolijk, wat is dit toch heerlijk!!! s Avonds gingen we weer naar het grillrestaurant eten en nu was er ook nog live muziek.Joep zat het allemaal met grote ogen te volgen en Peter genoot!!! Ja dat was helemaal super!!! Na het eten gingen Peter en ik weer naar huis. We liepen naar het huisje en Peter zei dat hij toch wel heel erg moe was. Ik vroeg of ik naar huis moest rijden, ja misschien wel.... De koffers gepakt bij het huisje en naar de auto... nee hoor Peter reed toch zelf!! Hij was niet meer moe!! Na een hartelijk afscheid van Claudi, Johan en Joep, die nog een paar dagen bleven, reden we naar huis. Oh wat hebben we intens genoten van deze dagen met ons kleine manneke!!! En thuis was ook alles goed gegaan, geen inbrekers, geen water in de kelder, een mooi knutselwerkje met foto van Pierke op de tafel. Ja dat is fijn thuiskomen!!!
Donderdag was het de laatste keer dit seizoen afasiegroep voor Peter en ik ging boodschappen doen en even bij Steef en Pierke een kop koffie drinken. Er waren nogal wat tijdschriften over de varkenshouderij gekomen en steeds zat Peter te lezen en steeds weet hij er een artikel uit te halen wat Robert, Erik of ik ook moeten lezen!! Ja die vooruitgang is echt enorm!! Wat was hij een tijd terug nog bang om te weinig informatie te krijgen, zodat hij niet meer op de hoogte zou blijven van nieuwe ontwikkelingen.. Maar zie nu!! Hij leest alles en neemt het ook allemaal in zich op!! Ja dat is echt super!!!
Vrijdagmorgen stond er niets op het programma en werd de hometrainer gebruikt en ook dat gaat steeds makkelijker. De firma Ligtvoet belde af, ze konden niet naar het scootmobiel komen kijken, de accu is waarschijnlijk weer kapot, Peter gebruikt hem zelden, maar nu heeft hij zich iets bedacht waar hij het scootmobiel bij nodig heeft. Hij wil weer wat bij de varkens gaan doen, maar dan moet hij een mandje/bakje meenemen en dat kan niet allemaal tegelijk, van de grasmaaier valt het af, en is er geen plek tussen de benen. Het scootmobiel heeft een mandje en daar kunnen spullen in, en tussen de benen kan ook iets staan... en dan moet het lukken!!! Ja nu is het heel belangrijk dat het scootmobiel het weer doet!!! Ja prachtig hoe hij zich dit zelf heeft uitgedacht en nu moet de praktijk het nog uitwijzen!!! De firma Ligtvoet komt nu woensdag...
Om half 4 belde Annemarie, Wil had geen vervoer naar de fysio, of Peter nog een keer kon rijden, Peter lag nog in bed en ik vroeg of hij wilde rijden... Tuurlijk, meteen opstaan en gaan.... Tegen half 6 kwamen Claudi en Johan met de fiets nog wat vakantiespullen terug brengen.. ze wilden niet wachten totdat Peter terug was, het begon hier flink te waaien en te regenen... Net na 6 uur kwam Peter weer thuis, ja alles prima gegaan, maar hier niet... Hoezo... ja buiten 2 stuks bloemen, poets.. naar beneden gevallen!! Ik ging buiten kijken... en inderdaad de bloembakken waren uit de haken van het balkon gewaaid en lagen helemaal kapot op de grond. Zonde!!!
Zaterdag morgen kwam Erik binnen koffiedrinken en Peter moest gelijk een van de tijdschriften pakken en Erik laten lezen.En om half 11 kwam John om met Peter te gaan zwemmen. Het was drukker als anders geweest, maar de oefeningen super goed gegaan,met name de steunaanname van het rechterbeen en de beweging in de arm/hand Ja super!!!
s Middags maar even alleen naar tuincentrum nieuwe bloembakken halen en de geraniums opnieuw gepoot. Om 5 uur kwamen Steef en Robert Pierke brengen, we gingen buiten een kop koffie drinken en Peter was verbaast over hoe goed Pierke nu kon lopen en hoe snel!! En zo leuk met de stok, of het nu een gevonden stok, de stok van Opa of een bezemsteel was, kleine Pier moest een stok vasthouden!! Peter ging naar de badkamer, en Pierke er achter aan, in de deur bleef hij kijken, deur dicht, deur open..... Als Peter naar het toilet is geweest maakt hij altijd kniebuigingen, eerst hield hij zich dan vast aan de radiator, maar nu doet hij dat zonder vast te houden. Ja dat doet hij zeker 10 keer per dag, om soepel te blijven. Pierke stond te kijken en begon te lachen en begon ook kniebuigingen te maken!! Nou dat was me toch een koddig gezicht!! Schitterend!!!Na het eten nog een hele poos buiten geweest, stokken zoeken, denneappels rapen, steentjes vezamelen.... en om 8 uur was het manneke helemaal KO!! Nog een flesje en naar bed... wij gingen ook maar niet te laat naar bed, want Pierke zou ons wel op tijd wakker maken... Om 8 uur werden Peter en ik wakker.. ja Pierke sliep nog, na een half uur toch maar eens kijken... hij sliep nog steeds.. en ja hoor kwart voor 9 werd hij wakker, samen ontbeten en weer naar buiten, bloemen water geven, stokken zoeken, wel anderhalf uur buiten, de kou voelden we helemaal niet, we hadden alledrie zoveel plezier!!! SUPER!!!

WE ZIJN NIET RIJK DOOR WAT WE BEZITTEN
WE ZIJN RIJK DOOR WAAR WE VAN GENIETEN

Veel liefs Marlies

• 24 Juni 2012 - 14:21

Hein Oet Wieërt:

Heerlijk om te lezen. Wat een avonturen. Prachtig en ontroerend.
    Hier gaat spontaan de zon schijnen en zowel letterlijk als figuurlijk hoewel het buiten maar heel kort is omdat de zon daar nu weer weg is.
    Maak er weer een fijne week van

• 25 Juni 2012 - 21:37

Hanny:

wat fijn dat jullie een heerlijke tijd gehad hebben. Marlies bedankt nog voor het verzorgen van de bbq ze vonden het allemaal lekker en de salade die ik zelf gemaakt had vonden ze heerlijk.Die andere van jou waren zoals gewoonlijk heerlijk

groetjes hanny

• 27 Juni 2012 - 10:03

Nelly:

Hallo Marlies & Peter, wat fijn dat jullie zo genoten hebben in Kempervennen met Claudi & Johan en de kleine Joep. Geweldig te lezen dat het verschil van het vorige weekendje met Steef% Robert , Pierke zo goed te zien is. SUPER VOOR JULLIE ALLEMAAL EN ZEKER VOOR PETER. Echt vakantie........ Hey lieve mensen, blijf zo doorgaan, genieten van telkens weer nieuwe vorderingen. Pluk de dag zou ik zeggen!!!!!!

Groetjes en liefs Jan & Nelly.

• 27 Juni 2012 - 14:33

Christel:

Hier is slechts een woord op zijn plaats:
    WUNDERSCHöN!!!!!
    Klinkt een beetje bekend, nietwaar? Een heel leuk weekverslag. Voor alle lezers gaat de zon weer schijnen.